Anglijos Romuva, savo veiklą pradėjusi praėjusių metų Rudens Lygiadieniu, palaipsniui ėjo metų švenčių ratu. Lietuviai siuvosi tautinius rūbus, įsigijo liaudies muzikos instrumentų, apeigoms skirtų reikmenų, mokėsi dainų, ratelių, šokių, gilinosi į lietuviškus papročius.
Susibūrė nuostabi, stipri, jaunatviška ir gyvybinga lietuviška bendruomenė, niekad neužsisklendžiantį siaurame rate, o su džiaugsmu pakviečianti jungtis kiekvieną lietuvį.
Per šiuos metus Anglijos Romuva tapo neeiline šviesa daugiatautėje Londono prigimtinio gyvenimo būdo puoselėtojų bendruomenėje.
Dėl ypatingo gyvybingumo lietuvius pradėta kviestis pravesti pačias svarbiausias metines šventes ir renginius.
Jau antrą kartą šiais metais Anglijos Romuvos kvietimu teko lankytis Londone, padėti surengti didžiausią metuose lietuvišką Rasos šventę.
Rasos šventė ar Joninės?
1967 metais gūdžiu sovietmečiu, Kernavėje, po ilgokos pertraukos, įvyko pirmoji Rasos šventė, ženklindama naująją lietuviško atgimimo erą.
Po daugybės metų, kai lietuviškumas buvo naikinamas pragaištingų įtakų iš Vakarų ir Rytų, lietuviai susitelkė ir atkūrė Rasos šventę – žmonių tarpusavio laimingo sambūvio ir darnos su gamta, Žeme, Dangumi šventę, vykstančią tuo metu, kai aukščiausiai metuose pakyla Saulė, gamta prisipildo gyvybės, kupėjimo, vaistažolės turi didžiausių gydančių galių.
Trumpiausią naktį žmonės savo šventiniais veiksmais ir ugnimis nušviečia pasaulį, pagerbdami ir pavaduodami gyvybės, šviesos ir šilumos teikėją Saulelę-motulę.
Kito būtinojo gyvybės elemento – vandens ypatingos formos – Rasos vardu vadinama trumpiausios nakties šventė, kadangi, pagal lietuviškus papročius, ji baigiasi nusiprausus gyvybės Rasa, Saulei patekėjus.
Rasos šventė Kernavėje pradėta švęsti pasitelkus gražiausius gausius lietuviškus papročius, dainas, šokius, apeigas, turint tikslą pačiu nuostabiausiu metų laiku įjungti darnos ir gyvybės programą, pasikrauti žmonėms jėgų visiems metams. Iki tol šventės esmė buvo iškreipta ir švenčiama tik kaip Jonų vardadienis (beje Jonų vardadienių per metus kalendoriuje pažymėta net keletas).
Tik Jonams buvo kabinami vainikai, už kuriuos reikdavo atsilyginti svaigalais – būtiniausiu šventės elementu žmonėms, praradusiems žinojimą kaip nesikvaišinant atsipalaiduoti.
Tuo metu, kai tauta buvo pažeminta, bežlunganti, nualinta sceninio netikrumo ir alkoholinio kvaitulio, Rasos šventė atvėrė kitą – tautos kilimo ir stiprėjimo kelią.
Šio kelio nesugebėjo užtverti nei sovietinio saugumo persekiojimai, o vėliau – nei vartotojiškas nužmogėjimas.
Dėl švietimo ir kultūros sistemų stingulio, didžioji tautos dalis vis dar neturi supratimo apie šventės esmę. Todėl tik palyginti nedaugelis turi laimę ir galimybes dalyvauti tikroje Rasos šventėje.
Proveržis Jungtinėje Karalystėje
Po II pasaulinio karo į Jungtinę Karalystę atklydę pabėgėliai lietuviai stengėsi išlaikyti lietuviškus papročius. Jie surinko lėšas ir lietuviškumo palaikymui įsigijo Londono pašonėje lietuvių sodybą su nemažu žemės plotu, pieva, mišku. Čia pradėta švęsti lietuviškas šventes.
Vieną iš jų – Jonines bandyta rengti prieš keletą metų. Organizatoriai pasirinko dar iš sovietinių laikų paplitusį šventės planą – vieni ant scenos koncertuoja, o kiti nuobodulį skandina ir atsipalaiduoja kvaišaluose.
Pasekmės aiškios – palapinių plėšymai, muštynės, su malūnsparniais suskridusi policija, skandalingi aprašymai spaudoje.
Toks lietuviško bendravimo įsivaizdavimas, kad pagrindinis šventės atributas – alkoholis, privedė prie to, kad organizatoriams praėjo noras rengti tokias „šventes“, o lietuviams praėjo noras rinktis kartu.
Anglijos Romuva ėmėsi ambicingo uždavinio – neišblėsus gėdingiems prisiminimams, suburti tautiečius gražiausiai lietuviškai šventei, kurios negadintų nei koncertai, nei kvaišalai.
Lietuvių sodybos vadovybė likus keletui dienų iki renginio atsisakė suteikti vietą Rasos šventei, motyvuodami, kad naktį negalima nei dainuoti, nei groti armonika, nors tai ketinta daryti be jokio įgarsinimo.
Lietuvių šventei maloniai vartus atvėrė Londono Epingo miško Debden stovyklavietė. Nei valdžia, nei kituose laukuose besiilsintys britai neturėjo jokių priekaištų senajam lietuviškam šventimo būdui.
Pirmoji istorinė persilaužimo Rasos šventė, prasidėjusi apeiginiu vyrų ir moterų pasisveikinimu šventės vartuose po Saulės vainiku, švetiniu gaivinimusi tyru vandeniu, veido šluostymusi lininiu rankšluosčiu, toliau ramiai vyko kupoliaujant- renkant devynias skirtingas žoles, iš kurių žiniuonė spėjo ateitį.
Su dainomis palydėję Saulę, šventės dalyviai užkūrė aukurą, su palinkėjimais dalinosi duona iš bendro kepalo, kėlė kaušą giros į viens kito sveikatą. Lietuvius sujungė apeiginiai rateliai ir sutartinės. O svaigalų niekas neprisiminė ir niekam neprireikė, nes jie tik būtų trukdę tobulam draugavimui ir gamtos galių pasisėmimui.
Šventė įvyko per saulėgrįžą – birželio 21 dienos vakarą. Nors laikas nebuvo patogus – darbo savaitės vidurys, tačiau nelauktai į šventę susirinko triženklis skaičius dalyvių. Ne visi buvo pasiruošę pasilikti per naktį, tačiau visi spėjo pajusti tikrą lietuviškos Rasos gaivą ir gyvybę, senosios lietuviškos šventės, gražiausiu būdu jungiančios bendruomenę ir gamtą jėgą.
Vyrai ir ąžuolai
Kaip ir pirmo mano į Perkūno šventę atvykimo metu, buvome nustebinti tuo, kad Rasos šventėje dalyvavo daugiau vyrų negu moterų.
Dabartiniai lietuviški neagresyvios pakraipos kultūriniai renginiai Lietuvoje pasižymi vyrų stygiumi, jau nekalbant apie tai, kaip visur trūksta vyriškos tvirtybės, jėgos, ištvermės, savigarbos ir visų kitų tauriųjų vyriškų savybių.
Taigi, šios šventės vyriškumo atsigavimas – tai ryškus ženklas, rodantis lietuvybės atsigavimo ir gyvybiškumo versmę. Neatsitiktinai visą šventę vyrams senoviniu išbandytu papročiu galvas puošė ir jėgą teikė ąžuolo lapų vainikai. Ąžuolas yra švenčiausias lietuviškas medis, vyriškos galybės ir tvirtybės ženklas.
Rasos šventėje skambėjo vyriškos dainos, vyrai šoko ypatingą vyrišką šokį aplink vyriškumo simbolį – degančią stačią kupolę, ant kurios paskui merginos mėtė vainikėlius, spręsdamos už kiek metų ištekės. Vyriškos sutartinės, sukant ratus deglų šviesoje aplink didįjį Epingo miško ąžuolą, įsuko visus į amžiną gyvybės ratą, suteikdamos tvirtybės, vyriškos garbės, pasitikėjimo jausmą ir žinojimą.
Stiprios vyriškos rankos parideno nuo kalno degantį Saulės ratą, jis nurėdėjo iki pat įkalnės galo, įveikdamas visas kliūtis, duodamas tikėjimą, jėgą ir ženklą mums, kad įveiksime visus gyvenimiškus iššūkius iki kitos Rasos šventės.
Merginos šventėje buvo nešiojamos ant rankų tiesiogine ir netesiogine prasme, akimirksniu išgraibstomos suskambus gyvąjai šokių muzikai.
Vyrams savęs pasitikėjimo jausmą stiprino laime švytintys moteriški veidai, įsisuko galinga dabartinėje visuomenėje stingamo vyriškumo atstatymo programa, suteikdama viltį, kad lietuviškas vyriškumas stiprės.
Paparčio Žiedo paslaptis
Rasos šventės didžioji mįslė ir paslaptis yra slėpiningas Paparčio Žiedas, pasak lietuvių tautosakos, trumpam prasiskleidžiantis tik tinkamai švenčiant trumpiausią metų naktį. Tam, kas suranda Paparčio Žiedą, ateina didysis paslapčių žinojimas.
Tik patiems atkakliausiems, labiausiai nusipelnusiems pavyksta atrasti Paparčio Žiedą, perprasti didžiąją paslaptį. Tam būtinai reikia ruoštis iš anksto, sukaupti dvasines savybes ir gebėjimus.
Lietuviškoje pasaulėžiūroje nėra varžytinių, brangus kiekvienas žmogus ir stiprėjama jungiantis į krūvą, laimė auga ja dalinantis. Einant šiuo keliu, devintoji bendruomenės šventė – Rasa tapo lemiamu išbandymu Romuvai.
Išlaikyti džiugią šventinę nuotaiką, nugalint miegą, nakties vėsą ir tamsą be svaigalų – reikia ypatingų gebėjimų. Kas tai praeina ir švyti patekančios Saulės spinduliuose, tas randa Paparčio Žiedą – perpranta lietuviško gyvenimo būdo galią. Tą pavyko padaryti daugeliui lietuvių, atšventusių Rasos šventę Epingo miške.
„Ryto rasa krito“ – šią trijų žodžių sutartinę švytintys laime lietuviai ilgai giedojo tekant Saulei. Ryte lietuviai glebėsčiavosi, broliavosi. Prasmingai praleista trumpiausia naktis Londone sutvirtino lietuvius.
Niekam nesinorėjo skirstytis – visi aptarinėjo, kaip drauge švęs kitais metais Rasos šventę ir kitas metines šventes, kaip vėl rinksis bendravimui, kaip palaikys vieni kitus. Įsisuko galingas gyvybę įkvepiančių lietuviškų švenčių ratas, suteikiantis jėgą žmonėms laimingai pilnatvėje nugyventi metus.
80 km iš Kembridžo atmynusiam, scenografijos studijas baigusiam Manvydui, juokingai menkas šis atstumas pasirodė prieš šventės galią.
Ankstyvą rytmetį kažkur netoliese dar snaudė šimtai tūkstančių Londono lietuvių. Per trumpiausią naktį jiems atsivėrė nauja viltis. Nuo šiol jie turės švenčių šventimo pasirinkimo galimybę. Neabejotinai vis daugiau jų pasuks šviesiuoju gyvybingu Rasos taku, nušviestu Saulės.
Nuo šiol jie taip pat turės galimybę tapti ne eiline Jungtinės Karalystės darbo jėga, o geidžiamu ypatingu pavyzdžiu.
Kaip lietuviai tampa pasaulio šventaisiais
Jei žmogus apsiskelbia šventuoju, jis tampa pajuokos objektu. Tikrus šventuosius įvardija aplinkiniai žmonės, nes tam reikia įgyti ypatingų žinių, savybių, gebėjimų, gyventi ypatingu švento ritmo gyvenimo būdu, skleisti šviesą aplink save.
Žmonėms norisi būti šalia šventųjų, nes vien tik buvimas šalia nuima įtampas, gydo, suteikia tikėjimo, jėgų, duoda atsakymus į rūpimus gyvenimo klausimus, padeda įveikti laikmečio iššūkius. Jei šventojo laukas toks stiprus, kad tai pastebi ir juo pradeda sekti kitataučiai, pašvęstasis tampa pasaulinio lygio šventuoju.
Rasos šventėje dalyvavo būrelis britų. Airis Rorry, kuris jau dalyvavo ketvirtoje Anglijos Romuvos šventėje, Rasos metu nepraleido nė vienos šventinės akimirkos, grįžęs po saulėtekio parašė lietuvius šlovinančią giesmę-odę. Štai jo vertinimai: lietuvių dainos pilnos meilės, šokiai – pasakiški, Romuvos žmonės dega skaisčia liepsna, yra palaiminti ir šventi.
Rorry praėjo pilną paparčio žiedo ieškojimo kelią, atliko visas apeigas, šoko visus šokius, o svarbiausia stengėsi dainuoti visas lietuviškas dainas, mėgindamas perprasti lietuviškų žodžių reikšmę. Jis nori išmokti lietuvių kalbą, tam kad galėtų naudotis gyvąja lietuviška kultūra.
Pats didžiausias turtas yra lietuviška kultūra, kurią palaiminta lietuvių tauta dėl savo ypatingos tvirtybės išlaikė gyvybinga, tuomet, kai kitos Europos tautos neteko savo pamatinio būdo žymiai anksčiau. Todėl lietuviai dabar turi galimybę ir uždavinį gražinti Europai ir pasauliui prigimtinę gyvybės, darnos ir laimės kultūrą.
Anglijos Romuva tampa ne tik esmine lietuvius stiprėjimui telkiančia jėga Anglijoje, bet pavyzdžiu ir sugrįžimu prie sveikų žmogiškųjų vertybių ištakų visai daugiatautei Jungtinės Karalystės bendruomenei ir yra kelrodis visiems lietuviams pasaulyje. Tai kelias lietuviams tapti pasaulio šventaisiais.
Straipsnyje Viliaus Stulpino nutraukos.
Taip pat žiūrėkite Remio Stankeliūno nuotraukų galeriją:
Jo, lietuviams būtų neblogai palailsniui atsiriboti nuo kryžiaus. Ir atsigręžti į savo giliąsias baltiškas šaknis. Jos niekada Lietuvos neišdavė.
Dėkui už šventės paviešinimą. Tikrai norėčiau dalyvauti
Anglijos Romuva-“lipimas ant to pačio grėblio,tik su kitais batais.”
Istorija kartojasi,tik į kitus “vartus”. Nejaugi jums sunku įžvelgti tai..??
Imkime gilesnę šakny visada,nežiūrėkime paviršutiniškai.Nekartokime klaidų,kurios buvo daromos po visą senąją Europa..
Kodėl mums lietuviais nepatogi kita Pasaulėžiūra/Pasaulėjauta,kodėl nenorime jos priimti,suprasti,leisti įsigalėti.Todėl,kad natūralu,”kai kiekvienas gina savo kiemą”.
Tad ir visos “Emigracinės Romuvos” eina tuo pačiu-Netinkamu keliu.Jei taip tiksliai Romuvos keliai ribotis privalo,tik Karaliaučiaus teritorijoje,vien pavadinimas Romuva nejungia Lietuvos ir jos neiškelia.Judėjimas buvo pradėtas,kaip Prūsijos,tad nereikia J.Trinkūnui “paklodžių pritempinėti” vis atsižvelgiant į “vartotojus”..Jei jau Prūsijos keliu einat,tai ir eikit,o su Lietuviškumu tas pavadinimas nieko bendro neturi.
Kelias netinkamas “Emigracinių Romuvų”-tas,kad jūs savo protėvių Pasaulėžiūrą/Pasaulėjauta skleidžiate svetimose žemėse,taip kas metus vis gausesniu žmonių skaičiumi,taip skleis jūsų vaikai,taip skleis jūsų anūkai,proanūkiai ir prieis tas taškas,kaip bandys visiems vietiniams gyventojams primesti savo Pasaulėžiūrą/Pasaulėjautą,ko pasekoje kils konfliktai.Kurie yra po šiai dienai tarp “Islamo” ir kitos religijos “išpažintojų”..Mums lietuviams ar patiktu,jei “indusai”,”alahai”,”harikai” ir t.t atvyktų į Lietuvą ir imtu rengti savas šventes,apeigas,puoselėtu savo tradicijas ir taip palaipsniui išstumdamas LIETUVIŠKAS..???Kam viso to “karnavalo” reikia emigrantai???
Norit Lietuvos-grįžkit į ją,laukiam jūsų visų!!!
Švęskime SAVAS Šventes SAVOJE Žemėje,sutikime Savas Saulėgrįžas,braidykime po savo Šventą Rasą,gerdami Šventų Šaltinių vandeny,dėkodami Šventajai Saulei..
Ar gali vaikas pajusti Motinos meilę/ryšį/jausmą/galią,jei jis ją mato,tik per stiklą?? Taip ir jūs ten kur išvykę esat,tėvynės/papročių/protėvių meilę jausti reikia savoje Rasoje,ne svetimoje.Tai prasilenkia su taisyklingu mąstymu…
Jei einate “Gamta tikiu” keliu,turėtumėt suprasti ir įsisavinti tai,kad Gamtos žalojimas/niokojimas prasilenkia su “Gamta tikiu” Pasaulėžiūra/Pasaulėjauta.Bet kokios gyvasties nutraukimas,nėra “toleruojamas”.Kaip kad jūs ant galvos nešiojot Ąžuolų(Švento medžio) vainikus,jus nudraskėt per pačio medžio Gyvasties skleidimosi diena jo lapus ir dar užsidėjote ant galvos,o tai atneša visiems metams nelaimes,nes jus užsidėjote mirtį patys sau ant galvų.Taip ir su gėlių vainikais,nutraukėt Gėlės pačią gražiausią Gyvastį per jos vešėjimą ir vėl dedat ant galvos..Gamta reikia gyva grožėtis,o ne mirusią..Gamtos niokojimas atėjo su krikščionybę Lietuvoje,tad darot tas pačias klaidas.Latviai savo ruoštu visada dešimt žingsniu prieky mūsų,jie jau tą senokai suprato ir “negyvų” vainikų nebesideda ant galvų ir gėlėmis “nužudytomis-nuskintomis” nebepuošia vartų,visa tai daro su rugiais išdžiuvusiais ir tai ženklas visam Gyvybės Pradui…
Dėl Rasų su Kernave,tai “artistai” taip gali sapalioti,nes Rasos,Kupolinės,Krešės,Saulės pavadinimai yra išvestiniai J.Lasickio,T.Narbuto,M.Lietuvio.Visad buvo minima Vasarvidis,vasaros Saulėgrįža,Lygėmis,net pas latvius vadinama lyg šiol Ligo(Liguo).
Vasarvidžius švęsdavo kaimuose,jei J.Trinkūnas Kernavėje nerado 1967m.tai nutarė,kad jis atgaivins su bičiuliais senąją “Rasų” šventę…Juokingai skamba,bet nebejuokinga,kad tai yra linksniuojama ir jau rašoma į istorija..Aš ramus dėl to,kad yra išlikę į Vasarvidžio ir Lygės šventes nemažą “reklaminiu” plakatų(po valsčius Žemaitijoje).Smetonos laikų ypač.Tad istorija remiasi tik rašytiniais šaltiniais ir bus vaikaičiams kuo remtis,ne vien J.Trinkūno pasakomis.. 😀
Mieli broliai,sesės Lietuviai bent per savas šventes grįžkit į savo Mylimą/Branginamą/Taurią šaly į tą kurioj teka Šventi šaltiniai,ošia Šventieji Ąžuolai,stūkso galingieji Piliakalniai,kalba Šventieji Akmenys,kalba visa Gamta,tiesiog spinduliuoja ji visa ženklais,tik reikia atsiminti/išmokti juos skaityti/suprasti.Gamta vienintelė knyga,kurios kiekvienas puslapis prasmingas.
Supraskit teisingai,nenoriu nieko įžeisti/paniekinti,tik noriu patarti/padėti suprasti visa tai…
Ačiū už dėmesy..
Pagarbiai.
Ir labai gerai, kad Rasų šventės gyvybė įkvėpė Londono lietuvius. Labai gerai, kad Artūras Gotautas nieko nenori įžeisti, o tik patarti. Ir labai gerai, kad gerb. J.Trinkūnas daro tai, ką daro. Viskas labai gerai… Gerbiamieji mano gentainiai, supraskit vieną svarbų dalyką – tokiu būdu mes evoliucionuojame ir evoliucionuojame pačios Gamtos nubrėžta kryptimi – ir kitaip nebus, net jeigu mes Rasų šventę aiškintume kaip pasakos dalyką, kas dabartiniu metu tapo labai madinga. Praeities kultūros ir tikėjimo sugrąžinimas arba mūsų grįžimas į nekrikščionišką nekraugerišką nebrolžudišką praeitį įmanomas būtent tokiu buvusio realaus pasaulio pažinimo būdu, kurį kiekvienas savaip atrandame iš naujo – bet tai realybė, reiškia tokia realybė taip pat buvo praeityje. Faktas – juk žinome, kad istorija kartojasi. Gi priešingai – pasakomis ir legendomis mes stengiamės pagardinti medumi, o iš tikro užmaskuoti dabartinę krikščioniško pasaulio kraugerišką esmę ir brolžudišką civilizacijos vystymąsi. Pasitelkus etnografijos profesorių ir mokslų daktarų sekamas “pasakėles” pasakų ir legendų pagalba mes vis dar esame programuojami karams, artimo niekinimui. Štai jums paaiškinimas, iš kur radosi frazė: ” lietuvis laimingas tik tada, kai kaimynui nesiseka”, … arba “kai kaimyno tvartas dega”, arba laikraščiuose nesuskaičiuojama galybė anekdotų apie blondines, kurie savo esmėje tik niekina mopterį ir nieko daugiau… – kaip tai krikščioniška… Tai pirma. O antra – nemistifikuokite Rasų šventės ir nelyginkite jos su ryto rasa, su ilgiausia diena ir trumpiausia naktimi, karščiausia saule, su paparčio žiedu, su stebuklais ir tt. – tai pasakos. Rasos šventė savyje neša mums žymiai didesnę informaciją apie garbingą protėvių praeitį ir dorą santvarką – tai buvusios galybės paminėjimas, jos švenčių atgarsiai, persidavę per šimtmečius-tūkstantmečius iki mūsų laikų. Kvailystės prasideda tuomet, kai įvairiomis legendomis, pasakomis , nebūtais dalykais apipinamos pati Raų šventė, kupolė, laužo ugnis, paparčio žiedas… Na, jei žinovai – turiu omeny visus etnografus ir etnologus profesorius ir mokslų daktarus – nežino kaip teisingai paaiškinti – tai juolab nereikėtų mums, kaip vaikams, sekti pasakėlių. O ir gebiamas Algirdas Patackas greičiau surastų tą takelį, kuriuo ėjo į pirmąją Rasų šventės minėjimo dieną gudžiausiu sovietmečių (pagarba jam), gi paskui netikėtai pasiklydo krikščionybės pakištuose kelių į Rasus labirintuose. Tiesos šviesoje švenčiant Rasų šventę – ši šventė tampa dar labjau subtylesnė ir prasmingesnė, kadangi mes – lietuviai – atrastume žymiai daugiau draugų, nei pasidarytume sau priešų. Pamąstykit apie tai. Ačiū jums.
Pagarbiai
Viktoras
Protėvystės apraiškos įgimčiai atliepia mumyse Baltiškumą – toliau jį puoselėti, atstovėti prieš okupantų krikšžydarmiją.
Tasai atiaidėjęs Baltiškumas mums – įvairių atgarsių.
Jį kiekvienas jaučiame galbūt savaip ir nevienodai, ir įdomiai.
SCENINIS TIKRUMAS – “Tuo metu, kai tauta buvo pažeminta, bežlunganti, nualinta sceninio netikrumo ir alkoholinio kvaitulio, Rasos šventė atvėrė kitą – tautos kilimo ir stiprėjimo kelią. Šio kelio nesugebėjo užtverti nei sovietinio saugumo persekiojimai, o vėliau – nei vartotojiškas nužmogėjimas.”
Kur dingo tie “prikeltieji”, “sustiprėję”, “nenužmogėję” nuo 1967, kurių “sovietinis saugumas” nesugebėjo užtverti?
Gaila, kad Gotautas visiškai nežino prūsų istorijos, ir ką reiškė Romuva baltams.
Gintaras Beresnevičius parašė straipsnį apie amfiktioniją Baltuose ir Graikijoje. To meto gyvenimo centrai buvo religiniai centrai, vadinami amfiktionijomis.
Baltams toks centras buvo Romuva. Dusburgietis rašė Prūsų žemės kronikoje, jog Romuvai pakluso ne tik prūsai, bet ir lietuviai ir kitos tautos, gyvenusios Livonijos žemėje. O prūsai buvo svarbiausi baltų religijos kūrėjai ir saugotojai.
Lietuva savo religiją formavo prūaų religijos įtakoje. Šiandien Romuva tai senosios religijos simbolis. Latviai taip pat turi savo Ramavą ir laiko prūsus savo dvasiniais broliais. Labai gerai, kad užsienio lietuviai telkiasi į Romuvas, tuo parodydami dvasinę vienybę.
Nebetampykit ponas J.Trinkūnai paklodžių prie savęs prisidengdamas “Romuva”.Prūsija išnyko per savo “skupuma” tą akivaizdžiai paveldėjo “suvalkiečiai”.Yra begalės pavyzdžių/įrodymų kur Prūsai prašydavo kitų “genčių” pagalbos ir jiems uoliai padėdavo,bet kai į Prūsus kreipdavosi pagalbos,jokio atsako nesulaukdavo 😀
Skregos buvo matyt geri,tad ir išnyko su savo skupumu anie 😀
Antrus metus Karaliaučiu tyrinėjam,ten tokia klampynė,kad baisu darosi.Kolegos nuo 2004m.ten darbuojasi.Tusčia vieta istoriškai ten,Lietuva daug turtingesnė visai atžvilgiais…Gintaras Beresnevičius “nerodyklis”,gal kažkam ir Dumbliauskas yra lygis 😀 G.Beresnevičius sunyko savo alkoholiko gyvenime…
Religijos mes neturėjom,mes turėjom TIKĖJIMĄ,imkit ponas Jonai gilesnę šaknį,net jus vis apsiribojat Prūsija,o iki tol nenorit net girdėt,nei matyt…
Yra trys Auksiniai keliai PUŠŲ-GINTARO-PILIAKLNIŲ.Visi jie vienas kita papildo ir sujungią į visumą.Aiškiai nurodantys mūsų senąsias žemes,jos “analogiškos” LDK teritorijai,gal net šiek tiek didesnės.Lietuviškų paprastų pušų išplitimas po visą LDK teritorijas,Gintaro kelias jungiantis LDK teritorijas,Piliakalniai jungiantys LDK teritorijas.Visi Piliakalniai pradėti pilti žmonių nuo Ukrainos pusės ir patys “jauniausi” yra Prūsijos žemėse,tad apie kokia dar puse jūs diskutuoti bandot…
Kai Prūsijoje pradėjo “atsirasti” KRYVIAI ir pulti vadovauti,po savo parapijas,tai lygiai tą patį Kunigai atlikdavo,kai vienas Popiežius ima aiškinti visiems,taip ir Romuvos Krivis-Kreivas bandė “karaliumi” pabūti..Jeigu kalbat apie RELIGIJA jos nieko nesiskiria,vieni “meldžiasi” į kryžių-stabą,kiti į Perkūno-stabą,esmėje “meldžiasi” į 100% žmogaus rankų darbo ženklą,kuriame 0% Dieviškumo-Dievybės.Tik GAMTOJE yra 100% Dieviškumo ir protėvių takai buvo tuo paremti-GAMTA.Tikėjo GAMTA ir gyveno/sugyveno darnoje su ją,nes turėjo savyje daug TAURUMO…
Tokių centrų kaip Prūsijos Romuva yra Ukrainoje,Gudijoje,Jotvingiuose,Bulgarijoje,Vengrijoje ir t.t…
Jeigu jau norit Religija su vyskupu-kryviu sukurti/atkurti tai kodėl lyg šiol J.Trinkūnai nėra “Rikojete” bent dalis atstatyta,tai kas buvo?????
Kodėl nėra Rambyno slėnyje atstatyta bent dalis antrosios Romuvos?????
Kodėl nėra įžiebta Lopaičiuose šventoji ugnis,kuri buvo atnešta iš Romuvos ir ruseno ten dar daugelį metų????
Galėčiau vardinti čia ilgai ir nuobodžiai,bet žinau,kad UAB Romuva privatus “kapitalas” ir vėl gi galėčiau su žmonėmis čia iškloti daug ką ant stalo,bet nemano kelias šiam gyvenime,tai daryti.Viskas yra tobulintina ir sutvarkoma…
Gamta vienintelė knyga,kurios kiekvienas puslapis prasmingas.
Tad atsiverskit Jonai nors vieną puslapį Gamtos ir pradėkite skaityti/suprasti,nes knygose atsakymu nerasit,kiekviena knyga savo teisybę sako ir savotiškai meluoja..
Gamta niekados neklysta,nelaužo savo įstatymų.
Gamta duodama mums dvi ausis ir tik vieną burną,įtikinamai sako,reikia daugiau jos klausyti,negu kalbėti..
Ačiū.
Pagarbiai.
Artūras-keltų vardas-“tvirtas lokys, stiprus kaip lokys“.Gotautas-go- (godyti „nujausti, nutuokti“) + taut- (tauta).Artūras Gotautas-tvirtas lokys vienijantis-nujaučiantis tautą 🙂
Aš “atstovauju” savo Šeimai/Tautai/Valstybei.Semiuosi Taurumo iš Gamtos 🙂
Tikiu Gamta,ne stabais.Einu protėvių Šventais takais.
Romuva ir Romuva,lyg daugiau nieko nebūtų buvę be jos.Aš iškelčiau visu pirma Kurtuvos Šventovę,Galotės Šventovę,Alvytus Šventovę,Arkaimų Šventovę,Sarmigetužės Šventovę,Arkonos Šventovę Rugijos saloje ir t.t
Romuvos Šventovė-daugiau “išreklamuota” nei jojos galybė tokia buvusi,reklama anų laikų irgi veiksminga buvo…
Iš manęs romuvis,kaip ir katalikas… 😀
Artūrai, absoliuti dauguma lietuvių Londone pirmą kartą dalyvavo iš viso Rasos šventėje. Todėl, kad yra Anglijos Romuva ir ji jau surengė devintą šventę per metus. Čia įsijungė dauguma lietuvių, kurie Lietuvoje nedalyvavo lietuviškoje veikloje, galima sakyti, kad Lietuvą jie atrado tik išvykę, bet tai neįvyko savaime, o tik dėl to, kad jiems nusišypsojo laimė svetur sutikti Romuvos žmones. Nebūtų buvę Anglijos Romuvos, tie žmonės nepultų į Lietuvą švęsti lietuviškų švenčių. Atvirkščiai, jie prarastų lietuviškumą. Tai, kad užsienyje kuriasi romuvos ir užsiima gyvąją lietuviška kultūra, neskatina lietuvius pasilikti svetur, o atvirkščiai, skatina sugrįžti į Lietuvą. Taip yra todėl, kad tinkamai ir aukštam lygmenyje gyvenant lietuviškumu, švenčiant lietuviškas šventes, susidaro tam tikras didelis nepatogumo jausmas, ir jis susijęs su lietuviškos aplinkos, lietuviškos žemės stoka. Pvz. rengiant šią Rasos šventę Londone labai didelė problema buvo surasti šventei vietą, kad atitiktų visus reikalavimus: nebuvo tokio kalnelio, nuo kurio gerai matosi saulėlydis ir saulėtekis, neįmanoma buvo surasti normalios vietos kupoliavimui, surinkti kas devynis žingsnius devynias žydinčias gėles ir t.t. Lietuviška švenčių veikla stiprina norą sugrįžti į Lietuvą ir tai labai jaučiasi, žmonės gyvai apie tai šneka. Anglijos Romuva įvykdė istorinį lūžį lietuviškoje veikloje ir sąmonėje, nuo alkoholinio bendravimo pereinant į šviesųjį gyvąjį lietuviškumą, ir tai paneigti neįmanoma, tai jau yra ne tuščios kalbos, o didi gyvų žmonių veikla, išsaugojanti lietuvišką dvasią. Dauguma vaistažolių renkama būtent šiuo laiku, todėl kalbėti apie gamtos draskymą yra švelniai tariant labai nepamatuota, nes galime nusivažiuoti iki to, kad bijosime užminti savo batu nė vienos žolytės. Jei jau prabilta apie lietuviškumo grėsmę pasauliui, pasaulis tuo tik apsidžiaugs. 🙂
Lietuvių priešai nesnaudžia, todėl su kiekviena mūsų pergale tenka atlaikyti vis didesnius puolimus. Naudojami vis rafinuotesni purvadrabsčio būdai. Purvini komentarai tampa alko kasdienybe ir tuo jie bjauresni, kuo aktualesnė aprašoma problema, kuo didesni lietuvių laimėjimai.
Aiškėja ir nauji metodai- tai tapatybės pasisavinimas, siekiant lietuviškų jėgų apjuodinimo ir pasisavintos tapatybės savininko diskreditavimo.
Pats geriausias pavyzdys yra komentaruose po šiuo straipsniu.
Piktavalės jėgos parašė tūžmingus komentarus pagrobusios Artūro Gotauto vardą, tai akivaizdžiai matosi iš visiškai priešingo Artūrui teksto.
Štai akivaizdūs įrodymai. Piktavalis apsišaukėlis lieja purvą ant Romuvos, o Artūras iš tikro įkūrė Baisogalos Romuvą, nėra jokios logikos lieti purvą ant savęs.
Piktavalis apsišaukėlis keikia Romuvos šventes, Rasos šventę, o Artūras labai aktyviai važinėja su visa šeima ir dalyvauja romuvių rengiamose šventėse, ir pats remia ir padeda organizuoti šventes. Artūras su šeima visuomet dalyvauja Rasos šventėje.
Piktavalis apsišaukėlis keikia emigrantus ir nori uždrausti švęsti jiems lietuviškas šventes, o Artūras pats gyveno ir dirbo Jungtinėje Karalystėje, pats pajuto ir suprato, kaip sunku emigracijoje puoselėti lietuviškumą. Jis būtų emigracijoje dalyvavęs visose šventėse, deja tuo metu dar nebuvo Anglijos Romuvos.
Piktavalis apsišaukėlis nepatenkintas straipsniu, nes čia aprašoma, kaip Romuva įveikia alkoholinę kultūrą, kai tuo tarpu Artūras tokių nesamonių nerašytų, nes jis visomis išgalėmis smerkia alkoholizmą ir sveikina bealkoholinį Romuvos švenčių būdą.
Piktavalis apsišaukėlis rašo niekus apie visokius nerealius “Rikojotus” , tuo tarpu Artūras mato, kaip žlunga tauta ir pasiryžęs nedelsiant gelbėti tautiečius čia ir dabar, ir neužsiima tokiais “svaigimais”.
Piktavalis apsišaukėlis lieja purvą ant garbingų ir tautai be galo nusipelnusių Romuvos žmonių, tuo tarpu Artūras žino, kaip svarbu yra lyderiai, kaip sunku jais būti, kaip lietuviai nenoriai imasi lyderiavimo, kaip trūksta vadų- Artūras niekuomet neužsiimtų tokiais piktavališkais darbais.
Piktavalis apsišaukėlis žaidžia žodžių žaidimą, ogi Artūras yra šeimos žmogus, jis supranta realybę ir veiksmo svarbą, ir niekuomet neužsižaidžia žodžiais ir nesislepia už jų.
Piktavalio apsišaukėlio tekstas pilnas neapykantos, šmeižto ir nepagarbos, todėl jo komentarų atsisveikinimo žodis “pagarbiai” skamba apgailėtinai ir juokingai, tuo tarpu Artūras yra tikros pagarbos žmogus ir niekada nedarytų sau sarmatos tokiomis rašliavomis.
Tenka priimti naujus iššūkius, kuo labiau stipresni būsime, kuo daugiau nuveiksime, tuo stipriau mus puls lietuvių priešai.
Stiprėkime, junkimės, tapkime galingais! Budėkime, stebėkime priešų veiksmus ir juos neutralizuokime! Saugokime vadus!
http://www.romuva.lt/new/index.php?page=kontaktai
Baisogalos Romuva Artūras Gotautas – gotautas24@gmail.com tel. +37068417182
Tiesą sakant, jau seniai stebėjausi ir nenorėjau patikėt, kad Artūras Gotautas, kurį pažinojau, galėtų rašinėti tai, kas paskutiniu metu, pasirodydavo jo vardu (!) Ačiū, kad paaiškinote, jog tai netiesa.
Pasiskaičius “Aiškys” aišku, jog Alkas.lt ir Romuva jau tapo eiline katalikiškos sektos kopija ieškančios priešų ne tik savo viduje, bet ir išorėje.
Žinoma ir randa pvz.”Piktavalis apsišaukėlis”.
Įdomu, o kada pradėsite aukoti žmones, viešai, su pakvietimais ar be jų?
Siuo metu gyvenu Cikagoje. Giliai sujaudino lietuviu-londoniskiu Rasos sventes sventimas ir aprasymas. Gyvai prisiminiau kaip studentu laikais (1983-1988)vazinejome po kaimus, rinkome liaudskas dainas, sventeme Rasos sventes. Net nebuves ten galiu isivaizduoti, kokia nuotaika, kokius jausmus, koki bendravima patyre ten dalyvave zmones. Ne “manau” bet NEABEJOJU, kad tai tik pradzia! Romuvos suliepsnos ir kitose iseivijos zemese. Ir jauciu, kad tai ta ENERGIJA, kuri isjudins visus dorus lietuvius. Ta sirdziu liepna gris ir uzdegs aukurus ir gimtojoje Lietuvos zemeje. Jos siluma ir jaucia tas/ta “piktavalis apsisaukelis”, “kunas”,… Del kuriu buvimo cia, ir rasau si komentara. Naiviai galvojau, kad zmones: dainuodami dainas, kupoliaudami, pindami azuolo vainikus (nemanau, kad nuo to isretejo miskas), niekam nekliudydami gali kazkam neitikti ar kazkam kelti GRESME. O pasirodo GALI ir KELIA! Ir aisku kam! Ogi minties ir religijos ispazinimo laisve paskelbusiems krikscionims (ir man visai negeda, nors as pats krikstytas)! Ir jie jau atakuoja! Labiausiai gaila tik to, kad pries sesis simtus metu buvo ATEJUNAI, o dabar patys broliai lietuviai!! Ir tik vien del to, kad mes kitaip mastom ir bandom but doresniais kiek imanoma siame purviname pasaulyje. Kur deklaruojama “nezudyk” o pliaupia kulkos pilna apkaba… Daug neisiplesiu ir padekosiu Vaidilai, Aiskiui uz “ju” demaskavima su itikinama argumentacija. Internetas yra ir RYKSTE ir PALAIMA, kad kiekvienas cia gali atveriti sirdi ir bet kas gali dergti ant jos pasivadines kitu vardu… Bet mes zemtikiai ir kiti dori zmones turim kurejo dovana – sirdi ir jausma, pagal kuriuos nesunkiai galime atpazinti tuos apsisaukelius. Ir tai stebuklingai paprasta: skaitant Rasos sventes aprasyma “dainuoja sirdis”, o skaitant apsisaukeliu komentara – kyla naturalus pyktis ir faktu manipuliavimas (kuriu niekas nepatikrins).
Taip kad “kunai”, brangus tautieti (tikrai brangus kaip zmogus, kaip lietuvis, kaip kada nors pabusiantis), kalbi PYKTI ir as tai jauciu. Ir as ne vienas. As su Romuva, ir net ne pavadinimas cia svarbu, o zmones su ugnim sirdy – svarbu! Tu zmoniu jus ir BIJOTE! Nebus pelno jusu smukleje per lygiadieni! Nebus!
Ir reikai visiems apie “tokius” pranesti nes jie gerai uzsimaskave!. Zmoes atsirinks kas prie ko…
Dekogu Gerbiamas Valdai Rutkunai uz uzkuta aukura! Prasysiu kad liepsnele patirties perduotumet.
Visa tai – graži šventė.
Užsienyje ji parodo faktą, kad ten esantys išlietuvėja – štai dėl ko jiems taip brangūs senosios lietuvių kultūros, sukūrusios Lietuvą, reliktai.
Per laiką užsieniečių vaikai nebemokės lietuviškai.
Taigi: lietuvis yra tik tas, kuris gyvena Lietuvoje ir dirba Lietuvai – stato ją savo darbu, savo vaikais ir t.t.
Užsienyje, gi, tėra tik lietuvių kilmės, kaskart vis labiau išrūkstančios, asmenys.
TIKRAS LIETUVI,
Kiek laiko tavo manymu galima negyventi Lietuvoj (isvykti), kad isliktum TIKRU LIETUVIU? Manai tavo dabartinis gyvenimas lietuvoj ir pasivadinimas TIKRU LIETUVI daro tave didesniu patriotu nei kad isvyke?
Ne gyvenamoji vieta svarbu, o DARBAI Lietuvos labui, nesvabu kur begyventum.
Va seimo nariai daro “savo” darba: baigia isparduoti lietuva, prisieme paskolu, dali panaudoje savo asmeniniams tikslams, o palukanas “pasidaline” su Tauta. Nusikalteliai igi gyvena lietuvj ir daro “savo” darba (jiems blogiau, ju niekas neisleidzia). Tu taip pat darai “savo” darba: reiski neapykanta isvykusiems, kad jie svencia sventes , stengiasi palaikyti lietuviskuma. TAVE PIKTINA NE svente (kuri asmeniskai tau nieko blogo nedaro), o tai, kad “vergai isvaziavo ir ne tau/jums moka duokles”. Ka galiu spresti is tavo rasto – tu vienas is tu “pateptuju” prie “lovio” arba gerai apmokamas patarnautoja prie “lovio”.
Luktelekit siek tiek! Uzsidirbe, issilavine, islaike kultura svetur (Gerbiamo Valdo Adamkaus pavizdys), lietuviai gris Tevynen, va tuomet jusu kreslai “susvyruos”.
Vat kodel kai kuriems “tikriems valdzios lietuviams” ir iskilo ideja “neduoti” DVIGUBOS PILIETYBES isvykusiems prigimtiniams lietuviams. Ir cia ne KONSTITUCIJA trukdo. JIE – VALDZIA TRUKDO (ne okupantu, MUSU! LIETUVIU! Nes jie patys ir turi inicijuoti ja pakeisti kol visi neissilakste. Konstituciaj sedi stalciuje ir laukia pakeitimo, o emigruoja TIKRI PRIGIMTINIAI LIETUVIAI! Uzeis vel kokie okupantai nereis jokios konstitucijos! Nejaugi tai nesuprantama?
SUPRANTAMA!
Neklausykite vilko apsivilkuio eriuko kailiu, ziurekit i jo darbus. VALDZIAI reikalingi mokesciu moketojai o ne aktyvus tautieciai ginantys paprasto zmogaus interesus.
Is grizusiu, pasiturinciulietuviu bus sunkiau atimti ju saziningai uzdirbtus pinigus duokles pavidalu. Jie kovos uz savo teises! O dabar, pagal valdziai palankia “nepajudinama” konstitucija prigimtiniai lietuviai pilietybes neteks (prieme kitos salies pil.) ir nors ir grize bus uz istatymo, be balso. O ivaziave/ileisti/pakviesti baltarusiai, uzbekai, kinieciai… ilgainiui pilietybe gaus. Ir stays Tutine Lietuvos Respublika! Jie tikrai nedainuos “Ant kalno murai… bet uoliai mokes mokescius! Vat kokia realybe…
P.S.
TIKRAS LIETUVI,
Kiek liaudsku dainu, atsistojes salia manes, sudaunuotum?
Arba kad jau tikras lietuvis pratesk:
“Grazi pieva, ne kelmyne…
BUNDA JAU LIETUVA!!!
Nesupranti esmės: tam tikros teritorijos bendruomenės yra tautos. Todėl buvimas kitos, nei, kad Lietuva bendruomenės nariu suponuoja tai, kad jau esi anglas, airis, amerikietis ir pan.
Lietuva = lietuviai, lietuviai = Lietuva, t.y. jie vienas be kito egzistuoti negali.
Pratęsiu mintį: todėl tas, kuris gal negimė lietuviu, bet visą save atiduoda Lietuvai (gyvena joje, dirba jai, augina jai savo vaikus ir pan.), tas yra tikresnis lietuvis, nei tas, kuris juo gal gimė, bet dėl gardesnio valgio kąsnio išmainė Lietuvą į kitą šalį.
Todėl visos jūsų dainos ten tėra tik sau pralinksminti, kol dar nesat visiškai suanglėję ir dar kasdien nešnekat tarpusavye nelietuviškai, neperėmėte jų tradicijų, nedainuojate jų dainų.
Bet tai netruks – jei ne jūs, tai jūsų vaikai jau nebenaudos lietuvių kalbos kasdien, nes bus išaugę kitoje aplinkoje ir suaugę su ta aplinka.
Jūs – nuostolis Lietuvai.
Tik tiek galiu apie jus pasakyti.
Bet eis metai ir jus pakeis kiti, gal net buvę kitataučiai, kurie suaugs su Lietuva ir gyvens Lietuvai.
Ir Lietuva pamirš jus.
“tikras lietuvis” yra ‘lietuviakalbis Lietuvos pilietis’ 😀
Be reikalo vaipaisi – jei tie, kurie gimė lietuviais, išvažinėja,t.y. Lietuvą meta likimo valiai, tai natūralu, kad Lietuva papilnėjimo gali sulaukti iš tų, kurių kilmė nebuvo lietuviška. Bet jei jie čia nuolat gyvens, suaugs su Lietuva, tai galiausiai ir sulietuvės (tik nereikia leisti jokių tautinių partijų ar mokyklų – žmones reikia ruošti Lietuvai, o ne kitoms šalims), o jų vaikai bei vaikaičiai bus tikrų tikriausi lietuviai.
kembly,
…tiksliai nesupratau (nes ner kreipinio) kam buvo skirta tavo replika:
– “tikras lietuvis” yra ‘lietuviakalbis Lietuvos pilietis” – taciau nujauciu, kad ji skirta man, kad nesu “tikras lietuvis”.
Tad: esu “lietuviakalbis” ir esu lietuvos pilietis.
Jei neturi ka i tema parasyt, nerasyk nieko. Tik skaityk.
Jei rasei ne man, pamirsk si komentara.
As galvojau kad kalbu su lygeverciu pasnekovu TIKRAS LIETUVI. Pasirodo kalbi PATS SU SAVIMI, nes pasigedau atsakymo i klausimus:
1. -kiek leidi tautieciui isvykti is salies, kad jis dar liktu TIKRU LIETUVIU, kaip kad esi tu – tikras lietuvi – niekur neisvykes (turbut bijai netekti “tikro lietuvio” statuso, kuri pats susikurei).
2. kur lietuviu liaudies dainos “Grazi pieva, ne kelmyne… pratesimas? Kiek is visio liaudies dainu moki? Ar teko dalyvauti Rasos (nesumaisyk su Joninem) sventeje?
3. Kur “tikro lietuvsko” seimo darbo ivertinimas? Kaip matau tau, svarbu DARBAS t.y. MOKESCIAI turintys nusest i valdininku kisenes. Kurie sutapatina save su LIETUVA, o i lietuva ir paprastus jos gyventojus ziuri kaip i saltini lobti… Jusu poziuriu, kurie nemoka duokles lietuvai, t.y. jiems – yra nelietuviai!
Mano mama, teta, dedes, tremty pragyveno desimtmeti ir kazkaip nenutautejo, o dar ismoko rusu kalbos, rusisku dainu, rusiskos kulturos. Visa tai parveze lietuvon, uzaugino mus, ir musu patriotizmas tik sustiprejo. O Lietuva nuo to tik praturtejo!. Dabar tau liko izvelgti/suprasti “ESME”. Tavo “esme” bus tai, kad “ja” isveze, o “tu” pats isvaziavai. O mano “esme” ta, kad TU IR I TAVE PANASUS, YRA NEPAKANTUS KITAI NUOMONEI, KITOKIAM/LAISVAM MASTYMUI. TU NET NEBANDAI ISKLAUSYTI KITO NUOMONES, kad kiti turi KITOKI SUPRATIMA APIE GYVENIMA, DARBA ir SUPRANTI TIK “SAVO TEISYBE”. BANDAI ATKURTI “GELEZINE UZTVARA” tik si kart siauresneje – lietuvos teritorijoj. Gali prisiimti sau teise spresti kas lietuvis – kas ne lietuvis, o kas tikras lietuvis. Gali seimas, isrinktas atstovauti visai tautai, pabreziu: VISAI TAUTAI! pasinaudoti konstitucijos duota galimybe atkirsti dali tautos, atimti is ju balsavimo teise deklaruodami, kad “grynina tauta” nuo “isdaviku”. Kol jus valdzioj tegalite atimti tik juridenes teises, bet niekada jus neislupsit LIETUVYBES is manes ir is daugelio isvykusiu. Ne jusu tai valioj. Stai va toks as esu -lietuviais esame mes gime, lietuviais turime ir but (autorius pamirso paminet apie isvykima is salies)! Ir busiu lietuviu! VA CIA ESME!!!
Kai musu gris tiek, kad taps politine jega, pats stovesi sale pamirses ka dabar kalbi ir visom ketuviom busi uz dviguba pilietube… Per jus tokius dalis tautos ir blaskosi po pasauli ieskodami padoraus gyvenimo, o seimui (ne visam seimui, bet daugumai) sunku perlipti per savo egoistinius principus ir iteisinti dviguba pilietybe ir sustabdyti emigracija!
PS. Koks tu stiprus sakydamas, cituoju tave: -GAL net buvę kitataučiai, kurie suaugs su Lietuva…- ir kos nepajegus, bijodamas ivardinti masisko begimo is lietuvos priezastis. Isivaizduoju tave, “tikras lietuvi” kaip didziuli azuola su lapais is litu (kuriuos as siunciau, siunciu ir siusiu lietuvon (kad tu zaliuotum)) ir belaukianti kitatauciu injekciju kad nenuvystum, nes migracija vis tesiasi………………………………………………………………
BUNDA JAU LIETUVA!
Į visus šiuos klausimus atsakymas yra duotas (reikia mokėti skaityti ir suprasti tekstą).
O tai, kad kažkas (pagal paties pavyzdį) kitur pagyveno ir sugrįžo, reiškia, kad ne savo noru buvo išvykęs. Tai, beje, turėjai suprasti.
Beje, išvykėlis iš Lietuvos nebėra vertybė Lietuvai.
Todėl jų ir nebekišk – jie jau prarasti (jei iš jų grįš koks vienas kitas, tai kažin kokia nauda iš to bus – ar nebus jie užsikrėtę kosmopolitizmo liga?).
Pirma pasimokyk gramatikos.
O ir logikos paties komentare trūksta.
Taip, kad – į mokyklėlę, lietuvi.
…kaltinti gramatikos stoka tau paranku, nes parasyti devynias eilutes persunktas pykciu ir kaltinimais nereikia didelio mokslo. Turbut stipriai “uzkodavai” teksta, kad nepastebejau nei atsakymu, nei argumentu… Viena tikrai aisku: tau (pasivadinusiam lietuva) REIKIA NAUDOS! Todel nebedristu toliau varginti savo mazarastiskais komentarais – jauciu stipru protini pranasuma…
Lauk naudos is rytu ir kad tau priaugintu daug mokesciu moketoju. Ir pabaigai, pasiskaityk savo gramatiskai teisingus, auksta intelekta atspindincius zodzius… Viso gero.
pasimokyk gramatikos,
į mokyklėlę, lietuvi
logikos trūksta
reikia mokėti skaityti
suprasti tekstą
turėjai suprasti
jų ir nebekišk
jau prarasti
grįš vienas kitas
kokia nauda iš to
užsikrėtę
kosmopolitizmo liga
Nesupranti esmės
jau esi anglas
gyvena joje dirba jai augina jai savo vaikus
kasdien nešnekat
sau pralinksminti
nuostolis Lietuvai
jus pakeis kiti
Lietuva pamirš jus
reliktai
išrūkstančios
Gyvenk savo užsienyje ir į Lietuvą, kurios gyvos išlaikyti nenori, nebekišk nosies – patys kaip nors ją išlaikysim.
Be tokių kaip jūs.
Užsienyje lietuvių nėra, nes lietuvis – tai komandos, kuri vadinasi lietuva, narys.
Kas nedirba jai, tas negali vadintis garbingu vardu – lietuvis.
Kiek kainuoja žmogaus gyvenimas?
Gyvenimo kainą sužinosi
Širdies svarstyklėmis pasvėręs
Konkrečią ir abstrakčią sąvokas.
…
Tiksliai sveri pigią duoną
Tiksliai sverk ir brangų gyvenimą.
Nesakyk – man atrodo
Sakyk tiksliai – kiek kainuoja meilė, išmintis ir valia.
Pasaulio religija tau kalbės abstrakčiai –
Tikėk ir būsi išganytas
Išeik ir būsi namuose.
Tavo širdis klaus tavęs konkrečiai –
Kiek tikėti, kad išganytų?
Kiek eiti, kad pasiekčiau namus?
Ar išeiti į šiaurę, pietus?
Ar grįžti į vakarus, rytus?
Esi griežtai apibrėžtas žmogiškumo sąvoka.
Esi išmatuota, sudėtinga, harmoninga ir tiksliai veikianti sistema.
Esi save tobulinantis, preciziškas įrankis.
Esi su instrumentu savo atvaizdo turtams, perduoti palikuonims.
Esi įpareigotas nešti gyvybę per amžinybę, su draugu.
Esi su širdyje pasėtą meilės sėklą, skirta draugui.
Esi evoliucijos gyvybės kelio neatsiejama, nepakartojama, dalis.
Esi gyvas. Esi asmenybė.
Esi aukščiausias suvokimas – aš gyvas.
Palygink svogūnėlį su žemiškais valgiais –
Duona, mėsa, vynu ir vieta tarpe žmonių.
Palygink kriauklelę su žemiškais daiktais –
Namu, mašina, baldais ir vieta tarpe žmonių.
Palygink svogūnėli su gyvenimo draugu ar drauge.
Palygink kriauklelę su gyvenimo draugu ar drauge.
Štai – kiek kainuoja žmogus.
Štai – kiek kainuoja jogas.
Kai esi dar negimęs
Ir plauki vandenynu
Ir trokšti numalšinti troškulį
Ir trokšti pasisemti gyvybės vandens
Ir išmeti inkarą
Ir iš Motinos įsčių išlipi į krantą
Eidamas krantu gali surasti
Kriauklę ir svogūnėlį
Moterį – jei esi vyras
Vyrą – jei esi moteris.
Tačiau galvok apie vandenyną
Tačiau galvok apie laivą
Tačiau galvok apie laukiantį vairininką
Vis atsigręžk, ar nešaukia tavęs?
O jei šauks – turi viską metęs, bėgti kiek kojos neša
Nė ne atsigręždamas –
Grįžk.
Grįžk.
Kad nereikėtų, kaip surištą aviną įmesti į laivą.
Jei esi senas, neik toli nuo kranto
Kranto – tarp žemės ir vandenyno
Kranto – tarp mirties ir gyvenimo
Kad šaukiamas neatsiliktumei.
Jai Shri Mata‘ji.
Ir labai gerai, kad Rasų šventės gyvybė įkvėpė Londono lietuvius. Labai gerai, kad Artūras Gotautas nieko nenori įžeisti, o tik patarti. Ir labai gerai, kad gerb. J.Trinkūnas daro tai, ką daro. Viskas labai gerai… Gerbiamieji mano gentainiai, supraskit vieną svarbų dalyką – tokiu būdu mes evoliucionuojame ir evoliucionuojame pačios Gamtos nubrėžta kryptimi – ir kitaip nebus, net jeigu mes Rasų šventę aiškintume kaip pasakos dalyką, kas dabartiniu metu tapo labai madinga. Praeities kultūros ir tikėjimo sugrąžinimas arba mūsų grįžimas į nekrikščionišką nekraugerišką nebrolžudišką praeitį įmanomas būtent tokiu buvusio realaus pasaulio pažinimo būdu, kurį kiekvienas savaip atrandame iš naujo – bet tai realybė, reiškia tokia realybė taip pat buvo praeityje. Faktas – juk žinome, kad istorija kartojasi. Gi priešingai – pasakomis ir legendomis mes stengiamės pagardinti medumi, o iš tikro užmaskuoti dabartinę krikščioniško pasaulio kraugerišką esmę ir brolžudišką civilizacijos vystymąsi. Pasitelkus etnografijos profesorių ir mokslų daktarų sekamas “pasakėles” pasakų ir legendų pagalba mes vis dar esame programuojami karams, artimo niekinimui. Štai jums paaiškinimas, iš kur radosi frazė: ” lietuvis laimingas tik tada, kai kaimynui nesiseka”, … arba “kai kaimyno tvartas dega”, arba laikraščiuose nesuskaičiuojama galybė anekdotų apie blondines, kurie savo esmėje tik niekina mopterį ir nieko daugiau… – kaip tai krikščioniška… Tai pirma. O antra – nemistifikuokite Rasų šventės ir nelyginkite jos su ryto rasa, su ilgiausia diena ir trumpiausia naktimi, karščiausia saule, su paparčio žiedu, su stebuklais ir tt. – tai pasakos. Rasos šventė savyje neša mums žymiai didesnę informaciją apie garbingą protėvių praeitį ir dorą santvarką – tai buvusios galybės paminėjimas, jos švenčių atgarsiai, persidavę per šimtmečius-tūkstantmečius iki mūsų laikų. Kvailystės prasideda tuomet, kai įvairiomis legendomis, pasakomis , nebūtais dalykais apipinamos pati Raų šventė, kupolė, laužo ugnis, paparčio žiedas… Na, jei žinovai – turiu omeny visus etnografus ir etnologus profesorius ir mokslų daktarus – nežino kaip teisingai paaiškinti – tai juolab nereikėtų mums, kaip vaikams, sekti pasakėlių. O ir gebiamas Algirdas Patackas greičiau surastų tą takelį, kuriuo ėjo į pirmąją Rasų šventės minėjimo dieną gudžiausiu sovietmečių (pagarba jam), gi paskui netikėtai pasiklydo krikščionybės pakištuose kelių į Rasus labirintuose. Tiesos šviesoje švenčiant Rasų šventę – ši šventė tampa dar labjau subtylesnė ir prasmingesnė, kadangi mes – lietuviai – atrastume žymiai daugiau draugų, nei pasidarytume sau priešų. Pamąstykit apie tai. Ačiū jums.
Pagarbiai
Viktoras