Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos primena, kad nuo 2013 m. kovo 1 d. pasikeitė kai kurie Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai. Šie pasikeitimai susiję su Europos Sąjungos (ES) direktyvų, kuriose akcentuojamas eismo saugumas ir aplinkosauga, įgyvendinimu.
Prieš tai galioję Techniniai reikalavimai didžiąja dalimi atitiko ES direktyvų nuostatas, todėl nuo kovo 1-osios pasikeitė tik nedidelė jų dalis, susijusi su tikrinimo metodų pasikeitimu.
Nuo šiol stabdžių patikros metu papildomai bus tikrinama stabdžių valdymo įtaisų (pedalo ir (ar) svirties) eiga bei jų valdymo metu kylanti įvarža ar atsiradęs laisvumas, automatinis priekabos stabdžių veikimas, atjungiant kai kurias jungtis (šis tikrinimas bus atliekamas tik transporto priemonėms su pneumatine stabdžių sistema).
Tikrinant daugiau dėmesio taip pat bus skiriama tiesioginę įtaką eismo saugumui turintiems transporto priemonių elementams: vairo mechanizmui, ratams, padangoms. Jeigu neveiks stabdžių skysčio indikatorius, tai bus laikoma dideliu trūkumu.
Labai svarbia išlieka ir išmetimo sistemos patikra. Naujuose techniniuose reikalavimuose numatytas motorinių transporto priemonių išmetamųjų dujų neutralizavimo (toksinių medžiagų mažinimo) įrangos (katalizatorių) išsamesnis tikrinimas. Jei transporto priemonės pirmosios techninės apžiūros metu nebus katalizatoriaus, nurodytos jos konstrukcijoje, tai irgi bus vertinama neigiamai.
Tačiau Techniniuose reikalavimuose numatyta ir nemažai pakeitimų, kad privalomoji techninė apžiūra būtų paprastesnė: atsisakyta išmetamųjų dujų automobiliuose dvigubos patikros; iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama suskystintų dujų įrangos sumontavimo pažymos; atsisakyta vertinti trūkumus, susijusius su transporto priemonių estetine išvaizda bei nesvarbius kelių eismo dalyvių saugumo požiūriu, ir pan.