Ketvirtadienis, 29 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

G. Šapoka. Dar kartą apie Tadą Kosciušką

Gintautas Šapoka, www.alkas.lt
2017-12-23 13:00:13
164
Seime bus paminėtos generolo Tado Kosciuškos 200-osios mirties metinės (tiesioginė transliacija)

Tadas Kosciuska | wikipedija.org nuotr

Tadas Kosciuska | Wikipedija.org nuotr.
Tadas Kosciuska | Wikipedija.org nuotr.

Lietuviai labai dažnai pamiršta tuos, kurie kovėsi už Lietuvos laisvę, tą  liudija ir Lietuvos savanorių kapų paieškos Antakalnio kapuose. Nuo jų palaidojimo dar nepraėjo ir šimtas metų, o mes apie juos nieko nežinome. Sovietinė Lietuvos valdžia naikino visa, kas buvo susiję su Lietuvos valstybingumu.

Dar blogiau yra su kovojusių prieš carizmą kapais: Kosciuškos, 1831 ir 1863 metų sukilimų dalyvių. Labai dažnai asmenis, kilusius iš etnografinės Lietuvos, mes labai lengvai priskiriame kitoms tautoms – prieš jų valią. Štai Adomo Mickevičiaus atvejis: jis skelbėsi esąs lietuvis, rašė apie Lietuvą, nei vienos dienos negyveno Lenkijoje, o visuose šaltiniuose pristatomas kaip lenkų poetas. Dažnai laužomos ietys ir dėl Pilsudskio, ginčijamasi ar jis mokėjo lietuviškai. Pavyzdžiui Juzefo Pilsudskio vyresnysis brolis Bronislovas Pirmojo pasaulinio karo metais buvo Šveicarijos lietuvių komiteto nuo karo nukentėjusiems Lietuvos žmonėms šelpti pirmininku. Posėdžius vesdavo ir kalbėdavo lietuviškai.

Verta žinoti, kad Lietuvoje pirmos lietuviškos mokyklos atsirado tik Pirmojo pasaulinio karo metais, taigi tuo metu atsirado ir lietuviška raštija. Visose iki tol veikusiose mokyklose buvo diegiama rusiška arba lenkiška nacionalistinė ideologija, buvo niekinama lietuvių kalba, iš lietuviškai prakalbusių buvo šaipomasi, jie turėdavo nešioti gėdos lenteles ant krūtinių. Dažnai prisimenamas ir giriamas Vilniaus universitetas, veikęs iki jo uždarymo po 1831 metų sukilimo, bet labai retai pasakoma, kad Vilniaus universitetas buvo  didžiausias Lietuvos skaudulys – lenkintojų tvirtovė, skleidė tamsą ir melą Lietuvoje, netarnavo Lietuvos interesams.

Dažnai giriami profesoriai broliai Andrius ir Jonas Sniadeckiai, bet nepasakoma, kad jie reikalavo iš studentų ir tarpusavyje kalbėti tik lenkiškai, lietuviškai prakalbusiems ant kaklo buvo pakabinama lentelė su užrašu „Pagonis“. Vilniaus universiteto rektorius Sniadeckis buvo Lietuvos savarankiškumo atkūrimo priešininkas, nors prie Napoleono ir buvo paskirtas Lietuvos laikinosios vyriausybės nariu, bet Prancūzijos imperatorių įtikinėjo, kad negali būti jokių minčių apie Lietuvos valstybės atkūrimą – Lietuva yra tik Lenkijos provincija. Kaip rašė Lietuvos istorikas A. Šapoka: „Vilniaus universitetas buvo lenkininkų tvirtovė, jis varė  griežtą lenkinimo akciją beveik visose Lietuvos mokyklose, kurios tik buvo pavestos jo priežiūrai. Niekados Lietuvos istorijoje nebuvo tokios lenkinimo akcijos, kaip šiame laikotarpyje. Kiekvienas patekęs į mokyklas, turėjo virsti lenku“. Bet Lietuva – paradoksų šalis! Lietuvoje šiandien veikia didžiausio lenkintojo Sniadeckio vardu pavadinta gimnazija…

Bet šiandien noriu padiskutuoti ir pateikti keletą mažai žinomų dalykų apie Tadą Kosciušką, jo santykius su Lietuva.

Šiemet paminėjome 200 metų nuo T. Kosciuškos mirties, įvyko dideli minėjimai Lenkijoje, jo mirties metinės buvo minimos ir Vilniuje. Tadas Andrius Bonaventura Kosciuška (1746–1817) yra žymus Lietuvos ir Lenkijos patriotas, kovojęs už Lietuvos, Lenkijos ir JAV laisvę, iš dabartinės Baltarusijos kilęs bajoras, laikęs save lietuviu. Apie jo meilę Lietuvai ir norisi tarti keletą žodžių.

1784 m. T. Kosciuška grįžo iš JAV į Lietuvą, pasibaigus ten kovoms dėl  nepriklausomybės. Grįžęs negavo tarnybos kariuomenėje ir apsigyveno savo dvare. 1789 m. buvo pakviestas į karo tarnybą ir paskirtas į Lenkijos (kaip jis pats sako, Karūnos) kariuomenę, Vloclaveko prie Vyslos mieste (Wloclawek nad Wislą). Vloclaveko prie Vyslos miestas yra Lenkijos Kujavijos Pamario vaivadijoje. Šis miestas reikšmingas Lenkijos istorijoje tuo, kad prie jo 1920 metais buvo sustabdyta raudonarmiečių kariuomenė, norėjusi užimti Lenkiją. Dėl Kosciuškos sugrįžimo į kariuomenę ATR (Abiejų Tautų Respublikos) seime tarpininkavo į Brastos (Bresto) seimelį išrinkti atstovai.

Kosciuška, laikydamas save lietuviu ir Lietuvos piliečiu, buvo labai nepatenkintas tarnavimu  Lenkijos kariuomenėje ir darė žygius, kad būtų pakviestas į Lietuvos kariuomenę, prašė Lietuvos senatorių bei Seimo atstovų užtarimo. Kosciuška taip bodėjosi lenkiška aplinka ir vyraujančia joje netvarka, jog ėmė teigti, kad šis kraštas turėtų priklausyti doriems ir darbštiems lietuviams, o ne nerūpestingiems apsnūdėliams lenkams. Kosciuška toliau galvojo persikelti į Lietuvą.  1790 metų vasario 7 d. jis rašo laišką Lietuvos kariuomenės generolui Juozapui Nesiolauskui (Jozef Niesiolowski), prašydamas jo užtarimo. Tą laiško ištrauką pateikiu:

Generolo Tado Kosciuškos laiškas Lietuvos kariuomenės generolui Nesiolauskui (Niesiolowskiui)

1790 metų  vasario 7 d. generolo  Tado Kosciuškos laiškas iš jo tarnybos vietos Karūnos kariuomenėje Vloclaveke prie Vyslos Lietuvos kariuomenės generolui Nesiolauskui.

„Prisiekiu, vardan visko, kas mano gyvenime mieliausio, t.y.  žmonelė ir vaikučiai….

Jūsų Didenybe Geradari panorėkite, mane nieko neturintį, iš taip nemalonios ir daug kainuojančios vietos ištraukti. Dievas mato, kad čia neturiu kam žodžio tarti – o kartu, tai gal ir gerai, nes su jaučiais niekad nekalbėjau. Kas per Gaskonai!  (čia reiškia: pasipūtėliai [vertėjas G. Š.]). Čia, jau pakaks aprašinėti dabartinius mano kraštiečius, bet kartu pasakysiu tik, kad kraštas gražus ir turėtų priklausyti doriems ir darbštiems lietuviams o ne šitiems nerūpestingiems apsnūdėliams. Leiskite man grįžt į Lietuvą: nebent manęs atsisakote, ar manote, kad aš Jums tarnauti netinkamas. Kuo gi aš esu? Argi ne lietuviu, jūsų tautiečiu, nuo Jūsų išrinktas. Kam aš turiu reikšti savo dėkingumą (už rekomendaciją Brastos (Bresto) seimeliui?), jeigu ne Jums. Ką turiu ginti, jeigu ne Jus ir pats save. Jeigu  šiuo Jūsų nesugraudinsiu, kad siūlytumėte Seimui mane sugražinti, tai Dievas mato, galiu kažką blogo sau pasidaryti. Pyktis mane ima, aš iš Lietuvos, o Karūnai turiu tarnauti, kai tuo tarpu Jūs trijų generolų neturite. Gal, kada tampomi už virvės prievartą pajausite, tada atsipeikėsite ir savimi pradėsite rūpintis“.

Iš Tadeušo Korzono knygos Tadeusz Kosciuszko, psl. 206: Niesiolowski – LDK generolas. Didžiojo seimo metu buvo karo komisijos pirmininku, Naugarduko pilininkas, vėliau Naugarduko vaivada, Kosciuškos sukilimo dalyvis. Kai Vilniuje per Kosciuškos sukilimą buvo paskelbtas Lietuvos sukilimo aktas, buvo sudaryta laikinoji Lietuvos vyriausybė į ją įėjo ir Niesiolowskis. Po sukilimo buvo suimtas, buvo kalinamas Vilniuje, 1795 m. atsisakė prisiekti Rusijai.

Įdomu ar per Kosciuškos minėjimą Lenkijoje arba Lietuvoje buvo prisimintas šis Kosciuškos laiškas?

Jeigu kas nors pagalvotų, ar yra šio teksto lenkiškas variantas kad gali būti iškraipytas vertimas įdedu laiško autentišką lenkišką tekstą.

List generala Tadeusza Kosciuszki z 1790 roku 

Znajdź podobne wątki

List generala Tadasa Kosciuška (Tadeusz Kosciuszko) do generala Wojska Litewskiego Niesiolauskasa (Niesiolowski) z miejsca služby w Wojsku Koronnym we Wloclawku nad Wislą d. 7 lutego 1790 roku:

“Zaklinam na wszystko, co jest w žyciu najmilszego, to jest žoneczkę i 
dziatki… abys chcial JW Pan Dobrodziej wyrwac mnie z miejsca tak 
nieprzyjemnego, kosztownego i nic jeszcze nie mającego. Bog widzi: slowa nie mam do kogo przemowic – i dobrze, bo z wolami nigdy nie gadalem. Co za Gaskony! Ale dam pokoj opisywac krajowych; powiem tylko, že kraj piękny i tenby byc powinien dla poczciwych i gospodarnych Litwinow przeznaczonym, a nie dla nich, gnusnych i niedbalych. Chciejcie mnie powrocic do Litwy; chyba się wyrzekacie mnie i niezdolnym widzicie do služeniawam? Ktož jestem? Azali nie Litwin, spolrodak wasz, od was wybrany? Komuž mam wdzięcznosc okazywac (za rekomendacyę sejmiku Brzeskiego?), ježeli nie wam? Kogo mam bronic, ježeli nie was i siebie samego? Ježeli to was nie zmiękczy do wzniesienia o mnie na Sejmie, abym powrocil: to ja sam chyba, Bog widzi, co zlego sobie zrobię! Bo zlosc mnie bierze: z Litwy abym w Koronie služyl, gdy wy nie macie trzech generalow. Kiedy was nizac na sznurku będzie przemoc,wtenczas chyba ockniecie się i o siebie dbac będziecie”.
T.Korzon. TadeuszKosciuszko. S.206.

Įdomu, ką apie šį laišką galvoja Lietuvos valstybės žmonės ir linkiu mūsų politikams nebūti vedžiojamiems už svetimos valstybės virvutės, juk dar ir Tadas Kosciuška kvietė atsipeikėti. Tad mieli politikai – atsipeikėkite!

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kviečiama prisiminti legendinį kovotoją už laisvę Tadą Kosciušką
  2. P. Maksimavičius. O jeigu mums būtų tekę tada gyventi Seinuose?
  3. Prof. Z.Zinkevičius apie Lietuvos praeities didybę ir sunykimą
  4. Z. Zinkevičius apie būsimą knygą „Lietuviai. Praeities didybė ir sunykimas“
  5. G. Songaila. Dar šis tas apie kiaules bažnyčioje ir apie ministro eleganciją
  6. Č. Iškauskas. Apie lietuvių kalbos skandinimą ir Rusijos „vanago“ giesmes… (pirmadienio mintys)
  7. R. Batūra. Dar kartą dėl V.Tomaševskio antilietuviškos, antivalstybinės veiklos
  8. Lietuvos tautinės bendrijos pirmą kartą šventė savo dieną
  9. Seime – seminaras-diskusija apie Lenkijos vaidmenį Lietuvos valstybingumo tapsmui (tiesioginė transliacija video, nuotraukos)
  10. L. Nastopka. Šis tas apie Ukrainą
  11. N. Kairiūkštytė. „Mes be Vilniaus nenurimsim!“
  12. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: M. Baužytė-Motiejūnienė. Dubiniai ir dubiniškiai
  13. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: N. Vaišnytė. Balatnos (Varanavo) apylinkių istorija
  14. A. Mišeikis. Pamąstymai apie Lietuvos ir Lenkijos santykius
  15. Istorikų suvažiavime – diskusijos apie istoriko misiją

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 164

  1. Pikc says:
    7 metai ago

    Ačiū už labai įdomų tekstą. Beje, kiek iš laiško supratau,jis ne apie save kaip nieko neturintį rašė, bet apie vietą, kaip nemalonią, brangią, ir nieko daugiau (t.y. jokių privalumų neturinčią).
    P.S. Įdomi “ž” raidės rašyba (pvz, ne “jeżeli”, o “ježeli”, ne “że”, o “že”). Kažin, ar tais laikais taip buvo priimta lenkiškai rašyti, ar čia Kosčiuškos variantas, ar tiesiog kompiuteris tekstą perkeliant pakeitė (nors ne – lenkiškuose puslapiuose irgi taip pat rašo)?

    Atsakyti
    • Atmintis says:
      7 metai ago

      Ne viskas yra taip, kaip dabar dėstoma. Vilniaus vyskupas Ignas Masalskis plataus užmojo lietuviškumo ugdytojas, Edukacinės komisijos pirmininkas, Vilniuje įkūrė mokytojų seminariją, reikalavo, kad kunigai vartotų lietuvių kalbą, įvedė Lietuvos istorijos dėstymą, steigė pradines mokyklas, parašė mokyklų nuostatus. Bet dėl priešiškumo žiečpospolitiniam 1791 Gegužės 3 d. konstitucijos projektui bei neparuoštam ir Lietuvai pražūtingo sukilimo, Kosciuškos įsakymu Varšuvoje suimtas ir 1794 06 28 be teismo pakartas. 1795 m. vyskupo J. I. Masalskio palaikai pargabenti į Vilnių ir minioms raudant palaidoti katedros kriptoje. Kosčiuška masonų ložės pagalba įtaigojo Napoleoną atkurti žečpospolitinį užmanymą, įkurti Varšuvos kunigaikštystę su prisikergtu Suvalkų kraštu. Masalskis padėjo pagrindus tautinei apšvietai, jo išugdytas Laurynas Gucevičius, stojęs vadovauti lietuvių sukilimui, siekė Lietuvos savarankiškos valstybės atkūrimo, bet buvo nušalintas.

      Atsakyti
  2. Tvankstas says:
    7 metai ago

    Gerb. G.Šapokai :
    Kad J.Pilsudskis kalbėjo lietuviškai lyg tai 1928 m. parado metu žengiant lietuvių mokyklos mokiniams, nuėjo iš tribūnos pasikalbėti su mokinukais lietuviukais lietuviškai, paliudijęs yra Izidorius Šimelionis (1919 m. Dubiniuose, Rodūnės valsčius, Lydos apskritis – 2011 m. birželio 3 d.) – Lietuvos žurnalistas, kraštotyrininkas.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      7 metai ago

      Nesuprantu, kam lietuvybei reikalingas Pilsudskis. Stribai irgi kalbėjo lietuviškai, tai nejaugi juos glausime į lietuvybės gretas. Ne kalba, kuria kalbėta, o darbai parodo kokios Tautos sūnus esi. Tie jaukinimai prie lietuvybės pagal tai, kaip kas kalbėjo ar rašė, yra lietuvybės kūrimas ne ant tų pamatų. Tai labai jau panašu į žioplą elgėsį.

      Atsakyti
    • Bartas says:
      7 metai ago

      Taip “Tvankstai”. Esu skaitęs apie šitą Pilsudskio atvejį.

      Atsakyti
    • AIVARAS says:
      1 metai ago

      taip ir esu rades teksta kur jisai lenkiskai raso ar sako JESTEM LITWINEM UPARTIM LITVINEM,jei nezinote tai jo kraujije teka zemaitiska esybe jo mama je neklystu yra BILEVICIUTE bet taip pat figuruoja nezinau is kieno puses BATLERIU pavarde YRA ZEMAITIJOJE PILSUDU KAIMAS is ten ju saknys taigi jis pagal teva grynakraujis lietuvis 100% asu lietuviams uzdaves nekarta toki klausima kas buvo LENKAI AR LIETUVIAI KOSCIUSKA ,MICKEVICIUS,PILSUDSKIS dar niekas teisingai neatsake,ir dazniausiai atsakymai budavo i lenku puse ir dar ziauriau kaip baltarusiai jau bando juos pasisavinti isskyrus PILSUDSKI kas mumyse yra negerai.

      Atsakyti
  3. Tvankstas says:
    7 metai ago

    Gerb. G. Šapokai :

    I.Šimelionis. Mano pilsudskiada, http://www.alkas.lt, 2011 06 03 20:18

    “Prasidėjo iškilminga eisena. Kariškos komandos, vario dūdų garsai. Mes susigūžę stovime netoli susibūrusių aukščiausiųjų pareigūnų. Pačiame vidury puošniame krėsle sėdi ilgaūsis J. Pilsudskis, jam iš dešinės – portrete ant klasės sienos matytas prezidentas I. Mošcickis, iš kairės – arkivyskupas Romualdas Jalbžykovskis (Jałbrzykowski).

    Mokytojas buvo mokęs mus žygiuoti, bet štai dabar iš to didelio jaudulio kolona pakriko. Bet V.Krečiaus surikiuoti žygiuojame ir dainuojame „Išėjo tėvelis į mišką“. Tikriausias maršas. Stovintys karininkai ir generolai išsitempė, pakėlė rankas prie kepurių – atiduoda pagarbą mums ir mūsų trispalvei. J. Pilsudskis paprašė, kad prieitume arčiau. Mokytojas sustatė mus prieš aukštuosius svečius. J.Pilsudskis kalbėjosi su mokytoju ir su mumis lietuviškai ir glostė mūsų plikai kirptas galvas. Tai padarė mums nepaprastai didelį įspūdį. Ypač stebino tai, kad mūsų kaimo žmonių keikiamas ir koneveikiamas J.Pilsudskis moka lietuviškai. O Lydos apskrities vadovai nustebo, kad šitoks aukštas svečias susidomėjo lietuviška mokykla. Už gerą pasirodymą mus net premijavo.”

    Atsakyti
    • Pikc says:
      7 metai ago

      Ir ką tai turėtų įrodyti? Stalinas, sako, irgi mėgo su vaikais rodytis. 🙂

      Atsakyti
      • Tvankstas says:
        7 metai ago

        Autorius rašo :
        “Dažnai laužomos ietys ir dėl Pilsudskio, ginčijamasi ar jis mokėjo lietuviškai.”
        Prisiminiau kažkada skaitytus I. Šimelionio atsiminimus, kur prisimenama apie J. Pilsudskio kalbėjimą lietuviškai. Tik tiek ir tenorėjau pasakyti.
        Po I. Šimelionio straipsniu yra Žygeivio pasisakymas, kur irgi liudijima apie J. Pilsudskio kalbėjimą lietuviškai.

        Mes turime pripažinti visus lietuviais, ar tai būtų J.Pilsudskis, ar A. Sniečkus ir Co., ar stribai, turime pripažinti tam, kad galėtume pasakyti šiandien S. Skverneliui, A. Kubiliui, G. Kirkilui ar G. Landsbergiui – jūs esate šiandienos pilsudskiai Lietuvoje.
        Mes turime suprasti lietuvio sąvoką gerokai plačiau, neu mums ją nuleidžia lenkai, rusai, vokiečiai ar gudai.
        Pvz. airių rašytojai, rašę angliškai, yra laikomi airių rašytojais.
        Būnant nuosekliais, turime sakyti, kad A. Mickevičius, Ožeškienė, Č.Milošas, V. Gombrovičius ir t.t. yra lietuvių poetai, rašytojai, rašę lenkiškai.
        Mes turime sakyti, kad I. Kantas ar Agnes Miegel yra vokiškai rašę lietuviai.
        Mes turime sakyti, kad A. Puškinas, F. Dostojevskis, L. Tolstojus yra lietuvių kilmės rašytojai, rašę rusiškai, A. Suvorovas didžiavosi savo savo kilme iš Suvar’o, ir t.t. P. Čaikovskio biografijoje lenda lietuviškos šaknys, o štai V. Čiapajevas netgi gavo pavardę iš senelio pravardės dėl kartojamo ‘čiupaj, čiupaj’, kas rodo vėlgi kilmę greičiausiai iš tremtinių bangos 1655 m. ar vėliau.
        Mes turime žinoti, kad didieji lenkai ar rusai yra lietuvių kilmės, turime žinoti, kad didieji vokiečiai iš Rytprūsių irgi didžiąja dalimi yra lietuviai, rašę vokiškai.
        Mes turime neužmiršti ir brolių prūsų, kurie tebuvo lietuvių tarmės, o Niklas Kapperniks, būdamas 18 metų, labai aiškiai užrašytas 1491 m. Krokuvos universitete – prusso.
        Netgi Belgijos karalienė yra iš grafų Komorovskių, susimaišiusių su kunigaikščiais Sapiegomis, kurie dar 19 amžiuje gyveno Kvietiškio dvare dab. Marijampolėje ir kurių kilmė iš LDK.
        Mano bendrapavardžių šioje Žemėje yra virš 33 tūkst., bet tik 1 tūkst. gyvena Lietuvoje ir yra lietuviai.
        Mes turime suvokti lietuvius, lietuvybę ir lietuvišką kilmę žymiai plačiau, negu mums nuleidžia rusai, lenkai, vokiečiai ar gudai.
        Tai ir dėl visuotinai pripažinto dalyko – lietuvių kalba yra Žemės ir tuo pačiu Europos kalbų motina, o su katalikišku krikštu lietuviai lenkėjo ir vokietėjo, vėliau tai išskyrė ir liuteronybė, o stačiatikių krikštu rusėjo, ukrainėjo, o subirus LDK – baltarusėjo, nes gudėjo neapsiverčia liežuvis pasakyti – iki krikšto jie buvo gudai arba lietuviai.
        Ugdykimės platesnį požiūrį, nei mums jį duoda visokio plauko pilsudskininkai.

        Atsakyti
        • Kažin says:
          7 metai ago

          Pilsudskininkų tikslas ir yra, kad Lietuvoje būtų kalbama, jog jis mokėjo lietuviškai, atseit, savas, o jo judošiški veiksmai būtų nutylimi. Juk jaunimas apie jo įvykdytą Vilniaus okupaciją ir beveik 20 metų laikytą taip suplėšytą – sužeistą Lietuvos valstybę žalio supratimo neturi. Taigi ne apie tai, kad jis mokėjo ar nemokėjo lietuviškai dera kalbėti, o laikyti jį tų laikų lenku ir nušviesti kokiu Lietuvos žemės išgama jis, veikdamas prieš Lietuvos valstybę Lenkijos naudai, yra buvęs. Tai žinoma nereiškė, kad tarkim, lenkiškai rašęs A. Mickevičius būtų atiduotas Lenkijai. Kas dėl T. Kosciuškos, tai jis greičiau veikęs ne Lietuvos (LDK) valstybės atkūrimo, o Lenkijos karalystės naudai – LDK išlaikymo Lenkijos karalystės provincija. Manau, kad vien Torgovicos konfederacijos sudorojimą objektyviai nušvietus, daug aiškumo dėl T. Kosciuškos atsirastų. Tačiau tai daryti Lietuvos valstybė vengia…, tai sakytume, kad jos valdžioje tokių su “Rasose palikta Pilsudskio širdimi” nestinga, beje, kaip ir čia tarp komentuojančiųjų…

          Atsakyti
          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Svarbiausia yra aiškiai pasakyti – J. Pilsudskis buvo Lietuvos ir lietuvių tautos išdavikas, aukojęs lietuviškumą lietuviškai kalbėdamas dėl Lenkijos tikslų – užimti Lietuvą ir paversti vaivadija.
            Tam mes turime paaiškinti ir jo kalbėjimą lietuviškai, jo niekšiškumo laipsnį.
            Tai padės suprasti, vertinti ir tiesiai į akis sakyti šiandieniniams kirkilicams, visokiems Rusijos, Lenkijos ar Briuselio šarikovams.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Ne, – Tautos atmintyje Pilsudskio ir į jį panašių turėtų nebelikti. Gyvenimas nuolat skambinant jos išgamų padarytais niekšiškumais gimdytų dar didesnį niekšiškumą, Tautos menkumą- ji susinaikintų. Gyvenimo tiesa yra kita – kas gera prisiminkime, kas bloga lai išblės…

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Tautos išdavikai turi būti gerai žinomi ir negailestigai niekinami – jaunimas suprastų, kas jų laukia, tapus išdaviku – amžina nešlovė ir gėda.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Tai, kad nieko panašaus Lietuvos išdavikas Pilsudskis ar Jogaila yra pelnę amžiną Lenkijos šlovę…

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Bet ne Lietuvos ir lietuvių.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Visuomet rasis tokių kaip Jogaila, Pilsudskis ir t.t., kuriems Lietuvos ir lietuvių šlovė nerūpės, jie tarnaus nors ir velniui. Taigi be jokių sentimentų tokie Tautos teršalai šalintini iš jos istorinės atminties.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Lietuvos jaunimas J. Pilsudskio ar Jogailos pavyzdžiais turi būti auklėjami, parodant Lietuvos išdavikų veiksmus, kurie yra smerkiami amžinai lietuvių tautoje.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Tauta turės ateitį, kai ji bus auklėjama ne smerkimais, ne verkšlenimais, kad yra visų skriaudžiama, užsiimti, o nusispjovus į išgamas kurti savo ateitį.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Nesuprantu, kam Jums reikia panaikinti dalį tautos atminties, kam reikalinga lakuota Lietuvos istorija ir lietuvių atmintis. Ko gi turime savųjų niekšų bijotis ar vengti ? Amžinas prakeiksmas tebūnie jiems perduodamas iš kartos į kartą.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Kalba eina dėl sentimentų tokių, kaip kad jie “buvo lietuviai”, kad “mokėjo lietuviškai” ir pan., skleidimo, o ne dėl visiško nutylėjimo. Kas jie Lietuvai buvo kaip tokie, kas buvo ta valstybė, kurioje jie valstybiškai jos vardu veikė siekdami ištrinti Lietuvą iš istorinės atminties. Visa tai vadovėliuose privalo būti pasakyta visiškai atsiribojant nuo jų ir valstybės, Tautos, kurių naudai dirbo.

          • Tomas says:
            7 metai ago

            Dėl Pilsudskio sutinku, bet dėl Jogailos tai dar galima ginčytis.. Man Jogaila yra autoritetas, toks ir liks ir nesvarbu kiek purvo ant jo šapokiniai drabsto ir drabstys.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Tam, kad pasimatytų “purvina” Jogailos istorinė esmė Lietuvos atžvilgiu, nebereikia jokių Šapokos drabstymų purvais…

        • Antanas says:
          7 metai ago

          Dėl A.Puškino lietuviškų šaknų išdrįsčiau suabejoti… ?

          Atsakyti
          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Visada yra paminimas jo senelis aitiupas, bet kažkodėl pastoviai nutylimas kitas senelis, davęs liaudiškosios kultūros pajautą, padaręs didžiulę įtaką būsimo poeto vystymuisi.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            O kitas A.Puškino senelis buvo, aišku, lietuvis. Taip? ?

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Aitiupas.

        • Jonas Damkus says:
          6 mėnesiai ago

          Puikiai

          Atsakyti
  4. Antanas says:
    7 metai ago

    Ar galime kalbėti apie Kosciuškos priklausimą lietuvių etnosui kaip mes tą suvokiame dabar? Ar “Litwin” anuo metu nereiškė tik priklausimą LDK, o ne “Karūnai”? Ir tai, manau, visiškai nereiškė, kad Kosciuškos tautybė buvo lietuvis. Juk Tadeušas Kosciuško kalbėjo ir rašė… lenkiškai! Taip Barbarą Radzivil, kurios tėvas buvo lietuviškai nemokėjęs LDK bajoras, o motina – pati tikriausia lenkė, “padarėme” lietuvaite Barbora Radvilaite (?!)… Tai gal tokiu būdu ir karalienę Boną Sforcą (Bona Sforza) “padarysime” lietuvaite Bona Sforcaite? Ne? Toliau. Apeliuoti į Pilsudskių giminės lietuviškumą ir tuo didžiuotis, manyčiau, yra mažų mažiausiai nekorektišką: Aleksa-Angarietis, Mickevičius-Kapsukas, Sniečkus, Paleckis bei kiti jų sėbrai taip pat buvo lietuviai, bet ar mes jais didžiuojamės?… Gal, kaip sakoma, būkime biedni, bet teisingi ir nemalkime š. ?!

    Atsakyti
    • Pikc says:
      7 metai ago

      Manyčiau, neblogi pastebėjimai.

      Atsakyti
  5. markas says:
    7 metai ago

    Sąvoka “lietuvis” tuo metu, turbūt, buvo daug platesnė nei dabar. Reikėtų kelių dalykų, kad įvardinti šį žmogų etniniu lietuviu: 1. kalbėjo lietuviškai (gimtoji kalba); 2. pavardė rodo etninę kilmę. Šie dalykai neįrodomi, tad geriausia nekreipti į juos dėmesio ir visur kur teigti, kad jis – etninis lietuvis.

    Atsakyti
  6. violeta says:
    7 metai ago

    rašoma, kad Pirmojo pasaulinio karo metais atsirado ir lietuviška raštija.Absurdas. Tai kaip pavadinsite Mažvydo katekizmą? Tai ne raštija. Tokią nesąmonę retai sutiksi…

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      Nu jo, čia straipsnio autorius “biškį nugrybavo”… ?

      Atsakyti
      • markas says:
        7 metai ago

        Nesistebiu. Dažnas straipsnio autorius, ypač mokslų kandęs, neiškenčia ir palieka sąmoningai kokią akivaizdžią “kliauzą”. Kad pasitikrintų po to, ar žmonės, o ypač komentatoriai, skaitė ar tik šiaip “pabliuznyti” atėjo. Tad, nenustebkime – akyli esame ir autoriai tą pamatę, tik šypsosi į ūsą.

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          Esi tuo tikras? ?

          Atsakyti
          • markas says:
            7 metai ago

            Norėčiau būti tuo tikras.

  7. Antanas says:
    7 metai ago

    Jei Andžej’us Tadeuš’as Bonaventura Kosciuško (jo motina – Teklia Ratomska), kalbėjęs ir rašęs lenkiškai, buvo etninis lietuvis, tada aš – nesantuokinis Romos popiežiaus sūnus. ? Jis save laikė “litvinu”, o “litvinas” ir lietuvis – tai, deja, dvi skirtingos sąvokos. Gal, sakau, nereikia per “gvoltą” lietuvinti to, kas nebuvo lietuviška?!

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      P.S. Patikslinimas. Priklausymas “litvinams” ir lietuviams ar žemaičiams ANUO METU buvo visiškai skirtingi dalykai.

      Atsakyti
    • A says:
      7 metai ago

      Netgi jei jo motinos vardas ir pavardė būtų Tautė Ratautaitė, niekas, o niekas, visame pasaulyje nesutrukdytų lenkams ir baltarusiams tvirtinti, kad “dūšioje” Tadas Kosciuška buvo “grynas” lenkas ar baltarusis. Tad “nesiparinkime” – imkime didvyrį į savo panteoną ir propaguokime tai mokyklose nuo mažumės.

      Atsakyti
      • markas says:
        7 metai ago

        O čia jau įdomiau – per klaidą tapau “A”. Pagal IP atskirsite juos, kaip sakoma…

        Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        Tai dabar imkime ir paskelbkime lietuviais visus LDK teritorijoje gyvenusius gudus, lenkus, rusus, ukrainiečius, totorius, karaimus, vokiečius, italus, vengrus ir žydus!!! Kažkoks marazmas… ?

        Atsakyti
        • markas says:
          7 metai ago

          Antanai (Vilniuk, Vilnieti), atsakau Jums: tik iškilias asmenybes.

          Atsakyti
          • Antanas says:
            7 metai ago

            “Oglasite vesj spisok, požaluista!” ?

          • markas says:
            7 metai ago

            Na, Pilsudskio tame sąraše tikrai nebus.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Taigi jis buvo žemaitis!!! ? Ir lietuviškai šnekėjo… ?

          • markas says:
            7 metai ago

            O Stalinas buvo gruzinas… Kaip nuskilo gruzinams!.. 😀

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Stalinas nebuvo gruzinas – jo spėjamas tėvas iš kokios tai mažesnės Gruzijos tautelės,o jis pats partiniuose dokumentuose save įvardijo kaip “rusą”.

          • markas says:
            7 metai ago

            Po 1939 m. spalio 10 d. sutarties tarp Lietuvos ir SSRS pasirašymo, vyko vaišės. Jų metu J. Urbšys paklausė Stalino, kokia jo tautybė. Kilimo esu gruzinas, atsakė Stalinas, bet jaučiuosi veikiau kaip rusas.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            “Джугашвили — фамилия осетинского происхождения”.
            http://www.hrono.info/biograf/bio_d/dzhugashvili.php

        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Dabar Lietuvos piliečio bendrinis vardas yra lietuvis.
          o tada, priklausiusių Lietuvai (bet ne Lenkijai) – litvinai.
          Todėl Tadas Kosciuška, kaip Ir Adomas Mickevičius, rašęs, kad jam Lietuva mielesnė už sveikatą, – lietuviai.

          Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Dabar Lietuvos piliečio bendrinis vardas yra lietuvis.
          o tada, priklausiusių Lietuvai (bet ne Lenkijai) – litvinai.
          Todėl Tadas Kosciuška, kaip Ir Adomas Mickevičius, rašęs, kad jam Lietuva mielesnė už sveikatą, – lietuviai.

          Atsakyti
          • markas says:
            7 metai ago

            // tikras lietuvis: “Джугашвили — фамилия осетинского происхождения”.
            http://www.hrono.info/biograf/bio_d/dzhugashvili.php” // ————- Perskaičiau ir šiame straipsnyje neradau tokios išvados. Duota keletas prielaidų. Viena iš jų, kad “džiuga” – senas gruzinų kalbos žodis, reiškiantis plieną. Tad Stalinas ir paėmė tokią rusišką pravardę. Kita versija, kad šaknis osetiniška, bet patyrusi gruzinų kalbos įtaką: vietoj osetiniško “dziuga” evoliucionavo į gruzinišką “džiuga”, plius gruziniškas “-švili”. Žodžiu, 50/50. Bet nuo to niekas nesikeičia – tiek Pilsudskis, tiek Stalinas yra savo tautų išgamos.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Vienžo, Stalinas – ne gruzinas.

          • markas says:
            7 metai ago

            Jeigu pats Stalinas sako, kad gruzinas, kodėl turėtume tuo netikėti?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Pats Stalinas sakė, kad jis – “rusas”, nes partiniuose dokumentuose taip rašė.

          • markas says:
            7 metai ago

            Pats sakydavo, kad “rusas” ir partiniuose dokumentuose rašydavo, kad “rusas”? Sutinku. Bet be viso šito, dar turime nedviprasmišką mano pateiktą įrodymą, kai Stalinas Lietuvos URM vadovui sako, kad yra gruzinų kilmės. Ar sakė kada nors kam nors, kad yra osetinų kilmės? Taigi, jeigu vadovautis pačio Stalino atviravimu, gruziniškos kilmės versija pirmauja.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Na, jis gali sakyti bele ką – tyrėjai nustatė kas ir kaip.
            Jei neklystu, tai jis – mergos vaikas ir to tėvo nematė, todėl, gali būti, kad tiesiog ir nežinojo.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Teisingai!!! Stalinas buvo TIKRAS LIETUVIS!!!!!

          • markas says:
            7 metai ago

            ???

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Čia buvo atsakymas “Tikram lietuviui”. ?

          • markas says:
            7 metai ago

            // tikras lietuvis; “Jei neklystu, tai jis – mergos vaikas ir to tėvo nematė..,” // ——- Bet iš pateikto straipsnio paaiškėjo, kad mama – grynakraujė gruzinė.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Čia rašo, kad jo tėvas Prževalskis:
            Pasižiūrėk – labai panašus:
            http://www.xliby.ru/istorija/velikie_istoricheskie_sensacii_100_istorii_kotorye_potrjasli_mir/p66.php
            Čia rašo, kad Stalinas – mergos vaikas:
            http://rushist.com/index.php/montefiore-stalin/3030-roditeli-i-semya-stalina

          • Getas says:
            5 metai ago

            Osetinų kalba yra iranėnų grupės artima lietuvių kalbai. Lietuvoje yra legenda apie milžiną Džiugą, valgykite Džiugo sūrį ir ten perskaitysite šią legendą. Švili- gruziniškai reiškia sūnus. Pietų Osetija priklausė Gruzijai, tik Putinas ją 2008 m. okupavo.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            J.Stalino nominalus tėvas vaikystėje Osetijoje turėjo Dziugojev pavardę, reiškusią žydaitį, persikėlęs į Gori Gruzijoje pasikeitė į Džiugašvili (džiuga-ž….+švili-sūnus), taigi pavardė išlaikė esmę.
            J.Stalino mama buvo kunigaikščių Maminošvilių tolima neturtinga giminaitė (visi jie kilę iš mingrelų arba kalnų ž…), dirbusi skalbėja pas turtinguosius giminaičius.
            1877 m. antroje pusėje pas Maminošvilius atvyko pasisvečiuoti ir pasigydyti keliautojas N. Prževalskis (lenkiškai Przewalski), Smolensko gubernijos surusėjęs šlėkta, prieš tai sulenkėjęs, o dar anksčiau giminė buvo lietuviška, bent iki 1650 m.
            Maminošviliai pasirūpino ir moterimi, kuria pabuvo J.Stalino motina, praleidusi maloniai laiką iki 1878 m. pavasario, susilaukusi 1878 m. gruodyje sūnaus Josifo.
            Vėliau cerkvės knygoje įrašas ištaisytas į 1879 m. gruodį.
            Iki pat savo mirties 1888 m. N. Prževalskis siuntė pinigines perlaidas J. Stalino motinai, liepė Josifą leisti į dvasinę mokyklą būti popu.
            Visarionas, nominalus tėvas, prisigėręs pastoviai keikė žmoną, kad pasidirbo jam svetimą vaiką, jo paties trys vaikai negalėjo išgyventi.
            J. Stalinas buvo sukūręs N. Prževalskio kultą, nesunku palyginti internete stebėtinai panašią jų išvaizdą – tai neabejotinai tėvas ir sūnus.
            Žmonės, tiesa labai paprasta – J. Stalinas pusiau mingrelas (už tai duoda Izraelio pilietybę pagal motiną), pusiau lenkas, ar tiksliau būtų pusiau sulenkėjęs lietuvis.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            J.Stalino nominalus tėvas vaikystėje Osetijoje turėjo Dziugojev pavardę, reiškusią ž..aitį, persikėlęs į Gori Gruzijoje pasikeitė į Džiugašvili (džiuga-ž….+švili-sūnus), taigi pavardė išlaikė esmę.
            J.Stalino mama buvo kunigaikščių Maminošvilių tolima neturtinga giminaitė (visi jie kilę iš mingrelų arba kalnų ž…), dirbusi skalbėja pas turtinguosius giminaičius.
            1877 m. antroje pusėje pas Maminošvilius atvyko pasisvečiuoti ir pasigydyti keliautojas N. Prževalskis (lenkiškai Przewalski), Smolensko gubernijos surusėjęs šlėkta, prieš tai sulenkėjęs, o dar anksčiau giminė buvo lietuviška, bent iki 1650 m.
            Maminošviliai pasirūpino ir moterimi, kuria pabuvo J.Stalino motina, praleidusi maloniai laiką iki 1878 m. pavasario, susilaukusi 1878 m. gruodyje sūnaus Josifo.
            Vėliau cerkvės knygoje įrašas ištaisytas į 1879 m. gruodį.
            Iki pat savo mirties 1888 m. N. Prževalskis siuntė pinigines perlaidas J. Stalino motinai, liepė Josifą leisti į dvasinę mokyklą būti popu.
            Visarionas, nominalus tėvas, prisigėręs pastoviai keikė žmoną, kad pasidirbo jam svetimą vaiką, jo paties trys vaikai negalėjo išgyventi.
            J. Stalinas buvo sukūręs N. Prževalskio kultą, nesunku palyginti internete stebėtinai panašią jų išvaizdą – tai neabejotinai tėvas ir sūnus.
            Žmonės, tiesa labai paprasta – J. Stalinas pusiau mingrelas (už tai duoda Pažadėtosios Žemės pilietybę pagal motiną), pusiau lenkas, ar tiksliau būtų pusiau sulenkėjęs lietuvis.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Tai Stalinas – lietuvių kilmės?! Eikit na…? Tokio anekdoto dar nebuvau girdėjęs… Girdėjau “baiką”, kad Vilenščyznos gyventojai Kalėdų naktį ima kalbėti lietuviškai, bet kad Stalinas – lietuvių kilmės… Tai gal ir Lenino kilmė lietuviška?! ?

          • Žemyna says:
            7 metai ago

            AČIŪ! 🙂 🙂 🙂

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Nesuprantu, kas gerb. Antaną užgavo – negi drg. Stalino lietuviškos kilmės šaknys ?

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Užgavo?! Mane, lietuvį, tai įžeidė!!! ?

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Faktus reikia gerbti ir jais argumentuoti pokalbiuose, o pyktis ar įsižeidimas prieš faktus nėra asmenybės stiprumo požymis, tai būna tik įvairių baimių ir keliaklupsčiavimo ‘teisingai neklystamai minčiai’ požymis.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Pasiėmęs padidinimo stiklą mėginu įžiūrėti tuos faktus, bet kažkaip nesigauna… Beje, siūlau išleisti knygą “Didieji lietuviai: Stalinas, Dzeržinskis, Pilsudskis”. ?

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            F. Dzeržinskis užaugo keli km nuo Zalavo, J. Pilsudskio tėviškės. Pagal šeimos kilmę ir bruožus, genetiką išduodančius, tenka matyti ir taip sakyti, kad tai buvo lietuvių katalikų (virtusių lenkais) ir Mozės tikėjimo lietuvių, apie 1770 m. perėjusių į katalikybę, sąjunga, kurios pumpuras ir buvo Feliksas Edmundovičius.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Gerb. Antanai, visuotinai žinoma, kad Vytautas Didysis atvedė ž…. į Lietuvą 1388 m.
            Žinoma, kad Lenino motina buvo mergautinė Blank, negi ne iš Lietuvos litvakų ?
            Turint omeny nuostatą, kad ‘nesvarbu kieno buliukas, bet svarbu kieno teliukas’, tai ir panelė Blank iš litvakų per promočiutes, gal ir močiutę ar netgi mamą, turėjo pakankamai prajojančių lietuvių karžygių kraujo.
            Kas galėtų paneigti, gal Jūs, gerb. Antanai ?

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Genetiškai ištyrus Lenino prigimtį, mano supratimu genų sudėtyje turėtų būti tikrai nemažai genų, aiškiai nusakančių sudėties lietuvišką dalį.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            P.S. Į mano aukščiau pasiūlytą išleisti knygą “Didieji lietuviai” siūlau dar įtraukti ir Leniną. Knyga tada vadintųsi “Didieji lietuviai: Leninas, Stalinas, Dzeržinskis, Pilsudskis”…? Jo… Nemaniau, kad “Alkas” taps toks populiarus tarp nestabilios psichikos piliečių…?

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Gerb. Antanai, dar J. Stalinas vadovavosi pagrindine mintimi : ‘genetika yra parsiduodanti kapitalizmo kekšė’, nekeista Jums, kad atkartojate Tautų Vado žodžius ?
            Jūs bendraujate su drg. Stalinu, pasikalbate ?

          • markas says:
            7 metai ago

            Ką gi, dabar viskas stoja į savo vietas. Tuomet ir Stalino atsakymas Lietuvos URM vadovui – “kilimo esu gruzinas” – gali būti neteisingas paties J. Urbšio išsivertimas. Ko gero, originalas turėjo skambėti maždaug taip: “я родом из Грузии”. Kas reikštų ne “kilimo gruzinas”, o “kilęs iš Gruzijos”.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Sako, kad Adomas su Ieva kalbėjo lietuviškai… ?

          • markas says:
            7 metai ago

            Ne, jie buvo lenkai:-0

          • Antanas says:
            7 metai ago

            ?????????

          • markas says:
            7 metai ago

            Ką tik parašęs atsakymą į Tvanksto komentarą, prisiminiau bent jau man pasirodžiusią itin įdomų epizodą iš S. Raštikio atsiminimų knygos. Šio epizodo kažkodėl neaprašo J. Urbšys. Kitą dieną po sutarties pasirašymo Lietuvos delegacija buvo pakviesta į Kremlių iškilmingų pietų. Jų metu S. Raštikį nustebino Stalino kalba prie pietų stalo, kurioje buvo apžvelgta visa Lietuvos istorija nuo seniausių laikų. Baigdamas kalbą, jis palinkėjo Lietuvai pasiekti tokios galybės, kokią ji turėjo Vytauto laikais. Skamba kaip fantastika ar ne? Bet tai rašo ne bet kas, o pats S. Raštikis.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Gudrus buvo azijatas. Mokėjo “kabinti makaronus”.

          • markas says:
            7 metai ago

            Aha, o mūsiškiai taip iš karto ir patikėjo…

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Man irgi kažkada perskaičius S. Raštikio pasakojimą apie Stalino kalbą, pasidarė keista – kodėl jam (Stalinui) taip reikėjo domėtis Lietuva, tai ne iš padėjėjų parašytų santraukų, tai žmogaus giliai susipažinusio su Lietuvos istorija kalbėjimas, tai tada kokios sąsajos su Lietuva ?
            Dar nuo mokyklinių laikų man įstrigo N. Prževalskio ir J. Stalino stulbinantis panašumas, bet negi pradėsi skleisti ‘šmeižtą’ ?
            Pasirodžius straipsniui kažkuria kalba apie J. Stalino tikrąjį tėvą, daugiau abejonių man neliko – kiek suprantu, tai N. Prževalskis kažką pasakojo savo meilužei, kuri perpasakojo sūnui Josifui, o šiam visą gyvenimą kirbėjo mintys apie Lietuvą, skatinusios domėtis prabangia istorija.

          • markas says:
            7 metai ago

            Daugelis, sužinojusių šį faktą – S. Raštikio aprašytą Stalino pasisakymą apie Lietuvos istoriją – turbūt, vertina šį epizodą kaip Stalino gudrybę ar klastą. Manau, tai neteisingas situacijos supratimas: Lietuva jau pasirašiusi sau nuosprendį ir tapusi tik eiline auka iš daugelio buvusių ir planuojamų būsimų aukų virtinės. Gudrauti Stalinui nebebuvo jokios prasmės. Prieš Vokietija – taip, bet tik ne prieš Lietuvą. Ne tas mastelis. Klausimas lieka atviras. Juolab, ir S. Raštikis, kaip rašo, liko nesupratęs šitos Stalino prakalbos beprasmiškumo, netikslingumo net ir praėjus daugeliui metų po šito.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Gerb. Markai, skaitykite pasipiktinusius žmones mano išverstais, tiksliau surinktais, objektyviais faktais.
            Nuo 1939 m. spalio iki 2017 m. gruodžio lietuvių protui tai sunkiai suvokiama, kodėl ir kam J. Stalinas taip kalbėjo, o juk tai paaiškinimas savo ryšio su Lietuva – negalėjo Tautų Vadas atvirai pasipasakoti.

          • markas says:
            7 metai ago

            Įdomus momentas: Stalinas patologiškai neapkentė lenkų. Dažnai tvirtinama, kad tai dėl to, jog lenkai neva “sutrukdė” bolševikams paimti Europą prie Vyslos 1920 m. Tačiau gilinimasis į kilmę keičia loginę seką. Tada tampa suprantamas ir milžiniško kiekio kolonistų išprašymas iš Vilnijos. 50/50.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            J. Stalinas ir įstatė lenkams savo monumentą – pastatą Maršalkovskoje ilgiems laikams, kurį nugriauti kainuotų milijardines išlaidas.
            J. Stalino asmeninio rūpesčio Lenkija pavyzdžių tikrai netrūksta – kad ir ‘pagalba’ Varšuvos sukilimui 1944 m. rugpjūčio mėnesį, kai RA buvo čia pat – išsiskers Lenkijos elitas pats. Įdomus būtų išplėstinis sąrašas tų J. Stalino ‘malonių’.
            Vis tai dėkingumas už S. Budiono raitelių sumušimą 1920 m., kur komisarišką ranką pridėjo ir J. Stalinas, ir Varšuvos stebuklą 1920 m.

  8. J.PR. says:
    7 metai ago

    Straipsnis labai teisingas ir puikus ,nes pateikia archyvinę medžiagą.Šiaip kosciuška tikrai galėjo būti tuo metu jau giliu lietuviu,nes jau nuo Karaliaus Kęstučio laikų Lietuva pradeda rodytis pasaulyje kaip valstybė turinti ir sienas ,ir žmones–jau puolant Lietuvą kryžiuočiams jie lyg ir pranešdavo ,kad puola valstybę,o ne atskirą gentį….aš manau jis tikrai tuo laiku jautėsi lietuvis esąs…

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      ??? ?

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        P.S. Tarp kitko (čia tik tarp kitko!), Izraelyje žydu laikomas tik tas naujagimis, kurį pagimdė motina-žydė (tėvo tautybė nesiskaito!). Ir gali tas žydukas jaustis kuo tik nori, nors ir ateiviu
        iš kitos galaktikos, bet pagal Izraelio įstatymus jis bus žydas. Štai taip.

        Atsakyti
        • rusas says:
          7 metai ago

          Tik žydų praščiokai laikomi žydais pagal motina. Bet Judėjų religijoje yra išsskirtinė grupė LEVITAI, ji yra turtingiausia ir sprendžia visos žydų bendruomenės ateitį. Be je jie pirmieji įkūrė getus, tai ne vokiečių išmyslas, o būtent levitų tam, kad efektyviau kontroliuoti savo praščiokus. Tai va, šioje žydų tautos grupėje yra paveldėjimas ir priklausymas tik pagal tėvą. pav. Vadovaujantis nauja tvarka kuri buvo sukurta žydų praščiokams, Karalius Dovydas, iš kurio palikuonių turi ateiti Judėjų mesijas, nebūtų žydu, nes jo senelė buvo ne žydė, o Moabitė Rūta.

          Atsakyti
          • Antanas says:
            7 metai ago

            OK! Nesu žydas, taigi nesiginčysiu.

        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Ne visada:
          http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=44655265

          Atsakyti
          • Antanas says:
            7 metai ago

            Perskaičiau. Vokietis tapo žydu?! Marazmas ir daugiau nieko! ?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Visai ne: “:žydai” – ne tauta.
            O sluoksnis.
            Štai ką sako jie patys apie tai:
            Šlomas Zandas – Tel avivo universiteto profesorius: žydų tauta, kaip ir rusų, pvz., buvo išrasta 19a.
            Религии долговечнее наций, а современный еврейский народ был “изобретен” в XIX веке и состоит из потомков жителей Африки, Европы и России, принявших в разное время иудаизм, заявил профессор истории Тель-авивского университета Шломо Занд во вторник на презентации русскоязычного издания своего бестселлера “Кто и как изобрел еврейский народ”.
            Книга, как сказано в аннотации, разрушает “статус-кво еврейской национальной историографии” – опираясь на труды историков разных стран и народов XIX-XX веков, ее автор доказал, что привычные представления о “вечном народе” – это миф.
            http://www.sedmitza.ru/text/1080214.html

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Kitas patvirtinimas:
            D. LUPSHITZ: Mano manymu yra labai sunku suprasti, apibendrinti ir pasakyti, kas yra žydas.
            http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2017-07-20-d-lupshitzas-noriu-kad-mes-lietuviai-zydai-lietuvos-zydai-kartu-mokytumemes-savo-istorijos-ir-kulturos/161836

  9. Žemyna says:
    7 metai ago

    „… o mes apie juos nieko nežinome. Sovietinė Lietuvos valdžia naikino visa, kas buvo susiję su Lietuvos valstybingumu.”
    Ne tik apskritai apie juos mažai žinome, bet ir konkrečiai – pvz., apie tuos, iš katrų ir patys esame kilę, mažai žinome. Ypač tie, kas gyveno tai PL, tai RU užimtose žemėse. Degė šeimų archyvai, žuvo šeimos nariai, ir tik šiokie tokie atgarsiai pasiekė šių dienų kartas. Ypač, jei išliko tik moteriškoji palikuonių linija, t.y., neišliko pavardės nešėjų.

    Atsakyti
  10. Karolina says:
    7 metai ago

    Visi dėl lietuvių tautybės periodiškai kylantys nesusipratimai atsiranda dėl elementarios priežasties – vienu žodžiu vadiname du skirtingus dalykus. LDK ir dabartinės Lietuvos tik herbas sutampa, visa kita – sienos, valstybinė kalba, pinigai – skirtingi. Tiesiog lietuvių kalboj trūksta dar vieno žodžio. Jei dabartiniai Lietuvos gyventojus vadiname lietuviais, anų laikų LDK gyventojus gal reikėtų vadinti kitu žodžiu? Su litvinų terminu kalbininkai greičiausiai nesutiktų, tai gal kaip Romoj romėnai tiktų litvėnai ar lietuvėnai?

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      Kaip sako amerikonai, labai geras klausimas! Kalbininkai gali sutikti, gali ir nesutikti… Čia jau jų problemos. Sąvoka “Litwin” anuo metu buvo taikoma visiems LDK gyventojams: ar jie kalbėjo lietuviškai, ar žemaitiškai, ar lenkiškai, ar rusėniškai, ar totoriškai… Apie tautybes, kaip mes jas suvokiame dabar, anuomet net kalbos negalėjo būti. Buvo tik “pilietybės”, t.y., pavaldumo sąvoka: ATR gyventojai buvo arba “koroniažai”, t.y., pavaldūs “Karūnai” (Lenkijos karaliui), arba “litvinai”, t.y., pavaldūs LDK didžiajam kunigaikščiui. Štai taip, ponios ir ponai. Ir gal, sakau, neišradinėkime dviračio? Ačiū.

      Atsakyti
      • markas says:
        7 metai ago

        Antanai (Vilniuk, Vilnieti), parašėte trumpai, aiškiai ir istoriškai logiškai. Bravo bravisimo!

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          ?

          Atsakyti
      • Julius says:
        7 metai ago

        Antanas: ” t.y., pavaldūs “Karūnai” (Lenkijos karaliui), arba “litvinai”, t.y., pavaldūs LDK didžiajam kunigaikščiui.”
        Nuo Žygimanto Augusto laikų tai buvo vienas asmuo: ir Lenkijos karalius, ir LDK kunigaikštis. Kad sugebėtų skirtingai traktuoti Lenkijos Respublikos piliečius – atskirai paliokus ir litvinus, – jis turėtų būti šizofrenikas.

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          Tai iš kur, gerbiamasis, tada atsirado sąvokos “Koroniaž” ir “Litwin”? Aš jas pats sugalvojau? Karaliui ir didžiajam kunigaikščiui esant vienam asmeniui, matyt, buvo orientuojamasi į teritoriją: “Korona” (Lenkija) – “Koroniaž”, Litwa (Lietuva) – “Litwin”. Yra kitų versijų? Ačiū.

          Atsakyti
  11. Antanas says:
    7 metai ago

    Laiškas autentiškas ir labai įdomus.Mūsų Seimui iki tokio lygio niekada n e p r i a u g t i .NYksta mūsų Lietuvėlė,šlėktos /ypač iš to nusususio pakraščio / yra mūsų nedraugai .POlitikai yra vienadieniaiu.REikia matyti bent vieną žingsnį į priekį.Tokių d a b a r MES neturime .Ir vargu ar turėsime.

    Atsakyti
  12. markas says:
    7 metai ago

    Čia vienas komentatorius, detaliau išnagrinėjęs Kosciuškos veiklą, parašė, kad T. Kosciuškos iniciatyva I. Masalskis pakartas. Pasidarė įdomu, kodėl. Skaitau Vikipediją. I. Masalskis pakartas kaip išdavikas, prisijungęs prie Targovicos konfederacijos. Šios iniciatoriai, pasak Vikipedijos, buvo prorusiški, tad Targovicos sąjunga buvo priešiška “pažangiajai” Gegužės 3-iosios Konstitucijai (Lietuva pagal Gegužės 3-iosios Konstituciją turėjo tapti Lenkijos sudėtine dalimi) ir palanki Lietuvos-Lenkijos unijos principams, t. y. išlaikant Lietuvos ir Lenkijos šiokį tokį atskirumą. Konkrečiai domintis pačio I. Masalskio asmenybe, lietuviška Vikipedija davė tik vieną šykštų sakinį, kurio reziumė būtų: “pakartas už išdavystę Varšuvoje”. Į pagalbą pasitelkiau rusišką Vikipediją. Informacijos dešimt kartų daugiau. Tačiau apie I. Masalskio santykį su lietuvybe (už/prieš/abejingas) žinių tedavė vienas vienintelis sakinukas (vertimas): “siekė, kad kaimo žemutinė dvasininkija savo veikloje naudotųsi kalbomis, suprantamomis tikintiesiems”. Susimąsčiau: jeigu dvasininkija naudotų kaimo žmonių kalbą, o tai didžioji dalis šalies gyventojų, tai polonizacijai kelias būtų kaip ir užkirstas. T. y., šiandien didelės Baltarusijos sritys tebekalbėtų lietuviškai, nekalbant jau apie Vilniją. Istorikai, apšvieskite – gal Vikipedija tėra rusiškos propagandos įrankis ir klaidina mus? Gal teisi taupesnė informacijai lietuviškoji Vikipedija, tvirtindama, jog Masalskis, kaip prisijungęs prie “pažangiosios” Gegužės 3-iosios Konstitucijos priešininkų stovyklos, mirė išdaviko mirtimi?

    Atsakyti
    • Markui says:
      7 metai ago

      Įdomus komentaras ir įdomios išvados. Gal dar galėtumėt pagrįsti, kur radote, kad didžioji dalis Baltarusijos Targovicos ir gegužės trečiosios Konstitucijos laikais kalbėjo lietuviškai? Ir kas ir kada tuos Baltarusijos gyventojus privertė kalbėti baltarusiškai? Jekaterina II vietoj termimo “Litwa” pradėjo vartoti “Baltarusiją”, kad labiau atrodytų, kaip Rusijos dalis. Negi ji ir po jos valdę carai lietuviškai kalbančius gyventojus vertė kalbėti senąja LDK kalba, o ne rusiškai? Kažkaip nelogiškai gaunasi. Ar kur nors radote įrodymų, kad taip buvo?

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        Reikėtų žiūrėti į vietovardžius, – jie viską paaiškina. Degutì – Degučiai, Beniakoni – Benekainys, Solčia – Šalčia, Naroč – Narutis ir t.t., ir t.t. ?

        Atsakyti
      • markas says:
        7 metai ago

        // “Gal dar galėtumėt pagrįsti, kur radote, kad didžioji dalis Baltarusijos Targovicos ir gegužės trečiosios Konstitucijos laikais kalbėjo lietuviškai? ” // ———— 1. Rašiau “didelės Baltarusijos sritys”, o ne didžioji dalis Baltarusijos, kaip kad teigiate. 2. O antra yra tai, kad Baltarusijos teritorijoje LDK laikais ir vėliau etninė takoskyra tarp baltarusių ir lietuvių galimai atsekama pagal katalikybės paplitimą. Tad didelių lietuviakalbių sričių išlikimo galimybė iki šių dienų būtų įmanoma tuo atveju, jei I. Masalskio siekis (paminėta rusiškoje Vikipedijoje vienu sakiniu – rėmiausi tuo sakiniu ir kito komentatoriaus kritika Kosciuškai dėl I. Masalskio), jog žemutinė dvasininkija naudotųsi kaimo žmonių kalbomis, būtų įgyvendintas. 3. Carai nevertė Baltarusijos gyventojų kalbėti lietuviškai, kaip kad bandote parodyti neva išplaukiant iš mano komentaro. Rašydamas apie tariamas I. Masalskio pastangas, kad katalikų dvasininkija kaimuose naudotų vietines kalbas, turėjau omenyje visišką polonizacijos sustabdymą. Manau, puikiai tą supratote.

        Atsakyti
        • markas says:
          7 metai ago

          // “Gal dar galėtumėt pagrįsti, kur radote, kad didžioji dalis Baltarusijos Targovicos ir gegužės trečiosios Konstitucijos laikais kalbėjo lietuviškai? ” // ————Dar pamiršau pridėti: o apie lietuvių kalbos salas Baltarusijoje neteko pačiam girdėti? Pvz., Zietela. Jos išliko iki mūsų dienų. Logiška, kad 18 a. pabaigoje lietuviakalbiai plotai ten buvo.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            7 metai ago

            Iki kur buvo išlikę lietuviški plotai dar 20 amžiaus pradžioje, dokumentaliai patvirtina 1920 m. liepos 12 d. Taikos sutartyje su Rusija nubrėžtos sienos, nes tai sutarties šalių buvo padaryta vadovaujantis lietuvių etnografinėmis ribomis.

          • markas says:
            7 metai ago

            Matot, mano komentaro esmė buvo ne ta. Dideli lietuviakalbiai plotai Baltarusijoje 18 a. mano paminėti dėl, tarkim, lyrinio nukrypimo. Tas žmogus, kuris perklausė mane ir pareikalavo pasiaiškinti dėl tų plotų, mano komentaro esmę, sakykim, iškreipė. Aš, perskaitęs komentatoriaus “Atmintis” paaiškinimą apie I. Masalskio pastangas, kad katalikų kunigai naudotų kaimo žmonių kalbas, padariau išvadą, kad jei tos I. Masalskio idėjos būtų įsitvirtinusios, tai polonizacijai per bažnyčią būtų “kapėc”. Galėjau ir neminėti tų didelių BY plotų 18 a., o paminėti tik teritoriją 18 a., apibrėžtą dabartinės LT sienomis. Esmė ta, kad lietuviška Vikipedija apie I. Masalskio pastangas nesako nieko, o tik nurodo jo pakarimą už išdavystę. Rusiškoje radau bent vieną skurdų, bet reikšmingą sakinį apie jo pastangas įdiegti praktiką, jog katalikų kunigai naudotų vietinę kalbą bažnytiniams reikalams. Kosciuškos iniciatyva Masalskis buvo pakartas kaip Gegužės 3-iosios Konstitucijos priešininkas. Už ką Jūs – už Kosciušką ar už Masalskį? Toks būtų mano komentaro retorinis klausimas.

          • Kažin says:
            7 metai ago

            O aš visa tai papildyčiau dar tokiu retoriniu klausimu. Kas jau 30 metų neleidžia Lietuvai skirti tinkamą dėmesį Masalskiui pasmerkti ar atminti, gal net paminklą Vilniuje pastatyti – Briuselis, Maskva ar Lenkija?… O gal istoriškai nesiaiškinamas T. Kosciuškos klausimas…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Baikit jūs su tais paminklais – jau Lietuvą baigiate paversti ištisomis kapinėmis.

          • Tvankstas says:
            7 metai ago

            Prieš porą dešimtmečių teko kalbėtis su senute, gim. 1920 m. ant Dniepro kranto gerokai šiauriau nuo Mogiliovo lietuvių šeimoje, kalbėjusia namie lietuviškai, ėjusia BTSR į lietuvišką mokyklą.
            Taigi lietuvių būta gerokai toliau į rytus salomis ir bent RTFSR tai žinojo pasirašydama sutartį 1920.07.12 su Lietuva.

    • Antanas says:
      7 metai ago

      ??

      Atsakyti
    • Julius says:
      7 metai ago

      Markas: “Lietuva pagal 1791 m. Gegužės 3-iosios konstituciją turėjo tapti Lenkijos sudėtine dalimi) ir palanki Lietuvos-Lenkijos unijos principams”

      Nieko panašaus. Būtent Gegužės 3 konstitucija ir panaikino ATR, kuri jau ir iki tol de facto buvo virtusi Lenkijos Respublika. Lietuvos atskirtinumas, “prisimintas” tik tų metų rudenį, buvo jau tik simbolinis, regioninis, kaip koks nors šiuolaikinis Kauno ar Klaipėdos apskrities.
      Kosciuška buvo konstitucinės vieningos Lenkijos Respublikos šalininkas. Pripaišyti jam lietuviškumą ar Lietuvos patriotizmą yra tas pat, kas Džiokondai pripaišyti ūsus ir pavadinti ją Pilsudskiu.

      Atsakyti
  13. Gintautas says:
    7 metai ago

    Čia rašo šio straipsnio autorius Gintautas. Ačiū visiems kurie perskaitė ir komentavo. Ypač daug komentavo p. Antanas, noriu jam pasakyti, kad dar daug apie ką reikia parašyti, tame skaičiuje ir apie lietuvius parsidavėlius arba net ir išhamas. Gal Jūs galėtumėte parašyti apie tokius lietuvius: sakykim apie lietuvį lenkų generolą Janušaitį, kuris sumušė lietuvių kariuomenę prie Seinų 1920 metais, jis buvo lietuvio mokytojo sūnus; arba apie V.Mykolaičio-Putino pusbrolį Mykolaitį,kuris buvo Čenstakavo gimnazojos mokytojas aršus lietuvių priešas; arba apie Lenkų seimo atstova Čepinskį, kuris buvo lietuvio mokytojo sūnus ir buvo kviečiamas kaip ekspertas lietuviškoms byloms; arba apie Vilniaus vaivadą Kirtiklį gražiai ir laisvai kalbantį lietuviškai, kurio tėvas buvo lietuvis mokytojas. Įdomu tai, kad Kirtiklio rusai nesušaudė kaip kitus Katynėje, nes Kirtiklis ėmė bendradarbiauti su sovietais ir po karo gavo palyginus aukštas pareigas Lenkijos Liaudies respublikoje (tikriausiai ką tai prižadėjo rusams).
    Paprasčiausia prieš Kalėdas paruoštame straipsnyje apie Kosciušką norėjau parodyti jo šviesius bruožus, dvasinį ryšį su Lietuva. Juk galime paimti pavyzdį iš žydų tautos. Dažnas žydas Rusijoje nemoka žydiškai, bet jisai yra žydas ir žydų bendruomenės vertinamas, arba žydas Amerikoje nemoka žydiškai, bet irgi žydų yra vertinamas. Tad nenusisukim nuo tų kurie mus gerbė ir prisiminkime juos.

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      ?

      Atsakyti
    • Juozas P. says:
      7 metai ago

      Gintautui – ačiū už PUIKŲ šį komentarą. Tikrai puikų. Būtent ČIA , kur tiek komentatoriams (o ir autoriams, deja) verta prisiminti, jog genys margas, o pasaulis dar margesnis.

      Tik indų filmuose ir tai- tik prastuose visai- būna balta/juoda. Tik juodai blogi herojai ir tik baltai geri …
      Alke – blogi lenkai ir geri lietuviai.

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        Jei lietuviai 1920 metais būtų sulaužę Suvalkų taikos sutartį, užpuolę Lenkiją, okupavę ir aneksavę Varšuvą bei jos apylinkes, uždraudę ten lenkų kalbą, tai tada, manau, lietuviai būtų “blogiečiai”, o lenkai – balti ir pūkuoti…? Turėjau omeny lietuvius – Lietuvos piliečius ir lenkus – Lenkijos piliečius. Tai štai – nereikia čia “varyti” ant “Alko”, Szanowny Panie Józefie!!! ?

        Atsakyti
        • Juozas P. says:
          7 metai ago

          Ačiū Antanui už tiesiog puikią iliustraciją.
          Būtent dėl tokių tautininkai ir yra Lietuvos politikos užribyje.

          Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Dėl blogų lietuvių – pr. a. pradžioje Vakarų žurnalistai bei meno žmonės pasirašė savo profesinį memorandumą (ar kitaip pavadintą dokumentą), kuriuo pasižadėjo NEPLATINTI BLOGIO, neužkrėsti juo žmonių…
        Deja, šiandien būtent „žiniasklaida” ir „filmų” kepėjai veikia kaip pavojingiausių užkratų židinys, kaip kriminalinių nusikaltėlių kalvė, kuo detaliausiai išknebinėja ir plačiai išaiškina, kaip piktas darbas dirbamas… Dar ir naujų, negirdėtų „technologijų” pakiša – kad neatsiliktume nuo „civilizacijos”..
        Todėl blogų vardų užmiršti tikrai negalima (bet šimtą kartų patikrinus faktus!), juos dera priminti, tačiau tai dera daryti labai atsargiai, atsakingai, kad nepakištume minties, kaip dar galima Judo grašių uždirbti. Nes juk ir be „Alko” pamokymų tarpukariu kiek radosi ne šiaip bejėgių pasipriešinti perkrikštų, bet ir kruvinus pėdsakus palikusių entuziastingų kolaborantų…
        Dėl gerų lenkų – taip, apie juos reiktų rašyti.
        Pačioje Nepriklausomybės pradžioje teko bendrauti su lenkų profesoriumi iš Krokuvos. Jis vis įspėdavo, kad būtume budrūs, kad neleistume JŲ politikams mūsų čia sukiršinti… Tada nė neįtarėme, kokia klasta mūsų laukia, jog ta visa parama buvo ne iš širdies, o iš išskaičiavimo, turint galvoje savų planų ateičiai 🙁 . Tai irgi verta įsiminti atvejams, kai gyvenimas taip susiklosto, kad tenka rinktis priimti paramą, ar bėgti nuo jos kuo toliau. Ir ateities kartoms, kaip tam anekdoto žvirbliui, verta žinoti, kad ne kiekvienas, kas tau iš karvės blyno išsikapanoti padeda, daro tai iš tyros širdies, iš savo tyro katalikiškumo…

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          ?

          Atsakyti
      • Kažin says:
        7 metai ago

        Tai, “kas geri, kas blogi” Alke rašantiems, matyčiau kiek kitaip: blogų lenkų nėra, blogi yra tik tomaševskiniai, o geri lietuviai tie, kurie giliai savo širdyse patria laiko LDK kaip Lenkijos karalystės dalį. Taigi jiems į lietuvius tinka ir Pilsudskis su dabartiniais jo “širdininkais” Lietuvoje. Daugiausiai, kaip galima spręsti, tokių “širdininkų” yra Kaune, kuris strateginiam veikimui prieš kitą miestų Lietuvą į partnerius, kaip girdisi, renkasi Lenkiją.

        Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Citata: “Juk galime paimti pavyzdį iš žydų tautos”.

      Baikite nesąmones pliurpti – nėra tokios tautos kaip žydai.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Tautos sąvoka:
        Для Н. характерны замена прежних кровнородственных связей территориальной общностью, племенных языков – единым языком наряду о существованием ряда диалектов. Каждая Н. имеет свое собирательное название, внутри нее возникают элементы общей культуры.
        http://filosof.historic.ru/enc/item/f00/s07/a000727.shtml

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          7 metai ago

          Tu jau daug kartų rašei rusiškai šią nesąmonę. Suprantu, kad jos neįmanoma išversti į lietuvių kalbą…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ach ach, buvau pamiršęs, kad tu visiškai jokių kalbų nemoki. 🙂

      • Antanas says:
        7 metai ago

        O ar yra tokia tauta arabai? ? Įtariu, jog parašysi, kad nėra tokios tautos kaip arabai. ? O, kažin, tokia tauta kaip tikri lietuviai ar yra? Ir kaip nustatomas tas tikras lietuviškumas? ? Žydą, pvz., galima patikrinti, ar jis tikras žydas numovus jam kelnes. O kaip nustatyti, kuris lietuvis yra tikras, o kuris ne? ?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Ir vėl susimovei 🙂 : arabai – ne tauta.
          “Arabai (al arab) – Vidurio Azijos ir Šiaurės Afrikos tautų grupė”
          https://lt.wikipedia.org/wiki/Arabai

          Atsakyti
          • Antanas says:
            7 metai ago

            Be tavęs, “Tikras lietuvi”, “Alkas” būtų labai liūdnas tinklapis. Dabar po tavo komentarų apima toks juoko priepuolis, kad vos spėju nubėgti iki tualeto…. ? Cirke nebandei dirbti?

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Mažiau tu skaityk visokias vikipedijas! Arabai – tautų grupė, kalbanti arabiškai (?!)… Nieko kvailesnio nesu skaitęs… Tai rusai tada – tautų grupė, kalbanti rusiškai, o lietuviai – tautų grupė (žemaičiai, kuršių bei lietuvninkų palikuonys, aukštaičiai), kalbanti lietuviškai? ? Visiškas pypiecas!

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Skaityk tautos sąvoką ir dašus: tautą lemia ne kalba, o SAVA teritorija nuo amžių amžinųjų.
            Kol kas, matau, vadovaujiesi žydomasonų – maskolių išaiškinimais, kurie pagal kalbą prisiskiria kitų valstybių piliečius į savo tėvynainius, o paskui “gina”, okupuodami svetimas teritorijas.
            O gal tu jiems tarnauji?
            Tuomet: rankas aukštyn!

  14. Juozas P. says:
    7 metai ago

    Šventų Kalėdų proga prisiminkime kas mus jungia:

    Canon – Trans-Siberian Orchestra

    https://www.youtube.com/watch?v=NY4J8yBf6vg

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Kryžeivių švenčių tai tikrai nereikia.

      Atsakyti
  15. Antanas says:
    7 metai ago

    Lenkų etninėse žemėse gimęs gudas Kastus’is Kalinousk’is buvo lietuvis (?!)…? Kaip sakoma, nei pridėsi, nei atimsi. Debilizmas giliame laipsnyje… Vargas tau, Jeruzle! ?

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      P.S. Atsiprašau, turėjo būti “Vargas tau, Jeruzale!” …

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      7 metai ago

      O kur lenkų ETNINĖS žemės?
      Kiek prisimenu žemėlapius, lenkai susiformavo, nuo gausių Priekarpatės rusinų atskilus etn. lemkų grupei, kuri po truputį skverbėsi link Baltijos, pakeliui užimdama ten jau gyvenusių įv. genčių ir tautų žemes – čekų, slovakų, vokiečių, baltų, – ilgainiui nutautindami ten rastus autochtonus, ir patys virsdami nauja tauta…

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        Gal nenukrypkime į lankas? Kalba eina apie tai, koks “lietuvis” buvo Kastusj Kalinouskij! Čia vienas komentatorius patalpino ištrauką apie tai, kaip vokietis tapo žydu (?!)… Tai gaunasi, kad tautybę galima pasirinkti arba parinkti pagal norą ar poreikį?! Ta prasme, kad tautybę galima keisti kaip kojines?! Atleiskite, gerbiamieji, bet man atrodo, kad tai jau diagnozė…

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          P.S. Atsiprašau, savo komentare norėjau parašyti “…kokie “lietuviai” buvo Tadeusz Kosciuszko, Zygmunt Sierakowski ir Kastusj Kalinouskij!”

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Dėl Tado tikrai nusišnekėjai – jis buvo iš LDK.

  16. Antanas says:
    7 metai ago

    Nu jo, tik Tado tikras vardas buvo Andrzej Tadeusz Bonaventura ir kalbėjo bei rašė jis tik lenkiškai… Beje, liūdnai pagarsėjęs Tamaszauskų Waldukas taip pat yra iš “LDK”! ?

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      P.S. Čia buvo atsakymas “Tikram lietuviui”. ?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Ir vėl ir vėl … susimovei: 🙂 🙂
        http://www.šaltiniai.info/index/details/971
        Tadas Kosciuška
        “Gimė Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje, Lietuvos Brastos vaivadijoje, Polesėje, Merečovščiznos kaime (dab. Baltarusijoje), Lietuvos kariuomenės pulkininko Liudviko Tado Kosciuškos ir Teklės Ratomskytės šeimoje. Kosciuškos – sena Lietuvos bajorų giminė. Jos protėviui Konstantinui, vadintam mažybiniu Kosciuškos vardu, didysis kunigaikštis Žygimantas Senasis XVI a. pradžioje už tarnybą dovanojo Sechnovičių dvarą Naugarduko vaivadijoje, kurį vėliau paveldėjo ir Tadas Kosciuška”.
        “Su karaliaus S. A. Poniatovskio stipendija išvyko tęsti mokslų į Prancūziją. Juos baigęs jaunas karo inžinierius tėvynėje tarnybos negavo. 1774 m. trumpam grįžo į Lietuvą”,
        “Grįžęs į Respubliką, netrukus dėl nelaimingos meilės vėl turėjo tėvynę palikti. Mat įsimylėjo savo globėjo Juozapo Sosnovskio, Smolensko vaivados ir LDK lauko etmono, dukterį Liudviką. Kai tėvas nesutiko dukters išleisti už neturtingo bajoro, nesėkmingai mėgino ją pagrobti. Bijodamas etmono keršto, 1775 m. pabėgo į Prancūziją. Iš jos jau kitais metais kaip savanoris išvyko kovoti už Amerikos nepriklausomybę”.
        “1784 m. Kosciuška iš Amerikos grįžo į Lietuvą ir apsigyveno iš protėvių paveldėtame kukliame Sechnovičių dvare”.
        1788 m. seimui nusprendus padidinti Lietuvos ir Lenkijos kariuomenes, lietuvių pasiuntiniai iškėlė Amerikos kovų didvyrio kandidatūrą į Respublikos generolus. Pats Kosciuška veržėsi vadovauti Lietuvos daliniams, bet seimo buvo paskirtas į Lenkijos Karalystės kariuomenę. Iš jos Naugarduko vaivadai, generolui Juozapui Nesiolovskiui 1790 m. rašė: „Maldauju dėl visko, kas Jums gyvenime mieliausia, dėl žmonos ir vaikučių, kad panorėtum, Jūsų Malonybe geradary, ištraukti mane iš tokios nemalonios vietos. […] Panorėkite mane susigrąžinti į Lietuvą”.

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          Tai per kurią vietą čia išlenda jo lietuviškumas?! Kažkaip neįžiūriu! Matau tik sulievintus slaviškus vardus bei pavardes… ?

          Atsakyti
          • Antanas says:
            7 metai ago

            P.S. Pataisymas. Turėjo būti ne “sulievintus”, o “sulietuvintus”.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Keista, kad reikia tau aiškinti tą patį per tą patį:
            1. dabar Lietuvos piliečio bendrinis vardas – lietuvis;
            2. tada – litvinas.
            Taigi
            jis – iš Lietuvos
            ir nesvarbu, kad tada ji buvo didesnė.
            Todėl ir lietuvis.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Mokslininkų patvirtinimas:
            https://www.lzinios.lt/lzinios/Istorija/lenkiskai-kalbejusios-ldk-tautos-savitumai/241754

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Nenorėdamas nieko nei įžeisti, nei pažeminti, kai kuriuos “tikrus lietuvius” pavadinčiau mažų mažiausiai… mažaraščiais.? Su tokiais ginčytis, tai yra tas pats kas į balą bezdėti…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Pats toks.
            Nes nesugebi suprasti elementarių dalykų ir vis puti žydomasonų – maskolių propagandą.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            ?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tu dantų nešiepk – svetimo neliesk: Москва – твоя столица (там ишак поет как птица 🙂 ).

          • Kažin says:
            7 metai ago

            Taip jis kilęs iš Lietuvos, bet jau ne kaip valstybės, o kaip Lenkijos karalystės provincijos. Taigi išeitų, kad T. Kociuška yra lietuvis kovęsis prieš tuos, kurie siekė atkurti Lietuvos savarankišką valstybę, t.y. darė panašiai, kaip kažkada Jogaila, Pilsudskis ir panašūs jie juos. Tai ir turėtų apspręsti ar jis priimtinas į lietuvybės gretas. Lenkijos pasakojimai apie jį nepraeina…

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Tai kad Andrzej Tadeusz Bonawentura Kosciuszko nebuvo joks lietuvis!!! “Litvinas” – taip! Bet ką tai turi bendro su lietuvybe?! Atsipeikėkime jau vieną kartą!!!!!

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Kad visiems būtų visiškai viskas aišku, pasakysiu, jog dauguma litvinų buvo tokie pat lietuviai kaip, pvz., Stalinas – rusas (jis save vadino rusu ir dažnai sakydavo: “My – russkije”).

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Žodis русский, išvertus į lietuvių kalbą, reiškia rusiškas.
            Supratai, berašti?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nusiplepi kaip tas žydomasonų – maskolių propagandistas:
            LDK buvo Lietuva.

          • Antanas says:
            7 metai ago

            Gydykis, jei dar ne vėlu!!!

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Kiekvienas sprendžia pagal save.
            Giliai užjaučiu ir Naujaisiais linkiu sveikatos. 🙂

  17. Matas says:
    7 metai ago

    Dėkoju gerbiamam GINTAUTUI už gęrą straipsnį,taip pat gerbiamam Tvankstui už komentarus,malonu buvo skaityti…

    Atsakyti
    • Antanas says:
      7 metai ago

      “Tvankstas” – nuo žodžio “tvenkti”. Tikrai tas “Tvankstas” yra truputį “užsitvenkęs”…? Ko gero, jam tik “Alke” ir reikštis…?

      Atsakyti
      • Matas says:
        7 metai ago

        Kadangi mano nuomonės dažnai sutampa su gerbiamu Tvankstu,tai reiškia kad ir aš,,užsitvenkęs”…,ačiū žinosiu.Gal patartumėt kur apart Alko reiktų reikštis.

        Atsakyti
  18. Matas says:
    7 metai ago

    Linkiu autoriui gerų naujų mętų ir sveikatos dirbant gerus darbus..AČIŲ.

    Atsakyti
  19. Petras says:
    7 metai ago

    Labai atsargiai vertinkite Kosciuškos lietuviškumą. Neabejoju, kad savo protėvių kilme jis tikrai buvo lietuvis. Tačiau primenu kokia situacija susidarė XVIII a., kai rytiniuose LDK pakraščiuose anksčiau lietuviškai kalbantys kaimai suslavėjo ir kalbėti bei rašyti pradėjo lenkiškai. Tada jie save, anot, Adomo Mickevičiaus, kuris taip pat gyveno tuo metu ir buvo savo tėvų – lietuvių bajorų iš Rodūnės palikuonis. Jis rašė, apie save: “gente lituanus, nationale polonus”: “tauta – lietuvis, pilietybė – lenkas”. Manau, lygiai toks pat “lietuvis” buvo ir T. Kosčiuška. Tai nieko bloga, tačiau jis jau daugiau atstovavo lenkakalbiškos LDK bendruomenės interesus, nors ir Tėvynę laikė Lietuvą. Šiandien tokios bendruomenės nebeturime, nes lenkakalbiai lietuviai paprasčiausiai po keletos kartų visiškai sulenkėjo ir tapo Lietuvos lenkais. Turėkime tai domėn.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“
Etninė kultūra

Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

2025 05 29
Rustemas Umerovas
Ukrainos balsas

Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

2025 05 29
Trampas Ukrainos griuvėsiuose
Ukrainos balsas

Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

2025 05 28
Sveikata
Lietuvoje

Ministrų kabinetas pritarė siūlymui atsisakyti priemokų už gydymą

2025 05 28
Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Kibernetinių įvykių skaičius pernai išaugo 63 proc.

2025 05 28
Kelias Vilnius–Utena | „Via Lietuva“ nuotr.
Lietuvoje

Vyriausybė pritarė Kelių fondo steigimui

2025 05 28
Traukinys
Lietuvoje

Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

2025 05 28
Šalna
Lietuvoje

Dėl šalnų Vyriausybė nutarė šalyje skelbti ekstremaliąją padėtį

2025 05 28

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
  • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
  • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“
  • V. Jencius-Butautas. Jogalinos dvaras prie Napoleono kepurės piliakalnio
  • Pristatyta kovojančios Lietuvos vadovo A. Ramanausko-Vanago žmonos, partizanės Birutės prisiminimų knyga
  • V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…

Kiti Straipsniai

Audrius Valotka

Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

2025 05 29
Darbo atmosfera | unsplash.com nuotr.

Vis daugiau pradedančiųjų verslininkų renkasi regionus

2025 05 28
Vilniuje pristatomas mokslinis tyrimas apie Dainų šventės poveikį žmogaus savijautai | K. Polubinskos nuotr.

Vilniuje pristatomas išskirtinis mokslinis tyrimas apie Dainų šventės poveikį psichinei ir fizinei žmogaus savijautai

2025 05 28
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

D. Trampas. Putinas visiškai išprotėjo, o Zelenskis savo kalbomis kelia problemų…

2025 05 26
Amerikos pagalba Ukrainai | Alkas.lt koliažas

Trampas galėtų karą Ukrainoje sustabdyti ne per 24, o per 12 valandų

2025 05 25
Frydricjas Mercas Vilniuje 2025-05-22

L. Kojala. Merco kalba Vilniuje – su Kenedžio motyvais

2025 05 25
„Tegyvuoja teatras“ šventė pagerbs ryškiausius Dainų šventės Teatro dienos kūrėjus | Rengėjų nuotr.

VU vyks Dainų šventės tyrimo pristatymas, tarp dalyvių – garsi JAV neuromokslininkė prof. I. Viskontas

2025 05 23
VU vizualas | VU nuotr.

Naujojo VU Chemijos ir geomokslų fakulteto laiko kapsulėje – kreipimasis į ateities kartas

2025 05 22
Vokiečių gatvė

Atnaujinama viena pagrindinių sostinės senamiesčio gatvių

2025 05 21
Tautadienio rengėjos

Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

2025 05 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
  • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
  • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Niokoja piliakalnį apie Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Degaičių parkas – lyg tolimas nežinomas kraštas (nuotraukos)

Degaičių parkas – lyg tolimas nežinomas kraštas (nuotraukos)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai