Šiandien, rugsėjo 12 dieną, Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius priėmė amerikiečių kompanijos „Chevron“ atstovus Gilbertą Ankenbauerį ir Dereką Magnesą.
Netrukus bus skelbiamas konkurso dėl skalūnų dujų žvalgybos nugalėtojas, kuriuo pretenduoja tapti vienintelė dalyvė „Chevron“, tad susitikime dar kartą kalbėta apie dabartinę kompanijos veiklą Lietuvoje bei ilgalaikius veiklos planus.
„Susitikime „Chevron“ kompanijos atstovai teigė, kad nepaisant kylančios rizikos dėl dar svarstomų teisės aktų, kurių skaičius išaugo, jie pasiryžę tęsti darbą Lietuvoje. Todėl ketinama stiprinti bendradarbiavimą su visuomene, organizuojant informacinius susitikimus su bendruomenėmis“, – rašoma premjero pranešime spaudai.
„Siekdama energetinės nepriklausomybės Lietuva privalo žinoti, kas slypi jos žemės gelmėse, tad turime suteikti galimybę investuotojams žvalgyti mūsų šalies žemės kloduos. Šiam procesui reikalingi saugikliai jau priimti. „Chevron“ ir dabar dirba Lietuvoje Rietavo bloke. Ką tik baigtas gręžti pirmasis gręžinys, kuriame leidimą vykdyti veiklą turi UAB „LL investicijos“, kurios 50 proc. akcijų priklauso „Chevron“ dukterinei įmonei. Buvau patikintas, jog tame plote imamasi reikiamų veiksmų aplinkosaugai užtikrinti, atliekami socialiniai, aplinkosaugos ir sveikatos tyrimai, naudojamos patvirtintos technologijos. Žvalgyba naujame bloke būtų naudinga pačiai Lietuvai: didintų valstybės pajamas, energetinį saugumą, padėtų tenkinti bendruomenės poreikius“, – sako A.Butkevičius.
Netrukus bus skelbiamas konkurso dėl skalūnų dujų žvalgybos nugalėtojas, kuriuo pretenduoja tapti vienintelė dalyvė „Chevron” … Nejuokinga…
tai tik dar kartą parodo piliečių teises šioje valstybėje.
įdomu, ar tokius sprendimus priimantys asmenys yra susipažinę su tokia informacija kaip ši, ar parama partijai nušalina nuo šios prievolės?
“Naivuoliai, besitikintys, kad po tokio konkurso nugalėtojo patvirtinimo „Chevrono“ kompanija užsiims labdaringa veikla, ištirs išteklius, o po to iš naujo tarsis dėl jiems mažiau palankių verslo sąlygų ar galimybių jas išgauti, tegu pasiskaito Ekvadoro laišką Skandinavijos ir Baltijos valstybių parlamentams, kuriame rašo, kad „daugiau nei tris dešimtmečius vykdžiusi naftos gręžimo veiklą Ekvadoro Amazonės regione, „Chevron“ bendrovė atogrąžų miškuose išleido daugiau nei 18 mlrd. galonų toksinių nuotekų, taip priversdama vietos gyventojus kęsti vėžio susirgimus, persileidimus ir apsigimimus. Teismo procesas truko beveik devynerius metus. Bendrovė „Chevron“ taikė (ir vis dar taiko) atidėliojimo taktiką, siekdama neleisti priimti sprendimo dėl jų ieškinių. Įrodymai Ekvadoro pirmosios instancijos ir apeliaciniame teismuose aiškiai parodė, kad bendrovė „Chevron“ (a) beatodairiškai vykdė standartų neatitinkančią veiklą Ekvadore, siekdama sumažinti produkcijos kaštus iki minimumo, taip sukeldama, ekspertų nuomone, didžiausią ir daugiausia žalos padariusią su nafta susijusią nelaimę istorijoje; (b) akivaizdžiai pažeidė daugelį Ekvadoro įstatymų, savo pačios sutartinių įsipareigojimų bei tuo metu galiojusių naftos pramonės standartų ir taip (c) padarė didelę žalą aplinkai, kurios teritorija dydžiu prilygsta Rod Ailando valstijai, JAV, dėl kurios per kitus dešimtmečius kils be galo daug sveikatos pavojų tūkstančiams atogrąžų miškų gyventojų, jei nebus imtasi veiksmų visapusiškai ją išvalyti. Įrodymus prieš bendrovę „Chevron“ pateikia ne tik ieškovai, bet ir pačios bendrovės „Chevron“ ekspertai ir aplinkos apsaugos auditoriai bei nepriklausomi trečiųjų šalių šaltiniai. Sprendime dėl žalos atlyginimo taip pat yra numatyta ir baudžiamoji dalis, pagal kurią bendrovė „Chevron“ turi būti nubausta už bandymą kenkti teismui ir grasinti teisėjams kalėjimu, jei šie nepriimtų sprendimo bendrovės naudai.“
(cituota iš: Dalius Stancikas. Tai įvyks, tik klausimas: kada?)