Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) praneša, jog 252 tūkst. Lietuvos įmonių atvėrė individualius jų profilius.
VMI kliento profilis – tai vienoje vietoje pateikiami VMI duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją vertina mokesčių administratorius.
Profilio žinias įmonės nemokamai peržiūrėti gali projekto bendraautorių UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje, adresu čia.
„VMI kliento profilis leidžia susipažinti su pavojais, kuriuos įmonės veikloje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos, kontrolės procedūrų rengimo priežastimi.
Jame pateikiamos žinios yra privačios, tai yra skirta konkrečiai įmonei savikontrolei. Profilio žinias gali matyti įmonės vadovas, pagal VĮ „Registrų centras“ duomenis.
Jei pageidauja, šiomis žiniomis jis gali dalintis su esamais ir būsimais partneriais ar kitais suinteresuotais asmenimis.
Kviečiame įmones dalintis ir teirautis galimybės susipažinti su kitų įmonių individualiais profiliais.
Teigiamas įmonės vertinimas leis pelnyti didesnį pasitikėjimą“, – sako VMI kliento profilio projekto atstovė Danutė Laurinavičienė.
Profilyje vertinamį įvairūs pavojai, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt.
Mokesčių mokėtojo rizikingumas atvaizduojamas šviesoforo būdu: jei įmonė pagal bruožus nėra pavojinga – nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai pavojinga – geltonas, jei vertinama kaip pavojinga – raudonas.
Prie kiekvieno pavojaus skelbiamos išsamios žinios, kas konkrečiai vertinama, nurodant bruožus, pagal kuriuos įmonei suteikiama atitinkama spalva.
„Įmonės, kurios šiuo metu turi tik žalios spalvos vertinimus ir neturi skolų valstybės biudžetui sudaro apie 35,1 proc. Dar 2,2 proc. įmonių turi vien žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos.
Turinčių iki 3 geltonos spalvos vertinimų ir nei vieno raudono vertinimo yra apie 60,5 proc., turinčių vieną raudonos spalvos vertinimą – 22,6 proc.
Įmonių, kurios turi daugiau nei vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 16,4 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonėms skirta dėl deklaracijų teikimo pavojaus“, – sako Danutė Laurinavičienė.
Profilį sudaro keturios bruožų grupės: registravimo, deklaravimo, mokėjimo, elgsenos. Šiuo metu jame iš viso 16 bruožų. VMI kliento profilį numatyta plėsti, ateityje atveriant daugiau duomenų.
Daugiau žinių apie VMI kliento profilį rasite VMI svetainėje.
Kilus klausimų dėl VMI kliento profilyje skelbiamų duomenų, prašoma kreiptis – mokesčių žinių telefonu 1882 (+370 5 260 5060), spausti „4“.
Primenama, kad paslaugos ir konsultacijos klientų aptarnavimo padaliniuose – su išankstine rezervacija.
VMI kliento profilis sukurtas įgyvendinant VMI ilgalaikę strategiją Polaris 2025.
Išsamiai apie VMI planus: čia.