Ketvirtadienis, 29 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

J. Panka. Ar Prezidentas A. Smetona šiandien pasakytų „Didžiuojuosi valstybe prie kurios ištakų nemažai prisidėjau…“

Julius Panka, www.alkas.lt
2015-08-10 19:57:43
102
Prezidentas Antanas Smetona

Prezidentas Antanas Smetona

Prezidentas Antanas Smetona
Vasario 16-tosios Akto signataras, pirmasis Lietuvos Respublikos Prezidentas Antanas Smetona

Rugpjūčio 10 d. sukako 141-eri metai kai 1874 m. Užulėnyje, Ukmergės r. gimė pirmasis Lietuvos Respublikos prezidentas, Vasario 16-tosios Akto signataras Antanas Smetona. Ta proga skelbiame Tautininkų Sąjungos pirmininko Juliaus Pankos šventinę kalbą  pasakytą rugpjūčio 8 d. tradicinėje Prezidento  gimtadienio šventėje – Smetoninėse, vykusioje Smetonų dvaro sodyboje, Užugirje.

Sveiki, gerbiami Smetoninių šventės dalyviai,

Labai džiaugiuosi galėdamas Jus visus pasveikinti Tautininkų Sąjungos vardu. Šiandiena mus visus čia susirinkusius sieja daug dalykų – meilė Kalbai, Tautai, Tėvynei, tačiau pagrindinis mus siejantis dėmuo yra pagarba Prezidentui Antanui Smetonai. Šiandien mes iš visos Lietuvos susirinkome čia tam, kad paminėtume Jo Ekselencijos 141-ąjį gimtadienį.

Kiekviena šventė yra ne tik proga pasidžiaugti ir pabūti kartu, tačiau ir proga susimąstyti ar viską darome teisingai, ar Prezidentas žvelgdamas iš amžinybės tolių galėtų pasakyti „Didžiuojuosi valstybe prie kurios ištakų nemažai prisidėjau…“ Ar jis deramai prisimenamas, ar jo mintys ir darbai yra įamžinti ir pasiekia mūsų tautiečius?

Prieš keletą mėnesių, pavasarį, mūsų prezidentė pasisakė už deramą mūsų Tautos patriarcho Jono Basanavičiaus ir Pirmojo Prezidento Antano Smetonos atminimo įamžinimą Lietuvos sostinėje Vilniuje. Iš karto pakilo parsidavusių Maskvai ir Varšuvai istorikėlių ir filosofėlių pulkai ir kaip maitvanagiai pradėjo trypti Prezidento Antano Smetonos atminimą.

Pasigirdo dar sovietmečiu sukurti kaltinimai kad jis valdė nedemokratiškai, kad sušaudė keturias bolševikines išgamas. Vėl buvo kartojama sena dainelė, kad jis pabėgo iš Lietuvos kai šalį ištiko pavojus, tačiau kaltintojai užmiršo paminėti, kas ištiko nepasitraukusius Latvijos ir Estijos prezidentus, kaltintojai užmiršo, kad Prezidento buvimas užsienyje galėjo tapti kietu riešutėliu Sovietų Sąjungai, nes Prezidentas galėjo sudaryti vyriausybę išeivijoje ir ji būtų vienintelė legitymi Lietuvos vyriausybė. Gaila, tam įvykti nebuvo lemta. Ar sutrukdė įvairių išeivijoje veikusių lietuvių partijėlių vadukų neapykanta ir nepasitikėjimas Prezidentu, ar Jungtinių Amerikos Valstijų glaudus bendradarbiavimas su sovietais II pasaulinio karo metais, manau, išsiaiškins ateities istorikai, tačiau tvirtai tikiu, kad Prezidento žūtis tą ankstyvą 1944 metų sausį nebuvo atsitiktinė, gaisrą sukelti tikrai galėjo ilga Sovietinio saugumo ranka, ta pati ranka, kuri su kauptuku sukapojo savo bendražygio Levo Trockio galvą, ta pati ranka, kuri klastingai nužudė tarpukario ukrainiečių tautininkų lyderį Jevgeną Konovalecą, kuriam, beje Prezidentas Antanas Smetona buvo suteikęs Lietuvos pilietybę, ta pati ranka, kuri po karo susidorojo su  Ukrainos didvyriu Stepanu Bandera, tai ta pati ranka, kuri visai neseniai, jau XXI amžiuje nužudė rašytoją Aleksandrą Litvinenko, ji per paskutinį šimtmetį sunaikino ne vieną jai trukdžiusį asmenį, nesvarbu kurioje pasaulio dalyje jis būtų.

Dar norėtųsi trumpai aptarti pagrindinius iššūkius dėl kurių Prezidentui galėtų būti liūdna žvelgiant iš amžinybės į mus, į mūsų valstybę.

Noriu visų Jūsų čia susirinkusių paklausti ar prezidentui Antanui Smetonai patiktų mūsų parlamentarų svarstymai įteisinti iškrypėlių santuokas ir planai leisti jiems įsivaikinti vaikus?

Ar patiktų Prezidentui mūsų valdžios sprendimas 26-aisiais Lietuvos nepriklausomybės metais pakeisti Darbo kodeksą ir socialinės paramos įstatymus taip, kad mūsų dirbantieji tautiečiai, šeimos su vaikais, senoliai ir jaunimas pasijustų visiškai nesaugūs ir dar sparčiau emigruotų į užsienį, čia paliekant laisvą žemę ir namus imigrantų iš Azijos ir Afrikos ordoms?

Ar būtų laimingas Prezidentas matydamas, kaip mūsų vyriausybė tūpčiodama ir linkčiodama sutinka savanoriškai įsivežti kitataučius, kitakalbius ir kitarasius migrantus, kurie gaudami nemažas pašalpas galės kurti čia savo kolonijas, terorizuoti mus, plėšikauti ir prievartauti mūsų merginas, ką nebaudžiami daro vakarų Europos miestuose?

Kitais metais švęsime 90-ąsias 1926 metų gruodžio 17-osios dienos Valstybės perversmo metines, perversmo, kuris išgelbėjo šalį iš partinio pliurpalizmo ir anarchijos, perversmo, kuris atvedė šalį į kultūrinį ir ekonominį klestėjimą. Kiekvienas iš mūsų pagalvokime, ką dabar galime pakeisti mūsų valstybėje, ką kiekvienas iš mūsų gali padaryti nuo savęs?

Labai norėčiau tikėti, kad Lietuvoje viską pakeisime be fizinio perversmo, kuriuo iš karto pasinaudotų priešiškos jėgos Maskvoje ir Varšuvoje, matome kaip sėkmingu perversmu priešiškų jėgų buvo pasinaudota Ukrainoje. Labai noriu tikėti, kad kiekvienas iš mūsų pasidarysime dvasinį perversmą savyje, savo širdyje.

Tautininkai neatsiejami nuo Tautos ir Prezidento Antano Smetonos, Prezidentas neatsiejamas nuo tautininkų ir jų ideologijos, pamąstykime apie tai minėdami prezidento atminimo šventes, prisiminkime tai ir per rinkimus, atėję prie balsadėžių.

Ačiū visiems, kurie neužmiršta Prezidento atminimo ir baigdamas noriu palinkėti, mielieji, jei Jums kas nors sakys, kad Antanas Smetona buvo diktatorius, bailys ar dar kaip nors įžeidinės jo atminimą, spjaukite tokiam šmeižikui į veidą ir paklauskite kurioje kišenėje jis laiko Judo sidabrinius?

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Č. Iškauskas. Ar Lietuvai reikia tokio lyderio kaip A. Smetona?
  2. Seime vyks konferencija apie Prezidentą Antaną Smetoną
  3. J. Panka. Mes nenugalimi, mes – nugalėtojų tauta!
  4. Užugirio dvare paminėtos pirmojo Lietuvos Respublikos Prezidento Antano Smetonos 141-osios gimimo metinės (nuotraukos)
  5. Vėl kviečia Smetoninės
  6. Č. Iškauskas. Ar statysime paminklą „šunsnukiui“?
  7. Prezidento Antano Smetonos gimtajame Užulėnyje vėl bus švenčiamos Smetoninės
  8. 137-osios pirmojo Lietuvos Respublikos Prezidento Antano Smetonos metinės (video)
  9. V.Turčinavičius. Kaip istorikas, žaisdamas atviromis praeities kortomis, tampa neteisus
  10. A. Liekis. Tautos išlikimo vadovėlis
  11. Č. Iškauskas. Ką davė Lietuvai A. Smetonos diktatūra?
  12. Kaune iškilmingai paminėtos Prezidento A. Smetonos 70-osios žūties metinės (nuotraukos)
  13. Minimos Prezidento A. Smetonos 140-osios gimimo metinės
  14. Kaune paminėtos prezidento A. Smetonos 140-osios gimimo metinės (nuotraukos)
  15. 2016-uosius numatoma paskelbti Prezidento Kazio Griniaus atminimo metais

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 102

    1. Tomas T. says:
      10 metų ago

      Su daug kuo sutinku, bet tas pasakymas dėl kitokios nuomonės reiškėjų apie A. Smetoną man pasirodė kiek per kategoriškas… 🙂 Tokiu atveju, jei tai taptų „norma“, tai būtų einama link panašumo į komunistų „pagarbą“ kitaminčiams…

      Atsakyti
      • Artojas says:
        10 metų ago

        Tomui T.
        Ar Jūs turite minty dabartinę valdžia ?

        Atsakyti
        • Tomas T. says:
          10 metų ago

          Jei čia apie kitokios nuomonės reiškėjus (liberalus, komunistus ir t.t.), tada aš čia ne apie dabartinę Lietuvos „valdžią“. Nors ji („valdžia“) taip pat rodo „pagarbą“ daliai Tautos, varydama ją lauk iš Lietuvos arba skurdindama dvasiškai ir fiziškai. Komunistus vadinu bolševikus, kraštutinius kairiuosius, visuomeninės lygybės šalininkus.

          Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            reikia žvelgti šiek tiek plačiau, Tomai. Galbūt Jums neteko susipažinti su “oficialia” KP nuomone apie prezidentą A.Smetoną sovietmečiu ? Tuomet buvo prikurta daugybė mitų ir stereotipų , nusikalbėta iki visiškų nesąmonių tam , kad tauta netutėtų autoritetų, atramos. Deja, bet oficialūs “mūsų” istorikai kartoja tas klišes . O gerbiamas J.Panka tik primena, kad reikia atiduoti deramą pagarbą mūsų tautos prezidentui. Gal jis darė ne tai , kas labai populiaru, bet tai, kas tuo metu buvo būtina. Ir tai yra neabejotinai didžiausias mūsų tautos politikas per visą XX amžių.

            Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            reikia žvelgti šiek tiek plačiau, Tomai. Galbūt Jums neteko susipažinti su “oficialia” KP nuomone apie prezidentą A.Smetoną sovietmečiu ? Tuomet buvo prikurta daugybė mitų ir stereotipų , nusikalbėta iki visiškų nesąmonių tam , kad tauta netutėtų autoritetų, atramos. Deja, bet oficialūs “mūsų” istorikai kartoja tas klišes . O gerbiamas J.Panka tik primena, kad reikia atiduoti deramą pagarbą mūsų tautos prezidentui. Gal jis darė ne tai , kas labai populiaru, bet tai, kas tuo metu buvo būtina. Ir tai yra neabejotinai didžiausias mūsų tautos politikas per visą XX amžių.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Nereikia žiūrėti ką kokie priešai šneka ar šnekėjo – kaip vienas iš valstybės kūrėjų ir ilgiausiai buvęs prie valstybės vairo jis savaime liks visada aukštai įvertintų.

            • Tomas T. says:
              10 metų ago

              Nepykite, Juozai (78.56.125.30), bet nesupratau „prie ko“ čia A. Smetona? Nieko blogo nerašiau apie šį mirusį Lietuvos Prezidentą. 🙂 Ai, tiek to. 🙂

          • Juozas says:
            10 metų ago

            Pritariu Tomui T.

            Tik dar baisiau – ašai matau ir TRISPALVIUS bolševikus. Tie ne mažiau baisesni už raudonus/rudus 🙁

            Atsakyti
            • Tomas T. says:
              10 metų ago

              Juozai (5.20.165.199), kas tie trispalviai bolševikai? Dabartiniai Lietuvos „socialdemokratai“? Nelabai supratau. 🙂

            • Pikc says:
              10 metų ago

              Tai čia, įtariu, tie, kur su fošystinėm Trispalvėm neonaciū šventes (Vasario 16 ir Kovo 11) švenčia. 🙂

            • Juozas says:
              10 metų ago

              Labai paprastai – tie kurie vadovaujasi šūkiu:

              Kas ne už, tas prieš. Netgi priešas. Jokių disidentų!

              Raudonuosius matėm patys iš arti, apie ruduosius – EIN VOLK, EIN REICH, EIN FIURER girdėjom.

              Bet yra ir trispalviai – dažniausiai tai buvę ypač aktyvūs raudonieji.

    2. Artojas says:
      10 metų ago

      Tai vienintelis tikras patriotas Lietuvos prezidentas, Antanas Smetona, kuris turėjo protingą galvą, kuriam nereikėjo pusantro šimto visokiausių patarėjų ir padėjėjų, kaip kitiems prezidentams, kurie su daugybe visokiausisių tusčiagalvių padėjėjų, beje, kaip ir patys prezidentai, leidžia naikinti tautą ir vastybę.
      Net profesorius Eidimtas savo knygoje ” Prezidentas Antanas Smetona ir jo aplinka “rašo , kad , jei ne Antanas Smetona dabar Lietuvos nebūtų. Taigi, Jis 1926 metais išgelbėjo Lietuva nuo bolševikinės- globaistinės revoliucijos, sukūrė pakankamai pažangią ir tvirtą valstybę, kurią paskieji ” prezidentai visu savo “protu” ja griauna. Kas nesutinkate su mano nuomone paskaitykite aukščiau minėtą Eidimto knygą.
      Kur mūsų tautinė savigarba broliai lietuviai

      Atsakyti
      • Bartas says:
        10 metų ago

        Po paskutinio sakinio , Tamsta, turėjo būti klaustukas. Bet ne apie tai. Aš turiu savigarbą ir kiek įmanoma už ją lupuosi. Tamsta, matosi esi garbingas Lietuvis. Jau dviese. Mažai . Mūsų visą laiką bus mažai , todėl , kad pilvininkai rinks panašius į savę. Tokių dauguma ir sukasi apie manę. Bet pasiduoti ne valia.
        Sunku, kaip pasakytų Kemblys ; neturim , nerandam bendros minties, vienijančios minties. Dėl to mūsų Tauta ir eina per ašmenis.
        Sarmata pasidarė, pats dejuoti pradėjau.

        Atsakyti
        • Artojas says:
          10 metų ago

          Kai negai prikibti prie esmės, gali prikibti prie bet ko. Pav. Kai Stalinas norėdavo prie ko nors prikibti klausdavo: Kodėl tavo akys blizga ?
          Taigi , prikibimai geriausias būdas ” nuvairuot” į šalį. Aš ne koks rašytojas, man svarbu esmė. Norėčiau, kad ir visi komentatoriai daugiau dėmesio skirtu esmei, o ne rašymo klaidų ieškojimui.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Dėl 1926m. įvykdyto Lietuvos ” išgelbėjimo” dar neaišku, nes partizanai buvo kitos nuomonės.

            Atsakyti
      • Juozas says:
        10 metų ago

        toks faktas : tuometinėje prezidentūroje , įskaitant vairuotojus ir valytojas, dirbo viso 70 žmonių…Ir tai buvo aparatas, kuris faktiškai valdė Lietuvą . Palyginkit tą skaičių bent su dabartinių rajonų savivaldybėm ir nustebsite.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Palygink anų laikų Lietuvos ekonomiką su dabartine. 🙂

          Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            tema labai plati, galiu bent trumpai paaiškinti kas liečia ekonomiką . Pagal BVP lygį tuometinė Lietuva lenkė Lenkiją, Ispaniją , Graikiją , buvo beveik Suomijos lygio, Latvija net aplenkė Daniją. Taigi santykinai buvome žymiau aukščiau, nei šiandien.
            Priminsiu : tai pasiekta buvo vos per 20 metų, po baisaus karo ir šimtametės okupacijos, kai šalyje beveik nebuvo likę švietimo, o veik visą lietuvišką inteligentiją caras priverstinai buvo iškeldinęs iš Lietuvo. Taigi starto pozicijos tų laikų Lietuvai buvo nepalyginamai sunkesnės, bet pasiekta žymiai daugiau.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Nesupratai?
              Aš siūlau lyginti ekonomikas Lietuvos, o ne su kitomis šalimis.

            • Artojas says:
              10 metų ago

              Tikras lietuvi, o gal tik pilieti ( nors Lietuvos piliečiu gali būti ir papuasas) . Tai gal dar pasiūlisi smetoninę ekonomiką palyginti su mindaugine ? Gal paskaityk Eidimto knygą
              ” Prezidentas A. Smetona ir jo apllinka”. Prašviesės !

            • Bartas says:
              10 metų ago

              Teisybė.

    3. tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Pernelyg neiškelkim Smetonos ir jo laikų: praeities neverta idealizuoti, geriau žiūrėti kritiškai – įvertinti jų gerus darbus, jokiu būdu nepraleisti pro akis padarytų klaidų, kas padėtų jų nepadaryti ateityje.
      Gerus darbus autorius daugmaž atspindėjo.
      Pasižiūrėkim į klaidas:
      1. pirma ir svarbiausia tos valdžios, kaip ir šių dienų valdžių, beje, klaida yra ta, kad visuomenės dauguma skursta – jaunimui tenka bėgti iš šalies, o visa tai sudaro geriausias sąlygas priešams, užėmus šalį, rasti tokių, kurie, gavę geresnį gyvenimą, nei turėjo iki tol, nebesvarstys ar reikalinga Lietuvos valstybė kaip tokia, o žiūrės tik savo naudos;
      2. perversmas buvo klaida, nes nuvertė teisėtai išrinktą prezidentą;
      3. nekovojimas su sovietais buvo klaida, kuri parodė, jog tiek metų Lietuvos visuomenės dauguma DERMAI ŠĖRĖ VALDŽIĄ IR KARIUOMENĘ. Pasiduoti galima ir be jų.

      Atsakyti
      • Gustavas says:
        10 metų ago

        Su pirmu ir trečiu galima sutikti o su antruoju nelabai nes jis atsiduoda Kirkilu . Tuo metu perversmas nebuvo klaida . Delsti nebebuvo galima. Smetona turėjo laiko sukutri vyriausybę užsienyje ir suteikti visus įgaliavimus o pats su ištikimais užsidares Prezidentūroje gintis iki pabaigos . Dėja .
        Prezidento įamžinimas Vilniuje manau , kad butinas .

        Atsakyti
      • Svirba says:
        10 metų ago

        “…DERMAI ŠĖRĖ VALDŽIĄ IR KARIUOMENĘ…”
        tikro “patrioto” zodziai
        GEDA TAMSTAI….

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Pala, tai ar jie atliko pareigą, nors algą ėmė?
          Neatliko – tai ir konstatuojame, nes už dyką niekas nieko negauna.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Tai, beje, pripažino ir TIKRIEJI partizanai su J.Žemaičiu – Vytautu priešakyje, kurie vadovavosi Smetonos pažeista 1922m. Lietuvos Konstitucija (o ne Smetonos 1928 ir 1938m. Konstitucijomis), tuo parodydami, kad 1926m. valstybės perversmas šaliai padarė žalą – atėjo į valdžią uzurpatoriai, kurie TIK pasinaudojo valdžia, bet pareigos šaliai neatliko.

            Atsakyti
            • Juozas says:
              10 metų ago

              Kategoriškai nesutinku su antru teiginiu. Kategoriškai!!!

              Kaip ten bežiūrėt -akivaizdu tai , tiesiog akis bado – būtent po 1926 metų Lietuva suklestėjo.

              Ir dar – aš – “juodasis” Juozas. Gal ne visada telpąs į sutartus rėmus – ta prasme – durnesnis.
              Mano bendravardis Juozas (žaliasis) tai visai kitas asmuo. Tikiuos, kad su pastoviu IP. Skirtingai nuo kolegos Antano ir kolegos Svirba.

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Ar gyvenai tame laike, kad sakai – suklestėjo?
              Jei suklestėjo, tai iš kur jau baigiantis tai santvarkai buvo visuomenės dauguma – varguomenė be turto?
              Gal norėjai pasakyti, kad totalitarinėj tvarkoj, kaip ir prie Hitlerio ar Stalino, eina viskas greičiau iki tam tikro laiko, kol sprendimai yra akivaizdūs?
              Beje, jei esi “juodasis”, tai ir rašyk, kad Juodasis Juozas. 🙂

            • Pikc says:
              10 metų ago

              Suprantu ir užjaučiu – taip, perversmas užkirto kelią (nors ir laikinai) bolševizmo plitimui, ir išties tautiškumas bei patriotizmas suklestėjo. Antra vertus, nenusiminkit, tavarišč čystakrovnas litovcas – gi paskui atėjo bolševikai ir tą “visuomenės daugumos” tvarką įvedė. 😉

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Na, taip – pats tuomet “gyvenai” ir “žinai”. 🙂
              Aš tai negyvenau, o štai po to buvę tikraisiais partizanais gyveno ir kodėl jie, sakyk, tuomet vadovavosi uzurpatorių sutrypta 1922m., o ne vėlesnėmis – Smetonos laiko Konstitucijomis? 🙂

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              O gal tu prieš tikruosius partizanus, o už banditus?

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Paskaityk čia: 1949-ųjų vasario 16 d., Visos Lietuvos partizanų suvažiavime priimta Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio (LLKS) tarybos Deklaracija.
              Deklaracijoje pabrėžta, kad galutinis partizanų kovos tikslas – Lietuvos parlamentines respublikos atkūrimas pagal 1920-1926 metų pavyzdį, remiantis 1918 m. Nepriklausomybės aktu ir 1922 m. konstitucija.

              http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/c-iskauskas-1949-m-deklaracija-dar-vienas-nepriklausomybes-sauklys.d?id=64022436

      • Juozas says:
        10 metų ago

        na ką gi, vėl reikia šviesti “tikrą lietuvį”.1) Dėl emigracijos Smetonos laikais : ji buvo tik 10 kartų mažesnė , nei mūsų laikais. Gyventojų skaičius ir pragvenimo lygis visą laiką augo .
        2) jei pažangioji karininkija, vadovaujama P.Plechavičiaus nebūtų nuvertusi beviltiškai silpnos K.Griniaus valdžios, kuomet priešiškų šalių agentūra jau buvo perėjusi į lemiamą fazę ( buvo rengiamos riaušės pačiame Kaune, užpuldinėjami ir terorizuojami karininkai) Lenkijos finansuojami AK ar sovietų bolševikai būtų paėmę valdžią ir po perversmo likvidavę Lietuvos valstybę. Dar viena detalė : perversmai valstybėse tais metais nusirito per visą Rytų Europą, o tai laikyti atsitiktinumu būtų vaikiška.
        3) nekovojimas buvo klaida, sutinku, bet kapituliavo ne A.Smetona, o didesnė vyriausybės dalis, o be jos paramos jis kapituliavo. Skaityk straipsnį ”Paskutinis posėdis”

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          “Švietėjau”,
          pirma apsišviesk pats:
          1. ne emigracija svarbu, o tai, kad VISUOMENĖS DAUGUMA BUVO po jo darbo laiko (ir lieka) NETURTINGA.
          Štai ką apie tai rašė iškilus partizanas kunigas Justinas Lelešius – Grafas: ” mes (tikrieji partizanai) pralaimėjome, nes mūsų nepalaikė visuomenės dauguma (varguomenė arba 95% lietuvių, kurie daugumoje net savo jokio turto neturėjo), kuri prie sovietų gavo tai, ko neturėjo prie Smetonos, – normalų pragyvenimą”;
          2. jei būtų šuo nesusiš.., tai būtų kiškį pavijęs. 🙂
          Vagys irgi taip pat sako: jei būčiau nepavogęs, tai produktai būtų sugedę 🙂 ;
          3. Smetona buvo vadas ir turėjo NE TARTIS, kas senų senovėje turėjo būti sumąstyta kaip elgtis tokiu atveju, O DUOTI ĮSAKYMĄ KARIUOMENEI KAUTIS.
          Bet jis … pabėgo.
          Ir dar perdavęs savo įgaliojimus Merkiui.
          Galima suprasti jį kaip žmogų, bet vadas sau nebepriklauso – nenori tos dalios, neik į vadus.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            10 metų ago

            Čia tai tam “bobiško” galvojimo Juozui droži kaip reikiant…

            Atsakyti
          • Ei says:
            10 metų ago

            Dėl pirmo tai juodai nusišneki. Smetona kaip tik daug padarė žmonių gerovei ir turtėjimui. Dabar lengva šnekėt, bet iš kur tas turtas galėjo imtis? Kai po Rusijos >120 metų valdymo, prieš tai žečpospolitos ponų viskas buvo nuskurdinta, priedo ką tik Vokiečiai – Rusai per I-ą pasaulinį buvo perėję ir nuskurdinę visiškai. Buvo grynas skurdas ir reikėjo viską iš nieko pradėt. Ir prašom, per 13 metų puikiai susitvarkė. Ar įmanoma pasiekti dar daugiau ir greičiau? Įmanoma. Per 4 metus, nes tą įrodė A. Hitleris (1933-1937), tada visas pasaulis stebėjosi. Tačiau, Lietuvos negalima tiesiogiai lygint su Vokietija, nes švabai turėjo anglių gamybą (Rūro sritis), taip toliau, bepigu tada vystytis. Prie Smetonos viską iš Žemės reikėjo iškasti, ir pavyko puikiai. Gal keli kvaileliai, nedirbantys tinginiai ir skurdo, tačiau Lietuvoje nebadavo niekas. Ir jokių skolų, aukso dar paliko. Įdomu, kiek Smetona būtų pasiekęs turėdamas atominę elektrinę, gamybą, kaip Lietuvoj 1990 metais? O jeigu dar pasiskolintų tiek, kiek dabar mūsų valdžia, tai gyventume turtingiau už pačią Šveicariją. Taip, kad čia neskiesk, reikia atsižvelgt ir į aplinkybes.

            2-3 yra kažkiek susiję. Kad 3-ias pavyktų, reikėjo 2-ą stipriau užbaigt. Ne tik keturis komunarus sušaudyt, o ne mažiau 400 panašių šūdvabalių. Tada viskas būtų kitaip klostęsi ir pasipriešinant visiems. Rusai turbūt nespėtų užpult, nes jau 1938 kariautume su Lenkija… 🙂 Reikėjo sugedusius produktus sunaikint, tada 1940 metais niekas Vyriausybėje nebūtų net suabejojęs…

            Bet, kita vertus, o gal Smetona teisus buvo, kad nesipriešino, gal Lietuvos naudai? Palyginkim su Suomija. Gerai kariavo, bet Kareliją prarado. Lietuva vis dėl to Vilnių atgavo, ir Klaipėdą. “Lietuva rusų”? Bent jau “Vilnius mūsų”! 😉 Galėjom nei Vilniaus, nei netgi Klaipėdos neturėt, o Lietuva turbūt vis tiek būtų rusų, taip nepagalvojot? Pagaliau, užtaisas buvo geras. Nors partizanai žuvo, bet dabar sostinėj ir Klaipėdoj lietuviai – dauguma. Gal Smetona numatė viską?

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Nušneki: skaityk to meto žmogaus – Justino Lelešiaus – Grafo išaiškinimus.
              O gal pats esi už jį, tada negyvenęs, gudresnis?
              Dar mums įrodinėsi, kad Žemė – čemodano formos? 🙂

            • Juozas says:
              10 metų ago

              na, tu jau atleisk, bet Justinas Lelešius daug kur nepataikė. Bene aktyviausiai okupantams priešinosi Dzūkija , pats biedniausias regionas, taigi kalbėti apie 95% – vaikiška ir ne vietoje. Paskaityk ir šių laikų disidentus , kad ir A.Terlecko prisiminimus, kaip masiškai biedniokai ėjo į miškus. Ir apskritai visai nesuvoki stalininio genocido esmės – raudonųjų tikslas buvo ne prisijaukinti, o sunaikinti mūsų naciją. Skaityk Suslovą (bolševikų idėja – Lietuva be lietuvių ir t.t.). Todėl kai kurie istorikai ir teigia , kad dauguma mažesnių Europos valstybių , nenorėdamos žūti, tiesiog pasirinko kapituliaciją

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Nuklydai į lankas: aš kalbu NE APIE OKUPANTŲ SIEKIUS – jie būna visada vienodi.

            • Pikc says:
              10 metų ago

              Geras komentaras, bet, kaip matote, argumentai tiems, kurie ne galvoja, o “žino” – “negroja” (žr. čystakrovno litovco “įžvalgas”). 🙂

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Dėl ko pikc?
              Nesi, matyt, lietuvis? 🙂
              O jei ką nori ginčyti, tai prašom – dėk argumentus.

            • pensininkas says:
              10 metų ago

              tu tiek tikras lietuvis, kiek aš tikras kacapas. Greit bus proga važiuoti saulės parvežti. Tikras kacapas.

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Jei tu – kacapas, tai aš dėl to nekaltas. 🙂
              O aš esu tikrų tikriausias lietuvis – kaip bemieruotum.
              Tikiuosi, supranti dėl ko aš esu pasirinkęs tokį vardą (esu apie tai n kartų rašęs – ne dėl to, kad su kokiais tai pensininkais varžytis).

    4. Kemblys says:
      10 metų ago

      Tautininkų Sąjungos pirmininkas Julius Panka turėtų bandyti sutelkti Tautą, o ne uždavinėti klausimus mirusiam Lietuvos Prezidentui, kuris buvo toks pat Tautininkų Sąjungos pirmininkas savo laiku…

      Atsakyti
      • Gustavas says:
        10 metų ago

        Čia tai geras .

        Atsakyti
      • Tomas T. says:
        10 metų ago

        Jūs teisus, kam klausti mirusio Prezidento, jei ir taip turėtų būti aišku, žinant jo (A. Smetonos) politines pažiūras. 🙂

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          ‘kemblys’ vienaskaitoje – ‘TU teisus’ 😀

          Atsakyti
        • Tomas T. says:
          10 metų ago

          „Kemblio“ kaip ir kitų šio portalo komentatorių aš asmeniškai nepažįstu, tai ir kreipiuosi į juos „jūs“. 🙂

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Mano nuomone, daugiskaita nuasmenina žmogų. Taip reikėtų kreiptis į atstovaujantį kažką žmogų, pvz., pardavėją, Seimo narį, tarnautoją įstaigoje…
            Juk Tomas T yra vienintelis ir nepakartojamas 😀
            Mes čia beveik visi nepažįstami, bet savi – galime iš anksto žinoti kas ką parašys 😀

            Atsakyti
            • Tomas T. says:
              10 metų ago

              Kiekvienam savo. Tiesiog įpratęs taip esu. 🙂 Nors gal ir atrodytų logiškiau į vieną atskirą asmenį kreiptis “tu”.

    5. Pikc says:
      10 metų ago

      Gera kalba – o pabaiga ypač. Ir svarbiausia – teisinga.

      Atsakyti
    6. Juozas says:
      10 metų ago

      Ginant garbę spjaudytis tikrai nebūtina…ir štampais apie Judo sidabrinius švaistytis.
      Ano straipsnio komentaruose daug prirašiau apie degtukus/ žąsis, kad nesikartoti pridėsiu vis tik dar kelis pastebėjimus.

      Net pačiais sudėtingiausiais metais Prezidentas rasdavo laiko paskirti savo dekretais… mokytojus.MOKYTOJUS!!! Aišku, mokytojų tada buvo gal keleriopai mažiau,bet …

      Ir dar – apie aiškų, tokį ūkišką Prezidento mąstymą – kai perginkluojant kariuomenę TSRS pasiūlė pirkti savo sunkvežimius – , jis liepė įsodinti į tą “polutarką” 12 kareivių ir užvežti juos į Parodų kalną. Neužvežė.

      Tas Parodų kalnas, tiksliau Parodos gatvė – labai stati, ją rengiant užsispyrė vieno sklypo savininkas užsiprašęs nerealios kainos … teko gatvę tiesinti… Tiesiama ji buvo berods “diktatūros” laikais.

      Atsakyti
    7. linelis says:
      10 metų ago

      o man kirba klausimas: Panka kilme kokia? – juk PAN yra lenkiska saknis… na na…

      Atsakyti
      • Julius Panka says:
        10 metų ago

        Pažiūrėk į Lietuvių pavardžių žodyną…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          PÁNKA Al 11, Lzd, Rdm 2, Ūd 3, V (of. Panko) (18). Iš krikšto vardo trumpinio ar mažybinės formos. Plg. vok. Panck : Stephanus (M. Gottschald, 1954, p. 554), lenk. Panka : Pankracy (J. Bubak, 1971, р. 18), brus. Панько, Панка : Пантелеймон (M. Бирыла, 1966, с. 113), rus. Панъка : Павел, Памфил, Панкратий, Пантелеимон ir kt. (H. Петровский, 1966, с. 338).
          http://pavardes.lki.lt/?pg=c

          Atsakyti
          • linelis says:
            10 metų ago

            yra ir kitokia kilme: PAN panslavu klb. PONAS (t.y.sliachta), o ta slavai naudoja familiarimui isreiksti – pvz., slavka… Taigi…

            Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Lietuvis yra ne tas, kuris gimė lietuvių šeimoje, o tas, kuris gal net iš kitur atkeliavo, bet Lietuvai atiduoda visą save, kada tas, kuris iš lietuvių, pvz., metė šalį likimo valiai dėl gardesnio valgio šaukšto.

        Atsakyti
      • Pikc says:
        10 metų ago

        Va va! O ir Julius juk – ne lietuviškos kilmės vardas! O ir barzda įtartinai atrodo! Ir gyvena gi praktiškai lenkų irštvoj! Pala, ką čia dar sugalvojus, kad prie žmogaus prisiknisti galima būtų, užuot dėl jo teiginių diskutavus?

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          Pikc, lengviausia ‘prisiknisti’ prie svetimžodžių. Išbandžiau, gerai veikia. Pats suprask, kam rūpi tautinės vertybės, tas tikrai negadins lietuvių kalbos svetimžodžiais.

          Pvz., Pikc:
          ,,praktiškai, diskutavus, komentaras, argumentai, patriotizmas, komentatorius, pragmatiškai…”

          Atsakyti
    8. Kažin says:
      10 metų ago

      Oj, kokiu pletkiniu lygiu užvedamos kalbos apie Smetoną… Tai daug ką sako apie jį patį.

      Atsakyti
      • Pikc says:
        10 metų ago

        Ne – apie kai kuriuos komentatorius. 😉

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Nereikia sudievinti.

        Atsakyti
        • Juozas says:
          10 metų ago

          Sudievinti nereikia. Pletkų irgi.
          Jeigu mano aprašytos istorijos, girdėtos iš Tėvo ir tuo metu, kai apie Prezidentą buvo kalbama, net kalama tik blogai, pilamos pamazgos etc , pletkai, tai prašyčiau kolegų Kažin ir Pikč parašyti ką nors NEGIRDĖTO įdomiau, tikrai nuoširdžiai kviečiu.

          Nesinori rašyti ir kitokių, netgi visai kitokių girdėtų faktų ar istorijų… manau, ir be manęs atsiranda ir dar atsiras gudročių, šventesnių už patį Rymo popiežių…

          Būč dėkingas, jei kas parašytų kaip buvo su ta nelaiminga W smetoninių laikų pasuose.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            O, va kaip tik dėl w ir nereikia net domėtis: buvo ten kas ar nebuvo, betgi dabar mes esame protingesni?
            Ar ne?
            Tai patys ir ginkim save, o ne į vėles žiūrėkim.

            Atsakyti
      • Juozas says:
        10 metų ago

        Nuoširdžiai kviečiu. parašykite KITAIP, na – savo aukštame lygyje… 🙂

        Atsakyti
        • Kažin says:
          10 metų ago

          Smetona nėra vertas, kad apie jį būtų rašoma ar būtų plačiau prisimenamas. Istoriškai yra vertintinas, kaip neigiamas Lietuvos valdovas… Be to, tarpukaris, užsienio politika, ypač to laikotarpio santykiai su Lenkija dar nėra istoriškai ištyrinėta.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Nesakyčiau, kad neigiamas, nes:
            1. buvo vienas iš pagrindinių Lietuvos valstybės atkūrėjų ir jos išsaugotojų;
            2. trūkumų buvo ir kitų prezidentų darbe.
            Todėl A.Smetona priskirtinas prie žymių netgi iš Lietuvos viso laiko valdovų tarpo.

            Atsakyti
            • Juozas says:
              10 metų ago

              Pirmoji LR gyvavo vos 22 metus, iš jų 14 metų valdė Prezidentas A.Smetona.
              Palyginimui – kaimynines šalis valdė Adolfas .Šiklgruberis 12 metų, o Josifas Džiugašvili virš 30.
              Visos šalys pasiekė tikrai žymių laimėjimų. Vokietija kariavo vos ne su visu pasauliu, Stalinas gi vos jo neužkariavo. Bet – kokiomis aukomis!!!

              Dėl santykių su Lenkija.
              Po Vilniaus užgrobimo, Pilsudskio ultimatumo dėl diplomatinių santykių užmezgimo etc Prezidentui Smetonai užteko ŠALTO PROTO neatsiimt Vilniaus 1939 metų rugsėjį… O buvo siūlančių, ir netgi primygtinai siūlančių…
              Negana to jis civilizuotai internavo kelias berods lenkų divizijas… likučius jų, puolusius Hitlerio tankus kavalerijos kardais…

              Kitas reikalas, kad jo – Prezidento Antano Smetonos išpuoselėtoje, gerai aprengtoje, gerai apginkluotoje kariuomenėje tarp ypač geras algas gavusių generolų, netgi karininkų neatsirado kokio maištininko…

              Mums dabar lengva vertinti… ir ypač – kaltinti.

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Nenoriu kaltinti – priskiriu jį prie žymesnių šalies valdovų, bet klaidas mes privalom išanalizuoti?

            • Kažin says:
              10 metų ago

              Neapsimetinėk, neversk rimtų dalykų vaikų žaidimais, nesityčiok iš Lietuvos…, – neversk Alko Delfiu(!).

            • Juozas says:
              10 metų ago

              Komentatoriau Kažin, jei tai man taikote, būkit malonus paaiškinkit ką turit omeny.

              Ar tik mokat iš pasalų švaistytis savo sugalvotais kaltinimais?!

            • Kažin says:
              10 metų ago

              Taikau tam, kuriam matosi, kad atsakau…

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Bet argumentų, kažkodėl, nepateiki.
              Gal jų ir nėra? 🙂

            • Kažin says:
              10 metų ago

              Tam, kas akivaizdu, argumentai nėra reikalingi…

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Kalbam konkrečiai: kas “akivaizdu”? 🙂

            • Kažin says:
              10 metų ago

              Akivaizdu tai, kas matosi…

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Ir kas gi jums matosi? 🙂

          • Juozas says:
            10 metų ago

            paskaitykit sovietinį ” istorijos” vadovėlį ir suprasite, iš kur tuo pletkus traukia nesusipratimas “Kažin”. Tiesiog kiti seniai paaugo ir išmoko pamoką, o jis vis dar amžinai vakarykštis neūžauga

            Atsakyti
            • Kažin says:
              10 metų ago

              Visiškai nesusigaudai, kaip tik Sovietai, kaip pagrindinį blogį vis kartojo ir kartojo jo diktatorystę. O aš manau, kad tai yra labai menkas dalykas su jo vasalyste Lenkijai, o kai Lenkijos nebeliko su visišku “blūdijimu”…

    9. pritariu says:
      10 metų ago

      Puiku!

      Atsakyti
    10. Juozas says:
      10 metų ago

      Dar keletas pastebėjimų Prezidento Antano Smetonos garbei:

      Europos Komisija oficialiai patvirtino, kad unikalia tarpukario modernizmo garsėjančiam Kaunui bus suteiktas Europos paveldo ženklas.

      Nors ir buvo padaryti tiesiog barbariškai brutalūs, tiesiog dundukiški veiksmai jau mūsų laikais:
      -sunaikintas restorano METROPOLIS interjeras, išsaugotas per visą sovietmetį.
      -visiškai sunaikinta TULPĖ , net sovietmečiu išsaugojusį Konrado kavinės dvasią.
      -greta pastačius prekybos centrą AKROPOLIS nužudyta Laisvės alėja
      -tiesa, atsikvošėta nestatant “dangoraižių” šalia Prisikėlimo bažnyčios.

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Smetona nei juos statė, nei buvo jų architektas…

        Atsakyti
        • Juozas says:
          10 metų ago

          Jis buvo pernelyg inteligentiškas, kad statytų ar net vadovautų architektams.

          Kaip valstybės Vadovas sudarė sąlygas, kad žmonės statytųsi. Kad jaunimas mokytųsi, grįžtų gimtinėn ir joje pritaikytų savo žinias. Tarp žinomiausių tų laikų architektų buvo ir jaunų, tik ką grįžusių iš paryžių/berlynų/vienų…

          Kauno klinikos, Paštas, Karo muziejus, Bankas, Karininkų ramovė, Vytauto Didžiojo universitetas, Valstybinis teatras ir t.t. ir pan.
          Vien Kauno sporto halė, jos statyba ko verta!

          Kaip valstybės Vadovas, sudarė sąlygas įsisteigti universitetui, medicinos, veterinarijos akademijoms, Aukštesniąjai technikos mokyklai, amatų mokykloms…gimnazijoms galų gale – kiekviena nepakartojamai savita…

          Atsakyti
          • Kažin says:
            10 metų ago

            Pagal tokią paties logiką išeitų, kad dėl visko to vardinamo garbė turėtų atitekti net ne Smetonai, o pačiam Pilsudskiui, nes tai jis Lietuvos sostine “pasidarė” Kauną, pačią Lietuvą sukūrė Kauno Lietuva, be to, matyt, savo pavyzdžiu pamokė ne kurį kitą, o Smetoną, t.y. tą “Lietuvos šlovingiausiąjį”, padaryti 1926 m. perversmą ir tuo Lietuvos vadovybėje padėti Lenkijos ramybės tašką diplomatiniame lygyje dėl “Vilniaus vadavimo” bei be abejonės užsitikrinti susidarančių tolimesnių Didžiosios Lenkijos kūrimo strategijos veiksmų vykdymo sėkmę Lietuvoje… O jų, kaip žinoma, radosi. Antai: 1) 1938 m. Lenkijos ultimatumas Lietuvai, kuriuo išsityčiota iš Lietuvos suverenumo, 2) 1939 m. rugsėjį Lietuvos nėjimas atsiimti okupuoto Vilniaus, parodant tuo, atseit, kas Lenkijos, tai Lenkijos…, 3) Nėjus atsiimti Vilniaus vos po kelių savaičių – 1939 m. spalį vyko Lietuvos vykdomi to “Lenkijos Vilniaus” “mainai” su Sovietais į Lietuvą apskritai… O kas politikoje vyko toliau tuo Smetonos valdymu taip “pridirbus” Lietuvą visiems gerai žinoma.

            Beje, tarpukario ūkio ir kultūros laimėjimai yra ne Smetonos, o Tautos genijaus rezultatai.

            Atsakyti
            • Juozas says:
              10 metų ago

              Keista Tamstos logika.
              Prisipažįstu, ne man tokią suprasti.
              Bet tai jokiu būdu nereiškia, kad tokios neturite teisės turėti ir išreikšti.

              Beje, lyg niekur ir neteigiau, kad visi laimėjimai tik A.Smetonos. Gal net sutikčiau, jog jo didžiausias pliusas, kad … nekliudė dirbti.

              Sunkiai, bet kažkiek palyginami skaičiai būtų aukso atsargos ir valstybės skolos, tada ir dabar, bet geriau gal nelygint.

              Tauta gi ta pati. Tada ir dabar.

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Žmonės nebe tie – esam žymiai aukštesnėj pakopoj pagal išsilavinimo lygį.
              Jau vien dėl to esam ES ir NATO, kas mums elementariai suteikia apgynimą.
              O dar reikia sustiprinti ekonomiką iki tiek, kad netgi savo jėgomis sugebėtume gintis – tuomet, sudėjus bendras pastangas su sąjungininkais, padėtis bus visai kito lygio.

            • Juozas says:
              10 metų ago

              vagšelis “Kažin” niekur nepataiko. Iš visos tirados nesąmonių išskirsiu vieną : 1926m. perversmą padarė ne A.Smetona, o pažangioji karininkija, užgrūdinta karo frontuose , vadovaujama gen.P.Plechavičiaus – vieno iškiliausių mūsų tautos didžiavyrių. Karininkai visai nesigviešė valdžios, o tik norėjo sustabdyti valstybės griovimą, todėl po perversmo pasikvietė A.Smetoną ir pasiūlė perimti valdžią jam, nes juo pasitikėjo.

        • Juozas says:
          10 metų ago

          būčiau maloniai nustebęs, jei nežiniukas “Kažin” būtų pataikęs. Būtent kai kurie iš minėtų pastatų buvo pastatyti A.Smetonos potvarkiu ir jam liepus finansuoti. O kokie pastatai – tegu nežiniukas pasuka galvą, jam to labai reikėtų.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            10 metų ago

            Sėkmės ieškant turgaus bobelių lygio pasipletkavojimų ar apsispjaudymų kitur…

            Atsakyti
    11. LosAngeles says:
      10 metų ago

      Sviesios atminties Prezidentas vertas iamzinio ir pagarbos. Straipsnis idomus ir vertingas, ir stai kuo… Pirma karta girdziu, kad kazkas, kalbedamas apie Smetonos zuti, tiesiogiai uzsimintu apie ‘ilgas rankas’? Dekui autoriui uz sia izvalga, kuri kiekvienam mastanciam turi buti labai akivaizdi ir suprantama. Ar maza praeityje pavyzdziu, kada slaptosios tarnybos ‘pasirupina’ nepageidaujamu valdziai (ar kazkokiems sluoksniams) asmeniu. O juk tai buvo oficialus vadovas uzgrobtos salies, kuriai po karo kaip kieno sprendimu vietos jau kaip ir nebuvo numatyta

      Atsakyti
      • Juozas says:
        10 metų ago

        Tai mums reikia turėti šviesią atmintį- Prezidento šviesiam atminimui…

        Sutinku, kad JAV valdžia elgėsi kažkaip nesuprantamai.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          10 metų ago

          Manau, suprantamai – pragmatiškai. Iš vienos pusės, dėl kažkokios mažos valstybės (ar trijų) neverta su rusais pyktis, iš kitos – pasilikti “landą” (“mes niekad nepripažinom okupacijos”).

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            O ką jie turėjo daryti?
            Kariauti ir jie nenori.
            Todėl pasirinko lėtą ruskių marinimo būdą, kuris, visgi, suveikė – TSRS sugriuvo.

            Atsakyti
            • Juozas says:
              10 metų ago

              Ne visai taip. Buvo toks paskutinis tikras Prezidentas R.Reiganas… gal pamenat, kaip iš jo šaipėsi sovietinė spauda- ” nevykęs aktorius, kaubojus tik- ir tai prastai- vaidinęs”. Sugebėjo naftos kainą iki 3 USD sureguliuoti ir neliko tos blogio imperijos…

              Dabar, kai valdo gal prasčiausias iš visų JAV laikų (Nobelio laureatas!), sugebąs tiesiog genialiai uždegti afrikėnų laisvės/demoktatijos troškimus, pvz. pirmą kart per 7000 metų leido aigiptičiams valdžią išsirinkti…100,150, 200 tūkstančių pabėgėlių kasmet Europon, kuri jau tvoromis tveriasi…baisiausia, kad gal keli procentai jų – užsimaskavę fanatikai…

            • tikras lietuvis says:
              10 metų ago

              Vėl nuklysti į lankas: JAV prezidentai daro tai, kas, pirmiausia, yra naudinga jų šaliai.
              Ir jų visų veiksmų bendra tendencija buvo ta pati: neleisti sovietų ekonomikai pakilti.
              Po to užteko menko stumtelėjimo – naftos, iš kurios pardavimo sovietai išlaikė šalį, kainų kritimo ir atėjo galas.
              Dabartinei Rasiejai, matome, artinasi tas pats.

        • LosAngeles says:
          10 metų ago

          Kodel ‘elgesi nesuprantamai’??? Net labai suprantamai, ir Pikc labai akivaizdziai tai pakomentavo. Ir butent del to sunku ir pasakyti, kurios salies slaptuju tarnybu darbas tai buvo? Ar kazkieno ‘ilgos rankos’, ar uzteko tik ‘skambucio draugui’…

          Atsakyti
    12. linelis says:
      10 metų ago

      statom paminkla Smetonai – Vilniuje ir Kaune…

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        10 metų ago

        Kiek pats skirsi pinigų paminklo statybai?

        Atsakyti
    13. Juozas says:
      10 metų ago

      Mažai, deja, žinoma istorija:

      “Po 1940 m. Lietuvos okupacijos SSRS karinė vadovybė pareikalavo, kad karo laivas „Prezidentas Smetona“ su visa įgula taptų jai pavaldus, pakeistų pavadinimą ir iškeltų raudoną vėliavą. Ltn. P. Labanauskas ir įgulos nariai tokiam okupantų sprendimui nepakluso. Jie nuleido Lietuvos karo laivyno vėliavą ir nakties metu jachta išplaukė į užsienį. Tai buvo vienintelis atvejis, kai Lietuvos karinis dalinys parodė pasipriešinimą sovietų okupacijai.”

      Ir dar :

      “1939 m. gruodžio 1 d. jūrų kapitonas A. Kaškelis, sulaukęs 60 metų, buvo atleistas iš tarnybos karo laive. Laikinu vadu buvos paskirtas kpt. ltn. P. Labanauskas.”

      Atsakyti
      • Bartas says:
        10 metų ago

        Juozai , tai ne buvo vienintelis atvejis pasipriešinimas sov. rasijai. Kažkas sakė , kad šauliai Radviliškio apylinkėse nesudėjo ginklu ir priešinosi. O Garbingi Lietuvos Karininkai – Vyčiai net žudėsi , kad nebūtų pažeminti nelaisve. Pasakoju savo liūdijimą . Jis tuo metu tarnavo ryšių kuopoje Kaune. Kai rasijanų gaujos užėmė Lietuvą ir pradėjo Lietuvos kariuomenę versti į kažikokį raudonosios armijos korpusą , kuopos vadas, vykdydamas savo Priesaiką Lietuvai prieš kuopos rikiuotę nušovė savo žirgą – Bajaną ir nusižudė pats. Mano Dėdė, pasakodamas tai apsiašarojo. Sakė, kad visa kuopa po tokio vado poelgio verkė. Dar kažkas pasakojo , kad ir Marijampolėje karininkai iš didžiulės širdgėlos laužė kardus dėl tokio gėdingo vyriausybės žingsnio, pasiduodant “maskoliams”.
        Yra mano Tautoje Vyčio gyvasties , yra. Pokaris tą parodė. Amžina Garbė Lietuvos Vyčiams. Valio. Nes ta Vyčių Valia.

        Atsakyti
        • Bartas says:
          10 metų ago

          Pataisymas : savo krikšto Tėvo liūdijimą.

          Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            Apie tą vienintelį atvejį įdėjau tik citatas iš vikipedijos.

            Jūsų papasakotas ČIA turėtų būti užrašytas istorikų. Tiksliau, turėjo būt užrašytas, vargu ar liudininkai dar gyvi…

            Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Trampas Ukrainos griuvėsiuose
    Ukrainos balsas

    Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

    2025 05 28
    Sveikata
    Lietuvoje

    Ministrų kabinetas pritarė siūlymui atsisakyti priemokų už gydymą

    2025 05 28
    Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Kibernetinių įvykių skaičius pernai išaugo 63 proc.

    2025 05 28
    Kelias Vilnius–Utena | „Via Lietuva“ nuotr.
    Lietuvoje

    Vyriausybė pritarė Kelių fondo steigimui

    2025 05 28
    Traukinys
    Lietuvoje

    Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

    2025 05 28
    Šalna
    Lietuvoje

    Dėl šalnų Vyriausybė nutarė šalyje skelbti ekstremaliąją padėtį

    2025 05 28
    Darbo atmosfera | unsplash.com nuotr.
    Lietuvoje

    Vis daugiau pradedančiųjų verslininkų renkasi regionus

    2025 05 28
    Transporto ministrų susitikimas
    Lietuvoje

    Vilniuje – įsipareigojimas stiprinti karinio mobilumo jungtis

    2025 05 28

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Niokoja piliakalnį apie Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena
    • skt. apie „Gyvoji praeitis ir neišblėsę prisiminimai“: prisiminimai apie Zigmą Zinkevičių

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • 5 dalykai, kuriuos verta žinoti prieš užsisakant kelionę iš kelionių organizatoriaus
    • Ministrų kabinetas pritarė siūlymui atsisakyti priemokų už gydymą
    • Kaip santykiuose nepasiklysti tarp pareigų ir jausmų?

    Kiti Straipsniai

    Pasienis

    Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą

    2025 05 21
    Darius Kuolys

    D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

    2025 05 21
    Prezidento Antano Smetonos 150-ųjų metinių minėjimas Vilniuje

    D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)

    2025 05 07
    Prezidentas įteikė apdovanojimus ypatingai nusipelniusioms mamoms ir globėjoms | lrp.lt nuotr.

    Prezidentas įteikė apdovanojimus ypatingai nusipelniusioms mamoms ir globėjoms

    2025 05 05
    R. Kaminskas. Apie pirmąją lietuvišką mokyklą Kauno Vilijampolėje | R. Kaminsko nuotr.

    R. Kaminskas. Apie pirmąją lietuvišką mokyklą Kauno Vilijampolėje

    2025 03 31
    Nacionalinės koncertų salės vizualizacija

    Nacionalinei koncertų salei grąžintas istorinis pavadinimas – Tautos namai

    2025 03 19
    Pasienis | vrm.lrt.lt nuotr.

    Pareigūnai ragina politikus sugrąžinti pasieniečiams teisę veikti

    2025 03 17
    Panemunės kapinėse prie Prezidento Aleksandro Stulginskio ir jo žmonos kapo

    Z. Tamakauskas. Prezidentas Aleksandras Stulginskis – Lietuvos garbę pakėlęs viso pasaulio akyse

    2025 03 08
    Seimas | lrs.lt nuotr.

    Pirmadienį prasidės Seimo pavasario sesija

    2025 03 07
    Dr. Ingridos Jakubavičienės knygos „Antanas Smetona: nelengvi pasirinkimai“ pristatymas

    Istorinėje prezidentūroje bus pristatyta I. Jakubavičienės knyga „Antanas Smetona: nelengvi pasirinkimai“

    2025 03 02

    Skaitytojų nuomonės:

    • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Niokoja piliakalnį apie Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena
    • skt. apie „Gyvoji praeitis ir neišblėsę prisiminimai“: prisiminimai apie Zigmą Zinkevičių
    • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Seimas | alkas.lt, A.Rasakevičiaus nuotr.

    Siekiama atverti kelią į Seimą rinkimų komitetams

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai