Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ne visi seni automobiliai yra vertingi

www.alkas.lt
2024-07-28 11:40:00
0
Lancia Stratos Zero | coagency.lt nuotr.

Lancia Stratos Zero | coagency.lt nuotr.

Vieni žmonės kolekcionuoja pašto ženklus, atvirutes, magnetukus, o kiti – automobilius. Klasikiniai, senoviniai, reti ir išskirtiniai automobiliai yra ne tik automobilizmo entuziastų hobis, bet ir vis labiau populiarėjanti investicija. Žinovas sako, kad norinčių investuoti daugėja ir atskleidžia, kaip entuziastai renkasi kolekcinius automobilius.

Pasak kolekcinių automobilių platformos „Commody“ įkūrėjo ir investuotojo Viliaus Oškeliūno, ne kiekvienas senas automobilis yra vertingas: „Skirtingai nei antikvarinės prekės, kolekciniai automobiliai vertinami ne būtinai pagal jų amžių. Dažniausiai tokiais tampa istorinės reikšmės automobiliai, kurie turi išskirtinį dizainą, gamyklinius parametrus, yra vienetinio modelio ar priklausė reikšmingoms asmenybėms”.

Istoriniai modeliai ir asmenybės

V. Oškeliūnas sako, kad automobilį kolekciniu itin dažnai paverčia istorinės aplinkybės: unikalus istorinis kontekstas, išskirtinis dizainas, kaip „Aston Martin” bendradarbiavimas su „Zagatto”, filmai, populiariosios medijos ar jį vairavusios legendinės asmenybės.

Legendiniame Džeimso Bondo filme „You Only Live Twice” aktorius Šonas Koneris vairavo „Toyota 2000GT” automobilį ir tai išgarsino japonų gamintojus visame pasaulyje. Minėtą modelį amerikiečių automobilių dizaineris ir lenktynininkas Kerolas Šelbis perdarė lenktynėms, vėliau jis buvo parduotas už daugiau nei 2,2 mln. eurų.

„Automobilių pramonė auga ir tobulėja žaibišku greičiu, kasmet kuriamos naujos technologijos ir sprendimai, kurie keičia industriją. Dažnai tokie modeliai, kurie žymi reikšmingą technologijų  pokytį ar automobilių pramonės etapo pasikeitimą, su metais gali tapti vis vertingesni”, – sako žinovas.

Automobilio vertę kelia ir tai, kad su juo buvo laimėtos legendinės lenktynės, kaip „LeMans” lenktynes laimėję automobiliai „Ferrari 275 GT” ir „Ford GT40”, arba jeigu jį vairavo gerai žinomas lenktynininkas.

„Automobilį išskirtiniu gali paversti ir tai, kad pasaulyje buvo sukurti vos keli tokie modeliai. Pavyzdžiui, brangiausiu pasaulio kolekciniu automobiliu laikomas 1955 metais sukurtas „Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe” modelis – tokių pasaulyje pagaminti tik du vienetai. Būtent dėl to, jis aukcione buvo parduotas už rekordinę, 135 mln. eurų sumą. Svarbu paminėti ir koncepcinius modelius, kaip futuristinis „Lancia Stratos Zero” automobilis, kuris aukcione buvo parduotas už  760 tūkst. eurų”, – pasakoja V. Oškeliūnas.

Būklė – svarbiausias kriterijus

Pasak eksperto, vienas svarbiausių aspektų, kuris tik padidina kolekcinio automobilio vertę ir paverčia jį trokštamu kolekcininkų laimikiu – gera transporto priemonės būklė.

„Net ir geidžiamiausias modelis, turintis deformuotą išvaizdą ir rūdžių, gali tapti nevertingu. Kolekcionieriai kartais perka ir prastesnės būklės modelius bei pasiryžta juos taisyti ieškodami originalių dalių visame pasaulyje, tačiau tai turi teikti malonumą ir tapti hobiu. Žiūrint į automobilį, kaip į investicija, jo būklė yra vienas svarbiausių kriterijų”, – sako V. Oškeliūnas.

Jeigu ketinate pirkti kolekcinį automobilį, jo techninio aptarnavimo istorija yra didelis privalumas, tačiau ekspertas ragina nepasitikėti šiuo vertinimu aklai. Jis primena, kad automobilio aptarnavimo istorija rodo, kada ir kur automobilis buvo taisomas per visą jo eksploatavimo laiką.

„Net jeigu pardavėjas siūlo visą aptarnavimo istoriją, tai nereiškia, kad automobilis buvo aptarnaujamas pagal gamintojų rekomendacijas. Įvertinkite kritiškai ir įsitikinkite, kad automobilį taisę autoservisai ir specialistai yra patikimi. Nors techninės priežiūros knygelė yra labai svarbi, ją galima gana lengva suklastoti”, – pataria kolekcinių automobilių platformos „Commody“ įkūrėjas.

Kritiškai vertinkite pardavėją

Pasak V. Oškeliūno, ketinant kolekcinį automobilį pirkti iš privataus pardavėjo, reikėtų itin kritiškai įvertinti ar jis patikimas.

„Visų pirma, nuodugniai apžiūrėkite skelbimą, jis turėtų būti išsamus, paminėtos visos svarbiausios techninės detalės. Jeigu jame trūksta itin svarbių aspektų, tai kelia įtarimą, kad pardavėjas kažką bando nuslėpti. Prieš skambindami pardavėjui, susidarykite tikslų klausimyną su visais rūpimais klausimais. Jei susitinkate akis į akį, įvertinkite kuo gyvena pardavėjas, ar jam išties rūpi automobiliai, ar jis nusimano apie parduodamą modelį ir yra patikimas”, – siūlo specialistas.

Dalyvauti kolekcinių automobilių pasaulyje galima ir patikimesniu būdu bei be didelių investicijų. Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ leidžia įsigyti dalį automobilio ir tapti jo bendrasavininku.

„Mūsų komandos sukurta platforma kolekcinių automobilių pasaulį daro prieinamą visiems, nes tradiciškai jis būna atviras tik siauram ir uždaram investuotojų ratui. Visi, besidomintys automobiliais, gali tapti legendinių modelių bendrasavininkais be itin didelių investicijų. Tuo tarpu, jų savininkai gali generuoti pajamas ir toliau naudotis savo transporto priemonėmis“, – sako V. Oškeliūnas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. 5 brangiausi pasaulio automobiliai
  2. Įprasti automobiliai virsta elektriniais
  3. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  4. Tyrimas parodė, kurie automobiliai nuvažiuoja daugiausia
  5. Iki 2030 metų visi persėsime prie elektromobilių vairo. Kodėl?
  6. Kokie automobiliai nuvertėja labiausiai?
  7. Ilgapirščių taikinys – automobiliai
  8. Šį pusmetį naudoti automobiliai nepigs
  9. Dešimt žingsnių parduodantiems automobilį
  10. Limuzinų nuoma – sprendimas šventei ir ne tik
  11. Kelios gudrybės palaikyti švarą automobilyje
  12. Kokios priežiūros automobiliui reikia žiemą?
  13. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  14. Nuo ko pradėti planuoti savarankišką kelionę?
  15. Šaltis kausto automobilius: techninės pagalbos poreikis išaugo keturis kartus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • klaustukui apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikams ir Vilnoms su Kažinomis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?
  • Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį
  • Rotavirusas vasarą neatostogauja
  • M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

Kiti Straipsniai

Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29
Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.

Rotavirusas vasarą neatostogauja

2025 06 28
„Wi-Fi“

Nemokamas „Wi-Fi“ – tik mėgstantiems riziką

2025 06 28
Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
baltoji banga.lt

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Parodos „Austas valstybingumo simbolis“ Valensijos šilko muziejuje atidarymo akimirkos | M. Remesos nuotr.

„Austas valstybingumo simbolis“: Lietuvos kontušo juostos pristatomos Ispanijoje

2025 06 28
Leonas Stepanauskas sulaukė 100 metų

Leonas Stepanauskas sulaukė 100 metų

2025 06 27

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • klaustukui apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikams ir Vilnoms su Kažinomis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vaisiai, slyvos | pixabay.com nuotr.

Slyvos – ir desertams, ir prie mėsos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai