![Lietuvos premjeras kartu su ES kolegomis kreipėsi į ES vadovybę dėl Mobilumo paketo | lrv.lt nuotr.](https://alkas.lt/wp-content/uploads/2019/10/1385663_7e610058a04ffd5857c18325248f7728-e1572010871371-300x199.jpg)
Bulgarijos, Rumunijos, Lenkijos, Vengrijos, Latvijos ir Lietuvos premjerai pasirašė bendrą laišką dėl siūlomo mobilumo paketo. Jis išsiųstas Europos Parlamento Pirmininkui, Europos Komisijos Pirmininkui, išrinktajai Europos Komisijos Pirmininkei, Europos Vadovų Tarybos Pirmininkui, išrinktajam Europos Vadovų Tarybos Pirmininkui.
Laiške primenama, kad, sukūrus Europos Sąjungą, buvo siekiama sukurti geriau veikiančią ES bendrąją rinką, leidžiančią visų ES šalių verslui plėstis vidaus rinkoje ir tapti konkurencingam visame pasaulyje.
Atsižvelgdami į pasaulines ekonomikos tendencijas, aršią tarptautinę konkurenciją ir į būtinybę sudaryti prielaidas tvaresniam ES ekonomikos augimui, taip pat įgyvendinti ambicingus ES klimato politikos tikslus, manome, kad ES sprendimus priimantys asmenys turėtų ypač atidžiai apsvarstyti kiekvieną galimą teisėkūros iniciatyvą.
Europos kelių transporto sektorius yra Europos prekybos ir ekonomikos augimo variklis. Šis verslas turi didelę įtaką mūsų ekonomikai, visuomenei ir aplinkai, čia tiesiogiai dirba apie 5 milijonai žmonių, sukuriančių apie 2 proc. ES BVP.
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė labai susirūpinusi, kad tam tikros naujos Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES vidaus rinkos tikslams. Šiuo labai jautriu klausimu mums reikia visuotinės diskusijos, kad būtų atsižvelgta į visų valstybių narių, įskaitant tų, kurios yra prie ES išorinių sienų, nacionalinius ypatumus. Neturėtume priimti priemonių, sukuriančių nereikalingą susiskaldymą ES“, – teigia Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.
Išreikštas įsitikinimas, kad naujos teisinės priemonės turi išsaugoti ES kelių transporto sektoriaus konkurencingumą ir nepabloginti Lietuvos įmonių padėties. Siūlomos Mobilumo paketo teisinės nuostatos (ypač dėl vilkikų grąžinimo į registracijos šalį, kabotažo operacijų ribojimo) prieštarauja pastangoms įgyvendinti plačią ES klimato politiką.
Be to, šie pasiūlymai neatitinka 2019–2024 m. ES strateginės darbotvarkės, kurioje pabrėžiama, kad ES turėtų tinkamai išnaudoti pusės milijardo žmonių darbo rinkos potencialą, ypač paslaugų srityje.
Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas kartu su Bulgarijos, Rumunijos, Lenkijos, Vengrijos, Latvijos premjerais kviečia ES valstybes nares ir ES institucijas rasti veiksmingesnių, labiau pasvertų ir visoms valstybėms narėms priimtinų sprendimų veiksmingai ir tinkamai modernizuoti Europos kelių transporto sektorių, padidinti konkurencingumą, stiprinti ES vidaus rinką ir siekti ambicingų klimato kaitos tikslų.
Malonu, kad mūsų Vyriausybė nemiega.
Prabilta gal vėlokai, bet geriau vėliau negu niekada…