Siekdamas užtikrinti kokybišką siuntų pristatymą, atsižvelgdamas į tarptautinę praktiką bei vadovaudamasis galiojančiu teisiniu reguliavimu akcinė bendrovė Lietuvos paštas nustatė reikalavimus pašto korespondencijos siuntų pakuotės matmenims, t. y. aiškiai atskyrė, kas laikytina laišku, o kas siuntiniu.
Apie nuo šių metų lapkričio 1 d. planuojamus pokyčius spalio pradžioje buvo informuota visuomenė ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba. Akcinės bendrovės Lietuvos pašto nuomone, pokyčiai atitinka teisės aktų reikalavimus, o jų įgyvendinimo pasekmė – aiškus laiškų ir siuntinių atribojimas ir kokybiškesnis pristatymas – atitinka viešąjį interesą bei vartotojų interesus.
Pokyčių įgyvendinimo išvakarėse buvo gautas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos raštas, kuriame išreikšta Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos pozicija dėl minėtų reikalavimų pašto korespondencijos siuntų (laiškų) matmenims.
„Atsižvelgdamas į naujai paaiškėjusias aplinkybes bei siekdamas išsklaidyti visas abejones dėl tinkamo universaliųjų pašto paslaugų teikimo, akcinė bendrovė Lietuvos paštas atideda nuo 2013-11-01 įsigaliojusių pokyčių įgyvendinimą, todėl minėtasis reikalavimas pašto korespondencijos siuntų matmenims laikinai nebus taikomas“, – teigė Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas kvies Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybą konstruktyviam dialogui, kad būtų tinkamai, vadovaujantis aiškiais ir tarptautinėje praktikoje susiklosčiusiais kriterijais, nustatyti reikalavimai korespondencijos siuntų matmenims bei užtikrintas teisinis aiškumas ir apibrėžtumas.
Nesant pašto korespondencijos siuntų reguliavimo, iki šiol gyventojai kaip pašto korespondenciją siųsdavo įvairius daiktus – drabužius, avalynę, telefonus, kompiuterius, šakočius, rūkytas dešras, duoną ir pan.