Skaisti vasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Pasak draudikų, vairuotojams ji yra kur kas pavojingesnė nei nepalankios oro sąlygos ar akinančios kitų transporto priemonių šviesos.
„Skaisčiau suspindus saulei, visada fiksuojame įvykius, atsitinkančius dėl ryškių besibaigiančios žiemos ar prasidedančio pavasario saulės spindulių. Didžiausia rizika būti apakintiems saulės ryte bei prieš sutemas – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos. Tuomet ji būna ryški ir nedideliu kampu itin pavojingai šviečia į automobilio priekinį ar šoninį stiklą. Būtina atkreipti dėmesį, kad laikas, kai saulė vairuotojus akina labiausiai, sutampa su transporto piko laiku gatvėse, kuomet žmonės automobiliais pajuda link darbo, o vakare – grįžta į namus“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak V. Katilienės, saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais. „Dažniausios nelaimės – atsitrenkimai į priešais važiuojantį automobilį, taip pat – į skaisčios saulės ruožą pakliuvusio vairuotojo staigiai stabdomą transporto priemonę. Dažni atvejai, kai iš paskos važiuojantis pakliūva į tą patį ruožą ir laiku nepastebi netikėto priekyje važiavusio automobilio manevro. Tokios situacijos irgi neretai baigiasi avarijomis“, – kalbėjo draudimo žalų ekspertė.
„Gjensidige“ atstovė taip pat išskyrė nelaimes, įvykstančias nereguliuojamose sankryžose, išvažiavimuose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones.
Ji atkreipė dėmesį, kad automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. Tuo tarpu nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi.
V. Katilienės teigimu, dėl akinančios saulės dažnai nukenčia ir pėstieji. „Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį“, – dėstė draudimo bendrovės ekspertė.
Pasak draudikės, itin atsargūs išvažiavimuose iš kiemų turi būti ir dviratininkai, kurie juda važiuojamąja kelio dalimi, dviračių taku ar net šaligatviu. „Iš kiemo išvažiuojantis vairuotojas privalo suteikti pirmenybę dviratininkams, tačiau dėl akinančios saulės jie dažnai lieka nepastebėti. Dviratininkams taip pat reiktų elgtis atidžiai ir tikėtis, kad vairuotojas ne visada juos mato. Nors dėl eismo įvykio tokiose situacijose dviratininkas būna nekaltas, tačiau jis paprastai patiria skaudžius sužalojimus ir nukenčia kur kas stipriau“, – įspėjo V. Katilienė.
Jos teigimu, vairuotojams saulė itin pavojinga važiuojant šlapiu keliu. „Esant šlapiai kelio dangai saulės spindulių poveikis dar labiau sustiprėja, nes tuomet ji ne tik šviečia, bet ir atsispindi nuo šlapios kelio dangos“, – sakė ekspertė.
Norint apsisaugoti nuo saulės ji patarė visada naudoti automobiliuose sumontuotus apsauginius skydelius nuo saulės. „Vairuotojai taip pat turėtų nepamiršti ir akinių nuo saulės. O jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, saugiai sumažinkite greitį arba sustokite kelkraštyje“, – kalbėjo V. Katilienė.
Ji taip pat priminė, kad dabar gatvėse prasideda laikas, kai vairuotojai turi pasirūpinti pakankamu kiekiu langų valymo skysčio ir kokybiškais valytuvais.