Valstybės kontrolė baigė Energetikos ministerijos 2013 metų finansinį (teisėtumo) auditą. Auditoriai konstatavo, jog pernai ministerija lėšas bei turtą naudojo įstatymų numatytiems tikslams, reikšmingų klaidų nenustatyta ir finansinėse bei biudžeto vykdymo ataskaitose.
„Reikšmingų klaidų ministerijos finansinėse bei biudžeto vykdymo ataskaitose nenustatyta, tačiau auditoriai turėjo pastabų dėl racionalesnio lėšų naudojimo vykdant programas ir tų programų priemones įgyvendinančių įmonių veiklos. Tokia praktika, kuomet nenaudojamos valstybės biudžeto lėšos yra kaupiamos įmonių ar įstaigų sąskaitose, neturėtų būti taikoma“, – sakė valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.
Ministerija programų priemones įgyvendinančioms įmonėms – Lietuvos naftos produktų agentūrai ir VĮ Energetikos agentūrai – pagal sudarytas sutartis kiekvieno ketvirčio pradžioje mokėjo valstybės biudžeto lėšas avansu taip, kaip ir buvo planuota, tačiau neįvertino, kad įmonės yra nepanaudojusios visų praėjusį ketvirtį gautų lėšų. Tokiu būdu nenaudojamos valstybės biudžeto lėšos buvo kaupiamos įmonių sąskaitose. Pavyzdžiui, VĮ Lietuvos naftos produktų agentūra per metus susikaupusias lėšas – per 1 mln. litų – panaudojo tik ketvirtąjį ketvirtį.
Taip pat auditoriai atkreipė dėmesį, kad dėl skirtingo teisinio reguliavimo susidaro situacija, kai lėšos pagal Valstybės rezervo įstatymą kaupiamos atskiroje valstybės iždo sąskaitoje Lietuvos banke, o pardavus perteklines valstybės kuro atsargas pagal Naftos produktų ir naftos valstybės atsargų įstatymą – laikomos VĮ Lietuvos naftos produktų agentūros sąskaitoje, agentūros veiklą finansuojant valstybės biudžeto lėšomis (2011–2013 m. skirta 8,5 mln. Lt valstybės biudžeto lėšų). Realizavus perteklines kuro atsargas, šios agentūros sąskaitoje 2013 m. pabaigoje buvo laikoma beveik 36 mln. Lt. Auditorių nuomone, visos lėšos, gautos pardavus už valstybės biudžeto lėšas įsigytų kaupiamų atsargų perteklių, yra valstybės nuosavybė ir turėtų būti pervedamos į valstybės iždo sąskaitą. Valstybės kontrolė apie tai dar audito metu informavo Finansų ministeriją, o Energetikos ministerijai pasiūlė įvertinti teisinio reguliavimo tinkamumą bei pagrįstumą ir prireikus inicijuoti atitinkamus teisės aktų pakeitimus.