Trečiadienis, 21 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos repolonizacijai – ne!

M.M. Kolionko. Ar įmanoma Lenkijos sienų revizija? (video)

Mariuš Maks Kolionko (Mariusz Max Kolonko), www.alkas.lt
2014-01-13 12:20:57
139
Mariušas Maksas Kolionko | wikipedia.org nuotr.

Mariušas Maksas Kolionko | wikipedia.org nuotr.

Oficialių Lenkijos politikų tikinimai esą „kresų“ (liet. „pakraščių“; taip lenkai vadina prieš II pasaulinį karą valdytas teritorijas Lietuvoje, Ukrainoje ir Baltarusijoje; beje, į šią sąvoką patenka ir Lietuvos sostinė Vilnius) nostalgija gyvena ir jos idėjas kursto vien kadaise ten gyvenę žmonės ar jų palikuonys, yra tik tuščios nepagrįstos kalbos, skirtos nebent naiviam „strateginiam partneriui“ užliūliuoti.

Priešingai, nei teigia Lenkijos politikai, „kresų“ idėją gaivina ne tik gausa įvairiausių lenkų patriotinių organizacijų, bet ir pati Lenkijos užsienio reikalų ministerija. Iš biudžeto finansuojamas Lenkijos TV kanalas „Polonia“, kuris per palydovinį ryšį (bei retransliaciją – kaip yra Lietuvoje) matomas ne tik Europoje, bet ir už Atlanto, turi nuolatines laidas, kurių pavadinime yra žodis „Kresai“. Viena tokių laidų yra „Kurier Kresowy“, kviečianti ne tik į sentimentalias keliones po buvusius lenkiškus „kresus“, bet ir informuojanti apie visus svarbius klausimus, „(…) susijusius su Kresais“. Suprask: apie lenkų tautinės mažumos gyvenimą kažkokiuose lenkiškuose pakraščiuose, t.y. Lietuvos sostinėje Vilniuje ar Ukrainos mieste Lvove.

Kitas Lenkijos visuomeninis transliuotojas (finansuojamas irgi iš valstybės biudžeto) – Balstogės radijas kiekvieną savaitę rengia laidą „Magazyn kresowy“, kurioje primenamas Vilniaus, Gardino ar Lvovo lenkiškumas, šlovinami lenkų kovotojai su „okupantais” lietuviais ar ukrainiečiais, ir ypač daug dėmesio skiriama Lietuvos lenkų mažumai, kuri, anot laidų vedėjų, yra persekiojama, diskriminuojama ar engiama.

Paieškojus toliau, darosi dar įdomiau. Yra toks interneto portalas www.kresy24.pl, kuris, kaip skelbiama, iš dalies finansuojamas Lenkijos URM.

Tokie veiksmai lemia tai, kad Lenkijos visuomenėje įsivyrauja revanšistinės, šovinistinės, agresyviai antilietuviškos nuotaikos. Tai parodė kad ir pernai rudenį Poznanės stadione išskleistas didžiulis plakatas „Lietuvi chame, klaupkis prieš lenkų poną”, ar Lenkijos piliečių Lietuvos vėliavos išniekinimas Rasų kapinėse.

„Kresų“ gaivinimo ideologų galeriją papildo JAV gyvenantis vienas populiariausių Lenkijos žurnalistų Mariušas Maksas Kolionko (Mariusz Max Kolonko). Savo autorinėje internetinės televizijos „MaxTV“ laidoje jis pažengė dar toliau: nuo „kresų“ idėjos šlovinimo iki praktinio Kurso, kaip įgyvendinti daugelio lenkų svajones. Savo TV „MaxTV“ laidoje jis moko lenkų politikus, kaip susigrąžinti 1939-ųjų Lenkijos rytinius „kresus“ – Vilnių ir Lvovą.

Skelbiame jo laidos siužeto apie Lenkijos rytinių sienų reviziją vertimą į lietuvių kalbą.

M.M.Kolionko daugelį metų dirbo Lenkijos nacionalinės televizijos Telewizja Polska (TVP) I programos ir populiarios komercinės televizijos TVN korespondentu JAV. Aktyviai darbuojasi įvairiose komercinėse televizijose ir kitose medijų srityse.

Pastaruoju metu kuria autorines TV laidas ir savo įkurtoje internetinėje MaxTV, bendradarbiauja su Amerikos lenkų televizija bei kitomis žiniasklaidos priemonėmis.

Alkas.lt

***

M.M.Kolionko. Ar įmanoma Lenkijos sienų revizija?

Šiandien MaxTV – ar įmanoma rytinių Lenkijos sienų revizija? Vilnius ir Lvovas vėl Lenkijos sudėtyje, ar… Ar yra įmanomas penktojo Lenkijos padalijimo Jaltoje rezultatų panaikinimas? (…)

Ir pagrindinė „MaxTV“ šiandienos tema – ar įmanoma Lenkijos rytinių sienų revizija? Vilnius ir Lvovas vėl bus mūsų?

Priminsiu, kad kai Ukrainoje, Lucke, į mūsų prezidentą buvo pasikėsinta, apmėtant jį kaušiniais. Kai žiūrovai komentavo tą įvykį, perskaičiu tokį žiūrovo komentarą: ką mes čia taip diskutuojame, ir taip niekada Vilnius ir Lvovas negrįš Lenkijai. Tai yra Lenkijos žemės, bet užmirškit jas. Nejaugi? O kas taip pasakė? Tai yra įmanoma. Ir dabar aš papasakosiu, kaip tai galima įvykdyti.

Gerbiamieji, prieš dvidešimt penkerius metus, prieš tai, kai atvykau į Jungtines Valstijas, nuvažiavau į Berlyną. Prisimenu, kad pamačiau Berlyno sieną. Pamačiau tą Berlyno sieną, kuri skyrė miestą pusiau. Berlyno siena vidury, vienoje pusėje – pavergtas, kitoje – laisvasis pasaulis. Pastebėjau skrendantį paukštį, pagalvojau, ar jis perskris į kitą pusę, nes buvau girdėjęs, kas sovietai turi lazerius, ir viską kas skrenda, sunaikina. Na, bet paukštis laimingai perskrido. Ir aš tada pagalvojau sau, kad kaip tame komentare, kad ši Berlyno siena bus amžina, kaip kad amžinai Lvovas bus Ukrainoje. Vėliau buvau Londone ir televizoriaus ekrane mačiau žmones, šokinėjančius iš džiaugsmo per Berlyno sieną. Berlyno siena sugriuvo – ta pati, kuri turėjo stovėti šimtus metų.

Tai yra Vokietijos teritoriniai praradimai praėjusiame šimtmetyje. Taip atrodė Trečiasis Reichas prieš Hitlerio karą. O taip atrodo Vakarų Vokietija po karo. Teritorijos dydis – 248 tūkstančiai kvadratinių kilometrų, tai yra 39 procentais mažiau, nei prieš karą. Lenkijos rankose du kadaise svarbūs Vokietijos miestai – Štetinas, kuriame 1939 metais iš 380 tūkstančių gyventojų gyveno tik du ar trys tūkstančiai lenkų; ir Vroclavas – prieš karą didžiausias Vokietijos miestas į rytus nuo Berlyno. „Breslau-Elf“ – viena stipriausių Vokietijos futbolo komandų. Ji laimėjo rungtynes su danais Hermano Gioringo stadione. Šis stadionas pašto ženkluose buvo Trečiojo Reicho simbolis.

Pažvelkime, kaip atrodo žemėlapis po keturiasdešimties metų, griuvus Berlyno sienai. Tiek žemių vokiečiai laimėjo po jos griūties. Berlyno sienos griūtis ir Vokietijų susijungimas įvyko per vieno žmogaus gyvenimo trukmę. Sovietinis satelitas gyvavo vos keturis dešimtmečius. Vakarų ir Rytų Vokietijos, kaip Feniksas, iškylantis iš pelenų, vėl susijungė į vieną valstybę, atgavo istorinį Berlyną ir 40 procentų senųjų vokiečių žemių. Nekilo pasaulinis karas, nebuvo iššautas nei vienas šūvis, nežuvo nei vienas žmogus. Kas pasakė, kad sienų revizija yra neįmanoma?

Dabar apžvelkime Lenkijos teritorinius praradimus tuo pačiu metu. Tai yra Antroji Ržečpospolita prieš karą su Hitleriu. Didesnė, nei Vokietija šiandien. Tai yra Liaudies Lenkija po karo. 312 tūkstančių kvadratinių kilometrų. Lietuvos ir Ukrainos naudai netekome dviejų didelių miestų – Vilniaus ir Lvovo. Vilnius – prieš karą penktasis Lenkijos miestas. Lietuvių čia buvo vos 6 procentai. Futbolo klubas „Śmigły Wilno“ iškovojo prieš pat karą vietą ekstraklasėje. Nors pralaimėjo kovą su klubo „Ruch Chorzów“ rezultatu 2:5. Šiandien tai yra Lietuva.

Lvovas – senas lenkų miestas. Prieš karą – trečiasis Lenkijos miestas. Daugiau nei pusė gyventojų – lenkai. „Pogoń Lwów“ – geriausias Lenkijos sporto klubas 1938 m. su Rydz-Smiglo stadionu. Tris kartus – tarpukario Lenkijos čempionas. Šiandien tai yra Ukraina.

Taip kaip vokiečių žemes atskyrė Berlyno siena, taip lenkiškas žemes atskyrė Kerzono linija, kuri nustatė Lenkijos sienas po Antrojo pasaulinio karo. Tai, kad Lenkijos sienos yra kai kur stačiakampės, ir primena Amerikos valstijų sienas, yra būtent Kerzono linijos nuopelnas.

Čerčilis padalijimo žemėlapį matė taip, Ruzveltas taip, tačiau Stalinas paėmė į savo letenas tą žemėlapį ir greitai nubrėžė taip, kaip yra iki šiol. Ir tuo pat metu kita ranka įtaisė sau paklusnią vyriausybę, su kuria paskui gyvenome pusę amžiaus.

Penktas Lenkijos padalinimas įvyko Jaltoje be mūsų. Ir tai atsitiko ir dėl mūsų sąjungininkų politinio naivumo. Vokiečiai sieną pripažino tik 1970 metais, o susivienijusi Vokietija Jaltos sieną pripažino 1990 metais, ir tai buvo susivienijimo sąlyga. Bet jeigu Vokietija nepripažino Jaltos sienų, nors karą pralaimėjo, kodėl Lenkija – Naujoji Lenkija, Trečioji Žečpospolita, – turėtų pripažinti Jaltos sienas, primestas mums Stalino ir patvirtintas jo vyriausybės, vadinamosios „Tautinio išlaisvinimo vyriausybės“, kuri buvo primesta mums pagal suklastotus 1947 metų rinkimus, kurių kandidatus sovietai išmesdavo mums parašiutais, o opozicijos lyderis Mikolaičikas turėjo gelbėtis bėgdamas į Vakarus, kad nebūtų išvežtas į Sibirą?

Lenkai Ukrainoje ir Lietuvoje paliko savo istoriją, ir lenkų tauta natūraliai žvelgia į tą pusę. Tai natūrali reakcija tautos, iš kurios buvo atimta praeitis, istorija, vaikystė ir protėviai. Kalbėjimas apie rytines žemes, kaip apie mūsų, nėra nacionalizmas! Tai yra mūsų pilietinė pareiga! O tos praeities atgavimas yra mūsų tautinis interesas ir ryšium su tuo privalo tapti mūsų politiniu (valstybiniu) interesu. Ir turi būti Lenkijos valdžios įgyvendinama. Tai – nieko neįprasto. Tad ar Lenkijos politikai vykdo užsienio politiką rytinių žemių atžvilgiu, kuri atitinka taip suprantamus tautinius interesus? Ne!

Prezidentas Komorovskis ragina remti Ukrainą: „durys Ukrainai į Europos Sąjungą yra visada atvertos“; „bus sukurtas naujas veiksmų planas Ukrainai“. Gerbiamieji, kokiai šaliai tie žmonės atstovauja? Ukrainai? Europos Sąjungai? Bet tikrai ne Lenkijai! Gerbiamieji, kodėl mes turime kurti vakarietišką civilizaciją ir demokratiją Ukrainoje? Stipri Ukraina negrąžins mums žemių.

O Rusija niekuomet neatsisakys Ukrainos dėl savo įtakos zonos. Rusija turi savo karinio laivyno bazę Sevastopolyje, iš kur kontroliuoja Viduržemio jūros baseiną. Kur gyvena daugiausiai rusų už Rusijos ribų? Ukrainoje. 10 milijonų, beveik 20 procentų Ukrainos gyventojų. Sevastopolyje – 70 procentų. Žemėlapyje tai pažymėta tamsiai mėlynai. Visa tai pavirsta rusų balsais už dabartinę valdžią – vėlgi rajonai, žemėlapyje pažymėti mėlynai. Kijevas yra Rusios krikščionybės lopšys. Ten gimė stačiatikių bažnyčia. Vėliau persikėlė į Maskvą, bet Rusios krikštas įvyko būtent Kijeve. Ir todėl Putinas nesenai kalbėjo, kad Rusijos širdis yra Ukrainoje. Ir sakė taip, kaip yra, – buvo teisus.

Taigi, sakykim, gerai, o dabar stumti sieną už Kerzono linijos ir atgauti savo žemes – tai neįmanoma. Ar tikrai? Ir aš parodysiu, kaip tai galima padaryti modeliavimo sąlygomis. Kaip „laboratorinėmis“ sąlygomis tauta grįžta prie savo šaknų, apie tai kalba mokslas, vadinamas politologija.

Pirmas punktas – norint aneksuoti teritoriją, turi būti ten tautinė mažuma. Tiek lenkų yra toje teritorijoje šiandien, ir gali atrodyti, kad tokie skaičiai užkerta kelią plebiscito galimybėms, bet tai galima pakeisti. Svarbu, kad būtų du veiksniai: pirma, tautinė mažuma, kuri nori būti atskirta, o antra, ji turi istorinių tradicijų bendrumą. Ir abi šios prielaidos rytiniuose kresuose yra.

Antras punktas – politinis klimatas, tai yra tautinių, arba nacionalsitinių, judėjimų atgimimas. Ir tai matome ne tik Lenkijoje, bet ir Rusijoje, Vokietijoje, visoje Europoje de facto vyksta „tautų pavasaris“. Tai yra nepalyginama su niekuo kitu Europos istorijoje. Bavarija siekia atsiskirti nuo Vokietijos ir nori nepriklausomybės. Škotija nori nepriklausomybės, 2014 metais turi būti tuo klausimu referendumas. Graikijoje fašistų partija pateko į parlamentą. Silezijoje irgi daug kas nori autonomijos.

Tautinių judėjimų žemėlapis yra didelis. Mano nuomone, tie tautiniai judėjimai bus dar įtakingesni ir stipresni, kai Europa ims skinti savo neprotingos imigracinės politikos ir tos socialinės apsaugos koncepcijos, kuri vykdoma Europos Sąjungos, vaisius.

Trečias punktas – visuomenės nepasitenkinimas teritorijoje, kuri yra aneksijos tikslu. Kodėl tie žmonės Ukrainoje taip protestuoja? Nes praėjusią savaitę Ukrainos prezidentas Vilniuje parodė špygą Europai. Po tiek metų Ukrainoj grėsmingai šaukiama „Rusija!“ Taigi žmonės eina į gatves, nes juos traukia Vakarų civilizacija, kuri garantuoja geresnį gyvenimą. Taigi, reikia nukreipti tuos žmones, bet nukreipti jų simpatijas ne į Europos Sąjungą, bet į Lenkiją, kuri yra artimiausias kaimynas. Tai yra silpnoji Putino politikos pusė, jo Achilo kulnas, nes Putinas teisingai supranta, kad Lenkijos valdžia nepadarys nieko, apie ką aš kalbu. Nes politikai turėtų būti su kiaušais, o ne Merkel už siūlų traukomomis marionetėmis.

Kaip padaryti, kad tie žmonės, kurie išėjo Ukrainoje į gatves, pamiltų mus? Tai paaiškina tautos grįžimo prie savo šaknų modelio ketvirtas punktas: reikia jiems duoti ekonominę paskatą.

Ar prisimenate lietuvį vardu Jogaila? Lenkijos karalių. Taigi Jogaila per du dešimtmečius sulenkino ne tik Vilnių ir Lietuvą, bet ir Kijevą su Lvovu. Kaip tai padarė? Per Magdeburgo teises. Bet per sumodernintą jų versiją. Pagonims lietuviams jis pasakęs: jeigu tapsite katalikais, tai gausite išskirtines teises, privilegijas. Būsite kaip lenkai, būsite ponai. O jei prekiausite kokiomis nors nelegaliomis prekėmis, nekreipsime dėmesio į tai… sakysime, kad viskas gerai, nėra problemų, kaip sakome rytuose. Na ir per keletą metų suskirstė žemes į privilegijuotas ir neprivilegijuotas. Aišku, visi norėjo būti privilegijuoti. Tie Ukrainos žmonės, kurie išėjo į gatves, nori būti privilegijuoti, jie nori priklausyti Vakarų civilizacijai, nori gyventi kaip europiečiai. Jeigu jiems to nenori duoti Ukraina, kodėl to negalėtų duoti Lenkija? Kaip tai padaryti?

Nauja žalioji Lenko korta. Taigi trumpesnė Lenko kortos versija. Tai reiškia, kad toks turėtojas tos kortos gali dirbti ir mokytis Lenkijoje ir Europoje, turėti privilegijų gauti vizai, bet su dviem sąlygom. Pirma, turi gyventi buvusių Lenkijos žemių teritorijoje ir ten turėti pastovią gyvenimo vietą. Antra, turi turėti etninį ryšį su Lenkija, deklaruoti, kad priklauso lenkų tautai. Gerbiamieji, per keletą metų tas lenkų procentas, kuris buvo 2001 metais išaugs iki 15 procentų. O rusai, toje teritorijoje, kuri žemėlapyje buvo pažymėta mėlynai, lakstys po palėpes, naršys po skrynias, ieškodami senų nuotraukų, ir sakys „atleiskite, mano bobutė buvo lenkė“. Ir visai nereikia dokumentų, liudijančių kilmę, gana, kad pasakysi, jog „mano močiutė lenkiškai kalbėjo“, ir esi lenkas…

Gerbiamieji, tik po to, kai tai padarysime, galėsime pereiti prie paskutinio grįžtančios prie savo šaknų tautos punkto koncepcijos, kuri politinėje kalboje gražiai vadinama plebiscitu. Kas yra plebiscitas? Tą sileziečiai žino geriausiai – pasiklauskite savo senelių.

Gerbiamieji, per savo gyvenimą matėme, kaip subyrėjo Sovietų Sąjunga. Matėme Vokietijų susijungimą, matėme Čekoslovakijos ir Jugoslavijos subyrėjimą. Vos prieš porą metų atsirado naujos valstybės Balkanuose. Europos žemėlapis nėra nulietas iš marmuro. Remiasi jis ne politiniais, bet tautiniais ir etniniais pagrindais. Ir todėl senųjų lenkų žemių grįžimas Lenkijai yra kuo labiausiai įmanomas. Sakau, kaip yra.

Iš lenkų kalbos vertė Živilė Makauskienė, vaizdo įrašą lietuviškai įgarsino Tomas Baranauskas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. L.V. Medelis. Lenkijos žygis į Rytus
  2. A. Mišeikis. Pamąstymai apie Lietuvos ir Lenkijos santykius
  3. Lietuvos ir Lenkijos ekspertų komisija nagrinėjo istorijos ir geografijos vadovėlius… (video)
  4. K. Garšva. Nepagrįstos Lenkijos pretenzijos Lietuvai
  5. A. Lapinskas. Dar viena Lenkijos ataka prieš Lietuvą
  6. Č. Iškauskas. Lenkijos ultimatumai Lietuvai: 1938-ieji ir šiandiena
  7. Lenkijos ekstremistai Punske išniekino lietuviškus užrašus ir lietuvišką paminklą (nuotraukos, video)
  8. G. Songaila: Ar Lenkijos politika jau Kremliaus rankose?
  9. Nors lenkų ekstremistų veiksmus Punske pasmerkė Lenkijos URM ir Lietuvos premjeras, tačiau išpuoliai tęsiasi (video)
  10. R. Vainauskienė. Lenkijos užsienio reikalų ministerija gaivina „kresų“ idėją
  11. Lenkijos prezidentas B.Komorovskis: lietuviška ožka neateis prie jokio vežimo… (video)
  12. Lietuvos ir Lenkijos vedybų bei skyrybų pasekmės
  13. A. Liekis. Suvalkų sutartis – Lenkijos agresijos aktas (I)
  14. A.Akstinavičius. Dėl tautinių mažumų politikos ir Lietuvos-Lenkijos santykių
  15. A. Butkus. Lietuvos ir Lenkijos santykiai bei Vilniaus lenkų nuostatos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 139

    1. Potsdamas '45 says:
      11 metų ago

      ar įmanoma USA (na, gerai – tebus JAV)
      bei U.K. (na gerai, jei jau Jungt.Kar. tebus JK)
      vadovu parašais prisiimta TAIKOS KONFERENCIJOS po Potsdamo 1945 m. priimta valia.
      Jei taip, ta USA & U.K: (visgi, kol delsia vad. taip) bevaliai? Jei ne – Taikos konferencijos reikals.
      Tik tiek. Trumpai 🙂
      M.K:Kolionko “Preussen teil” dalybas teikt savo vietininkui B.Obamai pradeda…
      (bet ar padeda?)

      Atsakyti
    2. Zbygniewas-凱ㄝ開ㄕ高-ㄊ健-Пірстелэяаў says:
      11 metų ago

      Kliedesiai.
      Čia kaip iš mišrainės išsirankioti atskirus palaidus faktus ir bandyti iš jų sukurti kažkokią vienašališką teoriją.

      Lenkijos kresus sudaro:
      Etninės LIETUVIŠKOS ir PRŪSIŠKOS žemės nuo Gdansko iki Varšuvos ir Bresto.
      Etninės BALTARUSIŠKOS žemės ties Liblinu.
      Etninės UKRAINIETIŠKOS žemės į pietryčius nuo Krokuvos.
      Etninės ČEKIŠKOS (Silezietiškos) žemės ties Čekija.
      Etninės SORBŲ žemės ties Oderio upe.
      Etninės KAŠUBŲ (prūsų palikuonių) žemės į vakarus nuo Gdansko.

      Atmetus Lenkijos kresus ir šias žemes prijungus prie tų tautų etninių valstybių – iš Lenkijos beliks mažas viduriukas (barankos skylė).

      Atsakyti
      • N says:
        11 metų ago

        Kliedesiai kliedesiais, bet jais remiantis vykdoma realpolitik, kuri galiausiai gali virsti tragedija kai kam. Lietuva su dabartiniu jos režimu yra silpniausia iš “kresų”.

        Atsakyti
    3. Arūnas says:
      11 metų ago

      Labai atviras lenko išpažinimas, kuris yra geriau, negu sukti ir klastingi jų išsisukinėjimai. Gaila, kad dauguma Lietuvos valdžią užėmusių politikų nepripažįsta Lenkijos kėslų, yra akli ir kurti, bet pasiruošę Lietuvą parduoti už Judo grašius

      Atsakyti
    4. Jonas Vaiškūnas says:
      11 metų ago

      Šis išties garsus lenkų žurnalistas, jo kalbėjimo stilius, įsitikinimai – man sukelia pagarbos jausmą. Dievaži, jis man patinka. Atvira, drasu, pretenzinga. Štai tikros imperinės šalies Žečpospolitos imperinės ambicijos! Tuo pačiu dar didesnį šleikštulį kelia mūsų Lietuvos lenkakalbių politikų Voldemaro Tomaševskio ir LLRA apsimetinėjimas ir dviveidiškumas (kovojame tik dėl W raidės, lenkų teisių…), bei Algirdo Butkevičiaus, Lino Linkevičiaus ir kitų bestuburiškumas peraugantis į kvailą pataikavimą ir net padlaižiavimą ponams „strateginaims partneriams".

      M.M.Kolionko atvirai išsakytos mintys gera pamoka.

      Atsakyti
    5. Jonas Vaiškūnas says:
      11 metų ago

      Šis išties garsus lenkų žurnalistas, jo kalbėjimo stilius, įsitikinimai – man sukelia pagarbos jausmą. Dievaži, jis man patinka. Atvira, drąsu, pretenzinga. Štai tikros imperinės šalies Žečpospolitos imperinės ambicijos! Tuo pačiu dar didesnį šleikštulį kelia mūsų Lietuvos lenkakalbių politikų Voldemaro Tomaševskio ir LLRA apsimetinėjimas ir dviveidiškumas (kovojame tik dėl W raidės, lenkų teisių…), bei Algirdo Butkevičiaus, Lino Linkevičiaus ir kitų bestuburiškumas peraugantis į kvailą pataikavimą ir net padlaižiavimą ponams „strateginiams partneriams”.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        11 metų ago

        Keistai rašai. Pažodžiui skaitant susidaro… Gal patikslintum ką norėjai parašyti?

