
Lietuvos muziejuose, galerijose, teatruose bei kituose kultūros vietose reguliariai lankosi trys iš keturių (75 proc.) vyresnių klasių moksleivių. Tokį jaunimo kultūros vartojimo įpročių paveikslą atskleidė bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos gimnazistų apklausa.
69 proc. apklaustųjų linkę pritarti teiginiui, jog Lietuvos kultūros vietos yra patogios bei atviros. Visgi didžioji dauguma tyrime dalyvavusių moksleivių teigia jose pasigendantys patrauklių renginių (59 proc.), pramoginio turinio (53 proc.), skaityklų, kavinių, atvirų laisvalaikio erdvių (37 proc.).
„Šiuolaikinis jaunimas nėra pasyvus kultūros vartotojas, jam nepakanka tiesiog grožėtis muziejų eksponatais. Kultūros įstaigose besilankantys moksleiviai nori patys tapti diskusijų, kultūrinių veiklų, meno projektų dalyviais. Ieškodami savirealizacijos galimybių, jie aktyviai įsitraukia ir į savanorystės veiklas“, – sako Lietuvos muziejų asociacijos valdybos pirmininkas, Šiaulių „Aušros“ muziejaus direktorius Raimundas Balza.

Pasak jo, kultūros renginiuose dalyvaujantys moksleiviai nori diskutuoti ne tik apie meną ar istoriją, bet ir pasaulyje svarbiomis temomis: ekologija, žmogaus teisės, patyčios.
Lietuvos moksleivių sąjungos viceprezidentė Glorija Šermukšnytė sako, kad siekiant pritraukti daugiau jaunimo į kultūros įstaigas, svarbus ir komunikacijos vaidmuo: „Jauni žmonės apie renginius ir kultūrines veiklas dažniausiai sužino iš socialinių tinklų, draugų patarimų. Todėl kultūros įstaigos turi kalbėti jaunimui artima kalba – tuomet lengva bus išsklaidyti pramaną, kad muziejuje puikiai laiką gali praleisti tik vyresni žmonės, o štai jaunimui ten nėra ką veikti“.

G. Šermukšnytė teigia žinanti ne vieną pavyzdį, kai regionuose įsikūrę muziejai virtualius kvietimus į renginius pateikia taip išmaniai ir kūrybiškai, kad galiausiai net dvejojančius įveikia smalsumas. „Kartais už uždarų durų gali slypėti patys netikėčiausi dalykai, tereikia išdrįsti jas atverti ir galima maloniai nustebti“, – įsitikinusi moksleivių atstovė.
Prienų krašto muziejaus vadovė Lolita Batutienė taip pat pabrėžia renginių svarbą siekiant pritraukti jaunimą: „Šiandien lankytojai mėgsta atėję ne tik žiūrėti ar klausyti, bet ir patys veikti. Todėl plečiame veiklą, siūlome įvairius mokomuosius užsiėmimus. Šioje srityje kūrybiškumui ribų nėra, tad toliau turime eiti šia kryptimi, ieškoti įdomių formų“.

14-18 metų Lietuvos moksleivių apklausą Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) užsakymu birželio mėnesį atliko „Spinter tyrimai“, apklausoje dalyvavo 757 respondentai.
Šiuo metu CPVA iniciatyva vyksta mokomoji kampanija „Rink(is) kultūrą“. Specialiai šiam projektui sukurtoje svetainėje http://rinkiskultura.lt šalies gimnazistai kviečiami balsuoti už jiems patraukliausius ES investicijomis atnaujinamas, jų poreikiams labiau pritaikomas kultūros vietas. Kampanija siekiama padėti šalies kultūros įstaigoms pritraukti daugiau jaunų lankytojų. Moksleiviai skatinami dalintis idėjomis kaip didinti kultūros vietų patrauklumą jaunai auditorijai.

Gyvūniškos egzistencijos link
– respublika.lt/lt/naujienos/kultura/interviu/gyvuniskos_egzistencijos_link/