Dažnai girdime: „Verslopardavimas parduodu verslą, tačiau niekas neperka”. Kaip ir kodėl susiklosto tokios situacijos? Kaip jų išvengti? Pateikiame naudingus patarimus, kurie padės jums verslą parduoti greitai ir be jokių kliūčių.
Įvertinkite verslo kainą
Pirmas žingsnis, kurį turite padaryti, tai įvertinti, kiek iš tikrųjų yra vertas jūsų verslas. Tai galite padaryti skirtingais būdais. Visų pirma, kreiptis į turto vertintojus, kurie gali įvertinti verslą ir pasakyti tikslią sumą.
Kitas variantas – adekvačiai įvertinti, kiek darbo, laiko ir investicijų teko įdėti į verslą ir tuomet pagalvoti, kokia kaina būtų ideali šio verslo pardavimui. Nepamirškite, kad bet kuris pirkėjas norės šiek tiek derinti kainą, todėl kartais galima pasiūlyti šiek tiek didesnę sumą, jog būtų nuo ko derėtis.
Nesikreipkite į agentą
Daugelis mano, kad agentas padės greičiau parduoti verslą, tačiau priešingai, jis tik apsunkins visą procesą. Visas procesas sulėtės, kadangi agentas tarpininkauja.
Jūs bendrausite su agentu, tuomet agentas su potencialiais pirkėjais, o į klausimus, kurių negalės atsakyti agentas, vis tiek teks atsakinėti jums. Jeigu norite, kad pardavimas vyktų greitai ir sklandžiai, tuomet ne kreipkitės į agentą, o talpinkite verslo skelbimus internete.
Talpinkite skelbimus į verslo pardavimo portalus
Verslo skelbimai internete padeda verslą parduoti greitai ir be jokių problemų.
Turbūt žinote, kad populiarūs skelbimų portalai, tokie kaip verslopardavimas.lt, per dieną surenka didelę auditoriją žmonių, kurie ne šiais atėjo pasižvalgyti, o iš tikrųjų domisi tam tikrų prekių ar paslaugų pirkimu.
Todėl tie, kurie nori parduoti verslą greitai, turėtų rinktis skelbimo portalus, o ne talpinti skelbimus į laikraščius, tai nėra veiksminga, tiesiog iššvaistysite pinigus.
Kreipkitės į pažįstamus verslininkus
Skelbimų portalai padės gauti dėmesio iš verslininkų, kuriuos domina investavimas į naujus projektus. Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad atsiras susidomėjęs pirkėjas.
Kai kuriais atvejais naudinga nesidrovėti ir pasiteirauti pažįstamų verslininkų, gal juos domintų įsigyti naują verslą? Nepamirškite, kad vien pasiūlymo neužtenka.
Pasistenkite pateikti verslo idėją kuo patraukliau ir paruoškite įtikinamą kalbą, kodėl jie turėtų rinktis būtų jūsų verslą.
Neretai žmonės suklysta ir nurodo, kad jiems nepavyko išvystyti verslo idėjos, tačiau toks atsakymas neretai potencialius pirkėjus verčia susimąstyti, ar jie tikrai nori pasirinkti šį verslą.
Neatbaidykite pirkėjų, nes ne kiekvienas norės pirkti sunkiai vystomą verslą.
Tyrinėkite rinką
Jeigu verslo parduoti nepavyksta, pasidomėkite, kodėl jis negauna dėmesio iš verslininkų. Priežasčių gali būti daug, todėl nereikia susikoncentruoti į vieną.
Dažnai kai kurie galvoja, kad negauna dėmesio dėl to, kad verslo kaina per didelė, todėl mažina kainą.
Bet ne visada problema kainoje. Patyrinėkite kitų skelbimus, tai padės suvokti, kodėl galbūt jūsų verslo skelbimai gauna mažiau dėmesio.
Nepamirškite, kad verslo pardavimas nėra toks greitas, kaip daugeliui norėtųsi. Neradus pirkėjo per savaitę, nusiminti nereikėtų. Verčiau pakoreguokite skelbimą ir toliau laukite, kol susisieks potencialūs pirkėjai.
Kokie yra verslo pardavimo procesai?
Verslo pardavimas – sudėtingas procesas, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir kantrybės. Atkreipkite dėmesį į tai, jog kiekvieno verslo pardavimo istorija yra skirtinga, tačiau dažniausiai pardavimas susideda iš šių procesų.
- Pirmasis etapas yra visiškai nesusijęs su pardavimo procesu. Visų pirma, turite sau atsakyti į klausimą, kodėl parduodate verslą. Kai kurie verslą parduoda, kadangi netiki, jog verslo idėja yra sėkminga. Tokiu atveju kyla klausimas, ar kitų verslininkų nuomonę nesutaps su jūsiške? Kiti parduoda verslą, kadangi tiki idėja, tačiau nemoka jos vystyti, o treti neturi tam laiko. Dažnai priežastys, kodėl parduodamas verslas, būna skirtingos. Turite skirti laiko, jog išanalizuotumėte situaciją. To reikia ne tik tam, kad apsispręstumėte, ar parduoti verslą, bet ir dėl kitos priežasties. Potencialus pirkėjas būtinai pasidomės, kodėl parduodate verslą.
- Nepaisant to, jog daugelis mūsų turi patirties pardavimuose, verslo pardavimas nėra toks pat, kaip nebrangaus daikto pardavimas. Norint parduoti verslą reikia ne tik išnagrinėti rinką, bet ir žinoti, kas yra jūsų tikslinė auditorija. Todėl tie, kurie nori verslą parduoti greitai, turėtų įvertinti savo galimybę jį parduoti ir pagal tai paruošti skelbimą.
- Turbūt savaime suprantama, kad daugelis parduoda verslą tam, kad už gautas santaupas arba padengtų nuostolius, arba galėtų investuoti į kitą verslą. Tačiau, kokia kaina nebus nei per didelė, nei per maža už jūsų verslą? Į šį klausimą gali atsakyti tik verslo vertintojai. Tiesa, į juos kreiptis nori ne visi. Jeigu manote, kad jūsų verslas nėra nesėkmingas ir jo vertė didesnė, nei potencialiems pirkėjams atrodo, tuomet būtinai kreipkitės į vertintoją, kuris įvertins jūsų verslą ir nurodys jo tikrąją vertę. Visgi, jeigu manote, kad verslas nėra daug vertas, tuomet geriau derinkite kainą su pirkėju ir nesikreipkite į vertintoją.
- Ar kreiptis į agentą? Būtent tokį klausimą dažniausiai užduoda tie, kurie nori parduoti verslą. Turbūt akivaizdu, kad agento darbas yra rasti potencialius pirkėjus, o tai, ar jie pirks, ar ne, priklauso visiškai ne nuo jo. Todėl atsižvelgiant į tai, kad potencialius pirkėjus rasti galite patys, visiškai neapsimoka kreiptis į agentą.
- Kitas nemalonus darbas, su kuriuo susiduriama parduodant verslą, tai dokumentų ruošimas. Deja, bet čia jau greičiausiai jums prireiks teisininkų pagalbos. Jeigu norite, kad verslas būtų parduotas sėkmingai ir nekiltų jokių nesklandumų, tuomet netaupykite ir kreipkitės į patyrusius specialistus, kurie galėtų jums padėti.
- Na, ir galiausiai, priėjome prie pirkėjų paieškos. Kur jų ieškoti? Verslo skelbimai – patikrintas variantas, kurį tikrai turite apsvarstyti. Deja, bet laikraščius skaito vis mažiau žmonių, todėl ten skelbimų dėti tikrai neapsimoka. O gal ir gerai, kad neapsimoka? Internete skelbimus talpinti ne tik kainuoja pigiau, bet ir jų matomumas kur kas didesnis.
- Radote potencialius pirkėjus? Puiku. Liko sekantis žingsnis – jų patikra. Net nereikia abejoti, kad ne kiekvienas potencialus pirkėjas bus jums aktualus. Kai kurie domisi, nors net neturi pinigų verslo pirkimui, kiti ieško, kaip pigiai įsigyti daug pelno nešantį verslą. Būkite atidūs, nes tik nedidelė dalis yra sąžiningi, orientuoti į tai, kad ne tik kaina tiktų jiems, bet ir jums. Pasidomėkite pirkėju internete ir nuspręskite, ar norite su juo tęsti pokalbį.
- Na, ir pabaigai, aptarkime pinigų pervedimą ir dokumentų pasirašymą. Nepamirškite iš karto susitarti, kaip vyks šis procesas. Kai kuriais atvejais galima iš pradžių pervesti pinigus, paskui pasirašyti dokumentus. Pirkėjas neturėtų to bijoti, jeigu pinigai pervedami per banką, o ne mokami grynais. Jeigu pinigai mokami grynais, nepamirškite patikrinti, ar jie tikri. Deja, bet net ir šiuo metu tenka susidurti su apgaulėmis. Visgi dažnai pirkėjai baiminasi iš pradžių pervesti pinigus, todėl nenustebkite, jeigu paprašys iš pradžių pasirašyti dokumentus ir tik paskui mokėti pinigus.
Ačiū. Gal dar galėtumėte įkelti straipsnį apie įmonės uždarymo procesą? Irgi būtų aktualu.