Nuostabų šiltą spalio 8 d. rytą Vilniaus rajone netoli Karvio ežero buvo surengta pluoštinių kanapių nuėmimo talka. Šių, gilias tradicijas nuo senų laikų Lietuvoje turėjusių augalų nuėmimas vyko pagal visas senąsias lietuviškas tradicijas –raunant rankomis, rišant jas į ryšius ir statant į pėdelius. Rovėjų laukė 1 ha pluoštinių kanapių, kurios ir pasėtos buvo tradiciškai rankomis, palydint skambiomis lietuviškomis sutartinėms.
Jau nuo 11 val. ryto šurmuliavo būrys talkininkų, pasiruošusių išbandyti senąsias mūsų tautos tradicijas. Atvyko rovėjų entuziastų net iš Dzūkijos, iš Merkinės apylinkių. Laukuose išsijuosę linksmai klegėdami darbavosi ir mokyklinio amžiaus vaikučiai, kuriems kanapių rovimo tradicija buvo malonus išbandymas ir paliko neišdildomą įspūdį. Kai kurios šeimos atsivežė net kūdikius.
Talką lydėjo laužai, talkininkai vaišinosi ant laužų virtomis bulvėmis su kanapių „spirgine“, lauko žolelių arbata, ant laužo virta daržoviene, dalijosi įspūdžiais, džiaugėsi turiningu savaitgaliu, nuostabiu rudenišku oru bei įspūdžiais patirtais gaivinant mūsų protėvių papročius.
Šiais tradicijas talkos sumanytojai ir organizatoriai Baltijos pluoštinių augalų augintojų ir perdirbėjų asociacijos vadovai Edgaras Babanovas (Edgar Babanov) ir Andrius Osadčis galvoja tęsti ir kitąmet.
Be galo džiugu atgaivinti primirštų tradicinių augalų auginimą ir senąją jo auginimo kultūrą, o ypatingai nuostabu išbandyti tradicijas pačiam, sugrįžtant prie mūsų ištakų ir pasijuntant senosios mūsų protėvių kultūros dalimi.
Kanapių augintojai primena, kad pluoštinė kanapė yra išskirtinis unikalus ekologinis augalas, turintis gilias tradicijas mūsų tautosakoje. Šie augalai jau patys savaime ekologiški, nes jų auginimui ne tik nereikalingos cheminės augalų apsaugos priemonės nuo ligų, kenkėjų bei piktžolių, bet dar ir patys palieka nepiktžolėtus bei maistinėmis medžiagomis praturtintus laukus ir apsaugo kitus augalus nuo kenkėjų puolimo. Įdomu tai, kad iš šių augalų galima pagaminti mažiausiai 50 000 (kai kas priskaičiuoja net iki 150 000) įvairiausių gaminių, pradedant žmogaus organizmui labai vertingu aliejumi, išskirtinai tvirtu ir ekologišku pluoštu, kosmetikos gaminiais, vaistais ir baigiant statybinėmis medžiagomis bei biokuru.
Atkreiptinas dėmesys, kad pluoštinės kanapės netinkamos svaigintis, kadangi turi labai mažus kiekius (iki 0,2 proc.) narkotine laikomos medžiagos – tetrahidrokanabinolio (THC). Narkotikams tinkamos kanapės sintetina nuo 3 iki 20 proc. THC).
Spalio 9 d., sekmadienį įvyks talka bus tęsiama. Talkininkai laukiami bet kuriuo dienos metu jau nuo 11 val.
Vaistam gaminti pluostine netinka,reikia normalios. Siaip sveikinu, aisku, nors cia tik zaidimas ir spekuliacijos tradicijomis.
Ką reiškia žaidimas ir spekuliacijos? Čia neigiamas įvertinimas ar ką? Krepšinis irgi žaidimas, politika – žaidimas , visas gyvenimas prasideda, tęsiasi ir baigiasi žaidimu. Skalsiau žodžiams.
Žaidimas todėl, kad 1ha kanapių yra mažiau nei juokingas kiekis, o rankinis jų apdirbimas yra tik praeities atgyvenų atkartojimas, imitacija, neturinti jokio ryšio su šiandienos ūkinėmis galimybėmis. Kanapė, net jei ji tik pluoštinė (t.y. atsisakoma vaistų ir laisvalaikio svaiginimosi) verta auginti šimtais tūkstančių hektarų, ir visai ne todėl, kad ją augino mūsų protėviai, o todėl, kad džinsų, marškinių iš kanapės pluošto tarnavimo laikas ilgesnis keletą kartų, todėl, kad popieriaus gamybai nebereiktų kirsti miškų, dėl maistingo aliejaus, sėklų, dėl kuro, dėl žemės gerinimo ir daugybės kitų naudingų dalykų.
Spekuliacijos todėl, kad toks visame pasaulyje žinomas, paprastas ir ūkiškas augalas vėl siejamas su tautinėmis tradicijomis ir apskritai su tautiškumu. Taip pat spekuliacija yra ir kanapių priskyrimas “ekologiškiems” augalams, nes visi augalai yra ekologiški.
Jūsų ciniškas požiūris stebina. Ir Saulė ir Ugnis ir Vanduo ir Akmenys yra visame pasaulyje, tačiau mes lietuviai turime savo kultūrinį santykį su jais visiškai kitokį nei pvz. žydai ar maurai… Turime savo mitologiją, tautosaką ir papročius. O jums terūpi medžiaga, mėsa ir babkės.
tai štai būtent … ši augalą vadiname tautišku: nes šį augalą naudojame dešimtimis tūkstančių metų !!!,o ekologiškas,nes nereike jokio įsikišimo (chemija,purškimai) i auginimą,tai augalas kuris pats saugoja save ir mus.Garbė Dievui už jo Dieviškus augalus.
Šaunuoliai, kad gaivina senas lietuvių tradicijas!
g.
Narkotizuojančios medžiagos kiekis ir tose varijuoja, t.y. kartais peržengia ribą.
Tik nesuprantama kodėl dėl to, kad kažkas ieško galimybių svaigintis ar dar kaip tai žudytis, negalima (galima sakyti) kanapių auginti.
Juk dėl to, kad kažkas kažką nužudė, pvz., peiliu, peilių gamybos bei naudojimo ne tik, kad nedraudžia, bet ir niekaip neriboja?
(kaip ir
Važiavau į talką pagauta smalsumo, girdėjusi prieš tai šiek tiek apie techninių kanapių auginimo problemas. Važiavau ir galvojau, kaip keista išsilavinę žmonės daro viską, kad sugrįžtume prie gamtos. Tai, ką patyriau talkininkaudama, negalėčiau pasakyti vienu žodžiu. Tai buvo tarsi ŠVAROS įspūdis,-kai rauni augalą besistengdamas neišbarstyti taip reikalingo grūdo, kai jį rūšiuoji, pagal augimo ilgį, kūlių rišimo technologija mūsų tėvams labai žinoma, o mums kaip didžiausia naujiena bei žavi nauja patirtis. Talkininkai ramiai nusiteikę, rauna sau kartais net po vieną augaliuką, tarsi saugodami, kad nesubyrėtų…
Galiu drąsiai pasakyti,- aš prisiliečiau prie gamtos…
Vėžio gydymas kanapių aliejumi:
http://www.phoenixtears.ca
Kuo didesnis THC kiekis tuo geriau.
Užsiaugink ir pasigamink pats.
Sulėkė vartotojai prašalaičiai rauti kanapių saviems poreikiams tenkinti. Rovė pagal TRADICIJĄ – visa straipsnio esmė.
Kokia ta “lietuviška tradicija”? Gal komjaunimo laikų derliaus nuėmimo tradicija? Ar tradicija dabartinė, romų susieta su kanapėmis, kur nors Kirtimuose?
Aš turbūt atsilikęs nuo gyvenimo, bet, kaip įsivaizduoju lietuviškus papročius, būčiau atlikęs tokias apeigas: pakalbėčiau su augalėliu, kad neišsigąstų, pažadėčiau surinkti visas sėkleles, atrinkti gražesnes sėklai ir pasėti kitais metais, pažadėčiau lauką išdirbti, saugoti nuo piktžolių.., o vieną kuokštelį kanapių palikčiau neišrautą lauke, kad kanapių dvasia turėtų kur susitraukti, papuoščiau…
Beje, tas kuokštelis net lietuvišką vardą turi mūsų kalboje 🙂
…….. parašėte visišką nesamonę,kodėl taip nedarote? ir Edgarą aš pažystu ir jei norite sužinoti kaip tai daroma… tautiškai,tai kitais metais į talką nuvykite ; ))