Lietuvoje jau galima įsigyti pirmąjį gamyklinį elektromobilį „Tazzari Zero“. Iš Italijos atkeliavusio stilingo, akį traukiančio ir ekonomiško miesto automobilio prekybos atstovas Lietuvoje – UAB „Transmitto“.
Elektromobilis „Tazzari Zero“ skirtas miesto žmogui. Per dieną jis gali nuvažiuoti iki 140 kilometrų. Maždaug tokiam atstumui pakanka vieno pilnai įkrautos elektromobilio baterijos ciklo. Automobilio ištvermės visiškai pakanka kasdieniams reikalams sutvarkyti: anot statistikos, vidutiniškai žmogus mieste nuvažiuoja 15 – 25 kilometrus per dieną.
„Elektromobilai – nebe ateities, o dabarties reiškinys. Dažnoje Europos šalyje šių aplinkai draugiškų automobilių naudojimas aktyviai palaikomas: vairuotojams taikomos įvairios lengvatos, sparčiai plėtojama infrastruktūra, – sakė UAB „Transmitto“ atstovas Vytautas Dailydka. – Lietuvoje taip pat vis daugiau dėmesio elektromobiliams rodo tiek vairuotojai, tiek savivaldybės, žadančios pasiūlyti geras parkavimo, infrastruktūros kūrimo sąlygas. Esame tikri, kad šie ekonomiški, stilingi, aplinkos neteršiantys automobiliai netrukus pasklis po Lietuvos miestų gatves.“
Dvivietis elektromobilis apgalvotai pritaikytas miestiečiui. Skaičiuojama, kad net 90 proc. iš miestuose važinėjančių automobilių veža ne daugiau kaip po du žmones.
Į Lietuvoje parduodamą „Tazzari Zero“ vartotojai turės galimybę įdiegti specialų Baltijos ir Skandinavijos šalims pritaikytą autonominį šildytuvą, kuris nesumažins automobilio nuvažiuojamo atstumo, kaip atsitinka elektromobiliams su elektriniais šildytuvais.
Pasak V. Dailydkos, elektromobilių techninė priežiūra ir įkrovimas vairuotojams rūpesčių kelti neturėtų: “Mūsų kompanijos specialistai yra apmokyti prižiūrėti „Tazzari“ automobilius. Be to, turime specialų naujųjų elektromobilių aptarnavimo servisą ir netrukus pasiūlysime elektromobilių aptarnavimo kelyje paslaugą: išsikrovus akumuliatoriams, klientui nereikės rūpintis ir ieškoti elektros lizdo”.
Elektromobilį sukūrė italų inžinerijos ir aliuminio liejybos kompanija „Tazzari Group“, įsikūrusi lenktynių trasomis garsėjančiame Imolos mieste. Automobilio konstrukcijoje, be abejo, panaudotas aliuminis – iš jo pagamintas lengvas ir stiprus karkasas. “Tazzari Zero” sveria mažiau nei 550 kg.
Išskirtinai itališką elektromobilį šiuo metu galima įsigyti trijų versijų: standartinį, „EVO“ ir „Special edition“. „Tazzari Zero“ kainuos nuo 87 820 litų su PVM. Visiškai sukomplektuotas automobilis su trejų metų garantija, nešiojamu 380V įkrovimo įrenginiu bei autonominiu šildytuvu kainuos apie 110 000 litų su PVM. Skaičiuojama, kad dėl itin mažos eksploatacijos kainos elektromobilis gali atsipirkti per 3-5 metus, priklausomai nuo nuvažiuoto atstumo.
Iki šiol Lietuvoje buvo galima įsigyti tik elektromobilių, perdirbtų iš paprastų automobilių, pakeičiant jų įrangą.
Tokio pvz. lukšteliai “kevalėliai” jau visiška praeitis,
deja,
Lietuvoje vis trukdoma pradėt reikšmingesnės (keleriopai menkesnių el.sąnaudų mod.)
konstrukcijos lengvežius:
ir Lietuvos energetikos institutas,
ir Susisiekimo ministerija trukdo, – taigi atsakomybė tenka patiem patiem aukščiausiems valdžios “ešelonams”,
mokslo “kalvėms” ir mums – tinginiukams “miegaliams”. Italai tai ne mes, jie – tiesiog su graikais protingesni ES.
Negi lietuviškų išradimų pagrindu sukurtą lengvežį teks gaminti Baltarusijoje ar Ukrainoje
(ta visa EuroSąjunga ir mes, patys, tampam amorfiniu neveiksnių mulkių-gaujų dariniu; panašiai kaip diplomatai-teisininkai Austrijoj, ar “teisinio” įdirbio veikiniai ant G.Visocko).
Ne drąsoje ar požiūryje esmės. Tik sovietbolševistinio mąstymo nuplovime. JIS TRUKDO.
Gal po Spaudos rūmų atgavimo rugpjūčio 23 d. 20-mečio
pasitiksim mūsų dėka iškovotos Laisvės 20-mečius ir Rusijai rugpjūčio 24 d, ir Ukrainai;
ir rugpjūčio 25 d. Baltarusijai. “Už mūsų ir jūsų laisvę”
(kad galėtume Europai prekes-daiktus-išradimus, elektro ir vėjo jėgaines gaminti pas juos)
Čia, – kol kas Briuselis? (ar mes patys) draudžiam. Dar.
Nes savikaina bus net: 25-40000Lt 🙂
O dabar:
Sveikinimai Italijos ir Berluskonio valdymo gamintojams. Jų prekė pirma, – FAKTAS.
Lai prekiauja. Prekiauti verta. Gaminti tuo labiau.
Pritariu – liaudžiai reikia, kad ir nedidelio (pvz., Audi 3), bet normaliai bet kokius atstumus galinčio įveikti automobilio.
Geriau, žinoma, kad būtų elektros varomas, t.y. pigios eksloatacijos, bet ir kaina perkant, kad būtų iki 40 000 lt ir ne daugiau. Nes paprastam žmogui ir tokia suma yra labai didelė, nes bent pusė (o gal net ir visi 90%) liaudies važinėja automobiliais, iki 4000 lt kainuojančius.