Artėjant Sausio 13-ajai rengiama dar viena ,,Neužmirštuolės“ akcija. Dangstantis kilniu tikslu – telkti lėšas Krašto apsaugos savanorių pajėgoms – tęsiamos kryptingos pastangos sukurti ir visuomenės sąmonėje vietoje patriotų krauju aplaistytos Trispalvės įtvirtinti naują Lietuvos laisvės simbolį, neturintį nieko bendra su Tautos ir valstybės simbolika.
„Neužmirštuolės“ akcija skleidžiamas istorinę tiesą iškraipantis požiūris, kad Lietuvos valstybę atkūręs Sąjūdis buvo neaiškios ,,savaveiksmės“ pilietinės visuomenės kūrinys, o ne kovai už savo laisvę ir nepriklausomybę pakilusios Tautos susitelkimo ir politinės valios išraiška. Tačiau Sąjūdžio idealas buvo ne egoistinė ir siaura pilietinės visuomenės individo laisvė tapti su savo tautine bendruomene ir valstybe ryšius nutraukusiu globalios rinkos vartotoju ar „pasaulio piliečiu“. Tikrasis Sąjūdžio keltas tikslas pirmiausia buvo visos Tautos, kaip savarankiško istorijos ir politikos subjekto, nevaržoma teisė išskleisti savo kūrybines galias ir įtvirtinti save tarp kitų Europos ir pasaulio tautų. Sąjūdis siekė, kad atkurta Lietuvos valstybė taptų Tautos išlikimą per amžius turinčiais užtikrinti jos namais ir politine tikros demokratijos erdve, laiduojančia teisingumą visiems piliečiams ir saugančia lygias jų teises ir laisves.
Net sunkiausiais okupacijos metais brangintus ir Tautos atmintyje saugotus valstybės simbolius nuosekliai keičianti „Neužmirštuolė“ atspindi ir palaiko pastangas pakeisti šį Sąjūdžio tikslo supratimą. „Neužmirštuolė“ kviečia prisiminti aukas už laisvę, tačiau neatsitiktinai pasirenkama „talpi prasmėms“ atmintis. Propaguojant ,,Neužmirštuolę“ nuolatos kartojama frazė „auka už Laisvę“. Tačiau Sausio 13-osios aukos buvo sudėtos už labai konkrečią ir apibrėžtą laisvę: Tautos laisvę turėti valstybę ir pačiai valdyti save. Sausio 13-ąją buvo ginama būtent ši ir jokia kita laisvė ir tik šią laisvę simboliškai įprasmino Trispalvė ir kiti valstybingumo simboliai. Seimo gynėjai žinojo, jautė ir matė, kad kovoja už šią konkrečią laisvę. „Neužmirštuolė“ perša visai kitokią – abstrakčią ir todėl tuščią laisvės sampratą. Dėl savo neapibrėžtumo ir miglotumo tokia laisvė savaime nenumato jokio asmens įsipareigojimo savo Tautai ir valstybei ir gali būti niekaip nesusijusi su Nepriklausomybės gynėjus žygdarbiui įkvėpusia laisvos Tėvynės vizija.
Brukant ,,Neužmirštuolę“ tęsiama sovietinė Tautos mankurtinimo – istorinės atminties trynimo ir perrašymo politika. Sausio 13-ąją didžiausia įmanoma – patriotų gyvybės – auka buvo sudėta ne tam, kad pasiryžusi susigrąžinti Nepriklausomybę šalis taptų globalios rinkos teritoriniu segmentu ir viršnacionalinės imperijos provincija. Aukotasi už Tautos teisę išlikti savimi nuo amžių jai priklausančioje žemėje ir už atkuriamą suverenią Lietuvos valstybę.
Daug geros valios ir patriotiškų žmonių remia ,,Neaužmirštuolės“ akciją neperprasdami jos antitautinio ir antivalstybinio pobūdžio. Neįvertinama tai, kad ši akcija skirta nupolitinti šalies piliečius atsiejant jų sąmonėje asmeninės laisvės troškimą nuo Tautos laisvės ir valstybės nepriklausomybės idealų. Todėl ji objektyviai silpnina Lietuvos visuomenės patriotines nuostatas ir šitaip griauna šalies nacionalinio saugumo pagrindus. Valstybę gali apginti ir išsaugoti tik sąmoningi ir patriotiški piliečiai, aiškiai suvokiantys Sąjūdžio kovos prasmę bei lietuvių tautos bei Lietuvos valstybės neatsiejamumą.
