Sekmadienis, 12 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?

www.alkas.lt
2015-08-21 08:00:07
0
Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?
       
gulintis_policininkas_alkas.lt_nuotr
Alkas.lt nuotr.

Greičio ribojimo kalneliai liaudyje vadinami „gulinčiis policininkais“ – efektyvi galimų nelaimių užkardos priemonė. Tačiau „kelių gaidelių“ akibrokštų išvengti padedanti konstrukcija dėl nepalankių oro sąlygų bei dažno sąlyčio su automobiliais kartais gali deformuotis ir taip pažeisti transporto priemonės vidinius bei išorinius mechanizmus. Dėl netinkamo tokio kalnelio pervažiavimo ar pažeistų konstrukcijų pažeidžiamos padangos, sulankstomi ratlankiai bei sugadinami kiti automobilių mechanizmai.

„Greičio ribojimo kalnelių nauda tikrai reikšminga – dėl jų vaikams saugiau prie mokyklų ar darželių, ši konstrukcija yra efektyvi saugaus greičio reguliavimo priemonė, kuri greičiausiai išgelbėjo ne vieną gyvybę. Klientai taip pat mato šių priemonių  teikiamą naudą, tačiau neretas automobilio vairuotojas skundžiasi šios greičio ribojimo priemonės netinkama  konstrukcija. Greitį ribojančių priemonių aukštis bei nuolydis ne visuomet yra vienodas ir vairuotojų tinkamai įvertinamas, tad važiuojant per šias konstrukcijas net ir atrodo smarkiai pristabdant automobilį, pervažiavimo greitis gali būti netinkamas ir automobilio vidiniai mechanizmai gali būti pažeidžiami“, –  sako ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Greičio ribojimo kalneliai deformuojasi

Greičio ribojimo kalneliai ypač efektyviai greitį reguliuoja intensyvesnio eismo ruožuose, tačiau dėl dažno sąlyčio su transporto priemonėmis, šie kalneliai susidėvi, deformuojasi ir pakeičia formą. Pasak A. Žiukelio, struktūrą pakeitusio greičio ribojimo kalnelio šonuose esančios aštrios geležtės neretai atvimpa ir apgadina padangas. Ratai nukenčia ir tuomet, kai greičio ribojimo kalnelis susminga į žemę, o jo varžtai lieka išorėje.

Greičio ribojimo kalneliams pavojingas žiemos sezonas, nes neretai juos pažeidžia kelininkai. Valomi greičio ribojimo kalneliai neretai išjudinami, o važiuojamojoje kelio dalyje esantis nestabilus elementas pavojingas visiems eismo dalyviams, todėl juos būtina tinkamai prižiūrėti. Likimo valiai paliktos konstrukcijos gali nešti ne tik naudą, tačiau ir žalą.

Kelio defektai turi būti užregistruoti

Pasak A. Žiukelio, ant kelio defekto užvažiavę vairuotojai į draudimo bendrovę dažniausiai kreipiasi dėl sugadintų padangų ir ratlankių, kartais nukenčia variklio ir kitų agregatų apsaugos, išmetimo sistemos, slenksčiai, automobilio dugnai bei važiuoklės. Pasak BTA specialisto, yra net pasitaikę atvejų, kuomet buvo pažeisti variklio karteriai ir radiatoriai.

Užvažiavus ant įspėjamaisiais ženklais nepažymėto kelio defekto ir patyrus žalą, būtina pranešti policijai. Tai dažniausiai privaloma pagal kasko draudimo taisykles. Neturintiems kasko draudimo vis tiek būtina kreiptis į pareigūnus, kad šie užfiksuotų pažeidimo faktą ir jo priežastį, nes užregistruotas įvykis taps įrodymu ir žalos atlyginimo bus galima reikalauti iš kelio prižiūrinčios institucijos.

Atvykę pareigūnai apie kelio defektus turės informuoti atsakingas tarnybas, kurios privalės pašalinti arba įspėti vairuotojus apie jų egzistavimą. Tokiu būdu bus išvengta daugiau nelaimių.

Automobiliui kenkia kiekvienas nelygumas

Pasak autopaslaugų grupės „Martonas“ direktoriaus pavaduotojo Dainiaus Dambrausko, kiekvienas stipresnis smūgis ar įvažiavimas į duobę kenkia transporto priemonei, tad pamačius kliūtį, būtina automobilį pristabdyti ir manevruoti kuo atsargiau. Tačiau nepavykus sklandžiai pervažiuoti greičio mažinimo kalnelio, gali būti pažeisti automobilio mechanizmai. Išgirdus, jog automobilis skleidžia keistus garsus, mašinų vairuotojams tenka vykti į servisą. Pasak. D. Dambrausko, dažniausiai automobiliai atvežami su pažeistais padangų kordais, sulankstytais ratlankiais ir pažeistomis pakabomis. Dažniausiai automobilių savininkų patiriama žala siekia nuo 150 iki 300 eurų.

Daugiausia kliūčių – prieš žiemą ir per liūtis

D. Dambrauskas automobilių vairuotojams pataria mašinos būklę patikrinti prieš žiemos sezono pradžią ir pasibaigus speigams. Žiemą per greičio ribojimo kalnelį patariama važiuoti itin atsargiai, nes nuo šalčio guminės ir metalinės pakabos detalės tampa trapesnės. Atšilus orams, atsiveria duobės, kurios prisipildo vandens ir tampa sunkiai pastebimos, tad šiuo metu taip pat kyla nemažai incidentų. Automobilį derėtų patikrinti ir po kiekvieno rimtesnio užvažiavimo ant kelio defekto.

Norintiems dar ilgai džiaugtis savo transporto priemone, D. Dambrauskas pataria vairuoti ramiai ir atsakingai, pasirinkus saugų greitį. Atsakingas vairavimas padės išvengti kliūčių ir sutaupyti pinigų.

Per greičio ribojimo kalnelį – žmogaus ėjimo greičiu

Norintiems kaip įmanoma mažiau pakenkti savo atomobiliui, „Lexus“ akademijos vadovas Darius Grinbergas pataria prieš greičio ribojimo kalnelį mašiną sulėtinti iki einančio žmogaus greičio, o prieš pat užvažiavimą ant kelio konstrukcijos, atleisti stabdį. Neatlikus pastarosios funkcijos, priekiniams ratams tenka daugiau krūvio, tad ir smūgis būna stipresnis.

Per užmiestyje esančius kalnelius, kurie dažniausiai yra ilgesni ir dirbtinai suformuoti iš asfalto, galima važiuoti šiek tiek didesniu greičiu, tačiau jis neturėtų viršyti 30 km/val.

Pasak D. Grinbergo, nemažai miestuose esančių greičio ribojimo kalnelių būklė yra prasta, tad vairuotojai turėtų būti atsargūs, stebėti ar nėra išsikišusių varžtų bei aštrių kampų, kurie gali pažeisti padangas.

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA klientų aptarnavimo tinklas – vienas plačiausių Lietuvoje. Šiuo metu veikia 107 bendrovės atstovybės, klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 400 darbuotojų. 2014 m. bendrovė užregistravo 39 tūkst. naujų įvykių ir išmokėjo apie 27 mln. eurų draudimo išmokų. Pernai ne gyvybės draudimo bendrovė vidutiniškai per vieną mėnesį išmokėjo virš 2 mln. eurų, per vieną darbo dieną išmokėjo vidutiniškai po 100 tūkst. eurų arba per vieną darbo minutę vidutiniškai išmokėjo po 200 eurų draudiminių įvykių žaloms padengti. Šiais metais bendrovė pradėjo teikti naują paslaugą turto draudimo klientams – pagalbą namuose.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • OI, nžn... - apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie Punsko „Vyčiai“ spindėjo Europos lietuvių šventėje
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 3 programėlės, padėsiančios vyresnio amžiaus žmonėms
  • Uoga, kuri nustebins: trys receptai su vynuogėmis
  • Pasenusios higienos ir kosmetikos priemonės gali sukelti rimtų negalavimų
  • Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

Kiti Straipsniai

Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
Kelių valymas

Pirmą kartą gyventojai kviečiami siūlyti vardus barstytuvams

2025 10 10
Kelio darbai

Kelyje Vilnius–Panevėžys, ties Bukiškių viaduku įvedami eismo ribojimai

2025 10 08
„Via Lietuva“

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas saugaus eismo egzamine

2025 10 08
Kelių technika

Žvyrkeliuose išbandomos dulkėjimo mažinimo technologijos

2025 10 07
Tarandė

Eismo pokyčiai prie Tarandės tunelio – spalio pabaigoje

2025 10 06
Automobilis

Švara po variklio dangčiu: kodėl tai yra svarbu?

2025 10 05
Automobilių remontas

Kodėl automobilių taisymo kainos skiriasi kelis kartus?

2025 10 05
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Daugėja susidūrimų su gyvūnais – į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

2025 10 04
Elektromobilis

Lietuviai labiau linksta prie hibridinių automobilių

2025 10 04

Skaitytojų nuomonės:

  • OI, nžn... - apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Taip, tikrai apie Punsko „Vyčiai“ spindėjo Europos lietuvių šventėje
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kalbininkas Arnoldas Piročkinas | Init.lt nuotr.

A. Piročkinas. Nemačiau mėtant gėlių rusų tankistams...

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai