Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

S. Arlauskas. Kaip lietuviams reikės atsikratyti stereotipų ir tapti šiuolaikiškiems

Saulius Arlauskas, www.alkas.lt
2019-01-24 07:58:05
28
Prof. Saulius Arlauskas | Asmeninė nuotr.

Prof. Saulius Arlauskas | Asmeninė nuotr.

Prof. Saulius Arlauskas | Asmeninė nuotr.
Prof. Saulius Arlauskas | Asmeninė nuotr.

2019 m. sausio 11 d. Konstitucinio Teismo (KT) nutarimas dėl tos pačios lyties sutuoktinio teisės gyventi Lietuvoje šeimos susijungimo pagrindu yra reikšmingas ne tik seksualinėms mažumoms. Šis nutarimas labai svarbus ir visiems Lietuvos piliečiams, nes šis nutarimas verčia mus kiekvieną susimąstyti, ar mūsų mintys ir įsitikinimai nėra valdomi pasenusiomis ir reakcingomis tiesomis, kurių vieta istorijos sąvartyne.

KT nutarimo 31.3 punkte aiškiai pasakyta, kad demokratinėje teisinėje valstybėje tam tikru laikotarpiu vyraujančios daugumos visuomenės narių nuostatos ar stereotipai negali būti konstituciškai pateisinamu pagrindu, remiantis konstituciškai svarbiais tikslais… ką nors diskriminuoti.

Kalbant iš esmės, stereotipų ar abejotinų visuomenės narių nuostatų teisinis diskvalifikavimas KT nutarimu turi daug logikos, bet tik vienu valstybės santykio su įvairiais tikėjimais aspektu.

Reikia manyti, kad KT teisėjai šiuo nutarimu neturėjo tikslo apskritai uždrausti žmonėms kuo nors tikėti, turėti savo nuomonę, gerbti lietuvių tautos tradicijas ir galbūt klysti, būti nemoderniems.

KT nutarimo autoriai, reikia tikėti, siekė pabrėžti, kad Lietuvos valstybė, nustatydama konstituciškai svarbių tikslų teisinį reguliavimą, privalo likti neutrali, nešališka, nepasiduoti kurios nors religijos ar ideologijos diktatui, vienodai gerbti kiekvieno žmogaus orumą, užtikrinti visų piliečių lygybę prieš įstatymą.

Bet ar neutrali valstybės laikysena tikrai reikalauja teisiškai diskvalifikuoti visuomenės daugumos nuostatas ir galbūt stereotipus?

Ką reiškia valstybės neutralumas, galima ginčytis be galo ir be krašto. Bet šiuo klausimu yra vienas teisės aktas, kuriuo netgi privalo remtis Lietuvos valstybės pareigūnai, siekdami padaryti valstybės politiką ideologiškai neutralią.

Valstybės neutralumo tema aštriai iškilo Europos Žmogaus Teisių Teismo byloje Lautsi prieš Italiją (2011 m.).

Šioje byloje buvo sprendžiamas klausimas, ar Italijos mokyklų klasėse ant sienų kabantys kryžiai, kaip vienos religijos simboliai, kaip Italijos žmonių tradicijų ir tikėjimo išraiška, nediskriminuoja žmonių, turinčių kitokį tikėjimą, neindoktrinuoja vaikų pasaulėžiūros?

Ir teismas atsakė, kad kryžiai mokyklų klasėse turi teisę kabėti, ir jokios kitatikių diskriminacijos ar vaikų indoktrinavimo nėra. O kryžiai turi teisę būti kabinami todėl, kad, teismo požiūriu, italas turi teisę į savo religinių jausmų raišką viešojoje erdvėje. Vadinasi, istorinis italų religinis tikėjimas nėra reliktas, šiukšlė, kurią atėjo laikas išmesti į istorijos sąvartyną.

Dar svarbiau tai, kad teismas nesuteikė pareiškėjams (Lautsi ir kitiems) teisės iškelti savo vidinius įsitikinimus virš italų tautos daugumos religinių jausmų.

Teismas konstatavo, kad pareiškėjų reikalavimai nukabinti kryžius ir palikti sienas tuščias taip pat yra grįsti jų tikėjimu, kurį pareiškėjai gynė kaip filosofinį tikėjimą. Tuo teismas pripažino ir dar vieną svarbią tiesą, kad žmonės negali užimti pilietinės pozicijos, kuri nepriklausytų nuo jų asmeninio tikėjimo, pasaulėžiūros, artikuliuoto ar neartikuliuoto santykio su tuo, kas yra šventa visiems.

Taigi neutrali valstybės politika privalo ne pulti žmonių religinius, filosofinius įsitikinimus ar netikinčių žmonių pasaulėžiūrą, o priešingai juos ginti bei užtikrinti visų tikėjimų ir pasaulėžiūrų darnų sugyvenimą. Kaip rodo byla Lautsi prieš Italiją, visai normalu, kai valstybė išskiria vieną tikėjimą (šiuo atveju Katalikų bažnyčios mokymą) iš kitų, kaip tautos išskirtinumo raišką. Ir nieko tame nėra blogo, jei viena dominuojanti religija nepradeda karo su kitomis religijomis, o yra joms tolerantiška.

Šiame tikėjimų įvairovės kontekste svarbu išsiaiškinti, kokiu tikėjimu ar pasaulėžiūra KT teisėjai parėmė savo tezę, kad Lietuvos Respublikos Konstitucija, kaip antimažoritarinis aktas (31.3 p.), gina individo teises. Nors KT nutarime tai nepaaiškinta, bet, reikia manyti, kad į šį klausimą atsako profesorius Vytautas Mizaras savo nuomonėje Delfyje: „Kai Konstitucija padeda siekti laimės: tos pačios lyties poros atvejis“.

Mizaro nuomone, KT remiasi personalistiniu požiūriu, kurį profesorius laiko vienu iš „krikščioniškosios filosofijos kertinių akmenų“.

Anot Mizaro „tai reiškia, kad kiekvienas individas, nesvarbu jo savybių, žmogaus teisių apsaugos srityje remiantis Konstitucija gali ginti savo teises ir prieš valstybę, ir prieš visuomenės daugumą“.

Jei Mizaras teisus, tai galima tarti, kad KT teisėjai savo nutarimą parėmė vadinamąja antropocentrine (žmogus centre) tikėjimo ir pasaulėžiūros filosofija.

Bet yra ne viena antropocentrinė pasaulėžiūra, ir jos yra skirtingos.

Todėl klausimas – kokia? Matyt, tikrai ne agnostine ar ateistine pasaulėžiūra. Individui agnostikui dievas nepažinus, vadinasi, dievo gali ir nebūti, o ateistui dievas apskritai neegzistuoja.

Kai dievo nėra, arba dievas mirė, tai, kaip sakė Dostojevskio romano „Broliai Karamazovai“ herojus, individui viskas leistina, nieko švento nėra, pasaulis bevertis, o žmogaus orumas niekinis.

Mizaras antropocentrinį požiūrį sieja su krikščionybės mokymu. Krikščioniškos pakraipos personalizme, tokių autorių, kaip prancūzų filosofas Gabriel Marcel ar lietuvis Antanas Maceina, raštuose, individo gyvenimas turi prasmę, o individas ieško darnos su gamtos nustatyta amžinąja tvarka.

Krikščioniškas personalizmas individo neuždaro jo fantazijų kiaute.

Krikščioniškas personalizmas negali konfliktuoti su kitais religiniais tikėjimais.

Bet yra dar vienas populiarus požiūris į individo personą ar individo požiūris į save. Tai atvejis, kai individas įsitikinęs, jog pasaulyje jis pats yra galutinis atskaitos taškas. Kai individas žino viską ir žino daugiau už patį Dievą.

Tokiam individui neegzistuoja autoritetai, knygos, kurios ko nors gali pamokyti. Toks individas mano, kad gali elgtis ir gyventi taip, kaip panorės ir su kuo panorės.

Be abejo, ir toks požiūris bei tokia individualistinė pasaulėžiūra turi teisę būti, jei nepažeidžia kitų teisių. Individo teisė galvoti, kad jis yra genijus, individo teisė pasirinkti savo gyvenimo kelią, individo teisė tapti laimingam ir individo teisė po savo nebeatitaisomo pasirinkimo karčiai nusivilti pralėkusiais gyvenimo metais.

Ar visuomenės daugumos nuostata, jog egzistuoja teisingi ir klaidingi individų pasirinkimai, būtinai yra stereotipas? Galbūt ir taip. Bet demokratinėje valstybėje atsakyti į klausimą, kas yra stereotipas ir kas yra norma, kas leistina ir kas pražūtinga, turi privilegiją pati visuomenė kolektyviniu daugumos sprendimu.

Kalbant apie šeimos konstitucinę sampratą, tai Europos Sąjungos teisė nenumato nacionalinėms valstybėms jokių privalomų direktyvų.

Europos Sąjungos Pagrindinių teisių chartijos 9 straipsnis „Teisė tuoktis ir kurti šeimą“ nustato: Teisė tuoktis ir kurti šeimą garantuojama pagal šios teisės įgyvendinimą reguliuojančius nacionalinius įstatymus.

Ir tai logiška, nes šeimos teisė yra ne abstrakčių orumo ir lygybės prieš įstatymą principų sekmuo, o konstitucinė norma, kurią kolektyviai pasirenka suverenas ir įrašo į pagrindinį šalies įstatymą.

Neatsitiktinai Europos Žmogaus Teisių Teismas visus klausimus, kurie susiję su valstybės nacionalinėmis tradicijomis ir vertybėmis, palieka valstybių teisinio reguliavimo žinioje. Taip nutiko ir byloje Lautsi prieš Italiją.

Kai kas čia mato galimybes pateisinti mažumų diskriminaciją. Nieko panašaus. Jei Konstitucijoje yra numatyta teisė, bet ja neleidžiama pasinaudoti, tai diskriminacija akivaizdi.

Jei Konstitucijoje nėra numatyta individo teisė, tai jo paties sugalvotos ar iš kitų valstybių praktikos pasiskolintos teisės požiūriu apie individo diskriminaciją negali būti nė kalbos.

Vadinasi, kas laikytina šeima, lietuviai turi visišką laisvę spręsti vadovaudamiesi ir savo „stereotipais“.

Lietuvos Respublikos Konstitucija palieka vieną svarbų instrumentą tautos rankose. Pagal Konstitucijos 38 str. 4 dalį Valstybė registruoja santuoką, gimimą ir mirtį (įtraukia į civilinės būklės aktų registrą). Partnerystės (vienos lyties asmenų partnerystės), kaip alternatyvos santuokai, valstybinė registracija Konstitucijoje nenumatyta. Konstitucija taip pat nenumato galimybės registruoti šeimą poros bendro gyvenimo ar šeimos susijungimo teisiniu pagrindu.

Todėl manytina, kad kitų alternatyvių santuokai šeimos sukūrimo teisinių formų valstybinė registracija yra galima tik keičiant ir papildant Konstituciją.

Airiai vertybiškai painų vienos lyties asmenų šeimos ir santuokos klausimą išsprendė referendumu.
„Stereotipai“ ten pralaimėjo, bet garbingoje kovoje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. S. Arlauskas. Tai būtų per didelė našta ir atsakomybė Konstituciniam Teismui
  2. KT pripažino vienalytes „santuokas“, o šeimos sąvoką išaiškino kaip neutralią lyties atžvilgiu (video)
  3. Z.Vaišvila: kodėl Seimas neskuba įgyvendinti tautos valios pareikštos referendume dėl VAE (video)
  4. Konstitucijos kūrėja Zita Šličytė: Niekas negali nurodyti Tautai
  5. Z. Šličytė: Tegu man pasako: kas tada yra Konstitucinis Teismas? Dievas? Koks nors diktatorius? Stalinas, Hitleris?
  6. Z.Vaišvila. Valstybės ir Tautos apsisprendimo metas (tiesioginė transliacija, video)
  7. Z.Vaišvila. Po tarpinės pergalės reikia ruoštis ilgai kovai už Tautą
  8. V. Vilimas. Didžioji Lietuvos žemės afera
  9. Z. Vaišvila. Seimo, Prezidentės ir Vyriausybės volas prieš referendumus (video)
  10. P. Urbšys. Nuspręsta – bus tik valdžios referendumai
  11. P. Urbšys. Rinkėjų balsų medžioklė su varovais tik įsibėgėja
  12. Z. Vaišvila. 2014 m. liepos 11 d. Konstitucinio Teismo nutarimas – nėra to blogo, kas….
  13. M. Kundrotas. Kada mirė respublika?
  14. T. Baranauskas. Litas sunaikintas. Bet jis sugrįš
  15. P. Urbšys. Nustokime apgaudinėti kitus ir save

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 28

  1. Antanas says:
    6 metai ago

    Tai dabar kas gaunasi? Konstitucinis Teismas yra aukščiau už LR Konstituciją?! Be komentarų…

    Atsakyti
    • Aha says:
      6 metai ago

      Ne Konstitucinis Teismas, o tik vienas Žalimas aukščiau už pačią Konstituciją. Teismas – tik pavadinimas….

      Atsakyti
      • Antanas says:
        6 metai ago

        Ir kas dabar galėtų paneigti, kad tas ponas nepriklauso tiems… ???

        Atsakyti
  2. Dviejų šeimininkų tarnas says:
    6 metai ago

    Autorius bando diskutuoti su KT. Viskas yra daug paprasčiau. Prieš sausio 13-ąją prof. V. Landsbergis beveik atviru tekstu pareiškė ( pagaliau, po beveik 29 nepriklausomybės metų ), kad Lietuvos teisėsauga dirba ne Lietuvai. Konstitucinis teismas – taip pat. Diskutuoti didelės prasmės nėra.

    Atsakyti
    • Antanas says:
      6 metai ago

      ??

      Atsakyti
    • Bartas says:
      6 metai ago

      Matot, prof. V.Landsbergis “beveik atviru tekstu pareiškė”. Pasirodo per maža. Reikėjo tiesiai, šviesiai be jokio “beveik” vožti K .Teismui . Jūs dirbat ne Lietuvai. O dabar kas . Nulis. Pvz; mes su Antanu ir dar kažkas- pasakome. KT teisėjai, jūsų priimtas sprendimas kertasi su Lietuvos Respublikos pagrindiniu Įstatymu. Na ir kas? Dzin!!!!!
      O kur įstatymų leidėjai – kūrėjai?

      Atsakyti
  3. ŽEMAITIS says:
    6 metai ago

    Tokie dalykai asmeniškai man nėra įdomūs, bet ir netrukdo.
    Tagul sau mylisi kas kaip nori 🙂 Argi verta draust? Tegul tuokiasi ir t.t.
    Manau, kad tik vaikų tos pačios lyties šeimai nereiktų leisti įsivaikinti. Vaikai turėtų augti hetero šaimose.
    O daugiau – visos jų teisės turi būti užtikrintos.

    P.s., O dėl Lietuvos konservatyvumo (visose srityse) – tai liūdnas vaizdas. Jau ir taip netrūko draudimų, dabar populistai jų sukurpė dar daugiau… Jaunimas masiškai bėga iš tokios naftalininės šalies.
    Prieš kelis metus dauguma tikėjo, kad tuoj tuoj liberalų partijos įsitvirtins valdžioje. Deja, dabar Lietuvoje liberalai išgyvena krizę. O tai gali būti priimtina tik penisininkams (bet ir tai abejotina – kai jaunimas emigruos, kas juos išlaikys) ir beviltiškiems konservatoriams bei socialistams…

    Atsakyti
    • Antanas says:
      6 metai ago

      O kaip tada su LR Konstitucijos 38 straipsniu? Ar jis jau panaikinras? ?

      Atsakyti
    • Vilnietis says:
      6 metai ago

      tavo nuomonė ir tavo norai mums neįdomūs. tu esi degeneratas ir tau reikia tiesiog gydytis arba mes kai išsiaiškinsim kas toks esi- tave patys gydysim, o po to deportuosim iš čia imbecile.
      čia anto jaunojo priedurnio pasirodo kad jaunimas bėga dėl liberalizmo stokos- o mes ir nežinojom ;)))

      Atsakyti
      • Antanas says:
        6 metai ago

        Jei taip rašai, tai pats esi prieš LR Konstitucijos 38-tą straipsnį? Taip? Tai pats esi vienas iš tų išdykėlių? Ne?

        Atsakyti
        • Vilnietis says:
          6 metai ago

          Antanai tu čia tikiuosi tam iškrypeliui pravarde “Žemaitis” rašai- nes aš jam taikiau visus epitetus.

          Atsakyti
          • Antanas says:
            6 metai ago

            Labai atsiprašau, suklydau! Pamaniau, kad pačio komentaras skirtas man. Dar kartą atsiprašau.

  4. Vilnietis says:
    6 metai ago

    Didesnės n esąmonės negalėjo šitas parašyt? čia mol jau mes visi turim susitaikyti su šituo absurdu. Mes reikalaujam panaikint i atšaukt tą išaiškinimą o kaltuosius nubaust itin griežtai kad daugiau niekam nekiltų noro kišt smirdinčius prištus prie šeimos.

    Atsakyti
    • Antanas says:
      6 metai ago

      ????

      Atsakyti
    • Antanas says:
      6 metai ago

      “Vilnieti”, įtariu, kad esi šizofrenikas. Užuojautos!

      Atsakyti
      • Vilnietis says:
        6 metai ago

        šizofrenikas pas tave triusikuose glušiau.

        Atsakyti
        • Antanas says:
          6 metai ago

          Buvau suklydęs ir jau atsiprašiau. Komentaras iš tikrųjų buvo skirtas “Žemaičiui”, o ne pačiam, taigi galėtume “triusikinius” reikalus palikti ramybėje.

          Atsakyti
          • Vilnietis says:
            6 metai ago

            taip. no problem. Savo komantarą pratrinčiau – bet nėra čia tokios funkcijos.

          • Antanas says:
            6 metai ago

            ?

  5. Kažin says:
    6 metai ago

    Teisėje nediskriminavimo principas yra absoliutus. KT teiginiu, kad “vyraujančios daugumos visuomenės narių nuostatos ar stereotipai negali būti konstituciškai pateisinamu pagrindu, remiantis konstituciškai svarbiais tikslais… ką nors diskriminuoti”, tai ir nusako. Vadinasi, nors Konstitucijos 38 str. nuostatų išlaikymo tikslai yra svarbūs, tačiau jie negali tapti pagrindu vienodalyčių santuokų diskriminavimui.
    Taigi be didelių kalbų reikalinga Šeimos įstatyme vienodalyčių tuokas (šeimas) vadinti PORUOČIŲ vardu su visomis šeimos teisėmis, išskyrus įsivaikinimo ir vaikų globos teises. Partnerystės pavadinimas čia netiktų, nes juo teisėje yra įvardijami civiliniai santykiai bedrąja prasme. Voliojame ir voliojame tą klausimą tarsi neturėtume tikresnių valstybės kūrimo klausimų.

    Atsakyti
  6. Antanas says:
    6 metai ago

    Kažin, ar gamtoje poruojasi patinai su patinais ir patelės su patelėmis? Kažkaip nieko apie tai negirdėjau… O žmonėms, kurie, beje, taip pat yra biologinės būtybės, pasirodo, galima ir kai kuriems valdžios vyrams tai atrodo visiškai normalu (?!)… Vargas tau, Jeruzale, ir tavo vaikams!!!

    Atsakyti
    • Bartas says:
      6 metai ago

      Antanai , man atrodo, kad Jeruzalė su vyrpisiais susitvarkiusi.

      Atsakyti
  7. Kažin says:
    6 metai ago

    Čia turime reikalą su apsigimimo jusline lyties negalia – lyties “kurtumu”, jausmine lyties negalia. Ši negalia yra galvoje, kaip ir kurčnebylystės apsigimimo atveju, tik kitoks apsigimimas.

    Atsakyti
  8. Bartas says:
    6 metai ago

    Galėtų ”alkas.lt” ir pakartoti, bijau suklysti pavarde, lyg tai Simanavičiūtės straipsnis ,apie Dievo “nuskriaustuosius”.

    Atsakyti
    • Tvankstas says:
      6 metai ago

      A.Simanonytė. Homoseksualizacijos schema: ką turėtume žinoti? (312)
      2013 07 27 11:02

      Atsakyti
  9. Tvankstas says:
    6 metai ago

    Perkračius išdėstytas mintis Aristotelio logikos sietu, tai autorius rašo sofistinius išvedžiojimus, kol kas neįvyko jokių permainų nuo senų senovės šeimos sudaryme, vyro ir moters šeima nepakeičiama.
    Demokratijos teisė yra kekšų ir vagių teisė ir kaip tokia ji nesikeičia jau 2500 metų, tai dar Platonas ir Aristotelis nurodė.
    Kažkokie ‘modernizmai’ tėra bėgimas į naująją laukiniją.

    Atsakyti
  10. Tvankstas says:
    6 metai ago

    Ką reiškia šiuolaikiškumas dorovėje ? Turi būti ištvirkęs, iškrypęs, pripažinti tai, kaip neginčijamą tiesą, gali tik galva palinksėti – tokia yra ‘represyvi tolerancija’ (H. Marcuse), suteikiama narko – sodomitų.

    Atsakyti
  11. Tvankstas says:
    6 metai ago

    Gyvenimo dėsnis : jei tėvai tolerastai, tai vaikai – paiderastai.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Prasidedant maudyniu metui – ugniagesių įspėjimai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų
  • Dvigubi pasiekimai: gabiausi Kauno mokiniai pagerbti šventėje
  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis
  • Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

Kiti Straipsniai

Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK

Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos

2025 05 30
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Parodos vizualizacija 2025 m. | dail. J. Zovės darbas

Kviečia virtuali paroda, skirta prof. Zigmui Zinkevičiui

2025 05 29
VRK 2025-05-22

Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo

2025 05 23
VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą

VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą

2025 05 22
Zigmas Vaišvila

Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo

2025 05 09
Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

D. Kuolys. Nusiginklavimas (I)

2025 05 02
Zigmas Vaišvila

Seime bus pristatyta privalomojo referendumo iniciatyva: dėl piliečių nekilnojamojo turto neapmokestinimo

2025 04 30
Akimirka iš žygio „Stiprūs įvairovėje“ | VšĮ Jaunimo asmeninio tobulėjimo centro nuotr.

Mokymų jaunuoliams „Stiprūs įvairovėje“ vadovas pasidalino: ugdome supratingumą tautiniams skirtumams

2025 04 28

Skaitytojų nuomonės:

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus
  • jo apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Kelionių kompasas“: Prienų kraštas (video)

„Kelionių kompasas“: Prienų kraštas (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai