„Šis titaniškas projektas – tai puiki pamoka, kuri bus naudinga tiesiant greitąjį „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Kauno su Vilniaus atšaka iki Latvijos bei toliau iki Talino. Tiek vykdytojas AB „Lietuvos geležinkeliai“, tiek projektuotojai, tiek rangovai pasisėmė daug patirties ir naujų įgūdžių, būtinų įgyvendinant tokio masto projektus“, – „Rail Baltica“ ruožo oficialaus atidarymo metu sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
„Rail Baltica“ yra didžiausias infrastruktūros projektas po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo ir vienas didžiausių iššūkių projekto vykdytojui AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Ministro R. Sinkevičiaus teigimu, šios geležinkelio linijos integravimas į globalią transporto sistemą sudarys prielaidas naujoms logistikos grandinėms ir sukurs papildomas galimybes verslo plėtrai, leis patogiau keliauti į kaimynines šalis.
Projekto įgyvendinimo metu už beveik 109,5 mln. eurų atnaujinta Marijampolės geležinkelio stotis ir rekonstruotas ruožas Marijampolė–Šeštokai, atlikti 18,5 km ruožo Kazlų Rūda–Mauručiai atnaujinimo darbai, kurių vertė – 57,2 mln. eurų. Rangovai taip pat nutiesė 10,6 km ruožą Mauručiai–Jiesia ir rekonstravo 14,2 km geležinkelį Jiesia–Kaunas. Šių darbų vertė – atitinkamai 38,2 mln. ir 60,3 mln. eurų.
„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras už 13,8 mln. eurų atnaujino Šeštokų geležinkelio stotį bei už 29,9 mln. eurų pastatė ruožą nuo Lenkijos–Lietuvos sienos iki Mockavos.
„Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji dalis tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.
Prioritetiniu pripažinto Europos Sąjungos projekto geležinkelio ruožo Lietuvos teritorijoje atidarymo ceremonijoje dalyvavo ir už transportą atsakinga Europos Komisijos narė Violeta Bulc bei šalies premjeras Algirdas Butkevičius.