Lapkričio 21 d. Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė, susitikusi su naujuoju Seimo Pirmininku Viktoru Pranckiečiu, aptarė, kaip užtikrinti kokybišką bendradarbiavimą, sklandų įstatymų priėmimo procesą ir įgyvendinti svarbiausius darbus, kurių būtina imtis stiprinant valstybės ir žmonių socialinį saugumą.
Į Seimą išrinkti daugiau kaip pusė naujų narių – tai yra galimybė prisidėti prie politinės sistemos atsinaujinimo ir skaidrinimo, žmonių pasitikėjimo grąžinimo, visuomenės lūkesčių pateisinimo. Sąžiningai dirbdami Seimo nariai turi galimybę įrodyti, kad politika gali būti kokybiška, atsakinga, skaidri ir tarnaujanti žmogui.
Prezidentė turi įstatymų iniciatyvos teisę, todėl svarbus bendras susitelkimas, kad žmonėms svarbūs sprendimai būtų kuo greičiau priimami. Kokybiškam teisėkūros procesui užtikrinti svarbūs tradiciniai Prezidentės susitikimai su Seimo valdyba prieš rudens ir pavasario sesijas. Kad būtų efektyviai vykdomi šaliai reikalingi darbai, Prezidentė ir jos komanda pasirengę visada padėti ir konstruktyviai bendradarbiauti su Seimu.
Artimiausias iššūkis naujojo Seimo laukia priimant 2017 metų valstybės biudžetą. Pasak Prezidentės, jis turi atspindėti socialinius poreikius ir valstybės galimybes bei nepažeisti Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo. Taip pat Seimui svarbu kuo skubiau imtis Darbo kodekso subalansavimo ir užtikrinti ne tik modernesnius darbo santykius, bet ir žmonių saugumą.
Prezidentės teigimu, siekiant sustiprinti politinį proceso skaidrumą, politinės Seimo valios reikia pavasarį formuojant naująją Vyriausiąją rinkimų komisiją, iš kurios tikimasi atsinaujinimo ir efektyvesnės rinkimų organizavimo tvarkos užtikrinimo. Taip pat principingo Seimo požiūrio reikia Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atžvilgiu – parlamentas turi visus įrankius depolitizuoti šios komisijos darbą ir atkurti jos reputaciją visuomenės akyse.
Prezidentė akcentuoja, kad reikia susitelkimo užtikrinant ir tęstinumą – Seimo sprendimo laukia nemažai sprendimų, kurių nespėta priimti praėjusios kadencijos parlamentarų. Šiandiena vienas svarbiausių prioritetų yra socialinės atskirties mažinimas, kur ypač reikia visų institucijų valios ir susitelkimo. Šaliai svarbu pagaliau priimti jau beveik dvejus metus stalčiuose dūlantį Vaiko teisių apsaugos įstatymą. Skaidresniam valstybės valdymui užtikrinti reikalingas Viešųjų pirkimų įstatymas, kuriame jau seniai vėluojama perkelti ES direktyvas. Taip pat laukia valstybės ir savivaldybės įmonių bei biudžetinių įstaigų įstatymai, kuriais būtina užtikrinti ribotas šių institucijų vadovų kadencijas.
jau pradėjo seimas kurti naują kokybės politiką- dar nepradėjęs dirbti, jau pažadėjo keisti lietuvišką abėcę, pagal Lenkijos ir Tomaševskio reikalavimus
Vyniok sau nevyniojęs, bet… lietuviškas šeimininkas, nuo būtinų skylių užlopymo tikrai pradės:
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.25EC748CCEA6
1. Sprendimas 2013-11-13
Dėl pareiškėjo – Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. lapkričio 7 d. nutarime Nr. XII-583 “Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas pagal priėmimo tvarką neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai” išdėstyto prašymo priėmimo (Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas)
2. Nutarimas XII-583 2013-11-07
Dėl kreipimosi į Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas pagal priėmimo tvarką neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai (Lietuvos Respublikos Seimas)
3. Nutarimas 417 2007-04-25
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimo Nr. 1050 “Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano bei Lietuvos visuomenės informavimo apie euro įvedimą ir komunikacijos strategijos patvirtinimo” pakeitimo (Lietuvos Respublikos Vyriausybė)
4. Nutarimas 1050 2005-09-29
Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano bei Lietuvos visuomenės informavimo apie euro įvedimą ir komunikacijos strategijos patvirtinimo (Lietuvos Respublikos Vyriausybė)
IR SKYLĖ (t.y. aiškiai matoma iš šalies Pastaba) – mūsų Konstitucijoje tebežiojėja
http://www3.lrs.lt/home/Konstitucija/Konstitucija.htm
Kaip visuomet,
anas Seimas skylelės ant savęs gal ir matyt visai visai negebėjęs (kaip ant sprando nematai ir Tu)
bet ..”naujieji šeimininkai” visą to Seimo darbą, su skyle/pastaba mūsų (rinkėjų) valia parėmę.
Tad: lopys ar ne, kad ir su S.Skvernelio “nutylėjimu” t.p. po 2014-01-24, visos ūinsklaidos
gėdinguoju, “tyliuoju” – alia antitrampiškuoju, kaip JAV-niuos nurinkimuose Obam-Klintoninių?
“Pastaba. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas (2006 m. balandžio 25 d. redakcija; Žin., 2006, Nr. 48-1701) pagal priėmimo tvarką prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 147 straipsnio 1 daliai.
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, Nutarimas
2014-01-24, skelbtas 2014-01-24, ident. kodas 2014-00478”
(iš viešo LRS.LT Konstitucijos teksto – ž i o j ė j a).
Jei nebus lopoma, tai už gerbiamus V. Pranckietį su D. Grybauskaite, teks tyliai-sąžiningai,
– ir vardan Konstitucinių galių atstatymo (ypač ką tik prisiekus Seime – ją vykdyti), –
“šeiminkiškesnių”, t.y. lietuviškesnių paieškot.
Lietuva juk ne kokių palaidūnų atsipalaidavusių rėksnių ir tylenių vietovė (kaip JAV),
o sena, garbinga Valstybė; nors ir su ta pat “atsipalaidavusios” vietovės pilietija ir
savas Konstitucijas ant Žemės pirmieji susikūrėme. Tik kam. Negi, vien “kybojimui”
kaip kompas ar dronai kybo-pakyba??