Šiemet sukanka 10 metų nuo to kai 2002 spalio 19 d. Vilniuje ant Gedimino kapo kalno buvo iškilmingai įšventintas Lietuvos Romuvos Krivis.
Spalio 19 d., penktadienį 17.30 val. Kaune, ant Veršvų piliakalnio vyks Krivio dienos minėjimas.
Prieš šventę bus padėta gėlių ir uždegtas žiburėlis ant vaidilos Jono Gedimino Beržanskio-Klausučio kapo. Jis pirmasis naujausioje istorijoje 1905 10 22 d. parašė prašymą pripažinti jį senojo lietuvių tikėjimo išpažinėju ir po 12 metų tokį pripažinimą gavo iš caro valdžios Petrapilyje. J.G.Beržanskis-Klausutis yra palaidotas pirmose Romainių kapinėse, 11 kvartalas,11 eilė, 5 kapavietė.
Šventės eiga:
1. Rago garsai nuo piliakalnio į visas pasaulio puses.
2. Apeinamas ratas apie Aukurą, šoniniu žingsniu, susikabinus plaštakom, per alkūnes sulenktom rankom dainuojant: Dijūta kalnali,dijūta kalnali, Dijūto kalnali, dijūto kalnali…
3. Žemaičių vaidila Romualdas įžiebs Aukuro ugnį.
4. Giedama giesmė Dievams ir Deivėms – Dega ugnelė.
5. Atliekamos ugnies apeigos.
6. Visi susikabina už rankų susikaupimui prie Aukuro.
7. Skamba nuo piliakalnio instrumentinės muzikos kūrinys.
8. Minčių išsakymas : Vaidila paduoda lazdą kalbančiajam 3-5 min pasisakymui. Krivulė gražinama į rankas Kriviui. Tik iš Vaidilos rankų perima lazdą sekantis kalbėtojas ir t.t.
9. Baigus pasisakymus vėl skamba instrumentinė muzika, ragas.
10. Vaišės – kava, arbata iš termosų, smulkus sumuštinis ar šiaip skanėstas. Alkoholis nepageidaujamas.
Atvykimas: Kaunas. Raudondvario plentas, 188 namo gale takelis į piliakalnį. Troleibusai Nr 11 ir 7 iki sustojimo Gervių gatvė ten yra piliakalnio rodyklė. Automobiliu važiuojant Vakariniu lankstu nuovažoje į Raudondvario plentą prie šviesoforo tiesiai į kiemus ties geltonu kiosku.
Senojo baltų tikėjimo pasekėjams būtinybė atkurti Krivio pareigybę iškilo kai 1992 metais buvo oficialiai įregistruota Senojo baltų tikėjimo bendruomenė Romuva ir ėmė kurtis Romuvos bendruomenės visoje Lietuvoje. Tuomet iškilo būtinybė jas suvienyti į bendriją. 2002 m. Vilniuje susirinkę Romuvos bendruomenių atstovai įkūrė Vaidilų Ratą, kuriame buvo nutarta išrinkti Krivį – visos Romuvos vadovą. Juo buvo išrinktas Jonas Trinkūnas. Taip pat buvo nuspręsta, kad romuvų vadovams, išmanantiems papročius, kultūrą ir religiją, o svarbiausia – mokantiems vadovauti apeigoms, bus suteiktas vaidilų vardas. Krivis atstovauja Romuvai kaip dvasinis jos vadovas. Ir vaidiloms, ir Kriviui buvo patikėta rūpintis Romuvos bendruomenių gyvavimu, jų dvasiniu augimu.
Krivio diena bus pažymėta ir Vilniuje. Spalio 21 dieną, sekmadienį, 17 valandą, ant Gedimino kapo kalno Užupyje Vilniaus Romuvos bendruomenės nariai užkurs aukurą, prie kurio ugnies tęsti protėvių dvasinę tradiciją prieš dešimt metų prisiekė Romuvos Krivis.
Labai džiaugiuosi, kad dar yra lietuvių, kurie meldžiasi saviems Dievams.
“…būtinybė atkurti Krivio pareigybę iškilo kai 1992 metais buvo oficialiai įregistruota…” – “…atstovai įkūrė Vaidilų Ratą, kuriame buvo nutarta išrinkti Krivį – visos Romuvos vadovą…” – “…buvo iškilmingai įšventintas Lietuvos Romuvos Krivis…”
Kokia čia dar “krivio pareigybė”, ir dar “atkurti”? 1992 metais dar buvote nepamiršę komuniagų partijos sandaros ir ‘įsiteisinote’ kaip jie. Dar suprasčiau, jei Žynys palaimintų krivį spręsti pasaulietinius reikalus… 🙁
O tai tamsta Kemblį, o kas kokiam žyniui suteikė statusą, kad Krivių Krivasitį turėtų įšventinti? O kas tą žynį į žnius įšventino a? Tai galiu paprastai ir atsakyti jeigu žmogus turi pajautą ir atsakomybę tuo keliu eiti, ir ne tik tai jeigu yra išrenkamas kitų žmonių kurie juo tiki tai jokio žynio ir nereikia, nes žyniai ar kitokio pobūdžio nereliginiai šventikai tampa patys vedlesiai, nes taip nori Dievas ar dievai arba jau kaip minėjau išrenka žmonės tad netauzyk čia niekų… 🙂
O aš ir galvoju, kaip čia Kemblys taip ilgai dar neužsipuolė romuviečių? 🙂
Gal, sakau, susirgo, ar dar kas atsitiko?
P.S. Kembly, skaitau tavo pranešimus, pastoviai keikiančius romuviečius (na ir žygeivius, taip sakant retkarčiais priduriant “dėl kompanijos”), ir niekaip nesuprantu – ar tu koks aršus fanatikas-katalikas ar iš Romuvos išspirtas “atskalūnas”?
Jei teisingas paskutinis variantas, tai gal tu geriau jau kokią savo atskirą Lietuvių prigimtinio tikėjimo sektą ar bent jau grupelę susiorganizuok – kokį nors “tikrųjų raganių ratą” ar panašiai; o po to galėsi pasivadinti “Vyriausiu raganiumi Kembliu”…
Na o po to galėsi čia girtis savo pasiekimais… 🙂
Žygeivis:
“O tai, ką mes darėme 7, 8, 9 dešimtmečiuose, buvo patvirtinta partizanų vadų pasitarimuose, kada jie suprato, jog ginkluota kova jau nebeturi perspektyvų ir būtina keisti kovos formas.”
Žygeivis:
“Galiu dabar pasakyti, kad viename žygyje netgi buvau nusibeldęs į Iraną, kur tada vyko Chomeinio revoliucija – per tuometinę Turkmėnijos sieną tada gana laisvai buvo galima pereiti ir grįžti. Ypač jei “zastavoje” pagerdavai kartu su vietiniais karininkais, atsivežęs savo spirito. 🙂 “
Žygeivis:
“Jau prieš tai – Sąjūdžio metais – dalyvavau labai įvairioje veikloje organizuojant Sąjūdžio veiklą, rinkimines kampanijas, platinant Sąjūdžio spaudą rusų kalba Sovietų Sąjungoje, kuriant įvairias tautinio jaunimo organizacijas Lietuvoje ir įvairiose SSSR respublikose, koordinuojant jų bendrą veiklą.”?
https://alkas.lt/2012/10/09/i-satkauskas-ispudziai-is-europos-etniniu-religiju-kongreso-odenseje/#comments
Kembly, tu apie mano jaunystės “nuotykius” Irano-Turkmėnijos pasienyje šioje svetainėje kartoji jau ar ne 5-tą kartą ???
Ir dar neatsibodo? 🙂 🙂 🙂
Bet svarbiausia – o ką tai turi bendro su mano labai aiškiu ir tiesiu klausimu apie tavo paties “tikėjimą” bei tavo nuoseklų ir reguliarų kabinėjimąsi prie romuviečių? 🙂
Gal galų gale paaiškinsi tikrąją priežastį?
P.S. O aš juk nesu nei katalikas, nei romuvietis – tiesą sakant, esu absoliutus ateistas.
Beje, tu juk tai ir pats puikiai žinai – neabejotinai skaitei apie tai mano svetainėje (tu juk ten kiekvieną eilutę išstudijavai, sprendžiant iš tavo vis pateikiamų citatų)? 🙂
Žygeivi, tai ar verta tam niektauzai skirti tiek dėmesio ir dalyvauti su juo diskusijoj?
Beje, tamsta Kemblys yr internetinis trolis, tad nereikia kreipti į jį dėmesio. 🙂
Ir kodėl gi nepasilinksminti, kada nuotaika po tokių Seimo “demokratiškų rinkimų” nekokia?
“Giliamintiški pokalbiai” su Kembliu yra pati geriausia “relaksacija”… 🙂 🙂 🙂
P.S. Beje, Kembly, gal patarsi, kaip teisingai lietuviškai pateikti šį žodį?
Juoka kelia sarlatanai…:)
Aukuro įšventinimas ant Veršvų piliakalnio, Krivio dienos proga, mūsų romuvių dvasią stiprinantis renginys. Ir gėlės buvo padėtos ant Beržansko- Klausučio kapo ir žiburėlis ten uždegtas ir žmonių į šventę susirinko daug, net Dievai padovanojo nuostabų šiltą vakarą.Visus suvienijo apeigų šventumas ir nuoširdus bendravimas.Tai signalinis piliakalnis, dabar signalai perduodami kitu techniniu būdu, ne dūmais,bet vis tiek esmė ta pati- žinios perdavimas. Nuo piliakalnio viršūnės buvo pasveikintas su įšventinimo jubiliejumi Krivis Jaunius, pasaulietiškai Jonas Trinkūnas.
Taip dvasingumo lašas nuo vieno aukuro, nuo kito – žiūrėk jau vis labiau stiprėjanti Romuvos srovelė…
“Taip dvasingumo lašas nuo vieno aukuro, nuo kito – žiūrėk jau vis labiau stiprėjanti Romuvos srovelė…”
Nuo 1967 metų jau turėjo būti ne srovelė, o visas ‘pamižupis’ 😀 😀 😀
Neaiškus šitas sakinys: „Lietuva ir lietuvių tauta gyvena sudėtingų iššūkių metą. Šiuo sudėtingu metu stebime ir naujus tautos atgimimo ženklus. Kas po šiuo sakiniu slepiasi, ką reiškia „Lietuva ir lietuvių tauta gyvena sudėtingų iššūkių metą. Šiuo sudėtingu metu stebime ir naujus tautos atgimimo ženklus. Kokius atgimimo ženklus ir t t. Kodėl vis nukeliama krivio įšventinimas, dėl kokio krivio asmens tai yra daroma. lyvis