Kauno senamiestyje šiukšles rinks pirmieji Lietuvoje elektriniai sunkvežimiai (0)

Elektriniai sunkvežimiai | 1323.agency nuotr.

Elektriniai sunkvežimiai | 1323.agency nuotr.

Lietuvą pasiekė ir netrukus į gatves išriedės dvi pilnai elektrinės šiukšlių surinkimo mašinos „Goupil“. Pirmieji Lietuvoje ir vieni pirmųjų Baltijos šalyse šiuos ekologiškus ir tylius sunkvežimius įsigijo ir naudos UAB „Kauno švara“, tačiau jais domisi ir kitos Lietuvos savivaldybės.

Į kompaktiškų elektrinių šiukšlių mašinų įsigijimą Kauno savivaldybės įmonė investavo 81000 eurų ir planuoja jau artimiausiomis dienomis naująją techniką išleisti į darbą.

„Kompaktiškos, pilnai elektrinės mašinos be jokio triukšmo bei taršos rinks šiukšles ankštose Kauno erdvėse, žaliosiose zonose, pėsčiųjų takuose. Pagaliau ir Lietuva prisijungia prie naujausių pasaulinių tendencijų darbinę techniką keisti elektrine, kai asmeniniai elektriniai automobiliai jau nebėra naujiena“, – pažymi Tomas Samulionis, krovos ir specialiosios technikos pardavimo bendrovės „Alwark“ komunalinės technikos padalinio vadovas.

„Kauno švaros“ viešųjų ryšių specialistas Jonas Tumpa išskiria, kad vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių būtent elektrinių mašinų pasirinkimą, yra ekologija – tokiu būdu tikimasi sumažinti taršą ir pagerinti oro kokybę.

„Elektrinės mašinos taip pat yra kur kas kompaktiškesnės, manevringesnės ir lengvesnės už įprastas šiukšliavežes, o tai suteiks galimybę važiuoti ne tik gatvėmis, bet ir pėsčiųjų takais, Laisvės alėja“, – sako specialistas.

Anot J. Tumpos, pagrindinės erdvės, kurias valys „Goupil“ elektrinės šiukšliavežės, yra Kauno centras bei senamiestis.

„Šiuose rajonuose didelis žmonių ir automobilių judėjimas, o gatvės ir įvažiavimai į kiemus yra sunkiai pasiekiami. Įprasto dydžio šiukšliavežėms sunku privažiuoti prie šiukšliadėžių, o šių mašinų privalumas – kompaktiškumas ir mobilumas“, – teigia „Kauno švaros“ atstovas.

Pilnai pakrauta baterija elektriniai sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 120 kilometrų – tokio atstumo dienos darbui užtenka. Maksimalus šio nedidelio sunkvežimio judėjimo greitis – 50 km/val. Naudojant greitojo krovimo jungtį, baterija pasikraus per 6 val. Sunkvežimis gali vežti apie 1000 kg svorio krovinį.

Kitas svarbus elektromobilių pranašumas prieš įprastą techniką – tylumas, kuris svarbus į kiemus atvažiuojant anksti rytais. „Elektromobiliai važiuoja tyliau, todėl gyventojams nekels papildomo triukšmo, kurio šiandien ir taip nemažai“, – pastebi J. Tumpa.

„Goupil“ elektriniai sunkvežimiai gaminami nuo 1996 m., jie gerai žinomi pasaulyje. „Goupil“ priklauso „Polaris Industries“ įmonių grupei. Kasmet pagaminama ir parduodama apie 2000 tokių ekologiškų sunkvežimių.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: