Penktadienis, 9 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

J.Keleras. Di­džia­jam Pan­bal­tis­tui – su mei­le ir be la­šo ne­gan­dos

Julius Keleras, www.satenai.lt
2012-09-07 11:55:36
0
J.Keleras. Di­džia­jam Pan­bal­tis­tui – su mei­le ir be la­šo ne­gan­dos
Pėteris Brūveris | J.Kelero nuotrauka
Pėteris Brūveris | J.Kelero nuotrauka

Pė­te­ris, taip jį va­din­da­vau ir at­min­ty­je te­be­va­di­nu, nors Vla­das Bra­ziū­nas pas­ta­rai­siais me­tais ret­sy­kiais su­niurgz­da­vo, kad tai­syk­lin­gai de­rė­tų jį va­din­ti Pė­te­ru. Vi­sai ga­li­mas daik­tas, ta­čiau tai per vė­lu vi­sais at­žvil­giais – ir Di­džio­jo Pan­bal­tis­to ne­bė­ra, ir ma­no at­min­tis at­si­sa­ko per­krau­ti sa­vo kie­tą­jį (ar minkš­tą­jį) dis­ką. Są­mo­nė pa­vy­džiai sau­go Pė­te­rio vei­dą, ju­de­sius, kal­bė­ji­mą, juo­ką, ypač jam rim­čiau įka­lus, o Pė­te­ro ne­pri­si­leis­tų nė per žings­nį. Ne­pa­ži­no­jau to­kio, Vla­dai. O tas, pa­ži­no­ta­sis, pir­mą­syk pa­si­ro­dė Vil­niaus ho­ri­zon­te ko­kiais 1984-ai­siais: Vai­do­tas Dau­nys, Jau­nų­jų ra­šy­to­jų sek­ci­jos pir­mi­nin­kas, tie­siog lie­pė man, anos sek­ci­jos na­riui, jį glo­bo­ti. Ir glo­bo­jau.

Pė­te­ris su ke­liais jau­nais lat­viais bu­vo at­vy­kęs mo­ky­tis lie­tu­vių kal­bos ir ap­gy­ven­din­tas Saulėtekio stu­den­tų mies­te­ly­je, pa­čia­me Ant­akal­nio ga­le. Do­va­nų at­ve­žė ir vi­suo­met lan­ky­da­ma­sis at­vež­da­vo bent po pus­met­rį lat­viš­kų kny­gų, dau­giau­siai po­ezi­jos. Iš­si­vež­da­vo ir­gi kal­nus. Bu­vo go­dus kal­bų: skai­tė, mo­kė­si, kal­bė­jo, ver­tė.

Ne­pa­me­nu, ar tuo­met su­si­tik­da­vo­me kas­dien, bet sa­vait­ga­liais apie pu­siau­die­nį Pė­te­ris tik­rai pa­bels­da­vo į Kran­ti­nės 31 na­mo 74 bu­tą (skam­bu­tis dėl da­bar ne­pa­me­na­mų prie­žas­čių daž­niau­siai bū­da­vo be­bal­sis) ir nu­griau­dė­da­vo: „Ju­lius, lai­kas alus dzer­ti!“ („Alus“, ži­no­ma, kir­čiuo­da­vo lat­viš­kai „a“.) Lai­kas tai lai­kas. Įduo­da­vau du dro­bi­nius, ge­rai at­me­nu, pa­tva­rius mai­šiu­kus su ran­ke­nom, tad Pė­te­ris oriai nu­žings­niuo­da­vo ir at­si­sto­da­vo į ei­lę „Eg­lu­tės“ krau­tu­vė­je. Grįž­da­vo šla­pias, bet lai­min­gas: ei­lė bū­da­vo il­ga, kan­ki­nan­ti, sa­vait­ga­liais ta­ry­bi­nė liau­dis pa­jus­da­vo ma­jes­to­tiš­ką, vi­są dar­bo sa­vai­tę tram­dy­tą troš­ku­lį. Ger­da­vom tą alų, kal­bė­da­vom, kal­bė­da­vom, kal­bė­da­vom. Apie po­ezi­ją, ver­ti­mus, kal­bas. Pė­te­ris daug jų mo­kė­jo, daug dar mo­kė­si. Ne­pa­me­nu, ar apie mer­gi­nas ir­gi. Ga­li­mas daik­tas. Kaip be jų?

Ir ta­da, ir vė­liau, ke­lis de­šimt­me­čius, ne­su ma­tęs, kad Pė­te­ris iš­gė­ręs ka­da bū­tų ta­pęs ag­re­sy­vus. O iš­ger­ti mėg­da­vo taip pat kaip ir vers­ti ar ra­šy­ti. Iš­gė­ręs kaip se­nas jū­ri­nin­kas vi­sa­da kaž­ko­dėl kal­bė­da­vo tik ru­siš­kai, ne lat­viš­kai ir ne lie­tu­viš­kai. Vi­suo­se sa­vo gy­ve­ni­mo veik­los fron­tuo­se bu­vo la­bai azar­tiš­kas, bet la­biau­siai – įkvėp­tas kū­ry­bos žmo­gus, pa­si­ry­žęs iš­vers­ti ko­ne vi­są ge­riau­sią lie­tu­vių po­ezi­ją, ku­ri, duk­ros ga­li pa­liu­dy­ti, iš­vers­ta, su­dė­lio­ta į ap­lan­kus, gra­žiai te­be­gu­li jo kam­ba­ry (ne­si­no­ri sa­ky­ti „ka­bi­ne­te“, nes to­ji erd­vė iš­syk pra­ras­tų brū­ve­riš­ką jau­ku­mą), lauk­da­ma sa­vo va­lan­dos.

Pė­te­ris ver­tė iš įvai­rių tiur­kų gru­pės kal­bų: azer­bai­dža­nie­čių, tur­kų, Kry­mo to­to­rių, ga­ga­ū­zų, taip pat iš mord­vių, ru­sų, vo­kie­čių ir prū­sų. Iš vo­kie­čių ir­gi. Gal leng­viau bū­tų pa­sa­ky­ti, iš ko ne­ver­tė. Iš pran­cū­zų tik­rai, iš an­glų ir­gi, nors šią kal­bą, re­gis, pu­sė­ti­nai mo­kė­jo. Pa­me­nu, pir­mą­kart lan­ky­da­ma­sis Lie­tu­vo­je vie­nai nak­čiai iš ma­nęs pa­si­sko­li­no to­kią plo­ne­ly­tę Ge­or­go Trak­lio kny­ge­lę, vers­tą Si­gi­to Ge­dos. Iš ry­to grą­ži­no. Ver­dik­tas: iš­vers­ta to­bu­lai, jo­kios sa­vi­va­lės.

Pė­te­ris mo­kė­jo kal­bų, ne­ver­tė iš pa­žo­di­nių kaip kai ku­rie ki­ti. Jam tai bu­vo gar­bės rei­ka­las. Mo­kė­si iš Knu­to Sku­je­nie­ko, Ul­džio Bėr­zi­nio, ki­tų lat­vių pa­ži­bų… Iš vie­nų – kal­bų, iš ki­tų – siaus­mo. Abi dis­cip­li­nas ge­rai iš­ma­nė. Gal vie­ną jų net per ge­rai, ta­čiau, ką be­veik­si, taip jau nu­ti­ko. Ne­mė­go mai­vy­tis, ger­ti ka­vos dviem pirš­tais kaip kai ku­rie įno­rin­gi, pa­mai­vin­gi ge­ni­ja­lūs raš­ti­nin­kai, aukš­tin­ti sa­vęs ar sa­vo kū­ry­bos. Tie­siog ra­šė, ver­tė, gė­rė. Nors nie­kuo­met ne­slėp­da­vo, kad yra ge­riau­sias „lat­vie­šu dzej­nieks“, pui­ky­bės ne­tu­rė­jo: su juo vi­sa­da bu­vo pa­pras­ta bū­ti. Be­je, Brū­ve­ris lat­viš­kai – „alu­da­ris“, tad po­mė­gis alui čia lyg ir nie­ko keis­ta.

Kai vė­liau sy­kį ar du per ko­kį iš­ti­są pen­kme­tį už­suk­da­vau į Ka­lė­jos, Rīgas ra­jons, Pė­te­ris vi­sa­da dirb­da­vo. Ir be­maž ne­pa­me­nu at­ve­jo, kad man tik įžen­gus ir vos spė­jus pa­si­svei­kin­ti su vi­sais, ku­rie tuo me­tu su­kio­da­vo­si so­de ar tro­boj, jis ne­pul­tų klau­si­nė­ti apie vie­no ar ki­to lie­tu­viš­ko žo­džio, jun­gi­nio, sa­ki­nio reikš­mę. Ma­ža­me na­me­ly­je 14 km už Ry­gos (ar prieš Ry­gą, ne­ly­gu kaip žiū­rė­si) gy­ve­no su žmo­na, dai­li­nin­ke ir pe­da­go­ge Ive­ta, dvy­nu­kėm In­dra ir Za­ne ir se­nu­te ma­ma, mo­kan­čia tik lat­viš­kai. Na­me­lis, „trau­ki­nio“ ar „ko­ri­do­riaus“ ti­po, bu­vo (ir, ti­kiu, te­bė­ra) pa­pras­tas, bet la­bai pa­to­gus, di­de­lė bib­lio­te­ka, gre­ta pro lan­gus ma­ty­ti ma­žy­tis so­das ir kaip ži­bin­tas aukš­tas du­šas, tiks­liau, stry­pas su du­šo gal­vu­te, čia pat, lau­ke, prie sta­liu­ko po obe­li­mis, kur ne sy­kį esa­me ry­mo­ję su įvai­rių tau­ty­bių bu­te­lai­čiais, mė­gi­nan­čiais mus pra­kal­bin­ti. Ži­no­ma, daž­niau­siai va­sa­rą. Ir, ži­no­ma, dau­giau­sia lat­viš­ko alaus. O dar tiks­liau – „Lač­plė­siu“, pa­va­din­tu An­drėjaus Pum­pu­ro su­kur­to na­cio­na­li­nio epo (1888) var­du.

Vie­ną to­kią va­sa­rą, maž­daug prieš aš­tuo­ne­tą de­vy­ne­tą me­tų, kiau­rą die­ną pra­ry­mo­jom lau­ke prie sta­lo, obe­lų pa­unks­nė­je, kai Ive­ta iš­va­žia­vo į dar­bą dai­lės mo­kyk­lo­je. Su Pė­te­riu lė­tai gurkš­no­jom alų, jis vis kaž­ko­dėl baig­da­vo­si, ta­da va­žiuo­da­vom į krau­tu­vė­lę įkal­nė­je už ko­kių ke­tu­rių šim­tų met­rų. Jis man duo­da­vo dvi­ra­tį su stab­džiais, pats stver­da­vo ki­tą, be stab­džių. Ži­no­ma, pa­gal­vo­jau ta­da, žmo­gui be stab­džių ir dvi­ra­tis be stab­džių tin­ka. Sal­džio­ji po­re­lė! Kirs­da­vom plen­tą (jis vi­sai gre­ta Pė­te­rio na­mo), pra­lei­dę dul­kan­čias link Ry­gos fū­ras, ma­žiau nei pus­ki­lo­met­ris, ir jau vie­toj. Mi­nia­tiū­ri­nė kai­mo krau­tu­vė su vie­na dau­giau į ne­kil­no­ja­mą­jį nei kil­no­ja­mą­jį tur­tą pa­na­šia par­da­vė­ja, ke­liom bu­te­liais ap­gy­ven­din­tom len­ty­nom ir daug ne­ap­mo­ka­mų, už­tat ap­smuk­tkel­nių pa­gal­bi­nin­kų, aki­mis go­džiai ry­jan­čių bliz­gias stik­li­nes for­mas, mer­giš­kai dro­viai sle­pian­čias sa­vo tu­ri­nį. Su kai ku­riais Pė­te­ris per­si­mes­da­vo žo­džiu, nors la­bai ne­bū­da­vo ka­da: rei­kė­jo sku­bė­ti ger­ti alaus, Pė­te­riui (o jis Ry­gos kon­ser­va­to­ri­jo­je bu­vo bai­gęs chor­ve­dy­bą), be ki­tų, dai­nuo­ti tur­kų liau­dies dai­ną „Bal­ti ba­luo­zi“, sė­dė­ti sau­lė­kai­to­je, kal­bė­ti apie ru­sus Lat­vi­jo­je, lat­vius Šve­di­jo­je, kny­gas, lat­vių ir lie­tu­vių po­ezi­ją, Knu­tą, ką jis pa­sa­kė, ką gal­vo­ja… San­ty­kiai su Knu­tu vi­sa­da bū­da­vo Pė­te­riui itin svar­būs, net­gi es­min­gi.

Knu­tas po Ja­nio Rai­nio, kiek su­pran­tu, bu­vo (ir te­bė­ra) tar­si lat­vių po­ezi­jos tė­vas, jo biog­ra­fi­ja įspū­din­ga: kaž­ka­da mo­čiu­tės se­suo bu­vo pa­sa­ko­ju­si, jog jį iš­ve­žė į la­ge­rį dėl to, kad po „En­cyc­lopædia Bri­tan­ni­ca“ pa­ro­dos Mask­vo­je bri­tai jam pa­do­va­no­jo en­cik­lo­pe­di­jos kom­plek­tą. Bu­vo taip ar ne, po­li­glo­tas ir iš­min­čius Knu­tas Pė­te­rio bu­vo laikomas bent jau krikš­ta­tė­viu ir jo nuo­mo­nė Pė­te­riui reiš­kė daug.

Ta­čiau tą­syk kal­bos so­de, net ir at­si­bo­gi­nus alaus, bai­gė­si – grį­žo Ive­ta ir la­bai tau­riai pa­si­pik­ti­no: aš vi­są die­ną dir­bau, o jūs čia alų tiek pat lai­ko gė­rėt… Ži­nia, jos pyk­tis il­gai ne­tru­ko – po valandėlės jau val­gėm so­de nu­skin­tas sa­lo­tas, mie­liau­siai šne­ku­čia­vo­mės, o ge­ro­kai ap­te­mus, be­maž tam­so­je, Pė­te­ris, tik­ras lat­viš­kas ruo­nis, vi­siš­kai nuo­gu­tė­lis sma­giai teš­ke­no­si po sa­vo so­do du­šu. Pa­me­nu, ban­džiau jį net­gi fo­to­gra­fuo­ti, bet tam­sa tu­rė­jo ga­lin­ges­nį in­stru­men­tą nei ma­na­sis.

Pri­si­me­nu, prieš ge­rą de­šimt­me­tį, jau įsi­kū­ręs Niu­jor­ke, ban­džiau pa­si­kvies­ti Pė­te­rį. Ma­niau, pa­si­sve­čiuos, pa­si­žval­gys, pa­siau­sim, su­si­tiks su Jo­nu Me­ku, ku­rio „Se­me­niš­kių idi­les“ bu­vo iš­ver­tęs į lat­vių kal­bą. O ir aš vel­niš­kai bu­vau pa­si­il­gęs se­nų, tik­rų drau­gų. Ta­čiau Pė­te­ris at­ra­šė: „Į Ame­ri­ką ne­no­riu, o į Lie­tu­vą – oho­ho!“ Tą jo oho­ho pui­kiau­siai at­si­me­nu, lai­kau sau­giai at­min­ties ki­še­nė­lė­je, kaip ir ke­le­tą ki­tų pė­te­riš­kų nuo­ty­kių.

Ki­ti lie­tu­vių raš­ti­nin­kai vei­kiau­siai at­si­min­tų ai­bę pa­na­šių, gal dar ne vi­sus ir pa­sa­ko­ti ga­li­ma. Vie­nas to­kių pa­sa­ko­ti­nų nu­ti­ko 2006 m. Pė­te­rio dė­ka bu­vau pa­kvies­tas į Ry­gos tarp­tau­ti­nį po­ezi­jos fes­ti­va­lį. Daug kur skai­tėm po­ezi­ją, ver­ti­mus, ben­dra­vom. Tie­sa, vie­nas pir­mų­jų ma­no skai­ty­mų bu­vo ga­na ko­miš­kas – Ry­gos uni­ver­si­te­te skai­tė­me stu­den­tams, o aš už­mir­šau aki­nius. Pa­si­sko­li­nau Pė­te­rio, ta­čiau ne itin ti­ko, o dar ap­švie­ti­mas bu­vo be­veik nu­li­nis. Ypač ne­kas man bu­vo skai­tant an­gliš­kuo­sius ver­ti­mus – žli­bi­nė­jau po po­pie­riaus la­pus kaip pas­ku­ti­nis duo­nos ne­su­siu­ba­ga­vęs na­ba­gas. Už­si­mer­kęs rai­des tur­būt ge­riau bū­čiau ma­tęs. Na, kaip ten be­bū­tų, fes­ti­va­lio fi­na­las Ry­gos Dai­lės te­at­re, da­ly­vau­jant Pre­zi­den­tei ir kt. fra­kuo­tiems val­džios žmo­nėms. Sce­na pil­na kul­tū­ros žmo­nių, sce­na­ri­jus pa­pras­tas: teks­tą skai­to au­to­rius ir po jo – ver­tė­jas. Ma­no ei­lė­raš­čių ver­ti­mus tu­rė­jo skai­ty­ti Pė­te­ris. Sce­na iš­puoš­ta, tai pa­grin­di­nis Lat­vi­jos kul­tū­ros for­pos­tas, tad jo­kių juo­kų. Tik juo­das ak­so­mas, spin­de­sys, jo­kio skur­do – vie­na pra­ban­ga (iki kri­zės dar dve­ji me­tai). Ma­no ei­lė skai­tyt. Aš per­skai­tau, bet Pė­te­ris sun­kiai do­ro­ja­si, ne­be­ga­li. Įvei­kia tik­tai pu­sę. Ką gi, sė­dam, lau­kiam pa­bai­gos, iš­klau­som ki­tus. Vis­kas (na be­veik) pa­gal pro­to­ko­lą. Po ke­lio­li­kos mi­nu­čių Pė­te­ris at­gau­na ža­dą, ne­ly­gi­nant kas ba­te­ri­jas bū­tų pa­kei­tęs: iš­si­tem­pia ma­ne į už­ku­li­sius, ko­piam aukš­tyn virš sce­nos, kur dar vyks­ta veiks­mas. Pro­žek­to­riai, per­tva­ros, so­fi­tai. Že­myn ge­riau ne­žiū­rė­ti. Pa­sie­kiam kam­ba­rius, kur re­pe­tuo­ja­ma, dir­ba bu­hal­te­rės ir pan. Vi­sur pil­na žmo­nių, nors ir vė­ly­va po­pie­tė. Pė­te­ris ver­žia­si pro kiek­vie­nas du­ris, tar­da­mas ma­giš­ką žo­dį: „Šveiks!“ Jam at­sa­ko­ma ir­gi taip: „Šveiks!“ Ne­rei­kia ma­ny­ti, kad jis svei­ki­na­si ir pa­žin­di­na ma­ne su te­at­ra­lais. Ne, pa­si­ro­do, šia­me te­at­re jau ke­le­rius me­tus la­bai sėk­min­gai ei­na miu­zik­las apie ka­rei­vį Švei­ką – o Pė­te­ris Brū­ve­ris su­kū­rė jam žo­džius. Bu­fe­te iš­ge­riam po ke­lias „Kru­vi­ną­sias Me­ri“. Ren­gi­nys bai­gia­si, vi­si su­gu­ža švęs­ti, Pė­te­ris su kom­pa­ni­ja dar va­žiuo­ja pas jį į na­mus (14 km už Ry­gos), o aš su gru­pe ra­šy­to­jų grįž­tu į Jūr­ma­lą, į Lat­vi­jos ra­šy­to­jų są­jun­gos vi­lą.

Ki­tą­syk, gal apie 2002 m., ren­giau pa­ro­dą Ry­go­je „Kū­no ri­bos“. Su­si­rin­ko daug ge­rai ži­no­mų Lat­vi­jos fo­to­gra­fų, šne­kė­jo­mės. Pa­me­nu, tik­rai bu­vo įdo­mu. Lie­tu­vo­je prieš pa­ro­das sa­ko­mos ne­bent kal­be­lės, o ne dis­ku­tuo­ja­ma. Pė­te­ris at­ėjo ge­ro­kai prieš ati­da­ry­mą ir ne­su­lau­kęs pra­džios ra­miai, tai­kiai už­mi­go ant sce­nos. Be­veik ne­ma­to­mas mie­go­jo kaip sa­vas mie­las per­so­na­žas – koks Pi­te­ris Pe­nas, jo­kiu bū­du ne Ha­ris Po­te­ris su sa­vo ra­ga­nų bur­tais. Jo­kios so­fis­ti­kos. Vis­kas pa­pras­ta kaip Na­zi­mo Hik­me­to po­ezi­jo­je, ku­rią mė­go ir ver­tė Pė­te­ris Brū­ve­ris – pats tik­riau­sias ir di­džiau­sias Pan­bal­tis­tas. Taip jis sa­ve va­di­no, sva­jo­da­mas su­jung­ti lat­vių ir lie­tu­vių kul­tū­ras.

Ma­nau, kad jo sva­jo­nių da­lis pa­sie­kė Die­vo au­sį. Tuo esu tik­ras – kai per­nai lie­pos 24 d. Hen­ri­ka, ir­gi ar­ti­ma Pė­te­rio bi­čiu­lė, po Pė­te­rio lai­do­tu­vių pa­skam­bi­no Ive­tai ir pa­sa­kė, kad ne­ty­čia Lat­vi­jos ra­šy­to­jų są­jun­gos vai­ni­kas bu­vo pri­si­min­tas jos ba­ga­ži­nė­je tik ne­to­li Uk­mer­gės jau grįž­tant, jied­vi nu­ta­rė, kad vai­ni­kui lem­ta plauk­ti Ne­ri­mi, tarsi įkū­ni­jant Pė­te­rio pan­bal­tis­ti­nį te­sta­men­tą. Taip ir pa­da­rėm ties Min­dau­go til­tu, prieš tai per­skai­tę ke­lis Pė­te­rio ei­lė­raš­čius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Rašytojų klube S.Birgelio eilėraščių knygos „Septintas nakty“ pristatymas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Romuva kviečia su pavasariu ir meile susitikti Mildos šventėje Dvarciškėse
Etninė kultūra

Romuva kviečia su pavasariu ir meile susitikti Mildos šventėje Dvarciškėse

2025 05 09
Transmedialus projektas „Šiaurė“ | vdu.lt nuotr.
Kultūra

VDU Studentų konferencijoje „Laisvė kurti“ – Čiurlionio įkvėpti mokslo atradimai

2025 05 09
Paskelbti akcijos „Metų knygos rinkimai 2024“ nugalėtojai | A. Sartanavičiaus nuotr.
Kultūra

Paskelbti akcijos „Metų knygos rinkimai 2024“ nugalėtojai

2025 05 09
Žalvarnis | L Šniaukštos nuotr.
Gamta ir ekologija

Į Lietuvą sugrįžo vieni gražiausių šalies paukščių – žalvarniai. Padėkite juos išsaugoti!

2025 05 09
VDA studentų baigiamųjų darbų paroda suburs naujos kartos kūrėjus | Parodos rengėjų nuotr.
Kultūra

VDA studentų baigiamųjų darbų paroda suburs naujos kartos kūrėjus

2025 05 09
Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt
Gamta ir žmogus

Kelininkai skelbia žiemos darbų pabaigą

2025 05 08
Paminėtos Antrojo pasaulinio karo pabaigos Europoje
Lietuvoje

Macikuose paminėtos Antrojo pasaulinio karo pabaigos metinės

2025 05 08
Užimtumo tarnyba | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

SADM siūlo nedarbo socialinio draudimo pokyčius

2025 05 08

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • nuomonė apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • Mikabalis apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • S,Vilnai apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
  • taiva apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Romuva kviečia su pavasariu ir meile susitikti Mildos šventėje Dvarciškėse
  • VDU Studentų konferencijoje „Laisvė kurti“ – Čiurlionio įkvėpti mokslo atradimai
  • Paskelbti akcijos „Metų knygos rinkimai 2024“ nugalėtojai
  • Į Lietuvą sugrįžo vieni gražiausių šalies paukščių – žalvarniai. Padėkite juos išsaugoti!
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Prezidentas lankosi Lietuvių kalbos institute

Prezidentas: Kalba – mūsų tapatybės pagrindas, kurį turime kasdien stiprinti

2025 05 06
LT Konferencija 2025 m.

Rengiama konferencija „Lietuvių kalba ir tapatybė“

2025 05 04
Petras Gaučas 1999 m.

N. Tuomienė. Paminėtas lietuvybės puoselėtojo, kartografo P. Gaučo atminimas

2025 05 03
Kudirkos Naumiestyje P. Sederavičiaus sukurtos skulptūros | A. Valinskienės, K. Bubelienės nuotr.

Z. Tamakauskas. Žvilgsnis į Suvalkijos kraštą, kuriame buvo sukurtas Lietuvos himnas

2025 04 30
pixabay.com nuotr.

Skaitmeninė kultūros ateitis: Kultūros ministerija pristato ambicingą veiksmų planą

2025 04 20
Vau

R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!

2025 04 19
S. Nognienė. Eilėmis, muzikos akordais ir spalvomis „pražydo“ 21-asis Pagėgių literatūrinis pavasaris | A. Andrulienės nuotr.

S. Nognienė. Eilėmis, muzikos akordais ir spalvomis „pražydo“ 21-asis Pagėgių literatūrinis pavasaris 

2025 04 19
Krokuvos sutartis 1525 04 10

G. Skamaročius. Minime Prūsijos ar Prūsijos kunigaikštystės 500-metį, jo iškilmes ar buvimą patvoryje?

2025 04 11
Susitikime aptartas naujo valstybinės kalbos mokėjimo lygio taikymas | vki.lrv.lt nuotr.

Susitikime aptartas naujo valstybinės kalbos mokėjimo lygio taikymas

2025 04 10
Habil. dr. Kazimieras Garšva

K. Garšva apie Rytų Lietuvos vardyną ir jo rašybą

2025 04 06

Skaitytojų nuomonės:

  • nuomonė apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • Mikabalis apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • S,Vilnai apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
  • taiva apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)
  • S.Vilnai apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Akademinio jaunimo vasaros stovykla-seminaras Balandiškyje

Akademinio jaunimo vasaros stovykla-seminaras Balandiškyje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai