Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Joanos Trolope knygos – visada tradicijos ir modernumo priešprieša

Gaiva Paprastoji, „Saulės arkliukai“, www.alkas.lt
2015-12-30 12:00:19
0
Joana Trolope (Joanna Trollope) | Robino Mefju (Robin Matthew) nuotrauka.

Joana Trolope (Joanna Trollope) | Robino Mefju (Robin Matthew) nuotrauka.

Joana Trolope (Joanna Trollope) | Robino Mefju (Robin Matthew) nuotrauka
Joana Trolope (Joanna Trollope) | Robino Mefju (Robin Matthew) nuotrauka

Su Joanos Trolope (Joanna Trollope) kūryba pirmą kartą teko susidurti seniai – kokiais 1995 metais, kai pasitaikė pažiūrėti anglų gamybos tv miniserialą „Pastoriaus žmona“ ( The Rector‘s wife) – anglų filmai visada gražūs vietovaizdžiais, interjerais, architektūra ir parkais bei gėlynais – jų vedama, noriai įžengi į kitą pasaulį…

„Kitokį“ – lengva pasakyti. O jei pasigilinti, kodėl jis kitoks nei kasdienybė, net ir kasdienybę vaizduodamas? Kodėl Anglija, visa Didžioji Britanija, Airija kitokios, nors egzistuoja dabar ir netoliese?

Tradicijų šalis, tradicinė visuomenė – išlaikyta daugybė to, ko mes jau nebeturim. Ne tik todėl, kad karai ir marai, mus palietę, ten praėjo pro šalį. Jų požiūris į istoriją, į tradiciją, į savą vietą laiko tėkmėje ir kartų kaitoje kitoks – diametraliai priešingas nei mūsų… Netgi nei didelės Europos dalies, pamišusios, kaip ir mes, dėl modernumo, norinčios tapti naujoviškesne už patį naujumą: kiekvieną bent kiek prirašytą istorijos lapą norinčios tuoj pat išplėšti ir pradėti iš naujo, nuo savęs…

Mieliausiai netgi visai nepradėti – gyventi pastoviai tuščiame baltame lape, jokių pėdsakų taip ir nepaliekant… Ir ką nors norėti po savęs palikti jau per vėlu, manau – istorijos griovimo pavyzdžiai jaunimui buvo ir yra rodomi pastoviai, tai jie irgi griaus visu smagumu, mieliausiai netgi šiandieną, istorija dar net nespėjusią tapti: tėvą ir senelius į mišką nuvežęs palikti, žinok, kad tomis pačiomis rogutėmis neilgai trukus ir tave vaikai išveš.

Knygos viršelis.
Knygos viršelis.

Tiek istorijos pasaulyje išnaikinta, jog Didžioji Britanija kaip koks pasakų šalį vaizduojantis parkas išlikusi, kur visiems labai smagu retsykiais bent jau mintyse pasibūti – svetimos tradicijos, jos gražios ir nežeidžia, skaudžių prisiminimų nesukelia, prie jų miela prisiglausti.

Prie minėto miniserialo grįžtant. Ėmiausi ieškoti knygos, pagal kurią jis pastatytas, ir atradau, jog ta autorė jų parašiusi ir daugiau. Ir pačią autorę tokiu būdu atradau – įdomu ir būdinga, sakyčiau, kad jinai, pseudonimu prisidengusi, rašo ir istorinius romanus. Ir netgi istorinį dokumentinį veikalą vieną kitą… Kai iš dabartinio gyvenimo paimami ir aprašomi psichologiniai etiudai ir situacijos – knygos, kurias ji pasirašo tikruoju vardu, – jai daugiau yra laisvalaikio praleidimo būdas (ar ir pinigų užsidirbimo, nežinau), ir ji rašo, ką pati norėtų skaityti… Ką norėtų skaityti į ją panašūs, gerai visuomenėje stovintys, rimtais dalykais užsiimantys žmonės, kai turi valandėlę laiko atsipalaidavimui.

Kurią Joanos Trolope knygą bepaimsi, visos vaizduoja seno ir naujo, tradicijos ir modernumo susidūrimo situacijas ir jose atsiskleidžiančius charakterius: stiprius, nes turinčius šaknis, lanksčius, nes modernius… Žūvančius, nes per ilgai praeityje užsibuvę, pasimetusius dabartyje, nes nebeturinčius tapatybės, nebežinančius, kas jie tokie. Sunku pasakyti, kieno pusėje yra pati autorė, nors, panašu, ji vaizduoja neutraliai: pati būdama nekonfliktinėje situacijoje – gyvendama modernų gyvenimą tiek, kiek jis negriauna istorijos ir tradicijos, ji koncentruojasi daugiau į žmones.

Viena senesnių, bet iki šiol populiarių jos knygų „Provinciali istorija“ ( A Village Affair) antrą kvėpavimą įgijo, literatūroje išpopuliarėjus tendencijai vaizduoti meilės istorijas tarp tos pačios lyties žmonių: iš niekuo dėtos knygos, tarp kitko, labai teisingai atvaizduojančios aristokratijos atstovų naudojimąsi žemesnių klasių žmonėmis be jokių sąžinės priekaištų už tau sau, ir visų kitų iliuziją, jog ir jie galės kažkaip prie aristokratijos gyvenimo prisiliesti, tapti jo dalimi, ir kas iš viso to gaunasi – labai prablaivanti knyga, tapo dabar populiarinama ir rekomenduojama, į centrą ir prasmę iškeliant, kas visai ten nėra kaip pagrindinė tema užmanyta… Kaip visada, žinoma, – kas dar naujo po saule?

Knygos viršelis.
Knygos viršelis.

„Ispanas meilužis“ (A Spanish Lover) įdomus tuo, jog bando parodyti, kaip žmonės, atėję iš kitur, neturi jokio supratimo nei apie tradicinę vietos kultūrą, nei apie elgesio kodus ir reikšmes, nei apie viso to svorį ir vietą tų žmonių gyvenime… Graži aplinka, daug saulės, istorijos ir kultūros paminklai – ko užtenka gražioms atostogoms, to užteks ir gyvenimui? Manoma, jei jau aš nežinau, kas aš, ir nežinau, iš kur esu, ir gyvenu, nors, tiesa, nelabai gerai – kitaip neatkeliaučiau laimės į naują vietą ieškoti, tai kodėl ir visi likę negali tokiais tapti? – ir kažkodėl neužduoda klausimo, o kas, jei jie nenori, ką kalbėti apie tai, kad negali?… Laikas privers ir jiems nuo to, galiausiai, bus ir patiems tik geriau?

Lygiai taip ir mes linkę matyti tik patraukliąją, romantišką Didžiosios Britanijos tradicijų pusę, o gilyn pažvelgti nesugebame ir norėdami, nes gyvename ne jų prasmių lauke, nesame jų istorijos dalis – jų simbolika, jų elgesio kodai mums tik gražūs, o giluminio emocinio išgyvenimo nesukelia… Mūsų, sava istorija sukelia, todėl jos ir nenorim? Vietiniai tenai kiekvienas turi pastovią vietą tradicinėje hierarchijoje ir daugumai tai – mažiau gražu ir beveik nelinksma.

„Vyrai ir mergaitės“ (The Men and the Girls) parodo, kaip tradicinė ir kaip moderni visuomenė naudoja žmones – savo narius – koks kurioje iš jų jų galiojimo laikas ir kokios garantijos jiems yra toliau… Be abejonės, tradicinė išrodo humaniškesnė… Nors modernūs laikai irgi siūlo savo sprendimus, tiktai žmonės, savo psichologija ir įpročiais nėra tokie modernūs ir sunkiai su besikeičiančiais laikais suspėja – problema vėl lyg ir žmonės, o ne situacijos…

Apskritai, seniau rašytos J.Trolope knygos yra kompleksiškesnės, įdomesnės. Naujas aš nustojau skaityti maždaug ties „Mergina iš pietinių valstijų“ (Girl from the South), kuri gal net nėra išversta į lietuvių kalbą, ir, manau, ją išversti būtų sunku: joje kaip ir nieko ypatingo nevyksta, bet daug psichologinių niuansų ir situacijų jautrumo – į kitą kalbą ir kitą kultūrą sėkmingai visa tai perduoti yra sunku… gal net neverta vargti.

Knygos viršelis.
Knygos viršelis.

Šitoje knygoje autorė įsigudrino rasti dar vieną tradiciškumo bastijoną – pietines JAV valstijas, Charlestono miestą, pvz., Tiesa, amerikietė, jau buvo pasirodžiusi bent vienoje iš ankstesnių knygų – „Giminaitė“ (Next of kin) – nežinia kodėl likusi Anglijoje, ištekėjusi už ūkininko, per anksti mirusi nuo ligos, kuri, rodosi, kaip ir pasivijo ją kartu su praeitimi ar iš praeities… Autorė dažnai rašo apie žmones, bėgančius nuo savęs, savos praeities, vaikystės, gimtų vietų, tėvų – net gal samoningai nesuprantančius, kad bėga. Ir ko jau tikrai nežinančius, tai kad kartą išrovęs šaknis iš gimtosios žemės, panašu, jog niekur kitur jų jau nebeįleisi.

Žmonės tikisi, jog kitur bus geriau, psichologiškai lengviau… Kurį laiką, gal. O paskui, kartą pajudėjus, teks visą gyvenimą ir toliau judėti, nes juk ne tam išėjai iš vienur, kad nelaimingas jaustumeisi kitur? Bent jau tokia, matyt, yra autorės pozicija: naujos vietos magija yra trumpalaikė. Iš kitos pusės, knygos veikėjas britas Henris randa vietą sau kitame žemyne, kitoje kultūroje, ir labai entuziastingai. Ne tik dėl tradicinio tos kultūros svetingumo svečiams… Nes, kai pagrindinė veikėja amerikietė Gilion atvyksta dirbti į Londoną, tenai ji sutinka tik nesupratimą, nesidomėjimą, nepriėmimą – atsitiktinis žmogiškas kontaktas sužibo kaip deimantas!

Liūdna, bet tai parodo, jog modernūs laikai Didžiosios Britanijos tikrai neaplenkė – visuomenėje yra sluoksnių, teritorijų, kuriose gali gimti ir užaugti, jokių tradicijų nepažinęs, su jokiu kultūriniu palikimu nesusidūręs – pakanka ir ten žmonių, praradusių šaknis ir tempiančių ant pečių savo nelaimingą egzistavimą kiek pajėgiančių. Jei tarp tokių žmonių esi gimęs, kaip tai nutiko Henriui, tai, kultūriniu tradiciniu požiūriu, esi baltas lapas, jokios kultūros nepažinęs, jokios tradicijos nepaveldėjęs. O žmogus jas turėti turi – savas, svetimas – bet kokias, bent kokias nors… Už tai jis ir apsidžiaugė galimybe, ir apglėbė naujai atrastą, svetingai jį priėmusią pietinių JAV valstijų socialinę kultūrinę visumą. Nes rado, ko jam trūko, ko tėvynėje ir vaikystėje jam niekas nedavė.

Čia reikėtų sustoti ir susimastyti, kodėl Lietuvoje lygiai taip pat pakanka jaunimo, apsidžiaugiančio kokią nors svetingą tradiciją – bet kokią! – atradus ir mielai su ja besitapatinančio (budizmas, hinduizmas, Jehovos liudytojai ir t. t. – kas tik nepatingi svetingai ranką ištiesti). Tai juk rodo, jog niekas jiems nepasistengė įduoti į gyvenimą neštis nieko savo.

Taip pat iš knygos matome, kaip sunku visaverčiu, savimi pasitikinčiu, žinančiu, ko nori, žmogumi tapti be pavyzdžio, be rolės modelio, nuo kurio galima nusižiūrėti, kaip ir ką gyvenime daryti… Arba jei tenka atmesti tuos pavyzdžius, kurie tau rodomi: pats nori kitaip, geriau…

Knygos viršelis.
Knygos viršelis.

Plius, moderniame, dirbtiniame, visą laiką judančiame besikeičiančiame pasaulyje žmogui baisu – jis labai mažai ką gali prognozuoti. Baimės pasekmė – noras kontroliuoti kuo daugiau situacijų, kitų žmonių, jų elgesį… Ar bent jau save, jeigu nieko kito kontroliuoti neišeina: dietos, sportas, savęs psichologinis aiškinimas, dvasinis tobulinimasis be pabaigos – niekas nebepatenkintas savimi, koks jis yra, savo partneriu, koks jis yra, savo gyvenimu… Apskritai niekas niekuo nepatenkintas.

Dar vienas senos tradicijos poveikio konstatavimas – dar vis toje pačioje „Girl from the South“ knygoje: tradiciškai, norint vaikų, sūnaus tikimasi pirmiausia, o po to jau gali gimti ir dukros – tokia pasaulio tvarka laikyta teisinga… Vargas, jei pirmiausia gimsta mergaitė: jai tenka pateisinti tėvų viltis, turėtas sūnui, būti idealia dukra, ir vis tiek nepasitenkinimo ja, nesėkmės jausmas tėvams išlieka!

Taip ir knygos veikėjos – Ashley, jauniausioji, tėčio princesė, gimusi į pasaulį teisingoje vaikų sekos vietoje, žino tik meilę ir harmoniją – jei ji turi rūpestį, tai tik ar yra pakankamai graži… Gilion – pirmagimė, paaugusi, jinai net negali įsivaizduoti, kas yra meilė, jos rūpestis – sėkminga karjera, pasiekimai, tapimas kažkuo, kuo ji nėra… Ir vis tiek išliekantis viso to beprasmiškumo jausmas.

Žinoma, kaip galima priekaištauti Gilion, kad ji gimtosios vietos tradicijas atmeta, jei tos tradicijos buvo prieš ją nuo pat jos gimimo! O jaunesnė sesuo tuo tarpu net negali įsivaizduoti pasaulio, kur kas nors jos nemylėtų – esant savo vietoje tradicijoje yra daugiau galimybių ir lengviau vienam kitą mylėti… Nekeista, kodėl moderniame pasaulyje meilės belieka vis mažiau.

Netgi mano pastebėjimas toks būtų: literatūra ir menas gimsta, yra sukuriami tik tiek, kiek su tradicine visuomene susilietę – autoriai arba joje gimę, arba bando į tokią panašią vietą grįžti, ieško dar likusių jos salų pasaulyje arba apverkia jos praradimą… Nes modernumas, jis tik ėda, naikina, griauna… Jei ir pastato ką, tai tik vis labiau trumpalaikį kažką, ką reikia nugriauti (arba kas pats sugriūva vis greičiau…). Jokios vertingos literatūros iš savęs modernizmas nesukurs – rašys kažką, kol bus ką griauti, dekonstruoti, kieno gabaliukais žongliruoti iš tradiciško, o paskui ir pats nusibaigs.

Griauti lengviau, tai aišku. Bet, nieko nestatant, tikslingai nekuriant ir gyvenimo kaip po tokio laimingo nėra… Tai tokios štai mintys.

Lietuvos spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Meno kaip tokio nėra…“
  2. Bateliai, rožiniai kaip ciklameno žiedas
  3. Magiška išmintis – tai, kas yra už žodžių
  4. Profesija – dailininkas
  5. Kostiumai Neringos dukroms
  6. Gaiva Paprastoji. Ispaniją prisimenant
  7. J. Šatkauskaitė. Poezija
  8. Gaiva Paprastoji. Baltoji knyga

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Rimvydas apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Jonas apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas
  • Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

Kiti Straipsniai

Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

2025 05 10
„Auksiniai scenos kryžiai“ | lrv.lt nuotr.

Skelbiami „Auksinių scenos kryžių“ verti profesionaliojo scenos meno srities kūrėjai

2025 03 18
Žvejyba Kuršių mariose

Nematerialaus kultūros paveldo sąvadas pasipildė 4 tradicijomis 

2025 02 15
„Stintapūkis“

„Stintapūkis“ kviečia į kvapnią šventę Neringoje

2025 02 12
Oro uostas | ltou.lt nuotr.

Simbolinį vardą gavęs Vilniaus oro uostas pagerbs M. K. Čiurlionį

2025 01 10
Viktorija Daujotytė | J. Budraičio nuotr.

Rašytojų sąjungos premija paskirta Viktorijai Daujotytei

2024 12 06
Kazanas | freepik.com nuotr.

Kazanas – puiki dovana maisto mylėtojams

2024 10 26
Liudas Truikys prie Čiurlionio dailės muziejaus fontano | R. Rakausko nuotr.

Kviečia paroda „Liudas Truikys Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“

2024 10 11
Pirtis | ausraspa.lt nuotr.

Pirtis ne tik sveikata, bet ir erdvė bendrystei

2024 09 29
Žaislų paroda | T. Ivanausko nuotr.

Vilniaus žaislų muziejuje atidaryta ukrainietiškų žaislų paroda

2024 09 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Rimvydas apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Jonas apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Per šalčius būtina pasirūpinti gyvūnais

Gyvūnų ženklinimas – jau ateinančiais metais

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai