Nuo trečiadienio griežtėjant karantininiams ribojimams, Lietuvos paštas praneša, kad veiklą tęsia įprastai: laikantis visų apsaugos reikalavimų, klientai aptarnaujami pašto skyriuose, paslaugas teikia laiškininkai bei kurjeriai, gyventojai raginami rinktis saugius siuntimo būdus – naudotis savitarna bei siuntų savitarnos terminalais.
„Sveikata ir saugumas – tiek gyventojų, tiek mūsų darbuotojų, yra vienas iš mūsų prioritetų. Daugelį apsaugos priemonių savo veikloje taikome dar nuo pavasarinio karantino. Sugriežtinus karantino ribojimus, toliau teiksime gyventojams svarbias paslaugas – ne tik pašto, kurios itin svarbios kalėdiniu laikotarpiu, bet ir socialines, kaip pavyzdžiui, išmokų mokėjimas. Žinoma, dėl papildomų saugumo taisyklių ir augančių rekordinių siuntų srautų, susidaro didesnės eilės prie paštų, galimi siuntų vėlavimai. Operatyviai reaguojame į greitai besikeičiančią situaciją – užtikrindami visus saugumo reikalavimus darome viską, kad gyventojai būtų kuo greičiau aptarnauti, siuntas gautų dar iki didžiųjų švenčių. Dėkojame klientams už kantrybę ir supratingumą šiuo visiems sudėtingu laikotarpiu“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovas Norbertas Žioba.
Primenama, kaip šiuo metu teikiamos Lietuvos pašto paslaugos:
Laiškininkų paslaugos
Registruoti laiškai bei siuntos, telpančios į pašto dėžutę, į ją ir pristatomos.
Į pašto dėžutę netelpančios siuntos, taip pat išperkamosios siuntos, siuntos su įteikimo pranešimais bei su žyma „Įteikti asmeniškai“, išduodamos pašto skyriuje. Esant galimybei, didesnės siuntos bus pristatomos į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus.
Siuntos su procesiniais dokumentais ar įvertintosios siuntos įteikiamos „iki slenksčio“, t. y. laiptinėje arba kieme.
Gali pasitaikyti atvejų, kai dėl darbuotojų ligos ar saviizoliacijos, korespondencijos bei siutų pristatymas gali nežymiai vėluoti. Tokie sutrikimai yra laikini, stengiamasi maksimaliai greitai rasti pavaduojančius darbuotojus ir aptarnauti visas apylinkes.
Kurjerių paslaugos
Paslaugos teikiamos taip pat laikantis principo „iki slenksčio“, t. y. siunta pristatoma laiptinėje arba kieme, neužeinant į patalpų vidų.
Atsiimant siuntą pakanka nurodyti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą. Jeigu jo gavėjas neturi, tada prašoma pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerio 4 paskutinius skaičius.
Pašto skyriuose
Paslaugos teikiamos įprastai, tačiau vienu metu galima aptarnauti mažiau klientų, likusių maloniai prašoma palaukti už durų. Kiekviename pašto skyriuje ant durų yra iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti klientų.
Siekiant išvengti dėl riboto aptarnaujamų žmonių skaičiaus susidarančių eilių, rekomenduojama naudotis Lietuvos pašto savitarna – čia suformuotą siuntą, ją tinkamai supakavus, beliks atnešti į pašto skyrių ir palikti tam skirtoje savitarnos zonoje. Klientai, suformavę siuntą internete, į pašto skyrių įleidžiami be eilės.
Siuntų nukreipimas
Šiemet siuntų kiekiai muša visų laikų rekordus, todėl nuolatos ieškoma alternatyvų, kaip siuntą kuo greičiau pristatyti gavėjui. Siuntos gali būti nukreipiamos į siuntų savitarnos terminalus, jeigu terminalas užpildytas, siunta nukreipiama į kitą artimiausią terminalą ar pašto skyrių, atiduotas mobiliame punkte. Situacija nuolat stebima ir, esant poreikiui, siūlomos papildomos pristatymo ar siuntų atsiėmimo alternatyvos.
Šiuo metu populiariausius terminalus kurjeriai aptarnauja 5 kartus per dieną. Gavus siuntą į savitarnos terminalą, prašoma ją atsiimti kuo greičiau ir taip prisidėti prie sklandesnio pristatymo proceso.
Perspėjama, kad šiuo metu siuntos gali vėluoti apie 3 dienas, ypač didesnės. Artėjant šventėms, pristatymo terminas dar ilgės, tad geriausias laikas išsiųsti paskutines šventines siuntas, kad jos gavėjus pasiektų dar iki švenčių, yra šiandien.