ES investicijos Lietuvą pasiekia pačiais įvairiausiais pavidalais. Vienų projektų vykdytojai rūpinasi kelių tiesimu, nacionalinių parkų apžvalgos aikštelių įrengimu, kiti – socialinės atskirties mažinimu. Tačiau apie tai, kas vykdoma pasitelkiant ES investicijas, kartais nežino net artimiausioje kaimynystėje gyvenantys žmonės, nes projektų vykdytojai apsiriboja tik minimalia viešinimo veikla. Tačiau tie, kurie pasiryžta žinią skleisti plačiai, įdomiai ir efektyviai – visada laimi daugiau. Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba (VSTT), siūlydama lankytojams nuvykti į nacionalinius ir regioninius parkus, vykdė projektą „Pažink saugomas teritorijas“, kuris buvo pastebėtas ir apdovanotas už efektyviausią komunikaciją „Europos burių“ konkurse.
VSTT atstovė Diana Rakauskaitė sako, kad šis projektas ir jo viešinimas buvo orientuotas į plačią auditoriją, didžiųjų miestų gyventojus, taip pat – moksleivius. Miestų visuomeninio transporto paviljonuose iškabinti plakatai, vaikams leistos knygelės, taip pat – brošiūros, suvenyrai. Taip pat buvo intensyviai bendraujama ir su vietos bendruomenėmis, žmonėmis, gyvenančiais nacionaliniuose ir regioniniuose parkuose. Kai kurie vietiniai gyventojai net buvo netiesiogiai įsitraukę į projektą.
„Mūsų tarnyba kuruoja nacionalinius ir regioninius šalies parkus. Lietuvoje yra 5 nacionaliniai ir 30 regioninių parkų. Pasitelkėme Europos Sąjungos investicijas tam, kad šias teritorijas pritaikytume lankymui, su įdomiausiomis vietomis supažindintume jaunąją kartą, miesto gyventojus. Siekėme visiems ne tik atverti Lietuvos gamtos grožį, bet ir ugdyti pasididžiavimą, suvokti šių vietų išskirtinumą“, – sako D. Rakauskaitė.
Projekto viešinimo tikslas buvo supažindinti miestiečius su gamtos grožybėmis, o vietines bendruomenes – su vykdomu projektu, nuveiktais darbais.
„Viena iš projekto veiklų buvo efektyvus projekto rezultatų pristatymas – rengėme išvykas, susitikimus, vietinius žmones nuolat informuodavome apie tai, kas daroma, ką rengiamasi daryti. Tarkime, ant Šatrijos piliakalnio vyko pristatymas, skirtas vietos bendruomenei, žurnalistams ir turizmo agentūroms. Norėjome, kad žmonės susipažintų su pokyčiais, žinotų, kas šalia jų yra daroma ir jau padaryta“, – pasakoja VSTT atstovė.