Pirmadienis, 2 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Akademinio jaunimo vasaros stovykla-seminaras Balandiškyje

Salvijus Kulevičius, www.alkas.lt
2012-09-07 12:53:25
1
Akademinio jaunimo vasaros stovykla-seminaras Balandiškyje

Stovykla-seminaras BalandiškyjeŠių metų rugpjūčio 19–25 d. Balandiškyje ir Pašušvyje (Radviliškio rajonas) vyko tarpuniversitetinė akademinio jaunimo stovykla-seminaras „Laisvės kovų atmintis: Sajų sodybos Balandiškyje aktualizavimas ir atgaivinimas“. Stovyklos organizatorius – Šiaulių universiteto Istorijos katedra. Stovykla siekta ugdyti jaunimo istorinę ir paveldosauginę sąmonę bei visuomenei priminti apie išskirtinę mūsų krašto ir visos Lietuvos vertybę – Sajų sodybą Balandiškyje. Norėtųsi pasidalinti šios stovyklos idėja, buitimi ir įspūdžiais.

Priešistorė

Stovyklos idėja gimė 2012 m. kovo 1 d., tačiau jos priešistorė prasidėjo dar 2010 metais. Ir viskas prasidėjo nuo vienos sodybos Balandiškio kaime. Ši nuošali ir kukli sodyba neturi oficialaus adreso, tačiau žinoma kaip Sajų sodyba. Vardą ji gavo nuo šeimininkų – Sajų – pavardės. Pirmasis šeimininkas Stanislovas Sajus Balandiškyje įsikūrė 1924 m. Ši žemė jam atiteko kaip valstybės dovana už dalyvavimą Lietuvos nepriklausomybės kovose (1918–1920 m.). Savo amžių čia nugyveno Stanislovas, jo žmona Elžbieta, dukra Genovaitė. Pastarajai mirus 1994 m. sodyba buvo apleista.

Sodybėlės būta neturtingos ir nedidelės: stovėjo medinis gyvenamasis namas, ūkinis pastatas, šulinys, keli kiti nedideli statiniai, sodas. Šiandieną likę dar mažiau – tik gyvenamojo namo griuvėsių ir sodo. Ko gero viskas taip ir toliau būtų dūlėję, kol nepastebimai išnyktų kaip ir šimtai kitų Lietuvos kaimo sodybų. Bet vienas praeities įvykis neleido visiškai užmiršti šios sodybos. 1949 m. vasario mėnesį Sajų sodyboje susikirto aštuonių Lietuvos partizanų vadų (Jono Žemaičio-Vytauto, Aleksandro Grybino-Fausto, Vytauto Gužo-Kardo, Juozo Šibailos-Merainio, Broniaus Liesio-Nakties, Leono Grigonio-Užpalio, Adolfo Ramanausko-Vanago, Petro Bartkaus-Žadgailos) keliai.

Kaip mena šių įvykių liudininkas Viktoras Šniuolis-Vitvytis ir kaip patvirtina paskutiniai tyrimai, Sajų namuose belangėje kamaraitėje buvo pasirašyti Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio (LLKS) įkūrimo dokumentai. LLKS tapo svarbiausia pasipriešinimo sovietinei okupacijai organizacija, apėmusia visos Lietuvos teritoriją. Norint suprasti šio įvykio svarbą, tenka pasikliauti analogija: jis Lietuvos valstybingumo istorijai iš esmės reiškia tą patį, ką ir Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio (LPS) įkūrimas 1988 m. Taigi Sajų sodyba mūsų atminčiai yra tiek pat svarbi, kiek ir Vilniaus sporto rūmai, kur 1988 m. įvyko LPS steigiamasis suvažiavimas.

Sajų sodyboje paminklinis akmuo

Ko gero, niekas iš anksto neplanavo, kad LLKS steigimas įvyks būtent Sajų sodyboje. Tačiau šis pasirinkimas tam tikra prasme nebuvo atsitiktinis. Jau nuo 1946 m. laisvės kovotojai į šią sodybą užsukdavo pailsėti ir pasistiprinti. Po 1949 m. partizanų vadų suvažiavimo sodyboje (daržinėje įrengtame bunkeryje) veikė LLKS Visuomeninės dalies štabas, leistas LLKS periodinis leidinys – laikraštis „Prie rymančio Rūpintojėlio“. Sajų sodybos bunkeryje ne kartą lankėsi, žiemojo ar sužeisti gydėsi partizanai. Ne veltui sodybos šeimininkė Elžbieta Sajienė amžininkų vadinta partizanų motina. Taigi Sajų sodyba Balandiškyje pelnytai gali būti vadinama Lietuvos savanorio sodyba, Lietuvos partizanų ryšininkų sodyba ir dar drąsiau – Lietuvos valstybingumo ir laisvės centru.

Laisvės židinys Sajų sodyboje gyvavo iki 1952 metų. Tų metų rudenį buvo susektas bunkeris, o sodybos šeimininkai suimti.

Simbolis

2005 m. Sajų sodyba sulaukė oficialaus pripažinimo – ji buvo paskelbta kultūros vertybe ir įtraukta į Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registrą. Apie Lietuvos partizanų kovas šiandieną liudija 337 kultūros vertybės (vietos ir statiniai). Tačiau ir šiame kontekste Sajų sodyba atrodo ypatingai – ji simbolizuoja pozityviąją, viltingąją laisvės kovų pusę, kai dauguma saugomų laisvės kovų vietų mena tragiškus tos epochos įvykius (žūties vietos, laidojimo vietos).

Greta sodybos netruko iškilti paminklinis akmuo. Tačiau nei paminklas, nei oficialus statusas neapsaugojo nuo abejingumo ir aplaidumo – gyvenamasis namas virto griuvėsiais. Snaudžiant atsakingoms valstybinėms ir savivaldos institucijoms, iniciatyvos ėmėsi visuomenė. Susikūrė kelios bendraminčių grupelės. Viena jų susitelkė Vilniuje. Jos ašimi tapo archeologas dr. Vykintas Vaitkevičius bei studentė Aistė Čepulytė. Jie savo jėgas skyrė sodybos moksliniams tyrimams ir valstybinių institucijų įtikinėjimui dėl būtinybės išsaugoti Sajų sodybą. Kita grupelė susibūrė Šiauliuose.

Skulptorius Gintautas Lukošaitis, muzikantai broliai Kęstutis ir Gintautas Gascevičiai ėmėsi radikalesnių akcijų. Jų iniciatyva pradėtos rinkti lėšos Sajų namo išsaugojimui. 2010 m. vasarį už visuomenės suaukotas lėšas iškilo stoginė, turėjusi griūvantį statinį apsaugoti nuo lietaus, sniego ir taip prailginti jo gyvavimą, o vasario 16 d. vėlgi visuomeniniais pagrindais surengtas minėjimas ir koncertas (Aistė Smilgevičiūtė ir grupė „Skylė”, „Bix”, „G&G Sindikatas”), kuriais norėta priminti apie Sajų sodybos egzistavimą ir jos išsaugojimo problemas. Pirmą žingsnį žengė ir atsakingos institucijos – Radviliškio rajono savivaldybės administracija iš Sajų vaikaičių išpirko žemę ir statinius.

Tačiau euforija truko neilgai. Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro kabinetuose, palaikant Krašto apsaugos ministerijai, gimė visuomenės norą ir pastangas ignoruojantis (ar, emocianaliau tarus, išdavikiškas ir ciniškas) sprendimas – avarinės būklės Sajų namą nugriauti ir jo vietoje pastatyti keletą paminkliukų. Kitaip tarus, gyvą atmintį norėta paversti paminkline ir gelžbetonine atmintimi. Skelbta, kad idėjos atkurti sodybą neatsisakoma, tačiau ji atidedama „geresniems laikams“ (išvertus į suprantamesnę kalbą – neribotam laikui arba niekadai). Visuomenė vėl susitelkė. Prie jau minėtų grupelių prisišliejo Šiaulių universiteto atstovai (šių eilučių autorius), sulaukta palaikymo iš Klaipėdos (dr. Vacys Vaivada, istorikas Dainius Elertas).

2012 m. kovo 1 d. Radviliškyje prasidėjo posėdis, kuriame turėjo būti priimtas galutinis sprendimas dėl sodybos likimo. Sodybos išskirtinės reikšmės priminimas, visuomeninių pajėgų susitelkimas, žiniasklaidos dėmesys tapo lemiamais argumentais, privertusias skeptikus pakeisti savo nuomonę. Priimtas sprendimas – Sajų sodybos namą restauruoti, o sunykusius elementus atkurti. Šie įvykiai Sajų sodybą leidžia vadinti ne tik valstybingumo ir laisvės vieta, bet ir visuomenės istorinio sąmoningumo, valios ir susitelkimo simboliu. Tai vienas iš negausių atvejų Lietuvoje, kai visuomenė atvirai pareiškė savo teisę į paveldą ir jo apsaugą.

Posėdžio dieną Valstybinės kultūros paveldo komisijos pirmininkė Gražina Drėmaitė iškėlė mintį, kad kitas gražus ir tikslingas šios visuomeninės iniciatyvos žingsnis galėtų būti akademinio jaunimo stovykla Balandiškyje.

Stovykla

Stovyklos-seminaro organizavimo ėmėsi Šiaulių universiteto Istorijos katedra. Stovykla grįsta idėja, kad valstybingumo ir laisvės „kalvės“ yra ne tik didieji šalies centrai. Kritiškiausiais momentais svarbiausiais židiniais tampa „mažos“ ir „nuošalios“ Lietuvos vietos kaip Sajų sodyba Balandiškyje, todėl ir joms turi būti atiduota derama pagarba, jos turi būti įprasmintos, viešinamos, gaivinamos, atskleidžiama jų dvasia. O praktiškai siekta kelių tikslų – ugdyti akademinio jaunimo paveldosauginę sąmonę ir paspartinti sodybos atgaivinimo darbus.

Stovyklai pasirinkta kiek neįprasta forma. Visų pirma, tai buvo savanoriška vasaros stovykla, kur studentai rinkosi vedami asmeninio noro giliau susipažinti su Lietuvos laisvės kovomis, paveldosauga ar pastovyklauti. Antra – tai buvo tarpuniversitetinė stovykla, kur siekta bendravimo tarp skirtingų aukštųjų mokyklų. Į stovyklą susirinko 19 studentų (dalyvių skaičius buvo ribotas) iš Klaipėdos, Šiaulių, Vilniaus ir Vytauto Didžiojo universitetų. Trečia – stovyklos veiklomis siekta teorines žinias derinti su praktiniais ir kūrybiniais įgūdžiais.

Per septynias stovyklos dienas pranešimus istorijos ir paveldosaugos tema perskaitė devyni pranešėjai – geriausi savo srities specialistai Lietuvoje. Beveik 30 valandų skirta sodybos archeologiniams tyrimams. Studentai, nors ir probėkšmiais, taip pat galėjo susipažinti su paveldo architektūriniais tyrimais, fiksavimo darbais. Diena pasibaigdavo teminiu kino vakaru, parodos pristatymu, naktiniu žygiu partizanų keliais ar kūrybinėmis dirbtuvėmis.

Visi šie darbai nebuvo savitiksliai, bet duodantys realią naudą. Studentai talkino moksliniams tyrimams, kurie yra būtini norint parengti sodybos atkūrimo projektą (kartu su stovykla prasidėjo kitas projektas, skirtas Sajų sodybos moksliniams tyrimams; vadovas – Vykintas Vaitkevičius). Jie kūrė sodybos pritaikymo vizijas, o būtent tinkamas paveldo panaudojimas yra viena svarbiausių prielaidų, kad jis bus aktualus bei gyvuos ateityje. Su studentų vizijomis susipažino Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos, visuomeninės iniciatyvinės Sajų sodybos atgaivinimo grupės atstovai. Galų gale, studentai su savimi išsivežė žinią apie Sajų sodybą, čia vykusius įvykius ir, tikėtina, ją paskleidė plačiau.

Idėja susilaukė nemenko pulko rėmėjų ir pagalbininkų. Stovyklą finansiškai parėmė Kultūros paveldo departametas prie Kultūros ministerijos (Nekilnojamojo kultūros paveldo pažinimo sklaidos, atgaivinimo ir leidybos projektų dalinio finansavimo valstybės biudžeto lėšomis programa), Europos Parlamento narys Algirdas Saudargas, verslininkas Vidmantas Nikša. Patalpomis, transportu ir daug kuo kituo pagelbėjo Radviliškio rajono savivaldybės administracija, Grinkiškio seniūnija, Pašušvio pagrindinė mokykla. Visgi studentai neišvengė stovyklavimo malonumų: miegojimo miegmaišiuose ant grindų, spūsčių prie praustuvės ar tualeto, maudymosi vėsiame tvenkinio vandenyje… Tai gal ir vertė nukabinti nosis, bet vėliau tapo neatsiejamais komponentais, kūrusiais tik stovykloms būdingą nuotaiką ir buitį, bei smagiais prisiminimais.

Jaunimas, genius loci ir paveldas

Kasmet Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų Europos šalių, yra rengiamos Europos paveldo dienos. 2012 m. paveldo dienų Lietuvoje tema – „Genius loci. Vietos dvasia“. Šią tema siekiama atkreipti dėmesį į tai, kas sukuria savitą tiek atskiro paminklo, tiek rajono, tiek viso miestelio ar miesto „aurą“ – išskirtinę vietos dvasią. Genius loci ir jos paieškos tapo dar viena stovyklos idėja. Ir, kaip atrodo, sėkmingai įgyvendinta idėja. Savaitė tyrimų, diskusijų, žygių ir kito betarpiško sąlyčio su Sajų sodyba padėjo atrasti jos savastį. Kiekvienas savyje susikūrė savą Sajų sodybą.

Aida Kavaliauskaitė (VDU): „Po stovyklos-seminaro „Laisvės kovų atmintis“ man ši sodyba tapo viena brangiausių vietų Lietuvoje, nes šioje vietoje praleistas laikas ir atlikti tyrimai man padėjo kitomis akimis pažvelgti į rezistencinio pasipriešinimo laikotarpį.“.

Sajų sodyba

Šarūne Sederavičiūtė (VU): „Sajų sodyba man visada turės didelę sentimentalią vertę susijusią su prisiminimais iš šios stovyklos. Tačiau nuolat galvojant apie Sajų šeimą bei rezistencinį judėjimą išsikristalizavo ir gilesnė simbolinė prasmė – Balandiškis įsitvirtino kaip šviesiosios partizaninio laikotarpio pusės ženklas, čia buvo kuriama nepriklausomos Lietuvos vizija, o pati vieta niekada nebuvo sulaistyta miško brolių krauju.“.

Agnė Stanislovaitytė (ŠU): „Sajų stovykla man yra kaip vienybės simbolis. […] Stovykla susibūrė nemažai gražaus akademinio jaunimo, kas rodo bendrumą ir siekius, jog vis dėl to tai yra svarbu. Juk jaunimas kaip tik ir yra toji grandis, kuri reikalinga paveldo puoselėjimui. Taip pat tai ir pilietiškumo, visuomeniškumo ir bendrumo pavyzdys, kad vis dėl to Sajų sodyba yra ne tik bendruomenės, bet ir visos Lietuvos reikalas. Ir kad apskritai mūsų paveldas yra nusipelnęs, jog jį saugotų, kad būtų paliktas ateities kartoms.“.

Sergejus Staponkus (ŠU): „Dar dabar širdyje skamba Aistės Smilgevičiūtės ir grupės „Skylė“ daina „8 karžygiai“, kuri būtent skirta aštuonių apygardų partizanų vadams, kurie šioje vietoje įvykdė tai, kuo ši vieta ir garsi, atnešusi džiugią naujieną, viltį kovojantiems dėl Lietuvos. Kadangi pats dar ir mokytojauju Šiaulių Gegužių progimnazijoje, tai šita naujiena, šiuo įvykiu noriu gyvai pasidalinti su savo mokiniais. Priminti, sudominti žodžiais, dainom, žygiais.“.

Sajų sodyba įgijo naujų draugų. Ir ko gero ne vien ši sodyba, bet ir paveldas apskritai. Kiekvienas iš stovyklos išsivežė ne tik dalelę Sajų sodybos, bet ir praturtintą žinių bei gebėjimų bagažą.

Šarūne Sederavičiūtė (VU): „Norėjosi susipažinti su šioje srityje dirbančiais žmonėmis, pasigauti idėjų ir įkvėpimo, kurį kartais uždusina knygų dulkės. Mano lūkesčiai išsipildė su kaupu – parsivežiau daug įspūdžių, emocijų, patirties bei pažinčių. Stovykla man padarė teigiamą poveikį. Supratau kad turint gražią idėją ir dirbant jos labui galima padaryti ką tik nori, netgi įveikti valdžios nepalankumą. Svarbu susitelkti bei nenuleisti rankų.“.

Eglė Udraitė (VU): „Tikėjausi sužinoti naujų dalykų susijusių su paveldo saugojimu, apie paveldosauginių vietų pristatymą, parengimą visuomenės dėmesiui. Apskritai, norėjau pabūti paveldosaugos virtuvėje. Lūkesčiai išsipildė su kaupu. Buvo įdomios tiek paskaitos, tiek pats darbas sodyboje.“

Lijana Žėkaitė (ŠU): „Pakeičiau savo įsitikinimus apie partizanus ir paveldą. Kai susiskirstėme grupėmis ir bandėme sukurti viziją, kaip ir kam turėtų būti pritaikyta Sajų sodyba, visi su užsidegimu įsitraukėme į darbą. Visi grupės nariai turėjo tiek daug idėjų, jog net nebesugebėjome visų jų aprėpti. Visi norėjome sukurti tokia viziją, kad atvykę žmonės pajaustų, kad tai yra ypatinga vieta, kurios nevalia nugriauti ir pastatyti tik kelis atminimo stulpus.“.

Stovykla baigėsi. Tačiau Sajų sodybos atgaivinimo darbas tęsiasi toliau – tebevyksta tyrimo darbai, rengiamas Sajų namo atkūrimo projektas. Ir įnašą šiame darbe paliko kiekvienas stovyklos dalyvis. Tai ir jo rankomis atrastas radinys, kuris suteiks vertingos informacijos atkuriant sodybą, ir jo išsakytos idėjos, padėsiančios sukurti sodybos panaudojimo šiuolaikiniams poreikiams koncepciją. Iškalbingas ir faktas, kad šeši stovyklos dalyviai nusprendė talkinti tyrimams ir pasibaigus stovyklai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Naktis, kovojusi prieš okupacijos tamsą
  2. Esame kviečiami į parodą, skirtą 1949 m. LLKS Deklaracijos signatarams
  3. V. Terleckas. Be kompetencijos, su „patikimomis“ čekistų ataskaitomis prieš partizanus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Vytautas says:
    13 metų ago

    Puikus pavyzdys, ką gali entuziastai ir visuomenininkai!

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas
Ukrainos balsas

Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

2025 06 01
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45
Ukrainos balsas

Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

2025 06 01
Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
  • Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti
  • Kai televizorius tampa kibernetinių atakų taikiniu
  • Tik sporto ir mitybos apsisaugoti nuo celiulito gali nepakakti

Kiti Straipsniai

1988 m. Sąjūdžio mitingas Vingio parke | V. Daraškevičiaus nuotr.

Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

2025 06 01
Vokiečių gatvė

Atnaujinama viena pagrindinių sostinės senamiesčio gatvių

2025 05 21
Darius Kuolys

D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

2025 05 21
Minimos pasieniečio Gintaro Žagunio 34-osios žūties metinės

Minėsime pasieniečio Gintaro Žagunio 34-asias žūties metines

2025 05 19
Europos muziejų naktis Laisvės kovų muziejuje | lnm.lt nuotr.

Paskelbta šių metų muziejų nakties dienotvarkė: atidarytos durys, atvertos istorijos

2025 05 17
Muziejų naktis | kernave.lt nuotr.

Europos muziejų naktį pasitikime ten, kur prasideda mūsų istorija – senojoje Kernavėje!

2025 05 14
B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (VI)

V. Valiušaitis. Lenkams – didvyris, lietuviams – grobikas: 90 metų po J. Pilsudskio mirties

2025 05 12
Aistė Petrauskienė. Partizanų bunkerio Daugėliškių miške (Raseinių r.) tyrimų akimirka, 2010 m. | G. Petrausko nuotr.

Istorikė A. Petrauskienė – apie gyvą partizanų istoriją, sovietinės propagandos įtaką ir radinius bunkeriuose

2025 05 12
Glūko miškas Varėnos r. | wikipedija.org, T. Čekanavičiaus nuotr.

G. Jakavonis. Apie socdemų užmojus įvesti nekilnojamo turto mokestį ir steigti karinį poligoną Varėnoje

2025 05 10
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ornitologai kviečia į paukščių palydas

Ornitologai kviečia į paukščių palydas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai