Pirmadienis, 22 gruodžio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Gruodį numatomas smulkių avarijų skaičiaus augimas

www.alkas.lt
2025-12-14 12:12:00
10
PERŽIŪROS
0
Avarija

Avarija | pixabay.com, Viktorpugno6 nuotr.

Atlėgus neigiamoms emocijoms po eismo įvykio, dažniausiai vairuotojams kylantis klausimas – kaip paspartinti žalos administravimo procesą, kad avarijoje nukentėjęs automobilis būtų operatyviai sutaisytas arba būtų išmokėta žalos išmoka. Visgi draudikai pastebi, kad neretai pasitaikantis trukdis šiame procese – netiksliai arba ne iki galo užpildyta eismo įvykio deklaracija. Būtent nuo šio veiksmo didžiąja dalimi priklauso, kaip greitai ir tiksliai bus apskaičiuota ir atlyginta patirta žala.

Kaip pabrėžia „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas, gruodį išaugus eismo intensyvumui paprastai padidėja ir smulkių eismo įvykių skaičius – palyginus su įprastu mėnesiu avarijų skaičius gali išaugti iki 20 proc. Todėl siekiant greičiau gauti draudimo išmoką po avarijos, svarbiausia yra teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir pateikti visus prašomus duomenis.

„Pildant eismo įvykio deklaraciją, itin svarbu tiksliai nurodyti prašomus duomenis, ypač transporto priemonių valstybinius numerius ir vairuotojų kontaktus. Būtina nufotografuoti eismo įvykį iš įvairių pusių ir bendrą vaizdą su kelio ženklais iš tolimesnės perspektyvos. Eismo įvykio deklaracijoje taip pat svarbu nurodyti įvykio aplinkybes, kiek įmanoma tiksliau pavaizduoti transporto priemonių susidūrimo schemą ir, žinoma, nurodyti transporto priemonės sugadinimus“, – sako G. Petrikas.

Pasak eksperto, siekdami greičiau ir patogiau išspręsti su avarija susijusius formalumus, vis daugiau vairuotojų renkasi eismo įvykio deklaracijas pildyti skaitmeniniu būdu – tiesiog telefonu svetainėje draudimoivykiai.lt.

„Šiuo metu apie 45 proc. visų eismo įvykių deklaracijų jau pildoma per šią platformą. Taip draudikai informaciją gauna iškart, todėl žalos apdorojimo procesas yra kur kas spartesnis, nes vairuotojai padaro mažiau klaidų“, – pabrėžia G. Petrikas.

Ekspertas priduria, kad pildant deklaraciją puslapyje draudimoivykiai.lt dabar jau galima pateikti balso įrašą iš įvykio vietos. Tai leidžia aiškiau ir paprasčiau paaiškinti susiklosčiusią situaciją ir pateikti svarbias įvykio aplinkybes, kurias būtų sudėtinga perteikti raštu eismo įvykio deklaracijos formoje.

„Vis dėlto jei dėl kokių nors priežasčių asmuo negali naudotis telefonu, o popierinės eismo įvykio deklaracijos neturi – deklaraciją galima užpildyti ant paprasčiausio popieriaus lapo, nurodant svarbiausius duomenis ir nupiešiant eismo įvykį“, − komentuoja draudikas.

Jis pažymi, kad nesutariant dėl eismo įvykių aplinkybių, patariama kreiptis į policiją, kuri konsultacijas teikia ir telefonu, o esant būtinybei kelių policijos pareigūnai atvyksta ir į eismo įvykio vietą. Tokiose situacijose itin praverčia ir vaizdo registratoriaus fiksuota medžiaga. Ji gali padėti patikslinti eismo įvykio detales, nustatyti kaltininką.

Kokių klaidų vengti iškart po avarijos

G. Petrikas pabrėžia, kad po eismo įvykio svarbiausia – atgauti vidinę ramybę. Specialistas rekomenduoja trumpam stabtelėti, giliai įkvėpti ir, esant galimybei, paskambinti artimam žmogui. Trumpa konsultacija su žmogumi, kuriuo pasitikite, gali padėti aiškiau įvertinti situaciją ir nusiraminti.

Ekspertas taip pat primena, kad eismo įvykio vietoje nereikėtų pasiduoti emocijoms. Sprendimai turi būti grindžiami tik faktais – kelio ženklais, šviesoforo signalais, juostų žymomis ir kitomis objektyviomis aplinkybėmis. Verta prisiminti, kad aplink susitelkę patarėjai gali būti subjektyvūs ar šališki, todėl svarbiausia remtis tuo, ką matote ir žinote patys.

Norint, kad žalos apdorojimo procesas vyktų greitai ir sklandžiai, G. Petrikas išskiria atidumo svarbą, nurodant pačius svarbiausius duomenis.

„Padarius klaidą eismo įvykių dalyvių automobilių valstybiniuose numeriuose, žalos sureguliavimo procesas gali labai išsitęsti, nes tokiu atveju reikia tikslintis duomenis, prašyti paaiškinimų žodžiu arba raštu“, – atkreipia dėmesį draudimo ekspertas.

Pasak G. Petriko, ne mažiau svarbu iš įvykio vietos išvykti tik tada, kai jau yra sutarta, kas atsakingas už įvykį. Skubėti pripažinti kaltės taip pat nereikėtų – eismo įvykio deklaraciją pasirašyti galima tik nuosekliai išsiaiškinus situaciją ir abiem pusėms ją supratus vienodai.

Taip pat patariama išsaugoti liudininkų duomenis ir kontaktus – jų parodymai gali būti itin vertingi vėliau prireikus aiškintis situaciją.

Kaip padėti kitiems

Eismo įvykis iš vėžių gali išmušti bet kurį vairuotoją, o išgąstis ir stresas – apsunkinti gebėjimą racionaliai mąstyti. Todėl kiekvienas iš mūsų, atsidūręs šalia tokios situacijos, gali stabtelti ir padėti eismo įvykio dalyviams.

Draudimo ekspertas dalijasi keliais paprastais, bet svarbiais žingsniais, kaip pagelbėti kelyje įvykį patyrusiems vairuotojams.

Užtikrinkite saugumą. Pirmiausia sustokite saugioje vietoje, įjunkite avarinius žibintus ir pastatykite avarinį ženklą. Svarbiausia užkirsti kelią papildomam pavojui tiek įvykio dalyviams, tiek kitiems asmenims.

Padėkite žmonėms nusiraminti ir suprasti situaciją. Priėję prie vairuotojų, kalbėkite ramiai, lėtai. Daugelis išsigąsta ir ne iš karto suvokia, kas tiksliai įvyko. Net paprastas fakto konstatavimas, kad visi esame saugūs gali padėti stabilizuoti emocijas.

Padėkite aiškiai įvardyti faktus. Žmonės po įvykio neretai ima painiotis. Švelniai nukreipkite pokalbį prie faktų: kur stovėjo automobiliai, kaip vyko manevrai, kas matė artėjančius automobilius. Tai ypač svarbu pildant dokumentus.

Perimkite iniciatyvą, jei to reikia. Jeigu matyti, kad emocijos kaista, perimkite iniciatyvą. Priminkite, kad svarbiausia – sveikata, o turtiniai nuostoliai yra išsprendžiami.

Padėkite pildyti eismo įvykio deklaraciją ir užfiksuoti įvykio vietą. Ne visi turi pakrautą telefoną ar gali juo naudotis dėl streso ir patirtų emocijų. Galite padėti užpildydami eismo įvykio deklaraciją ar nufotografuodami automobilių pozicijas. Svarbu padaryti nuotraukas iš kelių kampų, užfiksuoti numerius ir platesnį vaizdą su kelio ženklais.

Paaiškinkite, kaip paprastai vyksta draudimo procesai. Daugelis vairuotojų nežino, kas vyksta po deklaracijos pateikimo. Galite paaiškinti, kad internetu užpildyta deklaracija iš karto keliauja į draudimo bendrovę, kurios ekspertai įvertina įvykio aplinkybes. Žala dažniausiai atlyginama pagal kaltininko draudimą, o procesas įprastai trunka nuo kelių dienų iki kelių savaičių.

Jei padėtis reikalauja – pasiūlykite kviesti policiją. Jei yra sužeistų žmonių, dideli nuostoliai, nesutampantys įvykio vertinimai arba įtariama neblaivumo situacija, būtina skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112.

Pasisiūlykite būti liudininku. Jei matėte įvykį, tai gali palengvinti visą procesą. Pasiūlykite palikti kontaktus, kad vėliau galėtumėte patvirtinti faktus, jei draudimo bendrovės ar policija jų paprašys.

Parengta pagal „Lietuvos draudimo“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokie vairuotojai sukelia daugiausiai avarijų?
  2. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  3. Draudikai: avarijų skaičius grįžta į prieš karantiną buvusį lygį
  4. Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis
  5. Draudikai pastebi teigiamą karantino poveikį – keliuose ženkliai sumažėjo avarijų
  6. Žiema vairuotojams buvo brangesnė nei pernai
  7. Draudikai išskyrė avaringiausias Vilniaus gatves
  8. Kas svaru išvengiant susidūrimų su viešuoju transportu
  9. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  10. Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?
  11. Eismas per Vėlines: kaip išvengti nemalonumų?
  12. Eismo įvykiuose nukenčia vis daugiau pėčiųjų
  13. Draudikai perspėja: automobilis nėra amfibija
  14. Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų
  15. Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Simonas Gentvilas
Lietuvoje

S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos

2025 12 22
Išmoka
Lietuvoje

Pensijų reforma ir sukčiai: 5 pavojingiausi būdai ir kaip jų išvengti

2025 12 22
Klaipėdos plentas | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdoje sėkmingai baigtas pirmasis Šilutės plento darbų etapas

2025 12 22
Pinigai
Lietuvoje

Verslą stebina siūlymas didinti atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribą

2025 12 22
Sportas
Lietuvoje

Svarstoma keisti sporto politikos įgyvendinimo modelį

2025 12 22
Plikledis
Gamta ir žmogus

Kelininkai įspėja dėl plikledžio

2025 12 22
Susitikimas Prezidentūroje
Lietuvoje

Prezidentas kviečia Seimą grįžti prie konstruktyvaus darbo

2025 12 22
Montuojamos apsaugos apuokams
Gamta ir žmogus

Šiaulių krašte baigtas pilotinis projektas apuokams apsaugoti

2025 12 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie A. Medalinskas. Kaip išgyvena žmonės Ukrainoje
  • P.Skutas apie Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
  • Mickėyus Mousėas apie JT balsavimas atskleidė vertybinį lūžį: JAV ir dalis pasaulio – viena kryptimi, ES ir Lietuva – kita?
  • Kažin apie JT balsavimas atskleidė vertybinį lūžį: JAV ir dalis pasaulio – viena kryptimi, ES ir Lietuva – kita?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos
  • Pensijų reforma ir sukčiai: 5 pavojingiausi būdai ir kaip jų išvengti
  • Klaipėdoje sėkmingai baigtas pirmasis Šilutės plento darbų etapas
  • Verslą stebina siūlymas didinti atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribą

Kiti Straipsniai

Statybos

Draudikai įvardijo pavojingiausias Lietuvos profesijas

2025 12 21
Sveikata

Miestai, regionai ir kaimo vietovės – ką rodo gyventojų išlaidos sveikatai?

2025 12 21
Avarija

Jei radote apgadintą automobilį

2025 12 20
Sankryža

Pajūryje į žiedinę pertvarkyta viena avaringiausių sankryžų

2025 12 18
Kompiuteris

Šventinis skubėjimas pildo ir sukčių sąskaitas

2025 12 14
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Šventinis chaosas keliuose: dažniausiai pasitaikančios klaidos

2025 12 13
Neasfaltuotas kelias

„Via Lietuva“ įspėja vairuotojus dėl kelio dangos taršos

2025 12 08
Techninė apžiūra

Kasmetinės techninės apžiūros nebus privalomos

2025 12 08
Daugiabučiai

Seni daugiabučiai – rizikos didesnės, bet suvaldomos

2025 12 06
Sargėnų estakada

Baigta tvarkyti Sargėnų estakada

2025 12 03

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie A. Medalinskas. Kaip išgyvena žmonės Ukrainoje
  • P.Skutas apie Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
  • Mickėyus Mousėas apie JT balsavimas atskleidė vertybinį lūžį: JAV ir dalis pasaulio – viena kryptimi, ES ir Lietuva – kita?
  • Kažin apie JT balsavimas atskleidė vertybinį lūžį: JAV ir dalis pasaulio – viena kryptimi, ES ir Lietuva – kita?
  • +++ apie Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kompiuteris

Šventinis skubėjimas pildo ir sukčių sąskaitas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | ket testai | fs25 mods | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max | Daigyklos | gta 5 mods

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai