Šią savaitę Kaune, M. K. Čiurlionio gatvėje, pradėjo veikti išmanioji sankryža, kuri padės išvengti eismo spūsčių bei įvykių, kuriuose dažnai nukentėdavo autobusai. Sankryžos veikimo principas ir modelis yra kol kas vienintelis toks Lietuvoje.
Geležinkelio stoties pradėjusi veikti moderni išmanioji sankryža padės autobusų vairuotojams saugiai išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės į intensyviu eismu pasižyminčią gatvę.
Sankryžos modernizavimo darbai buvo pradėti birželį ir atlikti mažiau nei per tris mėnesius. Rekonstruotoje sankryžoje įrengta moderni šviesoforų sistema, suteikianti į M. K. Čiurlionio gatvę įvažiuojantiems autobusams prioritetą prieš kitus eismo dalyvius.
„Ši sankryža Kaune jau seniai kėlė susirūpinimą dėl eismo įvykių. Išvažiuojantiems autobusams reikėdavo kirsti net šešias eismo juostas. Kaskart susidarydavo pavojinga situacija. Moderni šviesoforų sistema padės šią problemą išspręsti“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Stovėjimo aikštelėje stojančių autobusų vairuotojai turi bekontaktes korteles. Autobusui privažiavus prie sankryžos, sistema, reaguodama į korteles, sustabdo eismą M.K. Čiurlionio gatvėje, uždega žalią signalą maršrutiniam transportui ir leidžia jam netrukdomam judėti.
Šiuo metu jau įgyvendinti pagrindiniai statybos darbai: padidintas transporto pravažumas M.K. Čiurlionio gatvės atkarpoje nuo Tunelio gatvės, įrengtas visuomeninio transporto apsisukimas bei eismo juosta, sumontuota nauja šviesoforų signalizacija prie maršrutinio transporto apsisukimo sankryžos, panaikintas itin pavojingas kairysis posūkis iš Girstupio gatvės. Taip pat rekonstruoti dabartinių dangų plotai, dangas pritaikant žmonėms su negalia, asfalto danga nužymėta ilgaamžiu termoplastiku.
„Planuojame rekonstruoti keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo, autobusų bei mikroautobusų stovėjimo aikšteles, įrengti naujus paviljonus, suoliukus, apsaugines tvoreles pėstiesiems”, ‒ artimiausius darbus vardino Statybos skyriaus projekto vadovas Dovydas Banys.