
Pasibaigus mokslo metams, tėvų galvos skausmu tampa ne tik vaikų vasaros pramogų, bet ir švietimo veiklos parinkimas – tai itin svarbu, kad atžala visiškai neatitrūktų nuo mokslų, o ir toliau lavintų savo gebėjimus. Daugiau kaip 25-erius metus vaikų ugdyme dirbanti Vilniaus tarptautinio licėjaus (LIFV) pradinių klasių mokytoja Milda Survilienė ir licėjaus užklasinės veiklos vadovė Natali Lemore (Nathalie Lemoré) dalijasi esminiais patarimais, padėsiančiais tėvams savo atžalų žinias pildyti ir atostogaujant.
Vasara – ne tik pramogų metas
„Kasmet baigiantis mokslo metams tėvai siekia rasti tinkamiausią ir priimtiniausią sprendimą, kaip vasaros laikotarpiu užimti vaikus – ar leisti jiems nerūpestingai mėgautis kiekviena diena, ar kruopščiai sudaryti dienotvarkę, įtraukiant švietimo veiklas“, – sako mokytoja M. Survilienė.
Anot LIFV švietimo darbuotojos, tokiu atveju tėvams reikia tarsi atrasti aukso viduriuką – vaiko neapkrauti nuolatiniu knygų skaitymu ar medžiagos kartojimu, tačiau skatinti jį išlikti žingeidžiu.
„Vasarą vaikai nori pailsėti nuo kasdienės pamokų ruošos bei leisti laiką su bendraamžiais. Daugelis mokinių norėtų mokymąsi nustumti iki pat mokslo metų pradžios, tačiau tada gali grėsti sunkumai vėl grįžus į mokyklos suolą. Patariu tėvams skirti laiko pasirūpinti atžalos vasaros užimtumu dar prieš pasibaigiant mokslo metams ir sudėlioti tikslingą planą, kuriame netrūktų nei nuotykių ar linksmybių, nei švietimo užsiėmimų. Taip rudenį vaikui bus lengviau tęsti ugdymąsį, – pažymi mokytoja.
Visgi licėjaus užklasinės veiklos vadovė N. Lemore atkreipia dėmesį į tai, jog tėvai būtų atsargūs ir nepersistengtų su griežtomis taisyklėmis vaikų atžvilgiu, mat šiems, kaip ir visiems žmonėms, yra privalomas atokvėpis.
„Reikia nepamiršti, kad vaikams žaidimai su bendraamžiais ir tarpusavio bendravimas yra būtini. Tai padeda norint atsipalaiduoti nuo kasdienio mokymosi ir įtemptos dienotvarkės, ugdyti bendravimą, savarankiškumą bei lavinti vaizduotę. Negana to, mažamečiams taip pat reikia ilsėtis ir nepamiršti mėgautis vasaros malonumais“, – sako N. Lemore.
Švietimo stovyklų nauda
M. Survilienė pabrėžia, jog tėvai, norintys, kad jų vaikai išliktų susidomėję ir žingeidūs, tinkamiausiu pasirinkimu vasarai įvardija švietimo stovyklas. Anot mokytojos, stovyklose atžalos gali ne tik linksmai praleisti laiką atrasdami naujas veiklas, bet ir papildyti žinių kraitį tyrinėdami gamtą bei užsiimdami švietimo žaidimais.
Ugdymo žinovė tikina, kad stovyklos tampa puikiu sandoriu tarp prasmingo darbo ir smagaus laisvalaikio leidimo. Anot M. Survilienės, lavinamuosiuose dienos užsiėmimuose vaikai gali užsiimti tiek įvairiais žaidimais bei pramogomis, tiek švietimo veikla.
„Tokio pobūdžio stovyklos vaikams yra nenuginčijamai naudingos. Be to, jos siūlomos net patiems mažiausiems – tai vaikus skatina būti savarankiškais ir nebijančiais bendrauti su kitais. Pagrindinis kiekvieno auklėtojo siekis užsiėmimuose yra suteikti vaikams ne tik teigiamų jausmų, galimybę tobulėti, bet ir susipažinti su naujais žmonėmis“,– sako M. Survilienė.
Įkvėpimo semiasi iš prancūzų mokymosi sistemos
Licėjaus užklasinės veiklos vadovė pažymi, kad norint surengti gerą vaikų dienos stovyklą, ypač svarbu yra atsižvelgti į tėvų ir vaikų troškimus. Anot jos, šiuo metu į stovyklų programas yra pageidaujama įtraukti skirtingų užsienio kalbų pradmenis praplečiant išmintį apie šalių istoriją bei kultūrą. Svarbu, kad naujų žinių mokiniai įgytų ne tik mokyklos suole, bet ir per švietimo užsiėmimus, parengtus vadovaujantis pasaulyje vertinama švietimo taisyklėmis.
„Atsižvelgdami į moksleivių bei jų tėvų norus į vasaros dienos stovyklos dienotvarkę įtraukėme žaidybines veiklas, supažindinsiančias vaikus su skirtingomis pasaulio šalimis bei jų kultūra. Vaikai ne tik įgaus naujų žinių, bet ir galės gilinti jau turimas“, – pasakoja N. Lemore.
Ugdymo žinovė priduria ir tai, jog stovyklos rengiamuose užsiėmimuose dalyvauja patys įvairiausi vaikai, kiekvienas jų turi savų poreikių bei pomėgių. Čia auklėtojams gelbsti galimybė tartis ir keistis žiniomis su Prancūzijos mokymo užsienyje darbuotojais. Įgautos žinios, anot N. Lemore, mokytojams padeda ne tik atpažinti skirtingus vaikų poreikius, prie jų deramai prisiderinti, bet ir tinkamai parinkti bei sudaryti užsiėmimų turinį, kuris atitiktų kiekvieno stovyklą lankančio vaiko susidomėjimą.