Ketvirtadienį minimos Tarptautinės kliento dienos proga vieno Lietuvos mažmeninės prekybos tinklo iniciatyva atlikta šalies gyventojų apklausa atskleidė, kad lietuviams malonus aptarnavimas prekybos centruose pirmiausia siejasi su aptarnavimo greičiu, taip pat jiems svarbu ir kasininkų mandagumas. Tuo tarpu tvarkinga pardavėjų ar kasininkų išvaizda bei tai, ar jie šypsosi, rūpi tik mažai daliai pirkėjų.
Bendrovės „Baltijos tyrimai“ atliktos apklausos metu dalyviai buvo paprašyti nurodyti tris kriterijus, kurie jiems pirmiausia siejasi su maloniu aptarnavimu. Paaiškėjo, kad svarbiausia šalies gyventojams yra aptarnavimo greitis – tai nurodė daugiau negu du trečdaliai (69 proc.) apklaustųjų. Antras pagal svarbą malonaus aptarnavimo bruožas, apklausos dalyvių nuomone, yra pardavėjų ir kasininkų mandagumas – šį atsakymo variantą pasirinko 47 proc. respondentų.
Parduotuvės personalo kompetencija ir personalo paslaugumas mažiau aktualus pirkėjams – juos, kaip vienus svarbiausių malonaus aptarnavimo bruožų, pasirinko atitinkamai 40 ir 39 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų. Dar rečiau, apklausos duomenimis, pirkėjai dėmesį kreipia į juos aptarnaujančių žmonių šypseną (20 proc.) ir tvarkingą išvaizdą (18 proc.).
Malonaus aptarnavimo svarbą apskritai pripažino net keturi penktadaliai (79 proc.) apklaustųjų. 59 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad nemalonus aptarnavimas nuotaiką sugadina visai dienai, o penktadalis (20 proc.) netgi teigė, kad vienąkart nemaloniai aptarnauti, kitą dieną į tą patį prekybos centrą nebegrįžta. Vos 18 proc. respondentų tvirtino, kad aptarnavimo kokybė jiems visiškai nesvarbi.
Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa apie aptarnavimą prekybos centruose atlikta 2015 m. sausio 23–31 d. atliko bendrovė „Baltijos tyrimai“. Iš viso apklausta 1101 Lietuvos gyventojas nuo 15 metų amžiaus. Galima rezultatų paklaida – 3 proc.