Siekiant išsiaiškinti viešojoje erdvėje pateiktus pranešimus, jog bunų statyboms Nemune statybų rangovas galimai naudoja ne ilgaamžį vandens netirpdomą akmenį, o prastesnėmis savybėmis pasižyminčią klintį, susisiekimo ministras Marius Skuodis, susitikęs su projektą įgyvendinančios Vidaus vandens kelių direkcijos vadovybe, nurodė imtis veiksmų abejonėms visuomenėje išsklaidyti ir užtikrinti kokybišką šio svarbaus upių transporto plėtrai projekto įgyvendinimą.
„Tikrinsime kiekvieną projektą, stebėsime kiekvieną rangovą, jei tik kils bent menkiausių abejonių. Nebus priimtas nei vienas darbas, kol nebus įsitikinta dėl jo kokybės ir ilgaamžiškumo. Projektavimo sąlygose numatyta, kad šis statinys turi gyvuoti ne mažiau kaip 80 metų, todėl bet kokių medžiagų, kurių gyvavimo trukmė yra trumpesnė nei numatyta, naudojimas tokiose statybose nėra galimas. Išvadų šiuo klausimu kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas atsakingas institucijas, o konkretiems faktams nustatyti pradėjome vidinį tyrimą, kurio metu užsakysime ir nepriklausomą ekspertizę. Jeigu reikės – ne vieną“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Atsižvelgdama į viešojoje erdvėje pateiktą informaciją, jog bunų statyboms statybų rangovas galimai naudoja netinkamas medžiagas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija gavo statybos darbus kontroliuojančio techninio prižiūrėtojo UAB „Projektai ir Co“ išvadą, kurioje nurodyta, kad rangovas laikosi projekte numatytų sprendinių ir medžiagų reikalavimų ir yra pateikęs medžiagų deklaracijas.
Papildomai, dalyvaujant antstoliams, iš bunų ir statybų rangovo medžiagų sandėliavimo vietų objektuose buvo paimti medžiagų ėminiai ir pateikti atlikti laboratorinius tyrimus nepriklausomiems ekspertams – KTU Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centrui, kad šie ištirtų, kokia medžiaga naudojama bunų statybai Nemune.
„Sulaukėme tyrimų rezultatų, kurie įrodo, jog bunų statyboms yra naudojama būtent ta medžiaga, kuri ir turi būti naudojama, t. y. natūralus ir/ar skaldytas vandens netirpdomas akmuo – dolomitas. Įgyvendinant šį projektą, susitarimo dėl medžiagų pakeitimų nebuvo ir jie neplanuojami, numatytiems sprendiniams pritarta, statybos leidimai gauti.
Poveikio vertinimo aplinkai procedūros yra atliktos pagal teisės aktų reikalavimus, o techniniai projektai suderinti su aplinkosaugos tarnybomis. Direkcija dar nėra priėmusi nei vienos atliktos bunos, kaip galutinio statinio, t. y. šiuo metu vykdomi paruošiamieji darbai bunoms, žaliavos transportuojamos, sandėliuojamos numatytose bunų vietose,“ – sakė Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.
Pasak V. Vinokurovo, vykdant viešojo pirkimo procedūras, buvo laikomasi Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) rekomendacijų atskirti projektavimo ir rangos darbus. Dėl įvykusio pirkimo pastabų nebuvo gauta.
Ministerija paprašė, kad VPT pateiktų savo vertinimą dėl viešojo pirkimo procedūrų ir sutarties vykdymo atitikties Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams.
Įgyvendinus „TEN-T kelio E-41 modernizavimas“ projektą, atsiras galimybė vykdyti krovininę, keleivinę ir pramoginę laivybą Nemunu nuo Kauno iki Kuršių marių visu navigacijos laikotarpiu. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį.