Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Automobilių vagys žiemos miegui nesiruošia – žvilgsniai nukrypo į salono vidų

www.alkas.lt
2020-11-07 16:41:55
0
Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Automobilių atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

Automobilių atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.
Automobilių atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada. Draudikai pastebi, kad automobilių vagysčių pastaraisiais metais mažėja, tačiau automobilių dalių vagys ir toliau nesnaudžia.  Kasmet automobilių savininkams jie pridaro šimtus tūkstančių eurų siekiančių nuostolių ir atranda būdų apeiti saugos sistemas.

Automobilių dalys – vis dar paklausus grobis

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, automobilių dalių vagys šiemet jau atnešė nuostolių už daugiau kaip 300 tūkst. eurų,

o per pastaruosius trejus metus bendra gyventojų dėl pavogtų automobilio dalių patirta žala siekia beveik 1,2 mln. eurų. Be to, pasak R. Bieliausko, vidutinis žalos dydis šiemet yra beveik 15 proc. didesnis nei pernai ir siekia daugiau kaip 1800 eurų.

„Automobilių dalys neabejotinai vis dar traukia ilgapirščius. Šiemet jau fiksavome daugiau kaip pusantro šimto automobilių dalių vagysčių atvejų, tačiau tamsiausiais spalio ir lapkričio mėnesiais šie skaičiai greičiausiai dar šoktelės į viršų. Pastaraisiais metais daugiausiai vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai. Tiesa, vis dar siekiama pasipelnyti ir iš brangesnių automobilių priekinių žibintų ar veidrodėlių“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, dažniausiai vagiamos BMW, „Porsche“, „Audi“, VW ir „Mercedes Benz“ automobilių dalys, o savininkų nuostoliai neretai išauga ne tik dėl prarastų detalių, bet ir transporto priemonės apgadinimų, kuriuos atlikdami savo nešvarius darbus padaro nusikaltėliai.

Automobilius apvagia aikštelėse ir garažuose

Anot R. Bieliausko, nuo ilgapirščių automobiliai nėra apsaugoti nei didmiesčiuose, nei mažesniuose šalies miesteliuose, o nusikaltimui atlikti vagims neretai užtenka vos keleto akimirkų.

„Dažniausiai vagys nusitaiko į paprasčiausiai stovėjimo aikštelėse ar gatvėse stovinčius automobilius. Profesionalūs nusikaltėliai taip pat nesikuklina įsilaužti ir į gyventojų garažus, sulaukiame pranešimų ir apie vagystes iš privačių kiemų, kai apvagiami automobiliai, pastatyti tiesiai po gyventojų langais. Neretai darbą vagims palengvina ir patys automobilių savininkai, savo transporto priemones palikdami atokesnėse, neapšviestose ir stebėjimo kamerų nepasiekiamose stovėjimo vietose. Tokie automobiliai ir jų dalys nusikaltėliams tampa išties lengvu grobiu“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, nors gerai apšviesta ir saugumo kamerų stebima stovėjimo aikštelė nebūtinai garantuoja automobilio saugumą, tai bent jau kelia nusikaltėliams daugiau rizikos ir gali atbaidyti mažiau pasiruošusius ar didelės patirties neturinčius vagišius.

Nusitaikė į japoniškus automobilius

R. Bieliauskas pažymi, kad pačių automobilių vagysčių atvejų pastaraisiais metais kiek sumažėjo, tačiau ir jų vairuotojams nepavyksta išvengti. Kasmet fiksuojama bent po keletą automobilių vagysčių, o savo transporto priemonių lietuviai netenka ne tik Lietuvos miestuose ir miesteliuose, bet ir užsienyje. Pavyzdžiui, šiemet Lietuvos gyventojų automobiliai buvo pavogti Vilniuje, Kaune, Raseiniuose, Latvijoje, Ukrainoje ir Vokietijoje.

„Žvelgiant į labiausiai vagiamų automobilių modelių tendencijas, galima pastebėti, kad tarp vagių vis populiaresni tampa japoniški automobiliai. Pastaraisiais metais pagal pavogtų automobilių skaičių jie jau lenkia anksčiau dažniausiai nusikaltėlių taikiniu tapdavusius vokiškų markių automobilius. Tai turbūt lemia ir tai, kad nauji japoniški automobiliai mūsų šalies keliuose šiandien yra gerokai dažnesni ir sudaro vis didesnę dalį visų transporto priemonių“, – sako R. Bieliauskas.

Eksperto teigimu, didžioji dalis šiemet pavogtų automobilių yra 2017–2019 metų modeliai. Visgi R. Bieliauskas pažymi, kad visiškai saugiai jaustis negali ir senesnių transporto priemonių savininkai. Pavyzdžiui, pernai trečdalis visų draudimo bendrovės fiksuotų automobilių vagysčių atvejų buvo susiję su 2003–2006 metais pagamintomis transporto priemonėmis.

„Be abejo, vagys paprastai siekia kuo vertingesnio grobio, kurį būtų galima lengvai ir greitai realizuoti, todėl dažniausiai taikosi į naujesnius, aukštesnės klasės, populiarių gamintojų automobilius. Gyventojų patirta žala tokiais atvejais siekia nuo keliolikos iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Tiesa, turėdami progą, vagys neatsisako ir vidutinio naujumo ar klasės automobilių. Vidutinis žalos dėl automobilio vagystės dydis šiemet siekia beveik 22 tūkst. eurų“, – pažymi R. Bieliauskas.

Svarbu tinkama apsauga

Draudikų atstovo teigimu, norint savo automobilį nuo ilgapirščių apsaugoti maksimaliai, būtina pasirūpinti moderniomis saugos priemonėmis. Anot R. Bieliausko, daugeliu atveju garsinės signalizacijos vagims atbaidyti nepakanka, o tokios apsaugos efektyvumas šiandien yra mažas.

„Ypač brangesnių automobilių savininkai turėtų pasirūpinti aukščiausio lygio apsaugos sistemomis, kurios leidžia nuotoliniu būdu sekti automobilio buvimo vietą, o pavojaus signalą gali automatiškai perduoti į savininko pultelį ar telefoną. Papildomą apsaugą taip pat suteikia ir vadinamieji imobilaizeriai – variklio blokavimo sistemos, kurios neleidžia automobilio užvesti be savininko žinios. Tokias apsaugos priemones privalu įdiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones“, – pažymi R. Bieliauskas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vagys susidomėjo ir žemės ūkio technika
  2. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  3. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  4. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  5. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  6. Įvažiuoti į miestus ir miestelius neleista apie 10-čiai tūkstančių automobilių
  7. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  8. Nuo audrų vienodai nukentėjo tiek būstų, tiek automobilių savininkai
  9. Lietimui jautrūs ekranai automobilių mygtukų dar nepakeis
  10. Biržuose – senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“
  11. Ketinama pažaboti nelegalius automobilių ardytojus
  12. Kur dingsta panaudota alyva didėjant automobilių skaičiui?
  13. Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?
  14. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  15. Nuo vagių reikia saugoti ir kepsnines, lauko baldus bei sodo įrangą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Seimas
Lietuvoje

Seimas baigė pavasario sesiją, skaičiuoja darbus

2025 06 30
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

TS-LKD ir liberalai: G. Paluckas diskredituoja Ministro Pirmininko pareigas

2025 06 30
Vandens gręžinys
Lietuvoje

Pratęstas terminas užregistruoti nelegalius vandens gręžinius

2025 06 30
Pinigai
Lietuvoje

Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų

2025 06 30
Europos Sąjunga | 123RF.com nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ruošiasi pirmininkavimui ES Tarybai

2025 06 30
Seimas
Lietuvoje

Seimas patikslino Laisvės gynėjo sąvoką

2025 06 30
Vytautas Didysis
Kultūra

2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais

2025 06 30
Lukas Savickas ir Marija Jakubauskienė | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Priimti Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimai

2025 06 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ji ieško JO(-s)? apie Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio
  • Rimgaudas apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • Rimvydas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • P.Skutas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas baigė pavasario sesiją, skaičiuoja darbus
  • TS-LKD ir liberalai: G. Paluckas diskredituoja Ministro Pirmininko pareigas
  • Pratęstas terminas užregistruoti nelegalius vandens gręžinius
  • Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų

Kiti Straipsniai

Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29
Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
Telefonas

Kaip apsaugoti telefonus keliaujant užsienyje?

2025 06 24
Jachta

Ką draudžia lietuviai: nuo kruopų atsargų iki jachtų

2025 06 24
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Pinigai

Draudikai mokės 10 proc. saugumo įnašą

2025 06 18
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Ji ieško JO(-s)? apie Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio
  • Rimgaudas apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • Rimvydas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • P.Skutas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Jonas apie I. Vėgėlė. Apie Šakalienę, milijardus, propagandos agentus ir kitus laurinavičius
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Koronavirusas | sam.lt nuotr..

Užsikrėtusiųjų COVID-19 skaičiai kopia į viršų, praėjusią parą – beveik 2000 naujų atvejų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai