Atsižvelgdama į Susisiekimo ministerijos ir šalies savivaldybių siūlymus, šiandien Vyriausybė paskirstė rezervines Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas – 18,8 mln. eurų. Šios lėšos bus panaudotos valstybinės reikšmės ir vietiniams keliams bei gatvėms rekonstruoti, taip pat darbų kokybės kontroliniams patikrinimams atlikti. Didžiausia dalis lėšų teks savivaldybių infrastruktūros projektams.
„Iš rezervo keliams skiriamų lėšų naudą šiemet žmonės labiausiai pajus savo artimoje gyvenamoje aplinkoje, nes savivaldybių numatytiems vietinių kelių ir gatvių gerinimo projektams teks net 65 proc. rezervinių lėšų – 12,2 mln. eurų. Tai 5 mln. eurų daugiau nei praėjusiais metais“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Pasak ministro, kitąmet rezervo skirstymo tvarka bus kiek koreguojama, daugiau dėmesio skiriant stichinių reiškinių padariniams keliuose eliminuoti.
Šiemet papildomų rezervo lėšų keliams ir gatvėms rekonstruoti gaus visi Lietuvos regionai. Iš viso bus finansuojami 36 savivaldybių projektai, iš jų didžiausi bus įgyvendinami Kaune. Čia Marių gatvei iki Palemono gatvės rekonstruoti ir sankirtai su „Rail Baltica“ geležinkelio linija įrengti skirta 2,4 mln. eurų. Dar 900 tūkst. eurų skirta Verkių ir Prancūzų gatvėms rekonstruoti. Kiti dideli gatvių rekonstravimo darbai vyks Alytuje ir Kretingoje. Alytaus Naujosios gatvės rekonstrukcijai numatyta beveik 702 tūkst. eurų, Kretingoje 656 tūkst. eurų bus panaudota magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruožui, sutampančiam su Kretingos miesto Žemaitės alėja, rekonstruoti.
Beveik 6 mln. eurų skiriama valstybinės reikšmės magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožams rekonstruoti. 200 tūkst. eurų bus panaudoti Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos numatytiems darbų kokybės kontroliniams patikrinimams vietinės reikšmės keliuose ir gatvėse.
Dalį lėšų – 520 tūkst. eurų numatoma skirti Kultūros ir Sveikatos apsaugos ministerijų bei policijos valdomų susisiekimo infrastruktūros objektų darbams finansuoti. Pavyzdžiui, privažiuojamiesiems keliams bei pėsčiųjų ir dviračių takams Trakų istorinio nacionalinio parko teritorijoje tiesti skiriama 220 tūkst. eurų.
Rezervinės Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos skiriamos, kai stokojama lėšų baigti pradėtus darbus, taip pat nenumatytiems kelių tinklo plėtojimo, rekonstravimo ir funkcionavimo darbams finansuoti. Vertinant savivaldybių ir kitų institucijų pateiktus prašymus, lėšos skiriamos daugiausia balų surinkusiems investicijų projektams, kuriems finansuoti nebuvo skirta arba neužteko tikslinio finansavimo lėšų, taip pat tiems, dėl kurių įgyvendinimo buvo priimti Vyriausybės sprendimai.