Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Energetika

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

www.alkas.lt
2020-12-30 06:00:44
0
Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

       
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

Daugybė vairuotojų mielai persėstų prie elektromobilių vairo, o žinovai sutinka, kad baterijomis varomas transportas yra neišvengiama ateities mobilumo kryptis. Vis dėlto gatvėse iškastinio kuro nenaudojančių mašinų – dar tik keli eismo srauto procentai ir vienos iš pagrindinių to priežasčių vis dar išlieka kaina ir alternatyvų stoka.

Turtingesnės ar aktyviau ekologinių tikslų siekiančios Europos šalys eina pirkėjų arba pardavėjų subsidijavimo keliu, tačiau daugumai vairuotojų telieka laukti labiau įperkamų, bet, tikėtina, ir technologiškai pažangesnių modelių nei dabar. Šiame permainų laikotarpyje į gatves išriedės ir penktasis „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis, pardavimo salonuose debiutuosiantis kitų metų pradžioje.

Spartus transporto ir infrastruktūros technologijų vystymasis bei vis daugiau rinkoje pasirodančių naujų modelių guodžia elektromobilių gerbėjus, kad jau netrukus padėtis smarkiai pasikeis ir keliuose atsiras gerokai daugiau aplinkos neteršiančių transporto priemonių.

Tendencijos rinkoje kol kas rodo, kad galima išskirti tris pagrindinius elektromobilių bruožus, kurių pokyčiai šiuo metu labiausiai kausto automobilininkų dėmesį: kaina, viena įkrova nuvažiuojamas atstumas ir baterijos įkrovimo sparta.

Nuo Vilniaus iki Kauno – per dešimt minučių

Įkrovimo spartos rodiklis (arba įkrovimo galia) dar neseniai buvo gana retai aptariamas, diskusijose nuolankiai užleisdavo vietą rūpesčiams dėl kainos ir ginčams, kas gali nuvažiuoti toliau. Vis dėlto pamažu augant tiek į elektromobilius montuojamų baterijų energinei talpai, tiek įkrovos stotelių užimtumui, elektrinių jonų „užpylimo“ greitis tampa vis svarbesnis.

Dauguma žinomų naujų elektromobilių kaip „Nissan Leaf“, „Hyundai Ioniq“ ar „Volkswagen e-Up!“ suteikia vartotojams galimybę baterijas krauti 40–50 kW galia. Naujausi modeliai jau siūlo vairuotojo kantrybei gerokai palankesnes sąlygas.

Štai „Citroën ë-C4“ didelio našumo 50 kWh talpos skysčiu aušinamą ličio jonų bateriją galima įkrauti naudojant 100 kW galios nuolatinės srovės kroviklius. Tai – retas šio segmento rodiklis, leidžiantis 80 proc. baterijos įkrauti vos per pusvalandį arba suteikti vairuotojui maždaug 10 nuvažiuojamų kilometrų per minutę. Tad atstumą nuo Vilniaus iki Kauno bus galima įveikti ir bateriją įkrovus dešimt minučių.

Žinoma, tokiu greičiu įsikraunančiam elektromobiliui iškyla atitinkamos infrastruktūros keliuose ir namuose užtikrinimo klausimas. Naudojantis standartiniu buitiniu elektros lizdu visiškai įkrauti bateriją gali užtrukti kiek daugiau nei 24 val., tačiau galima pasitelkti nuomojamą ar įsigyjamą „Wall Box“ kroviklį, leidžiantį įkrauti per 5 val. Didelė įkovimo sparta nesvarbi namuose, tačiau labai praverčia kelionėse.

„ë-C4“ montuojamas 136 AG galią bei 260 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis. Su juo elektromobilis nuo iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sek., o viena įkrova gali nuvažiuoti 350 km (pagal WLTP metodiką).

 „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

Kiek nuvažiuos?

Augant baterijų talpai, palengva ilgėja ir viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – dar neseniai gamintojai rungėsi, kuris perlips 200 km ribą. Elektromobiliams minant pirmuosius asfalto kilometrus šis rodiklis ypač priklausė nuo vairuotojo – jo gebėjimo valdytis, gebėjimų važiuoti tolygiai ir nuspėti eismo srautą, poreikio kelionės metu naudoti elektrinius automobilio prietaisus.

Šiais laikais į pagalbą ateina daugybė išmaniųjų pagalbininkų. Specialus „ë-C4“ režimas „Brake“ stiprina automobilio lėtėjimą atleidus akceleratoriaus paminą ir papildomai įkrauna bateriją bei didina nuvažiuojamą atstumą, rekuperuojant stabdymo energiją.

Šilumos siurbliai, baterijų šildytuvai ir kiti sumanūs mechaniniai sprendimai iš esmės nėra technikos pasaulio naujiena, tačiau skaitmeninis pasaulis padeda kūrėjams visiškai išlaisvinti savo sumanymus. Specialiai elektromobiliams sukurtos, nuotoliniu būdu valdomos programėlės leidžia automobiliu naudotis dar patogiau.

Pavyzdžiui, kasdienį baterijos krovimo laiką galima nustatyti taip, kad jis aktyvuotųsi tuomet, kai namų ūkyje vartojama elektra yra pigesnė. Kitas pavyzdys – į „ë-C4“ modelį įdiegta naujausia 3D navigacijos sistema naudoja „TomTom Traffic“ esamo laiko eismo žinias ir leidžia vairuotojui lengviau numatyti būsimą baterijos energijos suvartojimą, taip pat galimus įkrovos taškus kelyje.

Iš viso į „ë -C4“ modelį siūloma sukomplektuoti 20 skaitmeninių vairavimo pagalbininkų, tarp kurių – ir antrojo lygio autonominio važiavimo sistema. Be to, elektriniame modelyje išlieka kiti svarbūs vidaus degimo varikliais varomų „brolių“ atributai, pavyzdžiui, „Citroën Advanced Comfort“ programa užtikrina ypatingą patogumą: tiek „minkštos“ pakabos su papildomomis hidraulinėmis atramomis kiekvienoje amortizatoriaus pusėje, tiek ir salono, kuriame – itin minkštos sėdynės ir viena didžiausių erdvių kojoms klasėje.

Jautrumas kainai

Nesvarbu, apie kokį automobilį kalbėtume, dauguma pirkėjų visuomet bus jautrūs kainai. Štai už ką tik „Lietuvos metų automobiliu“ tapusį kompaktišką hečbeką „Volkswagen ID.3“ su 62 kWh baterija šiuo metu tektų susimokėti ne mažiau 40 tūkst. Eur, o pigesnės versijos su mažesniu akumuliatoriumi dar reikės palaukti.

Tačiau ne visos elektrinės naujienos verčia taip plačiai atverti piniginę. Pavyzdžiui, šiemet pasirodęs elektrinis krosoveris „Peugeot e-2008” mūsų šalyje kainuoja nuo kiek daugiau nei 33 tūkst. Eur. „Citroën ë-C4“ kaina kol kas dar neskelbiama, tačiau spėjama, kad ji taip pat bus mažesnė nei tos pačios klasės vokiškojo varžovo.

Nuo 2017 metų gaminamo antrosios kartos „Nissan Leaf“ su 40 kWh akumuliatoriumi kaina prasideda nuo beveik 31 tūkst. Eur, o dar ilgiau (nuo 2016 metų) rinkoje esantis „Hyundai Ioniq“ su 38 kWh energijos talpa prasideda nuo beveik 38 tūkst. Eur.

Europoje elektrinių automobilių segmentas yra sparčiausiai augantis – pernai Senajame žemyne parduota 361 tūkst. arba 90 proc. daugiau naujų elektromobilių nei 2018-aisiais ir tai sudarė 2,3 proc. visos rinkos. Tad svarstantiems savo galimybes alternatyvų daugėja ir galbūt kartais verta apsišarvuoti kantrybe ir domėtis automobilių pasaulio naujienomis: o kas gi laukia po pusmečio?

 „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokį automobilį pirkti: naują ar naudotą?
  2. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  3. Lietimui jautrūs ekranai automobilių mygtukų dar nepakeis
  4. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  5. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  6. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  7. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  8. Automobilių ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių
  9. Aplinkos ministerija gražins dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį
  10. Elektromobilių palyginimas: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis?
  11. Kompensacijoms už mažiau taršius automobilius jau gauta paraiškų milijonui eurų
  12. Elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis
  13. Biržuose – senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“
  14. Ar valdžios skatinimas pirkti elektromobilius domina įmones ir gyventojus?
  15. Ar mūsų vaikai važinės elektromobiliais?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius

2025 09 24
Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

2025 09 23
Bepilotis orlaivis
Lietuvoje

Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Patikslinta atsakomybė už piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Seimas panaikino dviejų Seimo narių neliečiamybę

2025 09 23
Elektrą laivams tieksiantis įrenginys
Lietuvoje

Klaipėdos uoste pastatytas elektrą laivams nuo kranto tieksiantis įrenginys

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius
  • Lietuvių moterų kūrėjų filmai Japonijoje
  • Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Kiti Straipsniai

Elektromobilis

Įkrovimo stotelėse atsiskaityti paprasčiau

2025 09 22
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Europos judumo savaitė

Penktą kartą prasideda Nacionalinis judumo iššūkis

2025 09 15
Automobilių tarša

Ministerija siūlo vykdyti nuotolinę automobilių taršos kontrolę

2025 09 11
Šuo automobilyje

Baigiasi kelionių metas – kaip pašalinti išvykų pėdsakus?

2025 09 07
Automobilis BMW

Ar dabar – palankus metas įsigyti automobilį lizingu?

2025 09 06
Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06
Automobilių statymas

Nuo rugsėjo – nemokamas automobių statymas Nidoje

2025 09 02
Lėktuvas

Kodėl pykina kelionėse lėktuvu, laivu ar automobiliu?

2025 08 31
Automobilis, kelionės

Kokių klaidų nedaryti nuomojantis automobilį užsienyje

2025 08 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rasa Čepaitienė apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kaip išsaugoti Plačialapę klumpaitę?

Kaip išsaugoti Plačialapę klumpaitę?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai