Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto

www.alkas.lt
2015-09-29 08:03:05
0
jenniferelliott.com nuotr.

jenniferelliott.com nuotr.

       
jenniferelliott.com nuotr.
jenniferelliott.com nuotr.

Spalį prasideda rūko sezonas, kuris dažniausiai tęsiasi iki gruodžio mėnesio. Atslinkus rūkui, vairuotojams sunku gerai matyti kelią, pastebėti kitus automobilius ar laiku sureaguoti į posūkį. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, esant šioms oro sąlygoms pastebimas avarijų augimas. Prastas matomumas ypač pavojingas važiuojantiems 3 ir 6 valandą ryto. Eismo įvykių užfiksuojama 10 proc. daugiau nei įprastai.

„Dėl rūko smarkiai sumažėja vairuotojų galimybė gerai matyti kelią. Jiems sunku įžvelgti tolimus objektus bei laiku pastebėti kelio ženklus ar posūkius. Mūsų duomenimis, tokios oro sąlygos pavojingiausios ankstyvą rytą į kelią išsiruošusiems vairuotojams. Statistika rodo, kad esant prastam matomumui, avaringumas išauga tarp 3 ir 4 bei 6 ir 7 valandos ryto. Šiuo laiku kelyje automobilių nėra daug, eismas neintensyvus, todėl vairuotojai ir apsigauna. Manydami, jog kelias tuščias, jie nepaiso prastų oro sąlygų ir vairuoja taip, lyg rūko nebūtų. Dažniausiai vairuotojai suklysta nesitikėdami tokiu metu išvysti kitos transporto priemonės, o per rūką jos nepamatę pakliūva į nelaimę“, – komentuoja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Per rūką – žala už 700 eurų

Susidarius rūkui į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai dažniausiai skundžiasi transporto priemonės apgadinimu. Tokie pareiškimai sudaro net 65 procentus kreipimųsi. Trečdalis per rūką nutikusių įvykių – atsitrenkimas į medį, stulpą ar kelio ženklą. Susidarius rūkui žmonės partrenkiami retai ir tokie įvykiai sudaro apytiksliai 1 procentą visų incidentų. Vidutiniškai per rūką į eismo įvykius patekę vairuotojai patiria 700 eurų žalą.

Kokį greitį pasirinkti nurodo stulpeliai

Susidarius rūkui, BTA ekspertas A. Žiukelis vairuotojams pataria smarkiai apriboti greitį ir važiuoti taip, kad pamačius kliūtį būtų įmanoma staigiai sustabdyti automobilį. Užmiesčio kelyje kelio kraštą žymintys stulpeliai įprastai būna sustatyti kas 50 metrų. Jeigu vairuotojas važiuodamas nemato toliau nei atstumas nuo vieno iki kito stulpelio, rekomenduojama ženkliai sumažinti greitį. Jeigu matomas vos vienas stulpelis, tuomet matomumas yra 50 metrų arba daugiau. Tokiu atveju patariama važiuoti iki 50 kilometrų per valandą. Važiuojant tokiu greičiu, vairuotojas turi galimybę pastebėjęs kliūtį sustabdyti automobilį iki jos. Jeigu matomi du stulpeliai, galima važiuoti iki 70 kilometrų per valandą. Jeigu matomi trys ar daugiau stulpelių, galima važiuoti ir leistinu užmiestyje greičiu. Tačiau ekspertas pataria būti nuovokiems ir įvertinti rūko keliamą grėsmę, tad visuomet sulėtinti greitį. Į tiršto rūko ruožą įvažiuoti būtina itin atsargiai. Kai kurie vairuotojai į jį tiesiog įlekia, nors nėra įsitikinę, kad kelias tuščias. Esant labai prastam matomumui, patartina sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys.

Būtina pasirūpinti langais

Atėjus rudeniui, vairuotojams rekomenduojama pasitikrinti, ar veikia galinio lango šildymas bei stebėti, kaip šyla veidrodėliai. Pastebėjus defektų, būtina juos sutvarkyti ir taip apsisaugoti nuo galimos nelaimės.

Vairuotojams nederėtų važiuoti aprasojusiais langais. Jeigu jie aprasoję iš išorės, reiktų juos nuvalyti, jeigu rasoja iš vidaus, derėtų luktelti, kol automobilio ventiliatorius juos nupūs. Mašinoje turintiems kondicionierių, patartina jį įjungti, nes šis prietaisas sausina orą, tad langai taps švarūs daug greičiau.

Vairuotojai turėtų pasitikrinti, kaip veikia jų valytuvai. Senus ir blogai valančius vertėtų pakeisti naujais.

Priešrūkiniai žibintai – ne tik dėl grožio

Esant prastam matomumui, vairuotojams patariama prisiminti, kad automobilyje įmontuoti priešrūkiniai žibintai. Jie reikalingi ne tik matomumui pagerinti, tačiau ir siekiant būti pastebėtam kitų vairuotojų. Rekomenduojama naudoti ir priekinius, ir galinius priešrūkinius žibintus.

Žinant, jog netrukus reikės atlikti posūkį, A. Žiukelis pataria įjungti posūkio signalus anksčiau nei įprasta. Taip padidėja tikimybė, kad kiti vairuotojai transporto priemonę pamatys greičiau.

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA klientų aptarnavimo tinklas – vienas plačiausių Lietuvoje. Šiuo metu veikia 107 bendrovės atstovybės, klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 400 darbuotojų. 2014 m. bendrovė užregistravo 39 tūkst. naujų įvykių ir išmokėjo apie 27 mln. eurų draudimo išmokų. Pernai ne gyvybės draudimo bendrovė vidutiniškai per vieną mėnesį išmokėjo virš 2 mln. eurų, per vieną darbo dieną išmokėjo vidutiniškai po 100 tūkst. eurų arba per vieną darbo minutę vidutiniškai išmokėjo po 200 eurų draudiminių įvykių žaloms padengti. Šiais metais bendrovė pradėjo teikti naują paslaugą turto draudimo klientams – pagalbą namuose.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dešiniavairiai automobiliai turės atitikti specialius reikalavimus
  2. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  3. Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?
  4. Naujos kartos sukčiai pelnosi žiedinėse sankryžose
  5. Keisdamas padangas, pagalvok, kur dėsi senas
  6. Kelių pinklės Europoje
  7. Nedrausmingiems vairuotojams baigiasi ramus gyvenimas
  8. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  9. Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis
  10. Pataria kartingo meistrai, kaip sėdėti prie vairo (video)
  11. Važiuok dviračiu saugiai!
  12. Įvyko oficialus Birštono miesto ir tarptautinės magistralės A16 (E28) žiedinės sankryžos atidarymas (nuotraukos)
  13. Žiemines padangas keisti į vasarines dar ankstoka
  14. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Dviračių takas

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Kelio ženklai

Prasidės Trakų gatvės Vilniuje kapitalinis remontas

2025 09 05
Autobusas

Nuo spalio keičiasi kelionių kainos Panevėžyje

2025 09 04
Dviračių ir pėsčiųjų takas

Klaipėdoje – nauji takai pėstiesiems ir dviratininkams

2025 09 03
Krunos tilto atnaujinimas

Krunos tilto atnaujinimas įsibėgėja – montuojama 750 tonų sverianti perdanga

2025 09 03
Automobiliai

Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų

2025 09 02
Automobilių statymas

Nuo rugsėjo – nemokamas automobių statymas Nidoje

2025 09 02
Policija

Policija paskelbė rugsėjo patikras

2025 09 02
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija

Kaip išgyventi rugsėjo rytus namuose ir kelyje?

2025 09 01
Automobilių spūstys

Prasideda spūsčių metas – kaip nešvaistyti degalų ir nervų?

2025 09 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Trišalė taryba baigė svarstyti naująjį Darbo kodeksą, visais klausimais nepavyko sutarti

Trišalė taryba baigė svarstyti naująjį Darbo kodeksą, visais klausimais nepavyko sutarti

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai