Penktadienis, 11 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ką kiekvienam vairuotojui privalu žinoti apie valytuvus

Mindaugas Grinius, www.valstietis.lt
2018-11-03 08:00:24
1
Ką kiekvienam vairuotojui privalu žinoti apie valytuvus

Valytuvus rekomenduojama pasikeisti prieš žiemą, nes vasarą saulė džiovina gumą, be to, jeigu stiklas valomas sausas ir apneštas dulkėmis, pažeidžiama guma ir braižomas stiklas | valstietis.lt nuotr.

Neveikiantys automobilių valytuvai – vienas esminių trūkumų, dėl kurių pareigūnai tiesiog kelyje gali anuliuoti techninės apžiūros galiojimą. Tačiau valytuvus reikia pasikeisti ne tik siekiant išvengti nuobaudos. Tai vienas svarbiausių saugumo elementų, tiesiogiai susijęs su vairavimo saugumu ir patogumu. Valytuvus reikia keisti bent du kartus per metus: rudenį ir pavasarį. Kaip teisingai juos pasirinkti ir ką apie juos turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas?

Atpigo

Bene svarbiausia ir geriausia žinia vairuotojams yra ta, kad dėl išaugusios konkurencijos ir internetinės prekybos valytuvų kainos pastaruoju metu nusirito žemyn.Taigi dabar priimtinos kokybės valytuvų komplektą galima įsigyti už 6–8 eurus. Tai tikrai nedidelės išlaidos, žinant, kokie svarbūs jie yra. Net populiaraus gamintojo „Bosch“ valytuvų galima rasti vidutiniškai po 8 eurus už komplektą. Tiesa, jie nebus skirti patiems naujausiems automobiliams.

Rinkoje galima rasti ir vos 1,49–2,99 eurus kainuojančių valytuvų, tačiau šie valytuvai paprastai gaminami iš kietos gumos, o ne kaučiuko, todėl valo ne taip veiksmingai kaip brangesni. Tačiau net ir toks visai pigus naujas valytuvas yra geriau, nei savo funkcionalumą jau praradęs senas – tik keisti jį reikėtų dažniau nei du kartus per metus.

Brangūs berėmiai valytuvai, skirti apynaujoms ir naujoms mašinoms, kainuoja 20–40 eurų. Tokių automobilių savininkai iš esmės neturi pasirinkimo, nes kitokie valytuvai tiesiog netinka pagal mašinos konstrukciją. Tačiau mūsų keliai (ypač regioniniai) yra nešvarūs, žiemą gausu druskos, kuri pakliūva ant stiklo ir naikina valytuvo šluoteles, kurios tokiuose valytuvuose paprastai būna ne guminės, bet silikoninės.

Valytuvų šluotelės, pagamintos vien tik iš silikono, tarnauja 3–5 kartus ilgiau nei guminės. Jų valymo savybės geriausios net ekstremaliomis sąlygomis. Tačiau dėl nešvarumų mūsų keliuose jų tarnavimo laikas paprastai būna gerokai trumpesni nei Vakarų Europoje.

Trys valytuvų rūšys

Valytuvai yra rėminiai (su įprastu metaliniu rėmu), berėmiai ir hibridiniai. Kiekvieni jų turi savų privalumų ir trūkumų.

Rėminių valytuvų (daugiausiai naudojamų senuose automobiliuose) privalumas, kad jie pigiausi iš šiuo metu esančių rinkoje. Trūkumai: daugiau pasivažinėjus žiemos keliais, kai automobilio priekinį stiklą „atakuoja“ sniego ir purvo mišinys, į prispaudžiantį mechanizmą patenka drėgmė, todėl, palikus automobilį per naktį kieme, valytuvai gali prišalti. Besiplėsdamas ledas susilpnina prispaudžiamąją spyruoklę ir karkasas praranda tvirtumą. Tokiu atveju tenka keisti visą valytuvą.

Berėmių valytuvų privalumai: net ir po šaltų naktų nekinta jų prisispaudimo prie stiklo savybės. Prie valomo ploto jie prisispaudžia visu paviršiumi, nuvalo purvą, neišstumdydami jo po visą priekinį stiklą. Palyginti su rėminiais, geriau tinka žiemą. Dėl konstrukcijos ypatumų jie nepersikreipia ir juda beveik be garso.

Šių valytuvų trūkumai: palyginti su rėminiais, yra brangesni. Skirtingi gamintojai nėra sutarę dėl bendros tokio tipo valytuvų tvirtinimo sistemos. Ant valytuvų pakuotės nurodomas suderinamumas su vienu ar kitu automobilio modeliu, bet tai reiškia tik atitiktį tvirtinimo sistemai. Tuo pat metu šluotelės išlinkimas gali būt nepritaikytas prie priekinio stiklo išgaubimo. Jei abejojate, ar valytuvai tikrai tiks jūsų automobiliui, važiuokite į specializuotą servisą arba nusineškite į parduotuvę seną valytuvą.

Hibridinių valytuvų konstrukciją sudaro klasikinis karkasas su svirtimis ir lankstais bei kompaktišku plastikiniu gaubtu. Nuo rėminių valytuvų jie skiriasi, nes rėmas labai žemas ir saugiai paslėptas po gaubtu (apvadu). Šiems valytuvams būdingas ir aerodinaminio sparno, stiprinančio gumos prispaudimą prie stiklo, efektas.

Jų privalumai: tarnauja iki 12 mėnesių, tvirtai priglunda prie bet kokios formos stiklo, gerai jį nuvalo. Pagrindiniai trūkumai: didelė kaina, ribotas asortimentas.

Ko nedaryti?

Naujų ir apynaujų automobilių savininkams reikėtų užsukti į specializuotus servisus arba pas oficialius atstovus, kurie geriausiai žino, kokio tipo valytuvų reikia vienam ar kitam modeliui. Juolab kad daugelio naujų ir apynaujų modelių valytuvai yra skirtingo ilgio, tad patiems išsirinkti tinkamus gali būti sudėtinga.

Nusiteikite, kad rėminius ir berėmius valytuvus, priklausomai nuo kokybės ir eksploatacijos sąlygų, teks keisti maždaug kas pusmetį. Hibridiniai valytuvai turėtų tarnauti ilgiau, tačiau jie ir kainuoja gerokai brangiau.

Jeigu automobilis senesnis, o valytuvus savarankiškai perkate pirmą kartą, reikėtų eiti į parduotuvę pasiėmus vieną arba net abu senuosius valytuvus, kad galėtumėte pasitikrinti ne tik tinkamo ilgio, bet ir tinkamo šluotelės tvirtinimo tipą.

Be to, net ir geriausi valytuvai nepadės, jeigu automobilio stiklas bus purvinas iš vidaus. Todėl kartas nuo karto išsivalykite automobilio stiklą iš vidaus. Tai labiausiai svarbu tiems, kas rūko automobilio salone. Perbraukite priekinį stiklą pirštu ir tikrai įsitikinsite, kad jis nėra visiškai švarus. Taip pat nepamirškite patikrinti, ar pakankamai yra langų plovimo skysčio bakelyje ir jį papildyti.

Valykite žibintus. Jeigu automobilis neturi žibintų plovimo sistemos, žibintų stiklai po kiekvienos kelionės rudenį pasidengia purvu, kuriuo aptaško kiti automobiliai. Todėl prieš kiekvieną kelionę žibintus reikėtų nuvalyti. Jeigu po ranka neturite tam tinkamos priemonės, tiks ir senas laikraštis, o žiemą – sniego gniūžtė.

Keisti du kartus

„Valytuvus patariama keisti du kartus per metus. Pavasarį, nes po žiemos valytuvų guma būna pažeista šalčio, druskos ir kitų ant stiklo patenkančių nešvarumų. Ir rudenį, nes vasarą saulė džiovina gumą, be to, jeigu stiklas valomas sausas ir apneštas dulkėmis, guma taip pat pažeidžiama ir kartu braižomas stiklas. Tokiu atveju automobilio langus reikėtų nuplauti“, – „Valstiečių laikraščiui“ sako Renaldas Gabartas, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas.

Bene svarbiausias patarimas žiemą – apšalusį stiklą gerai nugramdyti prieš įjungiant valytuvus, nes aštrios ledo ar sušalusio sniego dalelės yra pagrindinis valytuvų gumos priešas.

Be to, jeigu manote, kad valytuvai susidėvėjo ir ant stiklo palieka šlapių, purvinų dryžių, gali būti, kad jie yra tiesiog nešvarūs. O nuvalyti juos galima po ranka esančiomis priemonėmis. Pavyzdžiui, indų plovikliu. Ant sudrėkinto skudurėlio užlašinkite keletą lašų indų ploviklio ir perbraukite išilgai valytuvo gumelių. Ploviklio putas geriausia pašalinti kitu skudurėliu, sudrėkintu langų plovimo skysčiu. Taip nuo valytuvų pašalinsite dulkes, purvą ir druskas.

Ką reikia žinoti renkantis valytuvus? Nepirkite pirmoje pasitaikiusioje parduotuvėje, skirkite šiek tiek laiko, apsilankykite automobilių detalių internetinėse parduotuvėse. Svarbiausia – išsirinkti jūsų automobiliui tinkančius pagal gamybos metus, modelį ir modifikaciją (ne per ilgus ir ne per trumpus) ir nesirinkti pačių brangiausių, nes ne visada sumokėję daug gausite norimą rezultatą.

Pakeisti ir lemputes

Kitas dalykas, labai svarbus vis anksčiau temstant rudenį (spalį kiekvieną savaitę šviesusis paros laikas sutrumpėja pusvalandžiu), yra neveikiantys arba netvarkingi automobilio žibintai.

Tai taip pat trūkumas, dėl kurio gali būti anuliuojama techninė apžiūra. Mat nuo 2014 m. liepos 1 d. galioja tvarka, kuria remiantis pareigūnai kelyje sustabdę techniškai netvarkingą automobilį gali skirti 30–40 eurų baudą ir tiesiog anuliuoti techninės apžiūros (TA) galiojimą.

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad techniškai tvarkingame automobilyje tamsiuoju paros metu turi veikti bent vienas – artimasis, tolimasis ar priešrūkinis – kairysis priekinis žibintas, o patys žibintai privalo atitikti automobilio gamintojo reikalavimus.

Perdegusių lempučių pakeitimas – tai vienas lengviausiai, greičiausiai ir pigiausiai sutvarkomų mašinos trūkumų. Daugelyje automobilių tai nesunku padaryti ir pačiam – tereikia įsigyti tinkamą lemputę. Tie, kas nėra tikri dėl savo sugebėjimų, gali kreiptis į servisą. Vilniuje lemputės pakeitimo kaina servisuose prasideda nuo 2 eurų (kai kuriuose servisuose gali siekti ir 10 eurų), pigiausios lemputės kainuoja taip pat nebrangiai – 4–5 eurus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vairuotojo pasirengimo žiemai ABC – ko nepamiršti?
  2. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. valytuvai says:
    6 metai ago

    Valytuvus nusipirkus reikia ir prižiūrėti tinkamai, valyti, patepti. Važiuoti nematant ir neveikiant valytuvams tikrai nelabai gerai, kalbu iš patirties, visko buvę. Džiugu, kad dabar automobiliai ir patys valytuvai gaminami kokybiškesni, didelis pasirinkimas, pagal kiekvieno modelį ir kišenę.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Lietus
Gamta ir žmogus

Lietūs tikrina kelininkų budrumą

2025 07 10
Kultūros ministerija
Lietuvoje

Ministerija parengė tvarką dėl Sovietų karių palaikų perkėlimo

2025 07 10
Valstybės kontrolė
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: pilietinio pasipriešinimo mokymai turi būti prieinamesni

2025 07 10
Andrius Vyšniauskas
Lietuvoje

Buvęs Seimo A. Vyšniauskas pripažintas kaltu dėl korupcinių nusikaltimų

2025 07 10
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

Liberalai jau 7-ą kartą į frakciją kviečią G. Palucką

2025 07 10
Temidė
Lietuvoje

K. Bartoševičius pripažintas kaltu dėl seksualinių nusikaltimų

2025 07 10
Gitanas Nausėda ir Michaelas Higinsas
Lietuvoje

Prezidentas ragina pasimokyti iš Airijos, kaip saugoti tautinę tapatybę

2025 07 10
„Sodra“
Lietuvoje

Apie 36 tūkst. žmonių pradėjo pensijų kaupimą, dar yra galimybė atsisakyti

2025 07 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas apie Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena
  • Jonas apie Nacionalinis susivienijimas: Čekiukų skandalas – Prezidento principingumo testas
  • Rimgaudas apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
  • Jonas apie Teismui perduota byla dėl A. Ramanauskui–Vanagui atminti skirto paminklo išniekinimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI)
  • J. Vaiškūnas. Diena kai pabunda miegantys broliai
  • Lietūs tikrina kelininkų budrumą
  • Ministerija parengė tvarką dėl Sovietų karių palaikų perkėlimo

Kiti Straipsniai

Susitikimas ministerijoje

Lietuva sieks didesnių ES investicijų į karinio mobilumo projektus

2025 07 10
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Baltijos šalių gynybos viceministrų susitikimas

Baltijos šalys stiprina bendradarbiavimą gynybos srityje

2025 07 07
Frankas-Valteris Šteinmejeris ir Gintautas Paluckas

Vokietijos Prezidentas lankėsi Vyriausybėje

2025 07 07
Frankas-Valteris Šteinmejeris ir Gitanas Nausėda

G. Nausėda susitiko su Vokietijos Prezidentu

2025 07 06
Baltijos šalių Prezidentai

Baltijos šalių Prezidentai aptarė saugumo klausimus

2025 07 04
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kuopavietė

KAM pradeda įrenginėti savanorių pajėgų kuopavietes

2025 07 02
Policija

Policija paskelbė liepą eismo dalyvių laukiančias patikras

2025 07 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas apie Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena
  • Jonas apie Nacionalinis susivienijimas: Čekiukų skandalas – Prezidento principingumo testas
  • Rimgaudas apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
  • Jonas apie Teismui perduota byla dėl A. Ramanauskui–Vanagui atminti skirto paminklo išniekinimo
  • Mikabalis apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Newstalk.com nuotr.

M. Kundrotas. Šventybės gynyba ir humoras, kurio nėra

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai