Prieš pat šventes, Molėtų r., Kijėlių specialiojo ugdymo centre, buvo atidaryta išmanioji erdvė, kuri įrengta už švietimo darbuotojų mokymo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ laimėtą pagrindinį apdovanojimą – 10 tūkst. eurų.
„Lėšos buvo skirtos įrengti išmaniajai klasei, tačiau mes už jas įsirengėme visą išmaniąją mokyklą, nes joje tik 20 mokinių. Tačiau, aišku, svarbu ne tik finansinė parama ir daiktai. Gal net vertingiau yra tai, ką mes gavome mokymo programoje“, – sakė Kijėlių specialiojo ugdymo centro direktorė Asta Jakovlevienė.Už gautą apdovanojimą, mokykla įsigijo išmaniąją lentą, 18 planšetinių kompiuterių, kurių užteks kiekvienam galinčiam juo naudotis moksleiviui, virtualios realybės akinius bei kitos udgymui reikiamos įrangos.
„Iš tiesų tai mums yra milžiniška parama. Per metus IT reikalams mes gauname vos 46 eurus, tad apie tokį atsinaujinimą galėjome tik pasvajoti. O svarbiausia, kad tai leis pagerinti mokinių lavinimą. Dabar daug kur stengiamasi naudoti principą „žaisdami mokomės“. Ugdant specialių poreikių turinčius vaikus tai itin svarbus ir kartais vienintelis būdas juos lavinti“, – teigė A. Jakovlevienė.
Mokyklos personalas itin džiaugiasi virtualios realybės įranga, kuri leis patirti naujų pojūčių didelę judėjimo negalią turintiems moksleiviams, kuriems yra sukurtos specialios lavinimo programos virtualioje erdvėje.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie visų Lietuvos vaikų ugdymo, pasitelkiant išmaniąsias technologijas. Svarbiausias „Samsung Mokykla ateičiai“ indėlis yra ne apdovanojimas, bet suteiktos žinios pedagogams, be kurių technologijų teikiamos galimybės tiesiog nebūtų išnaudojamos. Kijėliuose įsitikinome, kad programa praėjo ne veltui – pedagogų įgytos kompetencijos ir naujos skaitmeninės erdvės tikrai prisidės prie mokinių ugdymo, kuris be šiuolaikinių technologijų šiais laikais tiesiog nepilnavertis“, – sakė „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.
Pagrindinį 10 tūkst. eurų apdovanojimą Kijėlių specialiojo ugdymo centro pedagogų kolektyvas laimėjo 2017 metų pradžioje, kai programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ jų parengtas skaitmeninių pokyčių projektas vertinimo komisijos pripažintas tvariausiu ir turinčiu didžiausią poveikį mokinių pasiekimų gerinimui.
Nors Kijėlių mokyklos projektas buvo unikalus tuo, kad orientuotasi į specialių poreikių turinčius mokinius, kurie itin skirtingi, pasak vertintojų, ugdymo įstaigos specifika nebuvo lemiantis veiksnys renkant laimėtoją. „Absoliučiai visų vaikų poreikiai yra svarbūs, visų poreikiai yra skirtingi ir visiems poreikiams tenkinti turi būti rasti teisingi keliai ir priemonės. Juk mokymosi turinio individualizavimas yra vienas kertinių švietimo dalykų ir tai buvo tikrai stiprus projektas“, – po laimėtojų paskelbimo kalbėjo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė.
Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau ketvirtus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Tokiu būdu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014–aisiais, programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų.
Kijėlių specialaus ugdymo mokykloje lavinami didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių (intelekto sutrikimas ir kompleksinė negalia) turintys Molėtų rajono gyventojai nuo 6 iki 21 metų.