![LŠMPS pirmininkas Egidijus Milešinas | Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos nuotr.](https://alkas.lt/wp-content/uploads/2020/04/20200414132836_EgidijusMileinas3.jpg-e1586864579380-300x200.png)
Už švietimo politikos formavimą ir jos įgyvendinimą atsakinga LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ignoruoja ilgametes problemas ir ieško populistinių sprendimų. Didžiausia šalyje Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS) siūlo peržiūrėti ir keisti švietimo sistemą iš esmės.
„Koronaviruso sukelta krizė apnuogino švietimo sistemos bėdas. Nukrito kaukės ir pasimatė absoliutus negebėjimas valdyti padėtį, aiškios politikos neturėjimas, politinės lyderystės trūkumas. Dar kartą aiškiai pamatėme aukštųjų mokyklų vietą švietimo sistemoje. Jos suinteresuotos tik susirinkti krepšelius už studentus, bet ilgalaikėje švietimo eigoje jos seniai nedalyvauja“, – sako LŠMPS pirmininkas Egidijus Milešinas.
LŠMPS teigimu, mokiniai mokyklose mokomi 12 metų, tačiau panašu, kad be brandos egzaminų, trunkančių vos kelias savaites, sistema sugriūva. Visa švietimo sistema užlūžta, todėl akivaizdu, kad taip toliau tęstis negali.
„Šis, visiems sudėtingas, laikotarpis kartu yra išskirtinė proga iš esmės keisti švietimo sistemą. Apie būtinus esminius pokyčius kalbame daugelį metų. Manome, jog nuotolinis mokymas turi likti tik papildoma, tačiau reguliariai naudojama mokymo priemone, nesukeliančia šoko ar nepatogumų nei mokytojams, nei mokiniams“, – teigia E. Milešinas.
LŠMPS siūlymu, mokyklos baigimas negali būti ir toliau vertinamas tik pagal brandos egzaminų rezultatus. Jis turi susidėti iš trijų dalių – 9-12 klasių pažymių vidurkio vertinimo, brandos egzaminų ir aukštųjų mokyklų stojamųjų egzaminų įvertinimo. Tokiu būdu ne tik būtų išskaidyta įtampa mokiniams, visos įstaigos prisidėtų prie būsimųjų studentų vertinimo, tačiau ir būtų užtikrinamas visos švietimo sistemos tvarumas.
Be to, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sprendimai privalo užtikrinti mokytojų teises. Akivaizdu, jog ministerija šiuo metu blaškosi ir neturi aiškaus plano, nes neturi švietimo vizijos bei nevykdo švietimo politikos.
„Su švietimo sistema bandymus atlieka kas netingi. Mokytojai pakeitimų ir naujų instrukcijų sulaukia kasmet, todėl jų teisių užtikrinimo reikalavome ir reikalausime. Mūsų esminė žinia ministrui yra tokia: mokytojams garantuotas darbo ir poilsio režimas privalo būti užtikrintas. Kaip ministras tai sugebės suderinti su socialiniais partneriais ir išdėlioti laike, tai jau ministro reikalas“, – pabrėžia didžiausios mokytojų profesinės sąjungos vadovas.
Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS) vienija daugiau nei 10 tūkst. narių visoje Lietuvoje ir yra didžiausia Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijai (LPSK) priklausanti profesinė sąjunga.
LŠMPS visiškai nutyli apie būtinybę keisti mokyklų ugdymo ir auklėjimo programas iš esmės taip,kad jose visų pirma atsispindėtų lietuviškos kultūros vertybės ir tautinio auklėjimo pagrindai,atsisakant perteklinio liberalmarksistinio ideologizavimo.O šios profsąjungos vadovybės pateikti straipsnyje pasiūlymai yra vertingi ir priimtini.