
Šimtai alytiškių ir miesto svečių plūsta iš beveik 40 metrų aukščio gėrėtis užšalusiu Nemunu ir sniego apklotomis jo pakrantėmis bei piliakalniu nuo naujojo Baltosios Rožės pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nemuną.
Tai – aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tiltas.
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas jungia Alytaus piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su senamiesčio kurortine dalimi. Naujasis tiltas patogus pėstiesiems ir dviratininkams, norintiems aplankyti kitoje Nemuno pusėje esančius objektus. Jo ilgis yra 240,53 m, plotis – 6,71 m., aukštis – 38,10 (vertinant vidutinį vandens lygį). Tilto santvaros pagamintos Latvijoje ir sumontuotos statybų aikštelėje. Statinį sudaro metalinės konstrukcijos, jo dvi atramos stovi krantuose ir dvi vandenyje. Didžiausias atstumas tarp atramų – 92 metrai.
Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto projektas pradėtas įgyvendinti 2013 metais. Tiltui pastatyti panaudotos senojo Varėnos – Gardino geležinkelio (ėjusio per Alytų, Suvalkus) tilto atramos, kurios yra svarbios miesto istorijai ir įtrauktos į paveldo objektų sąrašą bei saugomos valstybės. Vykdant paminklosaugininkų reikalavimą dalis senųjų konstrukcijų buvo išsaugota.
Kaunas su partinių interesų valstybinių valdžių pagalba patyliukais iš Alytaus nukniaukė greitąjį geležinkelį “Rail Baltica”, tai belieka tenkintis, kad ir niekur toliau nevedančiu, bet nors aukščiausiu, pėsčiųjų tiltu…