        Atsakyti
      • Vilna says:
        11 metų ago

        Redakcinis Alko.lt prolenkiškumas jau seniai buvo matomas, o dabar tik pasitvirtino, išlįsdamas, kaip yla iš maišo… Tapo aišku kodėl tinklalapio šone iškabintas žemiau lietuviško lenkiškas Vilniaus užrašas: Wilno.
        Tai va tau bobute ir devintinės: kieno tautininkais iš tikrųjų gali būti savi tautininkai …

        Atsakyti
        • Sėlis says:
          11 metų ago

          Nesupratote, ka norejo pasakyti, bet iskart puolate teisti. Sis sovinistinis hieniokas nevynioja zodziu i vata ir skelia tiesiai sviesiai, kad Lenkijai tiesiog butina “susigrazinti” rytinius “kresus” ir siulo budus, na o tie tamasiofskiai ir kt. isgamos, polonofiliniai kinkadrebiai tiesiog mala s… ir issisukineja, nepasako, kokie is tikruju yra ju tikslai. O ju tikslai butent tokie, kokius isvardino sitas kolionkas. Uz tai jam ir pagarba.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            11 metų ago

            Kam tu čia savo pagarbą reiški, Kolionkui?

            Atsakyti
            • bartas says:
              11 metų ago

              priešus reikia gerbti. Gerbiamasai.

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Priešai geri tik mirę. Kol gyvi, reikia skaitytis su jais, bet ne REIKŠTI PAGARBĄ 🙁

            • bartas says:
              11 metų ago

              Sutinku, bet pagarba ir reikalauja su priešu skaitytis, o ne ranka numoti. Man taip atrodo.

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Ne pagarba, bet grėsmė verčia skaitytis su jais.

            • :) says:
              11 metų ago

              Vilna yra provokatorius. Kieno interesams dirba? Manau kad kažkurių slavų…

          • Vilna says:
            11 metų ago

            Betgi nieko naujo jis nepasakė, tai atvirai ar paslėptai diplomatiškai kartas nuo karto kartoja pati Lenkijos valdžia.
            Jeigu Lenkija “girnų” nesuktų tai tie “…siofskiai” ar “kinkosovskiai” nesimaltų. Be to, kas gali paneigti, kad Lietuvoje nėra tos Kolionko minėtas “ekonominės paskatos davimo”…
            Viską supratau.
            Redaktoriaus pasakymas yra niuansuotas, tarp jų matau ir prolenkiškumo niuansą.
            Tas Kolionko išvedžiojo tai ko pats siekia, t.y. kad Lenkija turinti prisijungti Vilnių ir kaip tai turinti padaryti, tai kokia čia dar pagarba gali būti tokiam tipui.

            Atsakyti
          • Jonas Vaiškūnas says:
            11 metų ago

            Būtent. Sėlis viską suprato teisingai. Kiekviena šalis turi turėti tokias geopolitines strategijas. Tik tuomet turi galimybes išlikti, plėstis, o ne tirpti per amžius. Kur Mūsų valstybinė geopolitika? W ir Q raides įsivesti kuo greičiau, kad ponai nepyktų?

            Atsakyti
            • Vilna says:
              11 metų ago

              “Pasakėlės” logika aiški, jeigu Lietuvos valdžia nekuria imperinių strategijų, tai tu lietuvi dėkis su lenku, nes jo Lenkija tokias strategijas kuria, nesvarbu, kad jos yra nukreiptos prieš Lietuvą. Taigi, – aiškus šiaudadūšiškumas, – ponai…

            • o čia jau kaip kas supranta says:
              11 metų ago

              Prisišliejimo prie ko nors šalininkai supranta vienaip ir tarpusavįje pasistumdo dėl skirtingų šeimininkų interesų. Na, o savarankiškumo šalininkam kyla mintys dėl strategios kūrimo.

    6. dzūkas says:
      11 metų ago

      šitas žurnalistas sako tai, ką jau daugelį metų Lietuvoje vykdo Lenkija. Pirma- Lenko korta. Antra- Lietuvos teritorijos suskirstymas į “lenkakalbę” ir “lietuviakalbę”- tai bus padaryta, kai Lietuva priims Varšuvos suredaguotą ir LLRA stumiamą Tautinių mažumų įstatymą, kuriame numatyta lenkų kalbos įvedimas kaip antrosios kalbos, taip pat ir Vilniuje.

      Atsakyti
    7. Vilna says:
      11 metų ago

      Kolionko – tevertas tiek, kaip ir svaičiojantis Rusijos Žirinovskis, tai – “Lenkijos žirinovskis”…
      Matyti Lenkijai Vilnių, kuriame 65% gyventojų lietuviai, be to, dar tikri rusai, ukrainiečiai kitų tautų asmenys eina su lietuviais, o ne – lenkais, kaip lenkui savo ausis be veidrodžio…

      Atsakyti
      • dzūkas says:
        11 metų ago

        neklaidinki kitų, jei pati nežinai, kas yra tas Kolionko. Jis yra žinomas lenkų žurnalistas, o jo internete rengiamas laidas nuolat seka keli šimtai tūkstančių žmonių.
        Antra, jeigu gerai perskaitei ką jis sako, tai matai, jog Lietuvoje jau įgyvendinami kai kurie jo plano veiksniai- pav. Lenko korta.
        Ir trečia: labai įtikimai skamba jo žodžiai, kad pasaulyje nėra nieko duota visam laikui. Pasižiūrėki į buv.Jugoslavijos žemėlapį, į Kosovą. O Škotija? O Ispaniškoji Katalonija? Tik ribotas žmogus mato tiek, kiek siekia jo nosis. Tie , kurie mato toliau, laimi ir karus, ir mūšius, kad ir be vieno šūvio

        Atsakyti
        • Vilna says:
          11 metų ago

          “Lenkų žurnalistas” – jau tokiu pavadinimu pabrėžiama, kad dirbantis Lenkijai yra. Beje, kaip matosi, dirba Lenkijai, veikdamas ir prieš Lietuvą. Taigi, kuo jis skiriasi nuo Sikorskio, Komorovskio, kitų Lenkijos asmenų, laikančių – “Wilno naša” …
          Galvojantis žmogus visa, ką pats vardini antru ir trečiu punktu, Lenkiją vykdant, matė seniai. Tai, kad nėra nieko amžino, taip pat jokia naujiena, tai yra žinoma kiekvienam susivokiančiam žmogui.
          Galiu dar pridurti, kad tikėtina, jog Kačinskio prezidentavimo laikais Lietuvoje buvo dalinama ir minima “ekonominė paskata”, nes kelis metus būdavo kelių mėnesių laikotarpiai, kai kelias dienas per savaitę prie Lenkijos pasiuntinybės nutįsdavo jaunų žmonių eilės. Jau buvo bevizis režimas, taigi ne dėl vizų stovėta…
          Pats, matyt, žioplokas esi ir šokdamas, kaip Pilypas iš kanapių, tuo gėdą kitiems dzūkams darai… Nesusireikšmink tokiais apibendrinto pobūdžio pavadinimais.

          Atsakyti
      • bartas says:
        11 metų ago

        Vilna , buvo ant Vokietijos toks Hitleris.( čia kaimietiškas pasakymas) Irgi buvo tokia nuomonė . Nekreipkit dėmesio – išsišokėlis. Po to žinai pati.
        Į viską reikia kreipti dėmesį, į kiekvieną smulkmeną. Bet mūsų garukams valdžioje , tai per sudėtinga.

        Atsakyti
        • Vilna says:
          11 metų ago

          O kuo konkrečiai turėtų pasireikšti tas dėmesio atkreipimas. Pvz., sudaryti sutartį su Baltarusija dėl bendrų nekarinių gynimosi veiksmų nuo į abi šalis šliaužiančios lenkizacijos, skųsti Lenkiją Briuseliui, iškelti lenkus iš Vilniaus krašto į Kauną…
          Kaip užkirsti kelią lenkizacijai, kalbėkime konkrečiai, kaip kad daro Kolionko…

          Atsakyti
          • bartas says:
            11 metų ago

            Na kodėl lenkus iškelti į Kauną. Kam? Pirma; reikia panaikinti ( “šaikas”- part )sudarytas tautiniu pagrindu. Nustoti valstybės pinigais remti visas priešiškas Lietuvai įstaigas. Mokyklas , žiniasklaidos priemones, savivaldą ir t.t.
            Kadangi dabar tas ne įmanoma, reikia išsirinkti tokius , kad “bartas” neklausinėtų “Vilnos”, o “Vilna” – “barto” , jungtis su Gudija dėl bendrų veiksmų prieš Lenkijos grobuoniškus veiksmus, ar ne. Pritraukiant ir Ukrajiną.

            Atsakyti
            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Manau reikėtų stiprinti lietuvių pasaulėžiūrą. Tam nereikia nei pinigų, sudėtingų tyrimų, žiniasklaidos ar valdžios palaiminimo – tik suburti protingus žmones. Mes turime pakilti aukščiau už kitas tautas, tada kitataučiai nutautės patys Lietuvoje ir su mumis skaitysis kaimynai.
              O tokie svarstymai apie ‘naudingus’ susijungimus su kitomis valstybėmis rodo rašančiojo silpnumą.

            • S says:
              11 metų ago

              Čia pilnai Pritariu

            • Vilna says:
              11 metų ago

              Nustojus finansuoti įstaigas jas imtų finansuoti prolenkiški finansiniai donorai. Jokio efekto iš to nebus. Tad įstaigose tereikia pakeisti vadovus tinkamais asmenimis.
              Manau, kad užtektų, jeigu būtų bendrai kovai prieš lenkinimą pradžioje apsijungta su Baltarusija ir Karaliaučiumi, nes be abejonės Lenkija savo istoriniu “kresu” laiko ir Karaliaučių. Juolab, kad yra tokių požymių, kad Lenkija už Vroclavą ir Ščeciną gali norėti gauti iš Rusijos Karaliaučių.

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Atrink ‘tinkamus’ asmenis ir keisk. Ko lauki? Bet tu neturi laiko – su ‘medumi’, čia ‘alke’, ginčijiesi.

            • N says:
              11 metų ago

              Špygą ji gaus. Vokiečiai neims tik Vroclavo ir Ščecino. Jie paims ir Dancigą ir iki pat Kalininingrado srities sienos. O jei pavyktų, tai ir likusią Generalguberniją…

            • Vilna says:
              11 metų ago

              Kodėl – “špygą gaus”… Kad tas “tikro gavimo” procesas jau vyksta. Antai, antri metai, kai Lenkija turi bevizį režimą su Karaliaučiumi. Ušacko bebaigiama įvesti Lietuvos bevizystė su Karaiaučiumi ir Baltarusija, kad netrukdytų Lenkijos strategijoms, atėjusios Grybauskaitės, matyt, ne be Lansbergio palaiminimo, buvo padėta į stalčių, ir, veikiant toliau, pats Ušackas buvo įtupdytas “Rytuose” – Afganistane, dabar Maskvoje, žodžiu, – ne “Vakaruose” Grybauskaitės veikimo zonoje… Taigi, su “nepgeidaujamais kadrais” tvarkomasi sovietiniais išsiuntimo iš šalies metodais.
              Ne iš nieko čia atsirado ir Lukašenkos užuomina Putinui, kad apleistas Karaliaučiaus žemes tiktų atiduoti Baltarusijai, kad, atseit, Gardino srities kruopštūs žemdirbiai jas paverstų žemės ūkio produktų aruodu.
              Tačiau, visgi gruodį bendros politikos sutartį Maskva pasirašė su Lenkija. Taigi, “špygas gauna” Lietuva ir Baltarusija…

            • N says:
              11 metų ago

              Rusija neatiduos savo teritorijos. Bevizis režimas nieko neparodo. Tiesiog Lenkijai jis yra ekonomiškai naudingas. Beje, Lietuvai taip pat būtų naudingas bent jau vizų režimo sušvelninimas. Tik nereikia čia pradėti ieškoti Rusijos kėslų. Lukašenkos žodžiai tereiškia tik paprastą dalyką – jis nori, kad Baltarusija galėtų lengviau Rusijoje, visų pirma Kaliningrado srityje, lengviau investuoti.

            • Vilna says:
              11 metų ago

              O kur čia Rusijos kėslų ieškojimas!…
              Lietuviškai nesupranti, ar apskritai politikoje “abliavotas”…

            • N says:
              11 metų ago

              Čia tu pats tikriausiai toks esi. Rusija niekam savo teritorijos neatiduos. Ir taškas. Todėl visokios kalbos apie tarimąsi su Lenkija jei tai liečia Rusijos teritorijos atidavimą, išmainymą, yra demagogija.

    8. Pilietis says:
      11 metų ago

      Valdžiažmogiai , dabar jau apsirūpinote materialiai kelis kartus geriau negu eilinis lietuvis, tai baikit tūpčioti prieš tokius lenkintojus. Dėl išdavikiškų Jogailos užmačių, kurias pripažįsta ir lenkai, reikia gražinti Lietuvos žemes į DLK Vytauto laikų ribas, o ne tenkintis trupiniais ,tai paremtų ir ukrainiečiai ir baltarusiai

      Atsakyti
      • N says:
        11 metų ago

        Reikia grąžinti… Kas tau jas atiduos? O susigrąžinti jėgų neturime net Seinų ar Punsko.

        Atsakyti
    9. Sėlis says:
      11 metų ago

      Negaliu pakesti visu tu lenkomanu ir visokio kitokio sovinistinio polonofilisko jovalo. Sumauti imperialistai. Po karo neteko neteisetai okupuotu Vilniaus, Gardino, Bresto, Lvovo krastu, bet uz tai gavo Danciga, Stetina, Breslau. Taciau kur tau, imperialistinems kiaulems to nepakanka, jie ne tik nori pasilikti naujai igytas zemes, bet ir vel okupuoti rytinius “kresus”. Neribotas fasistiniu hienu apetitas.

      Atsakyti
      • Nepolitikas says:
        11 metų ago

        TEISUS… 🙂

        Atsakyti
      • bartas says:
        11 metų ago

        Palaikau.

        Atsakyti
    10. Nepolitikas says:
      11 metų ago

      Perskaitęs galiu drąsiai tvirtinti tas M.M. Kolionko yra idiotas. Tik neišmanėlis gali lyginti Vienos valstybės padalinimą(Vokietijos), su tarptautiniais susitarimais, dėl sienų nustatymu. Jog Vokietija nebuvo aneksuota(kaip Prūsija), ir atskiros jos dalis „prijungtos“ prie Prancūzijos, Anglijos, TSRS ir t.t. Bei Berlyno siena buvo TSRS „savavališka“ statyba. Antra: 1945 m. liepos 6 . buvo pasirašyta sutartis: „dėl pasienio klausimų sprendimo, ir laisvo apsikeitimo – gyventojais“. O 1945 m. rugpjūčio 16 d. Maskvoje buvo pasirašyta sutartis tarp TSRS ir Liaudies Demokratinės Lenkijos Respublikos dėl galutiniuos sienos patvirtinimo, kas iš esmės atitinka “Kerzono linijai”. O už tą „iš esmės“ buvo sumokėta kompensacija: TSRS atsisakė savo pretenzijų į Vokietijos turtą ir visus aktyvus, Lenkijos teritorijoje, atidavė dalį savo reparacijų iš Vokietijos ir t.t. 1949 metais TSRS, Lenkija ir kitos socialistinės šalys įkūrė Ekonominės savitarpio pagalbos Tarybą, o 1955 m. buvo pasirašytas „Varšuvos paktas“. Tai apie kokius padalinimus „be jų“, ar „Jaltos sienas“ galima kalbėti, ponai revanšistai? Bet kas liečia „Ar įmanoma Lenkijos sienų revizija? Noriu pasakyti – Įmanoma ! Dar daugiau mes „tenai“ lendame. Kaip tai bus įvykdyta? Per ES integraciją. Integracija pasibaigs „Federacija“ – vieninga valstybė ir daug regionu(lietuviškas, lenkiškas, vokiškas ir t.t.). O tada su valdžios palaiminimu, galima regionus „mažinti“, „didinti“ ir t.t. (kaip buvo TSRS, Ukraina gavo Krymą, Lietuva – Druskininkus ir panašiai), tuo labiau kad vokiečiai dėl „mandagumo“ išpirks didesnį dalį Klaipėdos, lenkai Vilniaus kraštą ir t.t. – jog tai bus Federacijos „vidiniai“ reikalai…

      Atsakyti
      • bartas says:
        11 metų ago

        Gerai mastai. Prie to einama. O, kad taip nebūtų , kad, Tamstos, pranašystės ne išsipyldytų. Ką darom?

        Atsakyti
        • Getautas says:
          11 metų ago

          Renkam parašus, kad Lietuva nebūtų parduota užsieniečiams.

          Atsakyti
          • Nepolitikas says:
            11 metų ago

            TEISINGAI….. bet tuo …..???

            Atsakyti
            • bartas says:
              11 metų ago

              Rinkau ir jeigu vėl reiks – rinksiu.

            • S says:
              11 metų ago

              Dabar reikia rinkt! Aš jau paėmiau pakartotinių parašų. Kreipkis pagal savo gyvenamą vietą parinkt parašų tam patikslinimui. Kaune mano pusseserei jau nedavė rinkt, nes visus lapus išsidalino. Girdėjau, kad Vilniuj dar liko šimtas lapų Sigmos būstinėj – veikia visą dieną. Einam padėti jeigu reikia – tas nepakenks!

            • nesupratau? says:
              11 metų ago

              Tai taisytinų parašų lapų dublikatų skaičius ribotas? Juk dublis, anot Vaigausko, nebus priskiriamas prie neužskaitymų parašų. Be to yra rizika iniciativos sabotažui. Priminkite, kiek parašų rinkimo lapų pradingo? Tas pats gali įvykti ir su taisymų lapais.

            • S says:
              11 metų ago

              Galima lapų spausdint kiek nori. Aš paimu po dvi kopijas, jei netyčia sugadintų. Būtų galima vieną parašą dviese medžiot, tik nesinori užknist žmonių, gal ir taip surinksim.

            • dėkoju už žinią says:
              11 metų ago

              O kaip su saugikliais prieš piktybinius kenkėjus?
              Kad nepaaiškėtų paskutinę minutę jog dalis apsiėmusių padėti nepadarė nieko ar netinkamai.

            • S says:
              11 metų ago

              Aš nežinau, turbūt duoda daugiau tiems, kurie jau rinko. Savo pačių rinktus lengviau vėl paimt. Bent jau aš imu savo draugų rinktus, tie patikrinti ir lengviau tuos pačius žmones suranda.

            • dėkoju už žinią says:
              11 metų ago

              Tikėkimės organizuojantys žino ką daro.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              Bet tuo … Pagal LR Konstituciją tokios valdžios „ES parlamentas“ – nėra. Ir ne vienas sąžiningas Lietuvos pilietis neturi dalyvauti ES parlamento rinkimuose. Jeigu norime išgelbėti Lietuvą yra tik vienintelis kelis – visiškai nedalyvauti rinkimuose: nerinkti ES klapčiukus Lietuvoje. O kadangi VRK balsus klastoja, tad nedalyvauti(nesirodyti tenai).

            • S says:
              11 metų ago

              Dabar reikia stipriai pasirodyt su tais parašais ir padaryt referendumą! Kuo daugiau parašų surinksim, tuo VRK bus klastoti sunkiau. Dabar jau jie prie skilimo ribos, riejasi tarpusavyje ir tai tik pagreitins VRK žlugimą.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              Teisingai, reikia per visus “galus”…..

            • N says:
              11 metų ago

              Na, matai, Konstitucijoje yra 150 straipsnis.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              Ir ką daro tas 150 str.? Pakeičia LR Konstitucijos 5 str. : „Valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas.“Ar jį „papildo“? Tai kur nauja redakcija? Jeigu ką nors rašai tai pirma pagalvok. Tarp kitko yra toks išsirėškimas : „konstitucinę santvarką”, tai – pagal svarbumą išdėstytos nuostatos. O jeigu Seimas priims „Dėl Lietuvos Respublikos narystės JAV“, tai irgi rinksi antrą prezidentą ir t.t. Kiek KT išbrokavo jų „įstatymu“?

            • N says:
              11 metų ago

              Tai tu paskaityk tą aktą dėl narystės, kuris yra konstitucijos sudėtinė dalis. Ir prisimink konstituciją, kuri sako, kad konstitucija yra vientisas ir nedalomas aktas.
              Nors šiaip tai ta aktas jau daug kartų buvo grubiai pažeistas…

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              Na, taip : „2. Europos Sąjungos teisės normos yra sudedamoji Lietuvos Respublikos teisinės sistemos dalis. Jeigu tai kyla iš sutarčių, kuriomis grindžiama Europos Sąjunga, Europos Sąjungos teisės normos taikomos tiesiogiai, o teisės normų kolizijos atveju jos turi viršenybę prieš Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus.“ Kas tau yra čia reikšmingo? Eilinis Seimo konstitucinis nusikaltimas. Bet ta „viršenybę“ baigėsi kada tiesiogiai taikoma LR Konstitucija. „Negalioja joks įstatymas ar kitas aktas priešingas Konstitucijai.“ Tą patvirtino ir KT dėl Pakso, atmesdamas ES teismo sprendimą. Akivaizdu, 2003 m. gegužės 10 ir 11 dienomis įvykusiame referendume(nedidele balsų dauguma) dėl Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje, neįgijo Konstitucijos galios. Tai buvo sutartys dėl Lietuvos Respublikos stojimo į Europos Sąjungą, pasirašytą 2003 m. balandžio 16 d. Atėnuose. Bet vėliau ir jį buvo pakeista. Tai nuo kada vienas referendumas pasidaro „universalinis“ ir tinka visiems atvejams ir visam likusiam gyvenimui? Jog „Konstitucijos 1 straipsnio nuostata “Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika” gali būti pakeista tik referendumu, jeigu už tai pasisakytų ne mažiau kaip 3/4 Lietuvos piliečių, turinčių rinkimų teisę.“ Be tuo kiekvienas įrašomas Konstitucinis aktas(ar Konstitucinio akto normos) turi būti patvirtintos per visuotinę apklausą (plebiscitą) slaptu balsavimu, panašiai kaip buvo su 1991 m. vasario 9 d. per visuotinę apklausą (plebiscitą) slaptu balsavimu pasisakė už tai daugiau kaip trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų, turinčių aktyviąją rinkimų teisę . bei LR Konstitucija piliečių priimta 1992 m. spalio 25 d. referendume. Taigi referendumą dėl „Lietuvos Respublikos Konstitucijos papildymo Konstituciniu aktu „Dėl Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje“ ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 150 straipsnio papildymo įstatymo“ – NEBUVO. Seimas savavališkai (2004-07-13 )įrašė į konstituciją šį „aktą“. … Gerai bukam – galvoti nereikia.

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              11 metų ago

              Lendsbergis pasius.
              CHA

            • Romas says:
              11 metų ago

              Labai teisingai.

    11. Baisu says:
      11 metų ago

      baisu skaityti.
      Nejaugi mūsų politikai to nesupranta.
      Visus lenkų kėslus pasako šis sakinys: “Svarbu, kad būtų du veiksniai: pirma, tautinė mažuma, kuri nori būti atskirta, o antra, ji turi istorinių tradicijų bendrumą. Ir abi šios prielaidos rytiniuose kresuose yra” .
      taigi Tomaševskis , Narkevič ir kiti kaip tik tai ir daro.
      Gal dabar atsivers akys nematantiems politikams, gal Premjeras ir seimo pirmininkė dabar supras kodėl nereikia priimti autonomininkų Tautinių mažumų įstatymo.
      Dar reikia kuo greičiau nukabinti visus lenkiškus užrašus – nes taip lenkai jau atsižymėjo savo sienų ribas.
      Ačiū , kad paviešinot – gal prabus lietuviai.

      Atsakyti
    12. N says:
      11 metų ago

      Lenkai pamiršta, kad ir Vokietija gali pareikšti pretenzijas dėl iki Antrojo pasaulinio karo turėtų teritorijų. Ir jau reiškia pretenzijas dėl turto grąžinimo.

      Atsakyti
      • Nepolitikas says:
        11 metų ago

        “Lenkai pamiršta,”, nieko jie ne pamiršta, negalvok kad kitas „durniasnis“ už tave – viskas senai suskaičiuota ir manau suderinta su Vokietija: toks tandemas „atiduok ir pasiimk“, tik mes, baltarusiai ir ukrainiečiai galim „gauti“ tik iš Rusijos atėmus….

        Atsakyti
        • N says:
          11 metų ago

          Mainai nelygiaverčiai. Vakarinė dalis pramoninė. Kas iš tų agrarinių rytų kresų? O kur lenkus iš Vakarinių žemių reikės dėti? Jie mieliau eis po vokiečių padu, nei kelsis į kresus.

          Atsakyti
          • nebūtinai taip says:
            11 metų ago

            Esmė ne tik mainuose, bet egzistuoja ir daugiau salygojančių veiksnių. Pavyzdžiui, įsiteikimas galingesniam.

            Atsakyti
            • N says:
              11 metų ago

              Lenkijai kol kas nereikia įsiteikinėti iki tokio lygio galingesniems. O jei ieško užtarimo Rusijoje nuo Vokietijos, tai Rusijai nėra jokios prasmės atidavinėti jai priklausančias teritorijas. Geriau įsprausti į kampą Lenkiją ir ją visą prisijungti.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              “Lenkijai kol kas nereikia įsiteikinėti iki tokio lygio galingesniems” – o tu ką Lenkijos prezidentas? 🙂

            • nebūtinai taip says:
              11 metų ago

              Pateikiau tik vieną galimą pavyzdį, tačiau sąlygojančių veiksnių gali būti gerokai daugiau,- korupcija, šantažas, … .

    13. šiaip says:
      11 metų ago

      Suvalkijos atžvilgiu ta revizija vis tiek kada nors turės būti padaryta. Tik, žinoma, ne Lenkijos, o Lietuvos naudai. Labai būtų gražu abiejų tautų draugystės vardan spėti iki šimtųjų atplėšimo metinių… Simboliška būtų tokiu būdu atsiprašyti už savo negarbingą poelgį ir susitaikyti.

      Atsakyti
      • bartas says:
        11 metų ago

        tikrai , kad “šiaip:”
        Svajoti galima. Aš taip pat svajoju. Žmonija nežino tokios patirties, kad didesnis, stipresnis ir žiauresnis, kažką grąžintų silpnesniam. Dovanų karalius mirė. Reikia galvoti apie kitą kelią. Laukim. Galvokim.

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          11 metų ago

          Kol palauksi, tai ir numirti reikės.
          Kol dar turi dvasinę barto “kortą”, skelbkis suvalkijos vadu.
          ——
          Žiūriu į tokį gan drąsų anspaudą:

          Kauno apskrities lietuvių patriotų sąjunga. Pirmininkas vadas Visvaldas Mažonas.
          —

          Atsakyti
    14. rysard says:
      11 metų ago

      Pries pora metu tas pats apie lenku korta rasau Grybauskaitei. Kaip visada – net neatsiliepe. Paskutinis Rusijos ir Lenkijos sutarimas rodo, kad Ukraina gali buti trecia karta padalinta tarp Rusijos ir Lenkijos. Jeigu mes turetume vadovus – jie turetu numatyti kitokia uzsienio politika. Dabar Grybauskaite ir Ko pilnai izolioja sali. http://pogon.lt/powiadomienia-z-ukrainy/1211-partnerstwo-strategiczne-wschodnie-po-prostu-polskie.html

      Atsakyti
      • N says:
        11 metų ago

        Rusija su Lenkija dėl Ukrainos nesitars. Kam jai dalintis, jei gali turėti viską. O juk gali.

        Atsakyti
    15. Jonas Vaiškūnas says:
      11 metų ago

      Iš šios pono Kolionko trumpai išdėstytos (ir Lenkijos Respublikos po 1990-ųjų įgyvendinamos) geopolitikos matome kad Lietuva III Žečpospolitai tėra labili tarpinė zona tarp Žečpospolitos ir Rusijos, o ne Valstybė su kuria reikia strategiškai bendradarbiauti ir skaitytis. Valstybės čia yra 3: Vokietija, Žečpospolita ir Rusija. Tad jei mes ir mūsų valdžia nekursime ir neįgyvendinsime savo geopolitinių „naratyvų“ (o užsiimsime Žečpospolitos primestais apmąstymais kaip čia kuo greičiau įteisinti abėcėlėje W ir Q raides), teks ir toliau taikstytis su tolesniu baltų žemiu likučių tirpimu.

      Kada atsikvošės valdžioje besikuičiantys linkevičiai, butkevičiai ir kiti artojai?

      Atsakyti
      • bartas says:
        11 metų ago

        jie baudžiauninkai.

        Atsakyti
        • Vilna says:
          11 metų ago

          Taip, pirmiausiai jie dvasios baudžiauninkai.

          Atsakyti
          • Jonas Vaiškūnas says:
            11 metų ago

            Teisingai. Atsiprašau artojų. Baudžiaunininkai. Pažiūrėkite kaip ponas Butkevičius – Lietuvos Ministras Pirmininkas – teisinasi Znad Wiliiiii žurnalistei, kaip linkevičius lankstosi… Baudžiaunininkai. Ne kitaip.

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              11 metų ago

              Bet jeigu jie valdžioje, tai visvien – ponai .
              CHA

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              11 metų ago

              T.y. panponai.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              🙂 🙂 :-))))

    16. S says:
      11 metų ago

      Geriausia gynyba – puolimas ir savęs sustiprinimas. Manau ne verkti reikia, o padaryti patiems. Lenkai yra bailūs, jie puola tik visiškai nusilpusius priešininkus, užsitikrinę aplinkinių pagalbą. Lenkija nėra niekad laimėjusi atviro karo prieš Lietuvą ir niekad nelaimės, jei būsim tvirti. Dabar jie numato kelis žingsnius kaip laimėti be kovos.

      Mes paprasčiausiai turime padaryti savaip ir jų visi punktai nepasiteisins. Pats svarbiausias yra mūsų pasaulėžiūros ir tautiškumo užtikrinimas. Dauguma mūsų žmonių turi didžiuotis būdami lietuviais, norėti turėti Valstybę, kuri bus lietuviška, vasario 16-os ir kovo 11-os pagrindu, be jokių užsieniečių. Ir mums tai neblogai sekasi. 3-4 punktai yra labai svarbūs. Mes turime pradėti lietuviško ūkio vystymą, kuris bus daugiausiai tautiniu pagrindu. Tapti vakarų “civilizacijos” lyderiais, nustoti įsileisti užsienio “investicijas į verslą”. Lietuviai patys turi valdyti visą savo šalies ūkį. Ir netgi plėstis į užsienio šalis, supirkdami tiek žemę, tiek gamybą Lenkijoje ir kitose valstybėse. Kai mes užvaldysim išteklius, tapsime turtingi, galėsim augint po kelis vaikus šeimose ir jie visi bus lietuviai (žr. aukščiau), pratęs vystymąsi. Sakysit, kad neįmanoma? Dar ir kaip įmanoma! Lietuviai yra darbštesnė ir protingesnė tauta už lenkus. Gal pasaulyje pirmi nebūsim, bet lenkus pralenksim lengvai. Mes jau pradėjom tai daryt ir mums puikiai sekasi. Toliau reiks susivienyt su kitais lietuvišką ūkį vystančiais gentainiais ir nugalėsim. “Nacionalizmas” pirmiausia turi būt “ekonominis”, padedant savo žmonėms. Čia valstybės pamatas. NEparduokim savo žemės! Jokių Lenkijos piliečių nuosavybės teisių įteisinimo Lazdijų ir Marijampolės rajonuose! Ir mes tai darome, referendumą surengsim – nedaug trūksta… Dabar dėl užsienio “politikos punkto”. Čia lenkas teisus, dabar negalima žiopsot! Reikia užmegzti ryšį su visais nacionalizmo židiniais Europoje, išsikovoti teises. Nes tie visi “nacionaliniai frontai” tuoj valdys Europą. Jei mes būsim to vyksmo dalis, mes nulemsim ir Lietuvos likimą. Dabar tai vyksta. Atskiros žmonių grupės bendrauja su visokiomis tautinėmis užsienio jėgomis. Kovo 11-os renginiuose dalyvavo kelių užsienio judėjimų žmonės. Kiek žinau, bendrauta buvo net ir su tais pačiais lenkais, ir netgi rusais. Reikia surast tas jėgas, kurios mūsų nenori pulti ir jas remti, kad paimtų viršų pas save valstybėse. Šiemet kovo 11-os eitynėse labai praverstų M. Le Pen dalyvavimas, mums reiks jų paramos prieš Lenkiją ateities Europoje – jau dabar! Taigi, viskas mūsų rankose. tada galutinis mūšis su lenkų šovinistai bus kariniu pavidalu. Jei mes sėkmingai pasiruošim tuos visus “punktus”, tai lenkai bėgs pabrukę uodegas, kaip nuo Širvintų-Giedraičių ir nuo senovės!

      Ką noriu Vaiškūnui ir kitiems teisingiems pasakyti, tai kad mums nereikia tikėtis valdžios malonės. Socdemai visiems aiškūs, o “opoziciniai” konservai netgi prastesni. Jie tarnauja Tomaševskiui ir per šituos LLRA įgyvendina Lenkijos tikslus. Jie patys stumia ir Tautinių mažumų įstatymą (Adomėnas ir kt.), ir lenkiškas raides (Kubilius), ir nori žemę išparduoti Lenkijos piliečiams, kai mes negalim Lenkijoje panašiai pirkti (Lenkija nukėlė žemės pardavimą užsieniečiams iki 18 metų). Galiausiai Adomėnas taikliai visiems parodė savo tikrą veidą (“We love Poland). Jie nori tapti naujos Žečpospolitos pareigūnais, sunaikinti valstybę. Čia 5-a kolona Lietuvoje, kuriai nurodymai perduodami per Tomaševskį ir jie tarnauja “strateginiam partneriui Lenkijai”, kenkia Lietuvai visaip. Taigi, iš šitų valdžių mums nereikia tikėtis pagalbos. Mes patys viską padarysim. Pasitikėkit savo jėgomis ir pirmyn. Dabar mums reikia Le Pen Vilniuje kovo 11-os renginyje. “Nac. frontas” bus stipriausia tautinė jėga EU parlamente tuoj. Jei mes susitarsim dabar, tai visokie lenkų nacionalistai prasiveržę į valdžią pamatys, kad per vėlu reikšti teritorinius reikalavimus, nes nauja tautinė Europa susitarė kitaip…

      Atsakyti
      • Nepolitikas says:
        11 metų ago

        Apsvaigusio žmogaus murmėjimas: „“Nac. frontas” bus stipriausia tautinė jėga EU parlamente tuoj. Jei mes susitarsim dabar, tai visokie lenkų nacionalistai prasiveržę į valdžią pamatys, kad per vėlu reikšti teritorinius reikalavimus, nes nauja tautinė Europa susitarė kitaip…“ O gal ir provokatorius. Jog pagal LR Konstituciją tokios valdžios „ES parlamentas“ – nėra. Kaip tik atvirkščiai, ne vienas sąžiningas pilietis neturi dalyvauti ES parlamento rinkimuose(kur vienam „Nac. fronto” dalyviui atiteks po 10 gėjų). Jeigu norime išgelbėti Lietuvą yra tik vienintelis kelis – visiškai nedalyvauti rinkimuose: nerinkti ES klapčiukus Lietuvoje. O kadangi VRK balsus klastoja, tad nedalyvauti(nesirodyti).

        Atsakyti
        • S says:
          11 metų ago

          Aš ir nesakau, kad reikia rinkimuose dalyvauti. Bet reikia bendraut su visom mums palankiomis tautinėmis srovėmis. “Nac. frontas” nori sugriauti “federalistinę” ES ir mums pakeliui. Jei sėdėsi užsidaręs, lenkai pirmi su prancūzais susiderins ir neteksim Vilniaus, kaip jau buvo 1919 (Prancūzija tada pareikalavo sustabdyt veiksmus ir paliko Vilnių lenkams). Dėl nedalyvavimo rinkimuose aš pritariu, bet mes turim nežiopsot. Jei sugebi tik patogiai ramiai sėdėt ir nedaryt nieko, tai žinok esi liurbis. 😉

          Atsakyti
          • Nepolitikas says:
            11 metų ago

            “Nac. frontas” nori sugriauti “federalistinę” – “fix” idėjomis sergi.. Nacionalistinis frontas turi būti Lietuvoje… o ne pasaulyje(kaip rodo istorija – tai „bardakinas“)

            Atsakyti
            • S says:
              11 metų ago

              Bent jie taip sako:
              http://www.ekspertai.eu/marine-le-penis-europos-sistemos-laukiu-tik-vieno-kad-ji-susprogtu/
              O “nacionalistinis frontas” Lietuvoj neįmanomas, nes du svetimžodžiai viename (eik, Kemblys pagydys). Aš surašiau ten viršuj viską, iš ko tas “frontas” galėtų susidaryt ateityje, dabar dar nėra pagrindo.

      • Kemblys says:
        11 metų ago

        ,,S”: ,,Atskiros žmonių grupės bendrauja su visokiomis tautinėmis užsienio jėgomis.”.

        Gal patikslintum, kas tokie? Romuviai irgi atstovauja pasaulyje ,,senovės baltų religinę tradiciją”, apie kurią niekas nieko dorai nežino Lietuvoje – bijo čia apsijuokti, jei pristatytų viešai. Visi šie ,,bendravimai” už Tautos nugaros daro daug žalos mums visiems. Pagal tavo straipsnį, kurį pateikei, kaip atsiliepimą, aiškėja, kad tie nevykėliai, kurie nesugeba suvienyti protingus lietuvius Lietuvoje, ieško išorės jėgų, su kuriomis priverstų mus skaitytis su jumis.

        Atsakyti
        • S says:
          11 metų ago

          Kažką čia blūdiji… Išvis, kas tie “mes” ir “jūs”? Aš bendrauju su amerikiečiais, kanadiečiais ir suomiais. Jie ne tautininkai, bet jau lietuvius gerbia. Ir moku pristatyt savo Tautą ir mūsų Valstybę geriau už visokius “jus” ir “mus”, neįsijaudink. 🙂 Man nesisekė su aršesniais baltarusiais ir lenkais susišnekėt, tada aiškinomės kumščiais. Teko girdėt, kad kitiems lietuvaičiams sekasi geriau, tada tegul kalbasi ir išsikovoja pagarbą Lietuvai. Mums tai naudinga. O patikslint aš nieko Tau nesiruošiu, nes nežinia kas pats toks. Man neramu tik, kad “nevykėliai” gali nesusišnekėt su Le Pen, ir tiek žinių.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            11 metų ago

            Tave apkaltinau Tautos išdavyste.., keistas tavo atsakymas. Reiškia pataikiau.

            Tau ir tavo tiems ‘sėbrams’ dabar jau Le Pen nepadės – jūs neturite atramos Tautoje. Nuspėti kas tie nevykėliai nėra sunku. Manau, ‘tautininkai’, kurie suvokė savo niekinę vertę per praėjusius rinkimus. Visas jūsų įdirbis, tai lietuvių kalbos bjaurojimas svetimžodžiais ir stengimasis atgrasyti protingus lietuvius nuo tautinio pakilimo. Kuo skiriatės nuo ‘paleckiukų’?

            Atsakyti
            • S says:
              11 metų ago

              Kuo, išdavyste?! Dėde, gal tau į tarpuakį trinktelėti? Atsakyk už žodžius, čia nesislėpęs už kompiuterio, mižniau. Reikia matau pradėt pratint gyvai kalbėt, per daug jau sau leidi… Sėdi už ekrano išminčius, jaučiasi Tautos vadu. Ar pats turi atramą Tautoje? Kiek pats vaikų lietuviais užauginai? Ką nuveikei pats, išskyrus kažkokius rašinėjimus? Kiek lietuvių sulaikei nuo išvažiavimo į užsienį? KĄ sukūrei vertingo, kad lietuviai galėtų išgyvent išmaldos neprašydami savo šalyje? Kuo pats skiriesi nuo paleckiukų? Aš nepriklausau tautininkams, ir jokioms partijoms. Įvardink, kas tie “jūs”…

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              S: 2014 01 12 07:38
              ,,Dabar tai vyksta. Atskiros žmonių grupės bendrauja su visokiomis tautinėmis užsienio jėgomis.”

              ,,S”, suprantu, kad taip parašęs, dabar laaabai norėtum kumščiais mosikuoti, įžeidinėti, putas drabstyti, gaila tavęs 🙁

              Jei žinai, tai esi vienas iš tų, kurie kažką rezga su SVETIMOMIS JĖGOMIS už mūsų, nežinančių, nugarų.

              Kartoju klausimą: ,,Gal patikslintum, kas tokie?”

            • S says:
              11 metų ago

              Geriau patikslink pats, ką ten vapaliojai apie išdavystę. Galėsiu gyvai patikslint, išlįsk iš kompiuterio ir išeik į žmones. Aš jaučiu pakankamą atramą Tautoje, ir linkiu Tau kitų neįtarinėt, pasitikėjimo reikia savais. Ar galvoji, kad Auštrevičius ir kiti išdavikai Lietuvos santykius geriau suderins? Aš bendrauju pats ir kitus skatinu atstovaut Lietuvos vardą užsienyje. Aišku, kad svarbu pirma šalies viduj susitvarkyt, bet sėdėt užsidarius ir laukt nežinia ko – prastas sprendimas.

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              ,,S”, jei jūs ne išdavikai, tai ko bijai atskleisti kas ,,bendrauja su visokiomis tautinėmis užsienio jėgomis”?

            • S says:
              11 metų ago

              Klausyk, o tu gal koks stukačius? Kai mūsų valdžia bendrauja su užsieniu visais lygiais ir Lietuvą pardavinėja, jie tau ne išdavikai? Mums reikia susitikt, aš greitai tave ištardysiu, tada žiūrėsim ar išvis verta su tavim šnekėt.

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Tu čia grasini apie kažkokius tardymus, atsipeikėk, vargšeli? Nesąmonių prirašęs: ,,žmonių grupės bendrauja su visokiomis tautinėmis užsienio jėgomis”. Jei tu ir tavo tie nevykėliai neturi balso Lietuvoje, tai su jumis niekas nesiskaitys ir užsienyje. Nebent kažkam tarnausite ir kaip išdavikai būsite naudingi kažkokioms jėgoms. Daug čia tokių kažkam tarnaujančių ‘padleckiukų’, Murza rusę vedė….

            • S says:
              11 metų ago

              Dar ir kaip skaitosi, žinok. Čia pats tik bambėti moki, įdomu kaip tu Lietuvą atstovėtum prieš užsieniečius. Išvis, ką tu čia kamantinėji pastoviai, aš galiu patį ištardyt labai lengvai – kuo susirgai, tuo ir gydykis!

            • Kemblys says:
              11 metų ago

              Viskas, ką tu gali:

              ,,S: 2014 01 12 09:58
              Man nesisekė su aršesniais baltarusiais ir lenkais susišnekėt, tada aiškinomės kumščiais.”.

            • Nepolitikas says:
              11 metų ago

              Nereikia sureikšminti. Paprasčiausiai kad jo „idėja“ atrodytu rimčiau ir panaudoja „gėjų“ priemonę : visi pasaulyje, arba visiems žinoma ir t.t.

            • S says:
              11 metų ago

              Pagal tai, ką pats čia prirašinėji, būtum gėjus Nr. 1. Geriau paskaityk švedo kalbą Lietuvoj:
              http://www.kovo11eitynes.lt/lt/2012/straipsniai-2012/73-svedijos-tautiniu-demokratu-partijos-sveikinimas
              Užpernai buvo gal iš 10 šalių žmonės atvažiavę. Bet lietuviai rimčiausi, be jokių kalbų… 🙂

    17. Vilmantas Rutkauskas says:
      11 metų ago

      Šis lenkų žurnaliūga labai teisingai LT kryžčionims priminė, kaip Jogaila kryžino Lietuvius – versdamas “ponais”.
      Ir lig šiol, žiūrėk, LT kryžčionys save uoliai kreipiniais vadina panponais.

      Atsakyti
      • S says:
        11 metų ago

        Kad “ponai” su ištiesta ranka vaikšto… Dabar mes turim padaryt priešingai tam Jogailai. Jei senąjį tikėjimą gerbsi, lietuviškumą, tai gausi išskirtines teises. Jei ne, tai atsiliksi kaip tuteišas ir kažkoks viduramžių krikščioniškų prietarų vergas. 🙂 Lietuviams “pagonims” reikia duoti “ekonominę paskatą”, kad lengviau sugrįžtų prie savo šaknų ir nepamirštų protėvių. Susitvarkys tada viskas…

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          11 metų ago

          Aš tuo tikiu – Lietuva anksčiau ar vėliau taps pagoniška. Juolab, pastebėk, daugelis nukryž-čionėjusių lietuvių nespjauna į pagonystę.

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            11 metų ago

            Pastebėk, viskas prasidėtų nuo dvasinės “revizijos”.

            Atsakyti
    18. vilnietis says:
      11 metų ago

      Autoriui mažumėlę trūksta išsilavinimo. Kerzono linija buvo brėžiama ne po Antrojo, o po I Pasaulinio karo. Jeigu ji būtų išlaikyta, nebūtų jokių rytinių Kresų ir dirbtinai keliamos nostalgijos. Dabartinės Lenkijos sienos yra labiau nutolusios į rytų pusę.
      Vilnius – istorinė Lietuvos sostinė. O kaip bus su Štetinu, kuris niekuomet Lenkijai nepriklausė? Silezija po I Pasaulinio karo Vokietijai priskirta kaip tik po plebiscito. Kaip bus su ja? Ar autoriaus vizijos plevena tik Rytų pusėje?

      Atsakyti
    19. lietuvis iš Lenkijos says:
      11 metų ago

      broliai lietuviai, nespjaudykite ant Lietuvos Bažnyčios ir kunigų, nes ne iš tos pusės ateina pavojus lietuvybei . Iš mano patirties: Lietuvos Bažnyčios hierarchai atsiunčia mums į Seinus ir Punską puikius kunigus, patriotus,kurie padeda mums išlaikyti lietuvybę. O pasaulietinė valdžia atsiunčia mums visokius aleksandravičius ir bumblauskius, kurie plauna mums smegenis.
      Kardinolas A.Bačkis atsispyrė Lenkijos spaudimui ir neįsileido lenkų į Katedrą. Tuo pat metu pasaulietinė valdžia- premjeras Kirkilas (kuris didžiuojasi , kad niekuomet neperžengė bažnyčios slenkščio) įsileido lenkų universitetą .
      Žinau aibę lietuvių kunigų patriotų, kurie stiprina lietuvybę, dirba Lietuvai. Ir žinau labai labai mažai istorikų , ar vad.intelektualų, kurie dirbtų Lietuvos ir lietuvybės, ne Lenkijos ar kitų valstybių, naudai.
      Tad nekirskime šakos, ant kurios sėdi bent jau pusė mūsų tautos. Tai neprotinga, ir tuo tik džiaugiasi mūsų “nedraugai”

      Atsakyti
      • S says:
        11 metų ago

        Gerai, jūs vystykit bažnytinį savo tikėjimą ir lietuvybę. Mes plėtosim savo senąjį tikėjimą. Vienas kitam netrukdo, pažiūrėsim, kuriems labiau pasiseks – bus pagrindas pasitempti. 😉

        Atsakyti
        • lietuvis iš Lenkijos says:
          11 metų ago

          bet vieni kitų neįžeidinėkime, juk esame toje pačioje barikadų pusėje.

          Atsakyti
          • S says:
            11 metų ago

            Teisingai, mes pirmiausiai lietuviai, po to tik tikėjimai. Iš mūsų pusės mes nesiruošiam užsipuldinėt, nes pagarba protėviams reikalauja vertinti ir savo tautą. Juk mūsų Protėviai bendri, tai manau puikiai sutarsim.

            Atsakyti
          • S says:
            11 metų ago

            Tarp kitko, esu buvęs ne vieną kartą Punske, lietuvių renginiuose. Labai šaunūs žmonės, malonu pabūt. Stengsiuosi dažniau atvažiuot į svečius, kai pasitaikys proga.

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              11 metų ago

              O ar esi buvęs šventoje Jotvingių-Prūsų gyvenvietėje Ožkiniuose pas prisiekusį pagonį Petrą Lukoševičių ?
              O, kad visa Lietuva taip gyventų…

            • S says:
              11 metų ago

              Buvom kažkada pro šalį važiuodami užsukę į lietuvių renginį. Buvo daug drožinėtų medinių skulptūrų, gražus tvenkinys, gal ir ten. Dabar neatsimenu pavadinimo, bet gerai ten laiką praleidom.

    20. Teks sugrizti prie ikijogailisku sienu says:
      11 metų ago

      Ei, psekai, pasiziurekit i zemelapi, kokia buvo Lenkij iki Jogala tapo lenkijos kralium-daugiau kaip desimt katrtu mazesne uz LDK-Didziaja Lietuvos Kunigaikstyste.kai Jogaila apsizenijo-Lenkija tapo bLietuvos dalimi, nes jadvygos pasoga buvo nusmurgusi Lenkija.
      tai galit grizti prie savo istoriniu sienu, O LDK savo.

      Atsakyti
    21. Povilas says:
      11 metų ago

      Kažkaip visi tie lenkų kliedesiai dėl lentelių Vilniaus krašte ir neleidžiamos vartoti lenkų kalbos, prievartinio asimiliavimo ir pan. labai primena Hitlerio akcijas Silezijoje ir Pamaryje, kai visa hitlerinė mašina staugė, kad vokiečiai Lenkijoje persekiojami, kad ten nuo amžių vokiškos žemės ir pan. – pernelyg daug panašumų.

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        11 metų ago

        Visi okupantai krikščionys mylimi tik “aukščiausiojo” !
        CHA

        Atsakyti
    22. wikswa says:
      11 metų ago

      Okupantai vėl užsimanys okupuoti? Tegu pradžiai Dancigą vokiečiams grąžina, kad jau taip nori revizuoti. Sienas..

      Atsakyti
    23. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
      11 metų ago

      Nu tai kad tas kalbetojas atspindejo Lenkijos didzialenkiska politika. Nieko naujo. Ne be reikalo Lietuvos koloborantu valdzia, ir mekenantis butkevicius… vis pazadus lenkams dalina… ir jau yra PASIRUOSE Lietuvos zemes parduoti lenkams, nes jie jas Lenkijos padotuoti VISAS nupirktu!!! su visais lietuviais! Lietuvos isgamiska koloborantiska valdzia ir priesinasi referendumui del zemes nepardavimo uzsienieciams…. kad tas prisigrobtas zemes parduoti Lenkijai ir sunaikinti Lietuva! Sitie valdzios isgamos su pedofilines mastysenos priemaisa del savo pasitenkinimo visiskai pamirso VYTAUTO DIDZIOJO politika, kad lenkas NEGALI tureti zemes nuosavybes Lietuvoje!!! Lietuva buvo issaugota. Lietuvos uzsienio politika yra tarnavimas lenkams…. o turetu buti is viso nutrauktas bendradarbiavimas, nes bedradarbiaujama su Lietuvos OKUPANTU, jau 90 metu is Lietuvos uzgrobtu zemu lenku smirdaliai niekaip neisveda savo supuvusios kariaunos, tai Punskas, Seinai, Vygriai, Balststoge ir t.t. ir tt.
      Taigi bendradarbiavimas su lenkais…. tai koloboravimas su PRIESU!!! Cia jokia ne mano mintis. Dar zinomas Lietuvos diplomatas Oskaras Milasius savo knygeleje “Trecdalis atskilusio menulio virs Lietuvos” aiskiai pasake:
      Jei Lietuva nori islikti kaip valstybe – turi NEBENDRADARBIAUTI SU LENKAIS. Tai drebanciu balsu ozys kaip ten tas komunistpalaikis vadinasi… ar ne butkevicius…. vis pazadus, vis pazadus lenkams dalina…. Tai Lietuvos ISDAVYSTE!

      Atsakyti
    24. Žygeivis says:
      11 metų ago

      Seniausias Centrinės ir Rytų Europos pasienio ženklas nuo 1545 m. žymėjo Lietuvos, Lenkijos ir Prūsijos sienų susikirtimo tašką (Prustkėnai – Prostken – Prostki)
      http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?f=121&t=10664

      Atsakyti
      • Veda says:
        11 metų ago

        Geras pastebėjimas nuo ten ir buvo, yra ir turi būti Lietuvos siena

        Atsakyti
    25. Žemaitis says:
      11 metų ago

      Pagaliau atsiskleidė mūsų NATO “strateginiai” partneriai, išsakydami savo siekius ir kelius tų siekių įgyvendinimui. Kalbantysis paminėjo polonizavimo Vilniaus, Lvovo, Gardino srityse rėmimą JAV sukurto Armijos krajovos veteranų(seniai išmirusių) fondo skiriamas KASMETINES daugiamilijoninėmis lėšomis ir kasmet po dešimt tonų medikamentų, apie tai , kad Varšuvoje prie atkurtos Armijos krajovos karinio štabo, nuo 1992 metų veikia Armijos krajovos karinių apmokymų KASMETINIAI KURSAI tų “lenkiškų” sričių POGRINDININKAMS karininkams ir kariams – kasmet po 240 iš kiekvieno krašto, kuriuos apmoko Lenkijos Valstybės ir JAV lenkų AKVFondo lėšomis. Lietuviai neturėtų pamiršti, kad ir mūsų Dainuojančios revoliucijos projekto kūrime ir įgyvendinime labai aktyviai dalyvavo įžymusis lenkas JAV vyriausybėje Bžežinskis ir labai įdomiomis aplinkybėmis pagreitintai tapęs šv.Tėvu lenkas a.a. Voityla. Patobulintu scenarijumi perversmas vykdomas dabar Ukrtainoje, kur IMPERIALISTINIAI – REVANŠISTAI LENKAI atlieka labai didelį vaidmenį, tikėdamiesi Lvovo susigrąžinimo. Lenkų imperialistai įsitvirtinę JAV, NATO, Katoliskų bažnyčios hierarchijoje, Euro Sąjungos valdančiuose sluoksniuose labai kryptingai ir tikslaingai siekia tapti galingiausia Europos karine galia. Varšuvoje patvirtintas 24,5 milijardo biudžetas kariniam valstybės stiprinimui…ir tai tik sako, kad Lenkija rengiasi karininiams veiksmams, panaudojant priedangą NATO ir Euro Sąjungas. Tai labai primena Arabų pusiasalį, kuriame vieni jau turi atominį ginklą, o kiti gaminasi … veiksmų planai labai panašūs, tik Šiaurinėje Europoje niekas to neakcentuoja: lietuviai – per 600 metų okupacijų susargdtinti Vergiškuoju sindromu, vis norėdami tapti jogailiškai- lenkiškais ponais- idijotiškai pataikaudami , išdavinėja Lietuvių tautos interesus, Vatikano bažnyčios tarnai Lietuvoje taip pat nuolankiai dirba savo darbą už iš lietuvių surinktus atlyginimus… ir nebėra kam rūpintis Lietuva. Žydai, lenkai mums – lietuviams rodo, kokiais reikia būti, kad būti SAVIMI. Negi mes taip ir linksime suidijotėjusiais vergais, besilankstančiais sukčiams, trokštantiems mūsų žemių ir mus pavergti?

      Atsakyti
    26. Žemaitis says:
      11 metų ago

      Pagaliau atsiskleidė mūsų NATO “strateginiai” partneriai, išsakydami savo siekius ir kelius tų siekių įgyvendinimui. Kalbantysis nepaminėjo polonizavimo Vilniaus, Lvovo, Gardino srityse rėmimą JAV sukurto Armijos krajovos veteranų(seniai išmirusių) fondo skiriamas KASMETINES daugiamilijoninėmis lėšomis ir kasmet po dešimt tonų medikamentų, apie tai , kad Varšuvoje prie atkurtos Armijos krajovos karinio štabo, nuo 1992 metų veikia Armijos krajovos karinių apmokymų KASMETINIAI KURSAI tų “lenkiškų” sričių POGRINDININKAMS karininkams ir kariams – kasmet po 240 iš kiekvieno krašto, kuriuos apmoko Lenkijos Valstybės ir JAV lenkų AKVFondo lėšomis. Lietuviai neturėtų pamiršti, kad ir mūsų Dainuojančios revoliucijos projekto kūrime ir įgyvendinime labai aktyviai dalyvavo įžymusis lenkas JAV vyriausybėje Bžežinskis ir labai įdomiomis aplinkybėmis pagreitintai tapęs šv.Tėvu lenkas a.a. Voityla. Patobulintu scenarijumi perversmas vykdomas dabar Ukrtainoje, kur IMPERIALISTINIAI – REVANŠISTAI LENKAI atlieka labai didelį vaidmenį, tikėdamiesi Lvovo susigrąžinimo. Lenkų imperialistai įsitvirtinę JAV, NATO, Katoliskų bažnyčios hierarchijoje, Euro Sąjungos valdančiuose sluoksniuose labai kryptingai ir tikslaingai siekia tapti galingiausia Europos karine galia. Varšuvoje patvirtintas 24,5 milijardo biudžetas kariniam valstybės stiprinimui…ir tai tik sako, kad Lenkija rengiasi karininiams veiksmams, panaudojant priedangą NATO ir Euro Sąjungas. Tai labai primena Arabų pusiasalį, kuriame vieni jau turi atominį ginklą, o kiti gaminasi … veiksmų planai labai panašūs, tik Šiaurinėje Europoje niekas to neakcentuoja: lietuviai – per 600 metų okupacijų susargdtinti Vergiškuoju sindromu, vis norėdami tapti jogailiškai- lenkiškais ponais- idijotiškai pataikaudami , išdavinėja Lietuvių tautos interesus, Vatikano bažnyčios tarnai Lietuvoje taip pat nuolankiai dirba savo darbą už iš lietuvių surinktus atlyginimus… ir nebėra kam rūpintis Lietuva. Žydai, lenkai mums – lietuviams rodo, kokiais reikia būti, kad būti SAVIMI. Negi mes taip ir linksime suidijotėjusiais vergais, besilankstančiais sukčiams, trokštantiems mūsų žemių ir mus pavergti?

      Atsakyti
    27. Diana Pixie says:
      11 metų ago

      Tik nepasprinkit per dideli apetita 😀

      Atsakyti
    28. Hm says:
      11 metų ago

      Tikėsimės čia tokie pat politikos marginalai kaip ir Lietuvos nacionalistai

      Atsakyti
    29. Tomas says:
      11 metų ago

      kad lenku tokios tautos isvis nelike, apart islikusios kalbos, lietuvisku invaziju i lenkija buvo 56 iki pasauliniu karu, o jau ale lenkisku invaziju i lt tik 2 😀

      Atsakyti
    30. Mamertas Mačiukas says:
      11 metų ago

      gerai pasake jogaila nutautino lietuvius, tai jie ir yra lietuviai ,o ne lenkai tik kad nutautinti tai ka jis cia nori 🙂

      Atsakyti
      • Jonas Vaiškūnas says:
        11 metų ago

        Jūs tikriausiai žinote, kad juridiškai – esi tuo kuo sakaisi. Jei aš sakysiu, kad aš kinietis – visi turės mane laikyti kiniečiu. Tokios oficialios žmogaus teisės – laisvai pasirinkti.

        Atsakyti
    31. Jurgis Bielinis says:
      11 metų ago

      Lenkai ant Lietuvių nugarų sukūrė Žėčpospolitą… Kaip nekeistą jauniausias Jogailos sūnus Švitrigailąl, augęs tėvo karališkame dvare suprato lenkų užmačias ir patapęs Lietuvos didžiuoju kunigaikščiu nutraukė visus ryšius su lenkais. Tie suagitavo Kęstutaičius ir patys padėjo Pabaisko mušyje apgalėti Švitrigailą. Lenkai, kad papirkti Kęstutaičius net per šešias kartas rinko juos Lenkijos karaliais. Paskutinis Kęstutaitis Žigimantas Augustas buvo bergždžias ir devintas vanduo nuo lietuviško kisieliaus, papykęs, kad lietuviai nesideda su lenkais į Uniją vienu savo Karališku parašu lietuvių vedybomis… prijungtas prie LDK žemes perrašė lenkams… Per lenkiškus kunigus, Bažnyčią lenkai aplenkino lietuvių gyventus kraštus. Žečpospolita išsirinkdamą kas duos daugiau kraičio pinigų Fridriką Augustą II, vėliau jo sūnų – Fridriką III , įsileido caro Petro I kariuomenę pereiti per Žėčpospolitos žemę kariauti su švedais. Tie 150 m.užmiršo išeiti…

      Atsakyti
      • Toto says:
        11 metų ago

        Tamsta, vertėtų vėl Jums pavartyti knygeles…… Deja, bet Švitrigaila ne Jogailos sūnus, bet jauniausias brolis…..Žigimantas Augustas nebuvo Kęstutaitis, o paskutinis Jogailaitis. ir aplamai nei vienas iš Kęstutaičių nebuvo Lenkijos karaliais… ir t.t. ir t.t.

        Atsakyti
    32. Mindaugas says:
      11 metų ago

      Kam tarnauja šitas ponas? Tikrai ne Lenkijai. Tai akivaizdus “skaldyk ir valdyk” politikos pavyzdys. Kam naudinga supriešinti lenkus ir lietuvius, ar lenkus ir ukrainiečius? Manau – tik Rusijos dabartiniam režimui. Visi protingi lenkai, lietuviai ir ukrainiečiai supranta tai ir skatina kreipti dėmesį į dalykus, vienijančius šias tautas, o ne jas skaldančius. Galų gale, jei galėtume ištirti savo genus, tai garantuoju, kad tiek tarp daugumos lenkų, tiek tarp lietuvių ir ukrainiečių rastume tiek rusų, tiek gudų, tiek lenkų, ukrainiečių ar net skandinavų protėvių paliktų genų.

      Atsakyti
    33. Rikis says:
      11 metų ago

      taip ir yra, kad lenkai visur ir apie visa savo neteisybe labai garsiai rekia, manau, kad Lietuvai reikia dar garsiau skelbti apie visas lenku neteisybes ir okupuotas Lietuvos zemes, kurias tie melagiai-reksniai uzeme pamindami visus savo tarptautinius isipareigojimus.

      Atsakyti
    34. Vytautas. Ka says:
      11 metų ago

      “Delfis” ar perspausdins tokį straipsnį?

      Atsakyti
      • Rikis says:
        11 metų ago

        delfis?, juokauji Tamsta, tas tinklalapis tai tikriausias parsidaveliu, isdaviku ir iskrypeliu “laikrastis” toks pat kaip lietuvos rytas ir alfa…

        Atsakyti
    35. Vytautas iš Šlavėnų kaimo says:
      11 metų ago

      Jeigu LENKIJOJE rastųsi blaiviau mąstanti, PADORI ir Lietuvai TIKRAI draugiška valdžia, sienų revizija būt įmanoma. Gražinant Lietuvai SUVALKŲ žemes.
      Mus sieja ISTORIJA. Bet tą sąsają lenkai traktuoja savotiškai ir tik savo naudai. O mūsiškiai ”istorikai” [atsiprašau keleto tikrų užsilikusių istorikų] kaip užkerėti, pritaria lenkų politikai. O ir politikai, kažkokie beveidžiai, neįgalūs, kažkokiose dausose skrajojantys, neparodo realių žingsnių, veiksmų savo – LIETUVOS neprigulnumui nuo Lenkijos įtvirtinimui. Tačiau paminėsiu ponios Prezidentės žodžius, vienų iškilmių metu Daukanto aikštėje, kurioje ir ponas Kamarauskas [pan Kamarowski] dalyvavo – NIEKAS MUMS NENURODYS….kaip mums elgtis..[negarantuoju tikslumo, bet esmė tokia – GRIEŽTAI]. Draugystė toks veiksmas, kada vyrauja abipusė pagarba, supratimas, atsiprašymas, jei netyčia kuo nors nusikalstama…..Draugystė mums visiems būt į naudą. Bet ABIPUSĖ…..

      Atsakyti
    36. Žemyna says:
      8 metai ago

      Šaunu, kad „Alkas” imasi skelbti štai tokius tekstus ir faktus! Atviru tekstu.
      Dar reiktų šį tekstą Skverneliui su 2K + LG ant stalo padėti, pirštu parodyti, ką PRIVALO perskaityti prieš toliau dairantis, ką čia dar „strateginei geradarei” padovanojus, kokį dar jos desantą čia apgyvendinus. O tada premjerui „pažiūrėt į akeles” ir tiesiai paklausti – ką dar planuoji? Gal 2K varžybas su 5K, katras geriau kaimynei pasitarnaus ir didesnį jos prizą pelnys?
      Gal bent tada pamatysime tikruosius jo planus „po kilimu” – kokiais tikslais švaistosi iš Lietuvos kišenės, teritorijos, tautinės tapatybės likučių… Ir visada slaptai, po kilimu. O tauta, lyg kokia prašalaitė, sužino apie eilinį valdžios „siurprizą” tik post factum…
      Juk visa tai, apie ką rašoma šiame straipsnyje, atviru tekstu kasnakt nuo vakaro transliuojama į Lietuvą! Tik pasidomėti reikia. Taip pat ir per Nepriklausomybės akto signataro Č.O. „Znad Wilii”… Kas vakarą prasideda ir „šitaip kasnakt, kasnakt” gieda tas pačias nostalgiškas giesmes apie kresus.
      Mūsų politikų apsimetinėjimas kurčiais, aklais ir neįgaliais protauti, jau trečią dešimtmetį laužo šalies stuburą. Atrodo, jog žmonės į Seimą ateina sąmoningai nusiteikę pribaigti Lietuvą.
      O kita kaimynė tik ir laukia, kada pagaliau PL politikai patys save „užves” beprotiškam poelgiui, o tada pasinaudos proga pulti „ginti” ES ir NATO „skriaudžiamą slavų sesę”… Bet beprotybės anabolikais mintantys „sesytės” „politikai” kliedi sau toliau ir savo pačių tautai vėl tragediją artina…

      Atsakyti
    37. Vytis says:
      8 metai ago

      Buvusi Lenkijos teritorija? Bet juk tai invazija, užėmimas jėga.

      Atsakyti
    38. markas says:
      8 metai ago

      Kažkaip šiandien į FB ateina šitas 2014 m. straipsnis. Žinoma, jis yra aktualus visada ir skaityti jį karts nuo karto būtina. Tačiau, gal tai susiję su šių dienų įvykiais, kai Lenkija sudarė “juodąjį sąrašą” ukrainiečių, pagal kurį Varšuva, savaip nustačiusi tiek eilinių Ukrainos piliečių, tiek politikų “antilenkiškumą”, nusprendė nebeįsileisti į Lenkijos teritoriją? Vienas žymesnis žmogus jau išlaipintas ir gražintas atgal į Ukrainą. Taigi, susipažįstu su straipsniu dar kartą.

      Atsakyti
    39. Žemyna says:
      7 metai ago

      Dieve, visą tai mūsų, mūsų senelių ir prosenelių šeimos pergyveno, liudininkai buvo, savo akimis matė, – taip pat ir dvi pokarines norėjusių sprukti iš čia lenkų bei „lenkų” bangas. Ir minias tų, ko lenkai savais nepripažino, jų pašymus ATMETĖ ir nepriėmė!
      Nors atstumtieji iš tikro ne lenkai buvo, o tik nutautėję perkrikštai (mūsų bei mūsų (pro)senelių šeima jų kilmę bei šeimas dar iki I-jo karo pažinojo!), tačiau jų ne todėl nepriėmė!
      Lenkija pokariu nepriėmė tų, kas dėl naudos sau pakeitė bažnyčią ir tautybę, ištikimai okupantui kolaboravo, savus išdavė ir šaudė ne todėl, kad jai tiesa rūpėjo! Ji paliko juos likimo valiai, netgi galimam lietuvių kerštui, nes… jau tada turėjo juos ateities planuose, tikėjosi dar sykį jei ne jais tai jų vaikais ar anūkais pasinaudoti (taip lengvai samdomais, lengvai dėl naudos kaimynus, artimuosius išduodančiais)!
      Ir lenkai nesuklydo – atstumtieji kolaborantai neįsižeidė ir nepasimokė, jog išdavikų niekas nevertina. Jais ŠEIMININKAI tik naudojasi – SAVO naudai. VISADA SAVO NAUDAI… Jis gal skirs premiją, pagyrimo raštą,, gal medalį užkabins. Bet PAGARBOS už savųjų išdavimą iš ŠEIMININKO jis nesulauks. Kaip jos nesulaukia tie slavai, kurių teritorijų dalis Stalinas visgi paliko Lenkijai… Jau ketvirta jų karta atėjo, tačiau pagarba taip ir neatėjo. Nes Lenkija ligi šiol neužmiršo, kokie čia „lenkai”, kaip jie jais tapo.
      Nors tada, pokariu, atstumtieji „lenkų” pabėgėliai ŠIANDIEN galėtų pagarbos iš tėvynės sulaukti – pripažinę, jog klydo jų tėvai ar seneliai, išduodami savo tikrąją Tėvynę, tautą, kalbą. Pripažinę, jog, pagauti didybės manijos, jų artimieji tada pažeidė 10 Dievo įsakymų, įsigeidę už savo tautą „aukštesniais” tapti. Kelias ne tik neužkirstas, bet dar ir suteikia jiems ŠANSĄ. Taip, jie gali apgaudinėti lenkiškai nemokantį, jog jie lenkai. Tačiau – ar Dievą gali apgauti? Ar, eidamas į bažnyčią ir TEN, JO AKIVAIZDOJE lenkų kataliką vaidindamas, neįžeidi Jo?
      Dievas kelių atgal iš nuodėmės neuždaro. Tik reikia išdrįsti pirma PAČIAM SAU melą pripažinti. Tada sugrįš TIKRASIS ORUMAS. Tada ir antras logiškas žingsnis bus lengvesnis. Tačiau pakaks ir tyliai sau pačiam tai pripažinti ir daugiau NEBELEISTI POLITIKAMS SAVIMI NAUDOTIS ir, tarnaujant jiems, Dievo įsakymus pažeidinėti, Jam per akis meluoti.

      Atsakyti
    40. Arvydas says:
      7 metai ago

      Kam reikia minias stebinti skaitant tokius pavojingus pakaitalus. Kiekvienas tokių temų skaitovas geriau tepaklausia savęs ar išaugino keturias atžalas Lietuvoje ar sukūręs šeima su nutautejusiuju palikuonimis pakreipė atžalas antgalio į lietuvybę. Turėdamas atsaka taip ir siekdamas kad ir kiti nerimauti jai ta padarytų galės būti ramus dėl lietuvių tautos reikalų bet kokioje istorinėje situacijoje. Demografinė padėtis stipresnė sauga nei bet kokie ginklai.

      Atsakyti
    41. Prašymas says:
      3 metai ago

      Susimylėkite, paimkite tą nuotrauką – juk negera darosi nuo tokio žvilgsnio!

      Atsakyti
    42. Bartas says:
      3 metai ago

      Na mieli lietuvaičiai. Kuo galima pasigirti , praėjus 8 – riems metams. Manau , kad turim gerų žinių , šitam “įžvalgiam lenkiškų šovinistui”.
      Labai atsiprašom “pani”, kad ne viskas taip greitai, bet stengiamės . Darželius, mokyklas , tv išlaikome Lietuvos iždo pinigais. Jūsų kalbą , tikėjimą , vienuolynus , božnicas puoselėjame . Neužilgo “prabalsuosime” už jūsų raidyną. Po to, “padarę jums autonomiją” , įvesime “zlotufkes”, o jei , kaip “pani” pranašaujate, pasikeitus politinei padėčiai ,”prabalsuosim” ir atiduosim “jums prarastas žemes”. “Mums ” negaila.

      Atsakyti
    43. Global-Kapitalistas says:
      3 metai ago

      Atsikvošėkit: Lietuva mirusi. Pešasi marodieriai. tiek savi, tiek svetimi.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Dirbtinio intelekto gamykla
    Lietuvoje

    Vyriausybė uždegė žalią šviesą DI gamyklai

    2025 05 21
    Pasienis
    Lietuvoje

    Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą

    2025 05 21
    Rūdninkų poligonas
    Lietuvoje

    Galutiniai sprendimai dėl poligonų – tik išklausius vietos gyventojus

    2025 05 21
    Pinigai
    Lietuvoje

    „Sodra“ ragina laiku kreiptis dėl skolų – vėliau jos bus išieškomos

    2025 05 21
    Daugiabučiai
    Lietuvoje

    Vyriausybė pritarė NT mokesčio pakeitimams

    2025 05 21
    Mokiniai | pixabay.com, Klimkin nuotr.
    Lietuvoje

    Trumpės mokslo metai, siūloma reguliuoti mokymosi krūvį

    2025 05 21
    Vištiena
    Lietuvoje

    Neaiškumų dėl maitinimo paslaugų licencijavimo nebeliko

    2025 05 21
    K. Budrys ES Užsienio reikalų tarybos posėdyje
    Naujienos

    K. Budrys: Turime ryžtingai stiprinti Ukrainos pozicijas

    2025 05 21

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Rimgaudas apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • Rimvydas apie Reikalavimas nedelsiant stabdyti Rusijos ir Baltarusijos imigrantais vykdomą šalies kolonizaciją
    • Rimvydas apie D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?
    • +++ apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Vyriausybė uždegė žalią šviesą DI gamyklai
    • Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Galutiniai sprendimai dėl poligonų – tik išklausius vietos gyventojus
    • „Sodra“ ragina laiku kreiptis dėl skolų – vėliau jos bus išieškomos

    Kiti Straipsniai

    K. Budrys ES Užsienio reikalų tarybos posėdyje

    K. Budrys: Turime ryžtingai stiprinti Ukrainos pozicijas

    2025 05 21
    Vokietijos kariai

    Rytoj – Vokietijos brigados inauguracija Katedros aikštėje

    2025 05 21
    Vokiečių gatvė

    Atnaujinama viena pagrindinių sostinės senamiesčio gatvių

    2025 05 21
    Tautadienio rengėjos

    Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

    2025 05 21
    Komisija

    Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

    2025 05 20
    Trampas skambina Putinui 2025-05-19, 17 val.

    JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?

    2025 05 20
    G. Paluckas lankosi Suomijoje

    G. Paluckas susitiko su aukščiausiais Suomijos vadovais

    2025 05 19
    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda

    Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

    2025 05 19
    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

    2025 05 19
    Valakampių tiltas

    Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

    2025 05 19

    Skaitytojų nuomonės:

    • Rimgaudas apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • Rimvydas apie Reikalavimas nedelsiant stabdyti Rusijos ir Baltarusijos imigrantais vykdomą šalies kolonizaciją
    • Rimvydas apie D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?
    • +++ apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
    • +++ apie Reikalavimas nedelsiant stabdyti Rusijos ir Baltarusijos imigrantais vykdomą šalies kolonizaciją
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    E.Bucininkas | T.Vinicko (DELFI) nuotr.

    Gimnazisto E.Bucininko kalba, pasakyta iškilmingame Laisvės gynėjų dienos minėjime

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai