Neseniai man į rankas papuolė ilgas laiškas, kuriuo skatinama gaivinti pilietiškumą, imtis kažko dėl vis labiau nykstančios Lietuvos. Laiško turinio paprašyta kol kas neplatinti. Tokie tekstai, tam tikra prasme plintantys senosios disidentų savilaidos būdu (o juk, rodos, gyvename laisvoje valstybėje) sukelia įvairiausių minčių, derančių net ir pagerbti Perkūną. Artėjant Vėlių metui, dažniau susimąstoma ir apie praeitį, nes ruduo dvelkia mirusiaisiais ir praeitimi. Vėlės, kurios, tikiu, ir Sąjūdžio mitinguose, ir tą kruviną Sausio naktį plazdėjo su gyvaisiais vėliavose, aiškiai stodamos į kovą, aprašytą daugelio tautų legendose – kai tautai reikės pagalbos, jos mirę kariai didvyriai prisikels, kad stotų kartu į mūšį.
Nuo mažens, kai iš tėvų pasakojimų sužinojau apie Sausio 13-osios aukas, dažnai prisimenu Loretą Asanavičiūtę. Daug esu skaičiusi apie ją, kiek sugebėjau rasti šiandieninėje literatūroje. Kokios drąsos reikėjo taip imti ir numirti už Lietuvą, taip niekada ir nesukurti šeimos, negimdyti vaikų, nepatirti Žemės Motinos įsikūnijimo? Niekada nesijuokti, nesiausti su draugais, nestudijuoti universitete, nedirbti mėgstamo darbo, nematyti saulėlydžių? Manau, kad nebuvo lengva.
Jei kiekvienas iš mūsų bent akimirką pagalvotų, kad Vėlių vėliavose skatinama jauna mergaitė padarė tokį žygdarbį, o dabar pati yra Vėlė, plazdanti mūsų vėliavose, ar negėda kiekvienam iš jūsų nestoti į kovą? Ar ne gėda dabar sėdėti prie kompiuterio, kai Lietuva priimamais politiniais sprendimais vis labiau stumiama į Rusijos glėbį? Turėtų būti gėda nebūti pilietiškais po tokio, tiesą sakant, net ne vieno žmogaus žygdarbio. Nejaugi esate prastesni už juos? Nieko nesugebate?
Perkūnas nuo amžių labiau buvo karių ir kunigaikščių, vadinasi, politikų dievas. Ir dar jis savyje neša tiesos ir nepalaužiamo teisingumo prasmes. Paradoksalu? tai reiškia, kad Lietuvos politikai (o tą puikiausiai rodo Kęstučio, Algirdo, Gedimino pavyzdžiai) privalo būti teisingi ir siekti tiesos. Jei dabar taip nėra, vadinasi, kiekvieno pagonio religinė pareiga yra arba juos paauklėti demokratijos numatomais būdais ( mitingais, išankstiniais balsavimais, pasisakymais žiniasklaidoje), arba nuversti juos velniop, užimti sostą ir viską pakeisti iš esmės tvirta savo morale, einančia iš Perkūno.
Šiuo tekstu noriu pasakyti viena: vardan Perkūno, būkite pilietiški. Jei nežinote, ką reiškia būti pilietiškam, pabandysiu pateikti pavyzdžių. Duokite išmaldą elgetoms, o ne “bomžams”. Padėkite neturtingoms motinoms išauginti jų vaikus – organizuokite jiems etnokultūros, Lietuvos istorijos ar panašius būrelius. Aktyviai domėkitės politika ir kiekvieną kartą, kai priimamas blogas sprendimas, protestuokite taip, lyg galėtumėte tuo kažką pakeisti, net jei netikite, kad iš tiesų galite. Protestuodami neatrodykite kaip išbadėję konclagerio vergai, atėję prašyti duonos. Atrodykite tvirti ir agresyvūs, lyg Perkūno kariai, pasiruošę mūšiui. Galvokite ne ką Lietuva jums gali duoti, bet ką jūs Lietuvai. Nešiukšlinkite gatvėse, visada elkitės mandagiai, laikykitės įstatymų, visada eikite balsuoti prieš tai pasidomėję kandidatų biografijomis ir politinėmis nuostatomis, visada balsuokite už tą pačią partiją, o ne kiekvienais rinkimais ją keiskite kaip bukagalviai, turėkite savo politines pažiūras. Negalvokite, kad akivaizdžią problemą kažkas kitas išspręs, galvokite, kad visada viską padaryti turite patys. Ir niekada nesmerkite kovo 11 eitynių, nes bet kokiu atveju jas smerkiate tik todėl, kad pavydite ir jaučiate gėdą, jog paauglių grupė išdrįsta reikšti savo pilietines pozicijas, o jūs tedrįstate tik slėptis savo butukuose. Tiesą sakant, jūs juk ne pirmokai pilietinio ugdymo pamokoje, ir patys turite žinoti, ką reiškia žodžiai dirbti Lietuvai ir būti pilietiškam. Niekada to nepamirškite.
na va. Kai parašai kažką ypač reikšmingo – tyla. iš visų tikrų lietuvių ir pan.
Nuostabi Perkūnkalbė, kiekvieną ketvrtadienį jos laukiu. Ir stebiuosi naujais atradimais, mintimis, minties jėga, sukrečiančia ir neleidžiančia nurimti. Būtų gerai išleisti Perkūnkalbės knygą. Gal net skelbti, kas galėtų parašyti Per- Kūną einančią kalbą. Ačiū už įkvėpimą veikti. Jau žinau, ką darysiu šį savaitgalį.
Pagarba “tikram lietuviui” įžvelgus esmę.
Kitas žingsnis – apsilankyti Dangaus šviesulių stebykloje, išklausyti Jono Vaiškūno pasakojimą ir tą patį pajusti širdimi.
taip, apie per – kūną vaiškūnas jau gal 7 metus aiškina
nu jis tieisog šitą žodžių žaismą naudoja savo kalbose 🙂
nu nematau kuo tai turėtų paneigti. 😀 Šiaip jau. Anot Vaiškūno, pavasarį, Jorės metu Perkūnas yra toks galingas, įėgavęs savo didžiausią gyvybę kuriamąją vaisingumo galią, kad tiesiog eina šventės dalyviams per kūną. Ir tiesą sakant, kai aplink būtemnt tą dieną ima sprogti medžiai ir nusidažo visas pasaulis skaisčiai žalia spalva, o danguje trankosi Perkūnas, tada tikrai eina per kūną, net šiurpas krečia. Bet tokius dlaykus reikia pajusti savo kailiu, kad suprastum. ne veltui mano artimiausia aplinka, kai pavasarį pirmą kartą išgirsta Perkūną griaudžiant, tuoj vsiiems skambina ar siunčia sms’us ir per sakyčiau net šimtus žmonių nuvilnija žinia: toj ir toj Lietuvos vietoj kątik griaudėjo. Su Jore.”
🙂 tada tikrai eina Per kūną. 🙂
Bet žiūrint grynai mitologiškai, Per Jorę visa gyvybę žemėje tiesiog suveši, nes Perkūnas apvaisina Žemę Motiną (Žemyną) ir gimsta visa gyvybė. Taigi jo žaibai eina per žemės kūną.
Ne visiems tai patinka, todėl trina.
tikrai nuostabiai teisinga Perkūnkalbė.Konkreti ir turinti pakankamai gero pykčio.Ir apmaudu,kad nesimato Lietuvoje politikų dristančiu kelt Tautą veiksmams.Tiesos kalbėtojų yra vienas kitas.O reikalingi Šaukliai,Organizatoriai,Vedliai.Toks įspudis ,kad konkrečia politiką daro tik Tamoševskis ,ir tai nukreipta prieš mus.
Kada tie “pilietiškieji” pasidabins “perkūno kryžiumi”, tik tada gelės realiai kažką nuveikti, dabar gi,bus tik eiliniais kvaksinčiais seiliais…
ką turite omeny? Lietuviškai prašyčiau.
Vėlės pačios save pamatuoja iš amžiaus į amžių. Nors nebeliko panteono, atsinešto iš Margirio pilėnų ir Šventaragio slėnio, kur turi būti turima Ugnies – tokios Dievų buveinės žemėj, ir to kas būta, būt dabar galėjo…, jos visvien beldžiasi, taryt būtų jų konkreti gyvenama vieta – tai amžinybė likt iš lėto ir Žemėj. Jos, kaip ir mūsų Dievai, čia esa tik tiek, kiek mes su jomis ir su jais.
Kas iš Lietuvos, jei ne kažin kas bus lietuviškume, kuris pirmiausia – senojoje Baltų kultūroje (religijoje).
Zeme – tai kurinys. Ar protinga garbinti kurini, bet ne kureja? Tai tas pats, kas klausyti gyvates, kuri sake ir tebesako, kad Dievas – melagis. Dvasios klajoja, tik tai klajoja puole angelai, kurie apsimeta artimuju velemis. Dievo Zodis aiskiai pasako, kad po kuno mirties – nieko nera. Tik Dievo Sunus turi galia prikelti is mirusiu. O pomirtinis “gyvenimas” klajojant po gyvuju pasauli yra paprasciausia apgaule. Ji sukurta tam, kad zmogus klaidingai manytu, kad jis yra nemirtingas ir nereiketu atgailauti, kad nebutu iprasminta Dievo Sunaus auka ir zmogus pultu i prazuti. Lietuva vis labiau nusisuka nuo Dievo Kurejo, greziasi i misticizmus, i savanaudiskuma ir savo “tiesos” matyma, greziasi i valdzios ir pinigu troskima. Ar kas besilaiko 10 isakymu? Pirmas ju sako: “Neturek kitu dievu pries Mane”. Ta slove, kuri turi buti priskirta Dievui, atiduodama ranku darbui ir issigalvojimui. Isdidumu zmogus skelbiasi esas pats dievas. Godumas daro dieva is pinigu. Geidulingumas daro dieva is pilvo. Viskas ka mes iskeliame auksciau uz Dieva, daro musu stabu. Tai ir yra nuodeme, atskirianti mus nuo Tevo, tokiu budu mes patys atskiriam save nuo mylincio Dievo, spjaunam Jam i veida ir dar Ji apkaltinam savo vargais. Baznycios sistema i Lietuva buvo atnesta kardu ir ugnimi, tai ne Dievo baznycia. Sita baznycia metu metus laike pasisavinus Dievo Zodi ir prisiskyre sau Tiesos aiskinimo privilegija. Per sita baznycia Lietuva buvo lenkinama ir persama “polska wiara” nutautejimo ir bedievystes doktrina. Sita baznycia musu neisgelbes! Ir ne senasis baltu tikejimas mus isgelbes, ne apeigos, ne medzio ir akmens stabai, ne azuolu paunksmes – kurios del tu paciu auksciau minetu priezasciu yra kertamos ir parduodamos i Vakarus uz ilga piniga, ne susikurtoji Zemyna – Rojaus Sodo liudna atmaina, ne demonu dvasiu kuzdejimai ir “Marijos” (kuri yra mirusi ir Dievo Zodis niekur nesako, kad ji paimta i Dangu) pasirodymai, “ateiviu” (trecdalio sukilusiu angelu) melas zmonijai. Visa tai mums metama kaip isbandymas ir meginimas atitraukti mus nuo tiesioginio bendravimo su Dievu Tevu, kuris nori, kad kiekvienas butu isgelbetas. Ta Dovana yra jau suteikta, uz ja sumoketa Dievo Sunaus krauju, tereikia ateiti, pripazinti, kad buvai suklaidintas/a, kad sekei kunu, kad nuodeme buvo Tavo apsiaustas, akmuo po kuriuo linkai kaltindamas ir keikdamas Dieva, nors pats ta akmeni pasirinkai. Kada tai suprasi, turetum pamatyti begaline Tevo meile ir istiesta ranka, kad Jis laukia Taves ir turi paruoses Tavo paveldejima, ka Jis buvo skyres Tau dar pries gimstant. Grizk Namo, Jis kviecia Tave apsispresti, palikti tamsia dargana nakti, purvinus kelius pilnus plesiku ir apgavystes, ir gilius bedugnes tarpeklius, kuriuose Taves tyko tik prazutis. Grizk Namo, kur silta ir sviesu, kur paruosta laukia vakariene, ir visa seima troksta Tave apkabinti ir kviecia gyventi amzinoje meileje. Patikek, visa tai tikra. Todel, jei atsisuksime veidu i Dieva, laikysimes Jo istatymu ir mylesim savo artima, mesimes uz musu Lietuvos ir zmoniu gerove ir apsauga – Lietuva bus apginta nuo negandu. Argi tik ne su Dievo pagalba sugejom isgyventi tokios ziaurios Rusijos ir Lenkijos politikos Lietuvos atzvilgiu akivaizdoje? Melskimes uz musu Tevyne, melskimes vienas uz kita, melskimes, kad musu politikams ir itakos turintiems zmonems atsivertu akys ir prabiltu sazine, kad jie pamatytu Dievo istatyma ir savo atsakomybe pries tauta, kad priimtu Lietuva ginancius, saugojancius ir klestejima skatinancius sprendimus, stokime petys i peti ir patys kurkime musu Lietuva. Su Dievo pagalba, argi galime pralaimeti? Argi galime prarasti Vilti? Argi, kada paprasysime Tevo duonos, negi jis duos akmeni? Ne, Tevas savo vaikui duos viska, kas geriausia. Todel patikekime savo likima Jam ir Jis prasklaidys priesus ir parodys kelia, melskimes uz Tevyne Lietuva, melskime, kad ne musu, bet Jo valia tebuna ivykdyta.
Kad Žemė yra kūrinys, tai tik teiginys. O aš manau, akd žemė yra kūrėja. Visas ilgas tekstas netenka prasmės ties šiuo susikirtimu. Žemė yra kūrėja – gimdytoja. ir viskas. Ji nėra kažkieno kūrinys.Ji yra absoliutas.
Noriu stebulei pasakyti dainos žodžiais: mes esame šios žemės svečiai, o svečiuose taip gerai. Žemė ir visos jai skirtos priklausomybės yra iliuzija, o tikras gyvenimas yra anapusinis tiksliau labai geras isitvirtines mitologinis lietuviškas naujadaras anapilis. lyvis
niekad lietuviuose nebuvo krikščioniško įvaizdžio kad po mirties geriau. 🙂 Mirusieji irgi gyvendavo, anapilis yra realaus šio gyvenimo atspindys tik anoj pily. 🙂 jei manyčiau, akd mirus geriau, nusižudyčiau.
Žudytis tu negali, nes neiškaistinai t y neišvalei savo sielos todėl busi gražinta naujam gyvenimui kol išeisi į amžinybę t y pas dievą. Kažkiek teisus ir krykščionys mes atėjome į gyvenimą su praeities nuodėmėmis, mes turim tapti laisvi nuo prsirišimo į žemiškus troškimus ir ne amžinai dejuoti kalti kalti kalti pagal katalikus. Žmogaus pašaukimas tai tarnavimas žmogui o mes stengiamės nuo silpnesnio žmogaus atimti kuri turėtume ginti. lyvis
Kaip sako komentatorius Vembras indoeuropiečiai yra astpažįstami iš virvelinės kultūros, t.y., paprastai šnekant, jie vis dar vaikšto su virvelėmis – štai iš kur tos amžinos kalbos apie mirtį ir veiksmai su virvelėmis.
Kaip galima nuoširdžiai melstis jeigu žmonės yra apsinuodiję nuo mėsos. Ir tai taip pat mėsa vartoti netiesiogiai skatina bažnyčia. Nors penktas įsakymas skelbia nežudyk, o katalikai labiausiai vartoja mėsa. Katalikų bažnyčia neskatina žmonių skaistinti savo kūnų, o pataikauja mėsaėdžiams todėl bažnyčia ir yra degradavusi. Bažnyčia skatina kiaulininkystės verslą apribojusi pasniką mažne iki nulio. lyvis
Lietuvninkas yr ryškiai žydkrikščionis jeigu taip kalba, nes ka jis čia peza tai tik bažnyčios išmislas, pasiskaityk sį straipsnį gal nubusi iš apgavyščių saldaus sapno ir pamatytsi tikrąją bažnytinkų blogį G.Beresnevičius. Drevermanas: Religiniai vaizdiniai – archetipai ar istorija? https://alkas.lt/2011/10/12/g-beresnevicius-drevermanas-religiniai-vaizdiniai-%E2%80%93-archetipai-ar-istorija-x/
Žydai pasirodo aukodavią žmones, o čia bažnyčia iškelia mat kaip kankinį nieko panašaus pasižiūrėk Lietuvninke kiek mūsų protėvių žuvo už savo šalį tautą ir tikėjimą, Dr.V.Kudirka išpatpradžių buvo už sulenkėjimą palaikė bažnyčia, bet kai su lekais stojo į kova prieš Carą rusijos ir papuole dėl to į kalėjimą, ir grįžęs iš kalėjimo jis suprato, kur slypi tautos stiprybė praeityje ir stiprybė ir išmintis, tada pradėjo niekinti lenkėjimą, nemėgo žydų ir pašiepdavo bažnyčiądėl jos nežmoniško egoizmo ir savanaudiškumo, žninia, kad mokyklos neturi pinigų viską ima skolon ir atėjus laikui apmoka iš valstybės kišeniaus, o tok kunigas Gustaitis ir tokių kaip jis žinau yr ir daugiau ateina į mokyklą ir zyzia kol išzyzia direktoriui smegeninę ir tas sutinka paskolinti autobusą mokyklinį giedorių nuvežimui ar kitu tikslu nuvykti kažkurtais, o kai reikia atsiskaityti tai čia paaukokite bažnyčiai būna toks pasakymas, vairuotojas negauna atlygio už išeiginę diena ir mokykla kokiu tais būdu randa kažkaip iš kažkur pinigu padengti bažnytinkų pasivažinėjimus, ką bažnytinkai negauna iš savų avių pinigų? Dyką pinigą pasiima ir vargo nemato ir kitų durnų avių jiesko, kas galetų už taip vadinamą uką kažką tais nuveikti…
O tikrasis lietuvis vis sau sugeba prieštarauti, nes dar neatėjo pas jį kitoks suvokimas, suvokia tiktai ką gali apčiuopti paliesti užuosti ir t.t….
Nu visai tu tikras lietuvi šlapima vartoji, tai nieko nuostabaus, kad vis svaigsti…
kaip ten sakoma kas ant kito sako tas save taip ir vadina, vadinas esi pats tikru tikriausias ŽYDAS valio isryskėjo kas tavi protėviai tikrų tikriausi ŽYDAI 🙂
Nu tikrasai žyde, tai ką vėl dėl šūdo nieko pešiosimės? Bet geriau tegu būna tavo viršus kišk į šikną pirštus 🙂 😀
Ir vėl tu apie save, vargo blusa. 🙂
Čia toks mano senelio iš kuršių genties posakis labai senas, kai kokis ginčas būdaves ir matosi , kad žmogelis durnai užsispyres ir matosi, kad su juo nesusikalbės tai ir pasakydavęs sią frazę tegu bus tavo viršus kišk į šikną pirštus 🙂 😀
gal tu pabaik su tais žydais, gerai? nes kaip mažas vaikas, gyvenime nieko neveiki, tai sėdi visą dieną prie kompiuterio ir kai jau nebesugalvoji bent kiek logiškų argumentų, pradedi visokias nesąmones rašinėt. eik darbą susirask, nors kiek visuomenei naudos bus.
Grįžk į savo vaikų darželį, jei nenori mąstyti.
Ku Klux Klan- nežaisk su dektukais, nes bus tau kaip Buratinui buvo… 😀
Žodis degtukas yra nuo žodžio degti.
Buratinas laimėjo šokių konkursą, turi Banką ir Žalgirį, kas gi dar blogiau gali benutikti?….
Jei ne tas Buratinas, tai Žalgirio jau nebebūtų.
Matosi bajario nesuprato :D, išsivartė savaip :D…..
Na, nemoki lietuviškai. Tikrai.
Kokia tavo tautybė?