Kovo 6 d., pirmadienį, 17 val. Trakų rajono savivaldybės didžiojoje salėje (Vytauto g. 33), vyks renginys „Trakų autobusų stoties projektinių pasiūlymų pristatymas“.
Tačiau į šį renginį visuomenės atstovus kviečiantys visuomenininkai, susibūrę į į judėjimą „Gelbėkim Trakus“, išplatintame kvietime teigia, kad renginio pavadinimas yra iškreiptas ir klaidinantis, mat, pasak jų, svarstomo projekto „esmė yra visai kita – gigantiško prekybos centro statyba, galinti negrįžtamai sunaikinti unikalų šio istorinio miesto mastelį ir sudarkyti per amžius susiklosčiusį kultūrinį kraštovaizdį“.
Visuomenininkai perspėja, kad autobusų stoties rekonstrukcija Trakuose, tai tik „figos lapelis pridengti šiam brutaliam sumanymui“ ir lygina šį projektą su vieną iš gražiausių Kauno krantinių milžiniška automobilių stovėjimo aikštele sudarkiusiu ir Karmelitų bažnyčią užgožusiu „Akropoliu“.
„Pinigai, „Akropoliu“ išprievartavę Kauną, o dabar į Trakus stumiantys 2000 tūkstančių kvadratinių metrų dydžio prekybcentrį, yra susiję su „Vilniaus prekyba“ ir turi visos valstybės prievartavimo patirtį – projekto rengėjos UAB „Trastas“ savininkas yra buvęs „Vilniaus prekybos“ akcininkas Darius Nedzinskas, vienas iš „Leo LT“ aferos architektų. Tada jis vadovavo „Maximos“ savininkams priklausiusiai „NDX energijai“, kuri diktavo sąlygas visai valstybei, įtrauktai į neskaidrius ir jai nuostolingus akcijų mainus“, – rašoma judėjimo „Gelbėkim Trakus“ išplatintame pranešime spaudai.
Visuomeninio judėjimo nariai kviečia visus neabejingus istorinio Trakų paveldo likimui ne tik dalyvauti šiame projekto svarstyme, tačiau taip pat pasirašyti jų paskelbtą peticiją „Prieš paveldo naikinimą Trakuose“.
Pasirašiau.
Labai apmaudu, kad oligarchams laidžiama viskas. Pildosi bet kokios jų užgaidos ir vizijos. Aukščiausia valdžia pataikauja piniguočiams, o paprastam žmogui nebelieka vietos Lietuvoje.
Kodėl aš, eilinis pilietis, negaliu nusipirkt žemės lopinėlio šalies užkampyje, o visokiausi žiemeliai, brudauskai, karbauskai prigalvoję tik jiems įveikiamų saugiklių, už rusų pininigus čiumpa tūkstančius hektarų? Kodėl aš negaliu turėt nuosavo pelkės šmotelio, o kažkoks pinigais aptekęs nachalas gauna laidimus statyti parduotuvę istorinėje vietoje?
Taip neturi būti.
“karbauskai prigalvoję tik jiems įveikiamų saugiklių” – ar tikrai? Jei neklystu, Karbauskis buvo “referendumininkas”, o tuos “saugiklius” sudėjo tuometinė valdžia, skubėdama ir versdamasi per galvą, kad tik tas referendumas neįvyktų – atseit, “va, mes jau viskuo pasirūpinom, tad referendumas nebereikalingas”. Va, kad “Aukščiausia valdžia pataikauja piniguočiams, o paprastam žmogui nebelieka vietos Lietuvoje”, tai sunkoka būtų ginčytis – ir nesvarbu, ar toje valdžioje sėdi “socialdemokratai”, ar “konservatoriai”, ar dar kas nors, kaip nesvarbu ir ar tie pinigai rusiški, ar sajūziniai, ar dar kokie nors – pecunia non olet. 😉
P.S. Beje, ar tokius klausimus, kaip prekybcentrių statyba, sprendžia ta “aukščiausia valdžia”, ar vis dėlto vietos savivaldybės ir merai? Trakuose, berods, liberalų ir LLRA tandemas šeimininkauja?
Kaune neseniai pastatė naują autobusų stotį, tai stoties patalpų tik gal koki 5 %, o visa kita prekybos centras.
Taip – čia tos pačios istorijos tęsinys. Visoje Lietuvoje taip turėtų būti.
O kokios “būdelės” aukciono sąlygos, –
kada vyks, kas dalyvauja, kiek reikia surink
ir už kokį galimą plotą BUS aukcionas,
ar nebus? T.y. pinigų valstybei mokėt nemokėsime
regis kaip ir “saboniniai lidlai gėdingi”
b u v u s i o s e Vilniaus lengvežių stovinimo
(“parkavimo’ mandrai kitoniškai) aikštelėse
– “ant parkingų laikinai” iškilo.
Gal beje Alkas pasidomėtų pvz. kodėl LIDL
(ir kaip “brangiai” nupirkęs išsinuomavęs jas:
Kalv.-Ozo, Ateities g., Šeškinėje…) “išniro”
ant s t o v i n i m o.
Arkliai kadai buvę STOVINAMI
“sustóvinti. 1. palikti stovinčius, sustatyti…”
dabar “tarkuojam”, t.y. kaip karkas “parkuojam”
už arklį, asilą, jautį, kupranugarį ar kokį dramblį iškylom
dėžę-karutį su ratukais (bil-autompbil) lengvežį, sunkvežį
ar keleivežį… Bet ne žirgus …deja.