Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks

www.alkas.lt
2024-12-02 11:46:00
0
Eismas | pixabay.com nuotr.

Eismas | pixabay.com nuotr.

Nors miestai užima tik 3 proc. Žemės sausumos, juose gyvena apie 3.5 mlrd., t.y. pusė pasaulio žmonių, o jų automobiliai sugeneruoja iki 95 proc. transporto sektoriaus išmetamo anglies dioksido kiekio. Miesto gyventojų skaičiui vis augant, auga ir oro taršos rodikliai bei transporto priemonių spūstys keliuose, kurios eikvoja pinigus ir laiką, kenkia visuomenės sveikatai ir aplinkai. Žinovai vieningai sutaria: tai gali būti sprendžiamos plėtojant darnųjį transportą.

Darnus transportas

Darnus transportas – judėjimo ar jo organizavimo būdas, darantis mažesnį poveikį aplinkai, mažina automobilių spūstis ir kitaip prisidedantis prie gyvenimo kokybės bei visuomenės sveikatos gerinimo.

Darnus judumas apima vaikščiojimą pėsčiomis, važiavimą dviračiu ar paspirtuku, viešuoju transportu, taip pat ekologiškais automobiliais, į tranzitą orientuoto eismo mažinimą, naudojant dalinimosi transporto priemones, taip pat naudojant ekonomiškas ir ekologiškas miesto transporto sistemas, kurios ne tik taupo miesto erdvę, bet ir skatina sveikesnį gyvenimo būdą.

Pasak VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto dekano prof. dr. Olego Prentkovskio, ilgalaikėje perspektyvoje darnus transportas yra nepaprastai vertingas. Pavyzdžiui, tradicinis transportas išmeta maždaug 25 % visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, o darnus transportas jų beveik neišskiria arba išskiria ženkliai mažiau.

„Be to, jis yra ekonomiškai perspektyvus, padeda kurti naujas darbo vietas, teigiamai prisideda prie darnaus šalies vystymosi nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis bei socialinio teisingumo – pavyzdžiui, viešasis transportas ir nemotorizuotos priemonės tampa prieinamos visiems, nepaisant ekonominių, socialinių ar fizinių skirtumų“, – dalijasi VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto dekanas.

Būtina keisti keliavimo įpročius

Vienas geriausių darnaus transporto pavyzdžių – viešasis transportas, viena iš tvariausių, ekologiškiausių ir efektyviausių transporto rūšių. Pasak UAB „SCANIA Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, kuo daugiau žmonių naudojasi tokia paslauga, tuo daugiau naudos įgauna visa transporto infrastruktūra.

Jam antrina JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė, kuri tikina – viešasis transportas suteikia galimybę kurti miestus, kuriuose dėl geresnio oro, mažesnio triukšmo ir patogesnio judumo kyla gyvenimo kokybė. Vis dėlto, norint užtikrinti kokybiškesnį judumą mieste, būtina keisti keliavimo įpročius.

„Tai yra didžiulis iššūkis, kuriam neužtenka infrastruktūros ar didesnio skaičiaus autobusų, troleibusų. Efektyvi transporto sistema kuriama holistiškai – integruojant skirtingas transporto priemones, maršrutus, miesto planavimą ir socialinius bei aplinkosauginius veiksnius, – pasakoja JUDU direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė. – Iki 2030 metų siekiame subalansuoti sostinės judumą taip, kad daugiau negu 70 proc. kelionių mieste būtų darnios – be automobilio, t.y. gyventojai ir miesto svečiai kelionėms rinktųsi viešąjį transportą, mikrojudumo priemones bei keliautų pėsčiomis.“

Visuomenės sąmoningumas – svarbus

Anot Dariaus Snieškos, šiuo metu transporto sektorius taip pat susiduria su užduotimi, kaip prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų, klientų poreikių ir technologijų – atsiranda alternatyvios kuro rūšys, automobilių dalijimosi kompanijos konkuruoja su privačiais klientais, tolimesnės distancijos dažnai įveikiamos lėktuvais,  populiarėja alternatyvios transporto priemonės.

Negana to, transportas turi atitikti daugelį darnumo reikalavimų – būti patogus klientui, tylus, manevringas, pagamintas iš perdirbtų medžiagų, lengvai aptarnaujamas ir remontuojamas bei kuo mažiau teršti aplinką, ypač – žmonių susirinkimų vietose.

Technologijos reikalauja papildomų išlaidų

Nors transporto priemonės tampa daug efektyvesnės ir draugiškesnės aplinkai, naujos technologijos reikalauja papildomų kaštų, kuriuos turi padengti galutinis vartotojas.

„Dažnai pradinė investicija į naująsias transporto technologijas būna didesnė, tačiau per eksploatavimo laiką jos tampa daug efektyvesne ir finansiškai naudingesne alternatyva dabartinėms technologijoms. Klientams sunku su tuo sutikti, kadangi dažnai matoma tik pirminė investicija, tad yra svarbu edukuoti rinką.

Nereikia pamiršti ir to, kad automatizacija ir DI technologijos pasiūlys tokias galimybes, kokių negali pasiūlyti dabartinis transportas. Jau šiuo metu naudojami lankstūs transporto priemonių aptarnavimo ir remonto prevencijų algoritmai padeda automobiliams ilgiau važiuoti be nenumatytų remontų ir sumažina remonto išlaidas“, – sako UAB „SCANIA Lietuva“ regiono vadovas.

Akivaizdu, kad siekiant tvarių pokyčių labai svarbu didinti visuomenės sąmoningumą, keisti jų požiūrį ir įpročius.

„Alternatyvių energijos šaltinių atsiradimas yra labai sveikintinas reiškinys, bet net ir ekologiškiausias automobilis sėkmingai sudaro transporto spūstis keliuose, kuriuose praleidžiame daug laiko, ir tas laikas brangiai kainuoja. Esmė yra ne tik ekologijoje – transportą reikia naudoti tinkamai“, – tikina Darius Snieška.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sostinė ruošiasi rugsėjo spūstims: kaip geriausia keliauti po miestą?
  2. Kad eismo spūstys keltų mažiau streso
  3. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  4. Patikslinti eismo ribojimai liepos 7–13 dienomis
  5. Eismo įvykiuose nukenčia vis daugiau pėčiųjų
  6. KET privalo laikytis visi eismo dalyviai
  7. Per dainų šventę sostinėje – eismo ribojimai
  8. Ar rugsėjo spūstys išaugino eismo įvykių skaičių?
  9. Dviračiai – jau keliuose: ką svarbu žinoti visiems eismo dalyviams
  10. Iki gegužės pabaigos – eismo pakeitimai sostinės stoties prieigose
  11. Keisčiausios eismo taisyklės, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį
  12. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  13. Kur tikėtinos didžiausios eismo spūstys?
  14. Klaipėda ėmėsi spręsti eismo reguliavimą
  15. Šiandien – griežtesni eismo ribojimai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

A. Stulginskiui skirta paroda
Istorija

Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda

2025 07 05
Baltijos esperantininkų dienos Kaune | Lietuvos esperantininkų sąjungos nuotr.
Kalba

Baltijos esperantininkų dienos Kaune

2025 07 05
„Tautiška giesmė aplink pasaulį“ | Facebook nuotr.
Kultūra

„Tautiška giesmė“ sekmadienį skambės visoje Lietuvoje: skelbia giedojimo vietų sąrašą

2025 07 05
Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę | Rengėjų nuotr.
Istorija

Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę

2025 07 05
šiauliai„Saulės žiedas“ 2025.
Etninė kultūra

Tarptautinė folkloro šventė „Saulės žiedas“ Šiauliuose tęsiasi – miestas alsuoja pasaulio folkloro ritmais

2025 07 05
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai | Paveldo komisijos nuotr.
Architektūra

Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo

2025 07 05
Apytalaukio dvaro rūmai | Wikipedia.org nuotr.
Architektūra

Paveldo komisija nepritarė Apytalaukio dvaro išbraukimui iš Neprivatizuotinų buvusių dvarų sodybų sąrašo

2025 07 05
Maisto gaminių klastitės
Gamta ir žmogus

Tarp dažniausių klastočių – vynas ir saldainiai

2025 07 04

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • lietuvospatriotas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda
  • Kaitros dienoms – naminiai gaivinantys gėrimai
  • Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?
  • Baltijos esperantininkų dienos Kaune

Kiti Straipsniai

Pasienis

Važiuojant į Lenkiją patikrinimai vyks 13-oje vietų

2025 07 04
Pėsčiųjų ir dviračių takas

„Via Lietuva“ keliautojams siūlo 5 vaizdingus maršrutus

2025 07 04
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai, galimos spūstys

2025 07 04
Eismas Kaune

Kaune panaikinta apie pusšimtis „juodųjų dėmių“

2025 07 04
Avarija

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Automobilių statymas

Vilniuje – automobilių statymo pokyčiai

2025 07 02
S. Burneikaitė. Mintys, grįžus iš Tekančios saulės šalies | Autorės nuotr.

S. Burneikaitė. Mintys, grįžus iš Tekančios saulės šalies

2025 07 02
Pėsčiųjų ir dviračių takas

Palangoje bus nutiesta apie 4 km pėsčiųjų ir dviračių takų

2025 07 02
Policija

Policija paskelbė liepą eismo dalyvių laukiančias patikras

2025 07 01

Skaitytojų nuomonės:

  • lietuvospatriotas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • m apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Remigijus Žemaitaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seimas panaikino Remigijaus Žemaitaičio teisinę neliečiamybę

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai