„Patriotiniais programuotojais“ pasivadinusi iniciatyvinė grupė Seime pristatė programinį sprendimą, galintį palengvinti pagalbos tarnybų darbą. Aštuonių jaunuolių grupė sukūrė išmaniųjų telefonų aplikaciją pagalbos tarnyboms, kuri yra lengvai valdoma, pritaikyta neįgaliesiems, suprantamai ir vos per 30 sekundžių pateikianti informaciją apie nelaimės pobūdį ir skambinančiojo buvimo vietą 5–30 metrų tikslumu.
Diskusijos „Pilietinė iniciatyva – 112 mobilioji programėlė. Ar ji gali tapti patikimu ir greitu sprendimu Valstybei gelbėjant gyvybes?“ globėjas Seimo narys Liutauras Kazlavickas džiaugiasi, kad Lietuvoje yra jaunų žmonių, kurie nori ir geba sukurti sprendimus valstybei, pirmiausiai galvodami apie pagalbą ir rezultatus, o ne apie galimybę pasipelnyti. Tačiau L. Kazlavickas valstybėje pasigenda aiškaus bendradarbiavimo mechanizmo, kuris leistų naudotis piliečių intelektine pagalba.
„Dažnu atveju gražios pilietinės iniciatyvos, susidūrusios su valstybinių institucijų geranoriškumo ar politinės valios stoka taip ir nebūna įgyvendintos. Viena iš priežasčių, kodėl iki šiol neatlygintina privačių asmenų, verslo ar nevyriausybinio sektoriaus pagalba valstybei neturi jokių tradicijų yra tai, jog plėtojant kitokią piliečių ir valstybės bendradarbiavimo kultūrą, įpročius tektų keisti ir tam tikroms interesų grupėms, turinčioms aiškų tikslą parduoti bei pirkti brangias paslaugas. Norėtųsi tikėti, kad šiuo atveju, jaunimo siūlomas konkretus, greitas ir technologiškai pažangus sprendimas susilauks ne tik atsakingų institucijų pareigūnų palaikymo, bet ir bus rastas politinis sutarimas artimiausiu metu šią inovaciją įgyvendinti Bendrajame pagalbos centre“, – pastebi L. Kazlavickas.
Siūloma programėlė būtų diegiama į išmaniuosius mobiliuosius telefonus kaip mobili aplikacija. Kreipiantis pagalbos, Bendrasis pagalbos centras iš karto automatiškai gautų duomenis apie pagalbos prašantį asmenį – pagalbos poreikio tipą (policija, gaisrinė, greitoji), asmens buvimo vietos koordinates, kurios maždaug 5-30 metrų paklaida būtų nustatomos su navigacijos sistema (GPS), tad ši sistema veiktų ir tuo atveju, kai telefonas būtų ir be SIM kortelės. Sistema galėtų matyti ir daugiau vartotojo iš anksto suvestos asmeninės informacijos. Apklausų duomenimis, šiuo metu išmaniaisiais telefonais naudojasi 54 proc. vartotojų, todėl ši sistema jau dabar galėtų tapti patogiu instrumentu gelbėjant gyvybes.
„Mes pagalvojome, kad jei mums atsitiks nelaimė, mes norėtume, kad ta pagalba atvažiuotų laiku“, – apie idėją sukurti aplikaciją pasakoja komandos vadovas Olekas Suchodolskis. Jis tiki, kad pasiūlytą sprendimą pavyks įgyvendinti.
L. Kazlavickas taip pat tikisi, kad po susitikimo Seime ši pilietinė iniciatyva, sulaukusi nemažo pasitikėjimo bei palaikymo, judės į priekį.
„Neabejoju, kad ši iniciatyva gali tapti puikiu impulsu, kad valstybėje atsirastų ir daugiau gražių pavyzdžių, kai valstybės problemų sprendimams bus pasitelkiamas gabus jaunimas. Tokios iniciatyvių žmonių pagalbos Lietuvai labai reikia ir valstybę atstovaujantys pareigūnai atsakingose institucijose neturėtų jos atsisakyti“, – sako L. Kazlavickas.
Laikinai Bendrajam pagalbos centrui vadovaujantis Tadas Maroščikas iš esmės teigiamai vertino jaunimo idėją, kad šiuolaikinės technologijos, kurios padaro patogesnį gyvenimą ir verslą įvairiose srityse, galėtų pasitarnauti ir pagalbos iškvietimui, tačiau jis akcentavo, kad yra svarbu tokiais atvejais apsibrėžti atsakomybę ir užtikrinti saugumą.