Todėl Sausio 13-ąją nepritarkime ,,Neužmirštuolės“ akcijai. Laisvės gynėjų dieną švęskime prisimindami, kad Sausio 13-ąją kritusius didvyrius įkvėpė ir jų kelią į nemirtingą auką nutvieskė vienintelė tikra – lietuviškos Trispalvės vėliavos skleidžiama meilės ir ištikimybės Tėvynei Lietuvai šviesa.
Teisingos mintys. Sausio 13-ąją įsisekime trispalvę, o ne “niezabudką”.
Pavadinime neužmirštuolė yra kodas užmirštuolė, užmirškim, juk ne prisiminkimštuolė, o ne- (kurią suvokimas praleidžia)-užmirštuolė. Nesisegiau ir nesisegsiu.
Būtent.
Kaip galima krauju aplaistytą mūsų Trispalvę pakeisti į kažkokią violetinę neužmirštuolę?
Sugalvojo konservatoriai, kurie mūsų tautą nori paversti tarybinių laikų nemastančiais piliečiais ir visi kaip papūgos užsisegė. Šį vakarą net naujoji Švietimo ministrė jau TV buvo su violetine gėlele… būtų juokinga, jei nebūtų liūdna.
Istorinė atmintis sėkmingai naikinama toliau .
Tikėkimės ne visi pasiduos šiam euroburokiavičiškam vajui.
Iš kur jūs ištraukėt, kad Neužmirštuolė keičia Trispalvę?
O kuriam galui ji tada reikalinga?
Nesukčiauk.
Kaip nebebus Lietuvių, tada atsiras tikri lietuviai į da biški tautininkų į da viens etnokosmetologas.Jonai, pagonybės laikais trispalvės nebuvo, jei netiki gali paklust Žemėpačio, Velino,Piziaus, Beržulio ar Pikulio. Gal nebuvo ir neužmirštuolės. Bet vistik kažkada atsirado.Gal kada nors ir neužmirštuolė bus krauju aplaityta.Juk visi ginsim LIETUVĄ. Ar ne. ?
O daba ne į tėmą, bet visai rimtai. Kada tik rašiau Beržulio vardą suskambo telefonas ir žentas pasiūlė priekabą malkų dykai. Va ir netikėk pagonių dievais.
nesisegu jokių atributų, bet ir čia nematai kriminalo, yra didesnių problemų (pvz., valdančiųjų mokesčių didinime). O jūs – ne?
Ką jūs kalbate apie tai? Gal 80 procentų nukentėjusųjų ir Sąjūdžio žmonių palaiko šią akciją!
O gal jie palaiko trispalvę?
garbusis VYTI, ne sovietmetis, kad procentiškai už mūsų sąjūdiečius, na nuošimtiškai
taškytis; AK-
cija
už, prieš, per ar po;
sumanymas (kažkieno), negrabus, nelabai ar net labai labai “žydruoliškai-antitrispalviškai” nepagarbus,
– kaip ir LAISVĖS LIEPSNA žymenį Lietuvos, ženklą stulpų…nudeganti, nudeginanti, išdeginanti.
Jei pamenate kas tie pokario DP buvę, tai “neužmirštuolinimas: lygiai tapatus nutolinimas išDiPukinimas
nuo savų žymenų, nuo tautiškumo esmiškumo …svetimuoliškai užšiukšlinant.
Tikėkime,
šiuos rašto ženklus bent 81 nuošimtis sąjūdiečių įskaitys, ir ras netgi tokio ženklo, žymens (simbolio)
– VYČIO paminklui vietą garbią, tinkamą, – nesušešėlintą bolševikterorizmo požvaigždiniu leninkinio
atminimo plotu (Gedimino prošvaistę=prospekt” paliekant gyvybei, veiksmui, atminčiai ir… piliečiams
visiems, net…sąjūdiečiams Vyti 🙂 )
Na, jei Tamstos atliktos apklausos taip rodo… 🙂
O jei rimtai – yra tikimybė, kad nemaža dalis šių žmonių iš tiesų tą idiotizmą palaiko: tinkamai atliktas smegenų plovimas daro stebuklus. Gi per visas purvasklaidos priemones varoma propaganda, koks tos nezabūdkės nuo “den pobedy” atvirukų (žr. T. Baranausko straipsnį “Sausio 13-osios „neužmirštuoliai“: chamizmas keičia pasiaukojimą?”) neabejotinas gėris, o kas nesutinka – tie, iš esmės, liaudies priešai ir rusū agentai. Viskas paprasta: pvz. per visus kanalus pristatykite, tarkim, genderistinę Stambulo deklaraciją kaip moterų apsaugos nuo smurto priemonę, tuo pačiu leisdami aiškiai suprasti, kad jai prieštarauja tik moteris mušti mėgstantys degradai – arba tokiu pat būdu plaukite žmonėms smegenis apie tai, kaip barneverneto stiliaus Tomolino palaimintos Šakalienės ir Majausko “pataisos” išgelbės mušamus vaikus – ir gausite tą palaikymą. Bet ar tai keičia tų “naujovių” prasmę (šiuo atveju – kad valstybės simboliai išstumiami agresyviai peršamo bukų arogantiškų chamų šutvės “brendu”, kuris nė velnio niekaip su Sausio 13-ąja nesusijęs)?
Beje, LABAI taiklus paveiksliukas: http://www.tiesos.lt//images/image_galleries/9600/simboliai2.jpg
Lryte prieš keles dienas darytos apklausos skaičiai (iš atminties) – būtinai įsisegs – 16, nesisegs 42, neįdomu 9, likusieji – galbūt…
Manau kad veliava yra teisingiausia. Juo labiau, tinka visom valstybinem progom. Galima seget ir be progos, kodel gi ne. Malonu, kada laikas nuo laiko sutinki gatveje zmogu, su veliava atlape. Galu gale, prie boksto ir kitur, zmones stovejo su trispalvem rankose. Nesiruosiu cia svaidytis kazkokiais kaltinimais uzmirstuoles pusen, bet nematau tame simbolyje ypatingos prasmes. Butent trispalve, geriausiai atspindi Lietuvos nueita kelia. Ji buvo su mumis visuose varguose ir sunkumuose. Galu gale, tai musu valstybes simbolis. Todel manau – nereikia isradinet dviracio ir tiesiog segekit trispalve.
Aš manau, kad tie žmonės, kurie sukūrė šitą vėliavą turėjo būti arba uždaryti į kalėjimą, arba sušaudyti, nes dabar atrodo, kad mes esame Afrikos , ar Lotynų Amerikos valstybė ir iš mūsų dėl to visi juokiasi (ypač per krepšinio ar futbolo varžybas).
ne visi skausmą pakelia (suprantama, kad silpniausiam išsirėkt būtina kuo garsiau 🙂 )
Žinom, –
suprantam,
– TIKIM.
Dėkui dievams, kad tokiam menininkui Dobužinskiui visiškai visiškai nubjaurot pertrispalvinant 1940 m.
Vėliavos į gelton-raudon-baltę taip ir napavyko. 1940 m. birželis jau ir buvęs numatyta riba, –
Valstybės Vėliavos d e r a m a m sutvarkymui.
Tad dabar, – grąžindami LTRS AT potvarkiu nusaulintos Lietuvos himno žodžius su “SAULE LIETUVOS” …kaip iki 1940 m. visuotinai, tinkamai ir pripažintai giedota užuot (lietus…) “Lietuvoj”,
– ir japonų, australų ar bet kurių kitų (net Kanados, ką tik vėliavą susitvarkiusios ..naujai) pavyzdžiu,
savą Vėliavą s u s i t v a r k y t, kaip piliečiai pajėgūs būsim. Na, po Vytenio-Gedimin pilies
a t v ė r i m o, naują, neužsi-
sėdėjusiį, anot Prezidentės, – LNM vadovą susiradus, tai galbūt ir tiks, nutiks, atsi-
tiks 🙂
Jo – o istorinę vėliavą rusū agentaj darė, ba raudona, ir tas arklys herbe kažkoks acilikėliškas, ba nieks daba arkleis nejodinėja, ir himnas – nei šis, nei tas (ir dar antisemyto – praktiškai fošysto parašytas), ir visa tauta kašokie nevykėlei, ir valstybė kaži koks nepavykęs projektas. Ką nors praleidau? Ai, tiesa – ir dar žydostrielaj vysi! Ir hamafuobaj! 🙂
Pamirsai “surudijusius tankus” ir “senus” naujausios kartos Boxer., o taip pat “kas jus puls” maldele. 🙂
Kai kada svarbia proga įsisegu Vyčio ženkliuką. Tinkamas ženklas ir Sausio 13ą. Arba galima ir mintyse ką nors svarbaus įsisegus ateit prie laužų, visai nebūtini tie išoriniai ženklai.
Tik šiandien sužinojau ,kad panaikintas Kryžių kalnelis prie Ėlėrtė būstinės. Vietoj jų pastatitas akmeninis obeliskas. Įdėjos autorius ir užsakovas – SIAURUSEVIČIUS.
Neužmirštuolė arba Yokosuka.
Japonija Antrojo Pasaulinio karo metu turėjo vieną ginklą, priešas jo paniškai bijojo. Jį poetiškai vadino Yokosuka – „Krentantis vyšnios žiedas“. Tai sparnuotos raketos atitikmuo. Mažas vienvietis reaktyvinis lėktuvas galinga bomba, skirtas naikinti priešo laivus. Valdoma lakūno-savižudžio paaukojančio savo gyvybę (nevertinu metodo ir kas kieno pusėje kariavo).
Netiesiogiai tai galima susieti ir su Sausio 13-ąja. Mūsų pasirinktas kovos būdas – „taiki“ kova. Japonų lakūnai, kurie paaukoja savo gyvybes mūšyje naudodamiesi pažangia kovos technika ir Lietuvos beginkliai žmonės stovintys prieš tankus. Tačiau tai subtilesnis ir žymiai galingesnis kovos būdas – informacinis, priešo sąmonės performatavimo metodas. Esmėje tai modernios kovos formos.
„Neužmirštuolė“ prilygsta „Yokosuka“. Modernūs simboliai, turintys „trapius“ (gamtinius) pavadinimus, kurie dar labiau pabrėžia jų galią.
Partizanai savo skiriamuosiuose žymėjimuose irgi naudojo nevieną simbolį (Vytis, Gedimino stulpai, Jogailaičių kryžius, Trispalvės motyvas, Ąžuolo lapų vainiko pynė ir t.t.), bet juos vienijo ta pati „trispalvės“ vaizdinio idėja. Jau tada laikmetis diktavo modernesnes, kintančias formas. Žiūrėkite. Nors partizanai buvo pasirinkę radikalų kovos būdą, Lionginas Baliukevičius-Dzūkas mini, ir apie tai partizanai jau diskutuodavo: „Prieš bolševizmą reikia pastatyti naują gyvenimą Vakarų valstybėse, paremtą visuotiniu gerbūviu, kuris būtų lyg magnetas, kuris palengva pritrauks ir Rytų valstybes“… ekonominė kovos forma (kuo ne neoliberalizmas) „žvaigždių karai-nualinę Rusiją“…
Sausio 13-oji tik vienas iš istorinių virsminių mūšių už Lietuvos laisvę. Turintis savo vaizdinį.
Taip, Sausio 13-oji galėtų būti tik „krauju permirkusios trispalvės“ simbolis. Bet atmetant ideologines nuostatas, pilnai gali būti lygiagreti ir platesnė, papildanti, integruojanti ir vienijanti kovos už Lietuvos laisvę simbolio forma (formos), nes vardiklis ir viršsprendinys yra Vienas.
Nesupratau taves Rimai….nes tie visi ….istai ir ….astai taip viska suvele siam pasauli kad sunku susigaudyt kas prie ko…Manau kad neuzmirstuoles fone dar reiktu vaivorykste pridet,..tada visi suprastu kas mus valdo.