Rugsėjo 1 d., Vilniaus etninės kultūros centras ir Vilniaus Antakalnio progimnazija mokslo metus pradeda įgyvendindami bendrą projektą „Etno metai“. Šio projekto tikslas – skatinti domėjimąsi papročiais, folkloru ir gilinti etninės kultūros pažinimą per patirtį.
Įvairios veiklos
Visus ateinančius mokslo metus mokyklos bendruomenės lauks įvairios veiklos. Tai kalendorinių švenčių šventimas, tradicinės vakaronės, susitikimai su folkloro ansambliais, tradicinių amatų užsiėmimai, kūrybiniai užsiėmimai.
Moksleiviai galės išbandyti tradicinį dainavimą, muzikavimą, šokius, sutartinių giedojimą, dalyvauti kūrybiniuose užsiėmimuose, mokantis juostų vijimo, žvakių liejimo, šiaudinių sodų rišimo ir kitų amatų bei tautodailės žanrų.
Daug dėmesio bus skiriama ir mokytojams
Vyks paskaitos, seminarai, kvalifikacijos kėlimo veiklos, kurios padės mokytojams ir būrelių vadovams gilinti žinias apie etninę kultūrą bei jos perdavimą jaunajai kartai.
Sumanymas kilo iš pačios ugdymo įstaigos. Antakalnio progimnazijoje jau tapo papročiu kiekvienus mokslo metus skirti vis naujai, bendruomenei svarbiai temai. Šiais metais, bendru mokytojų, mokinių ir tėvų sutarimu, nutarta gilintis į etninę kultūrą – mūsų tautos šaknis, papročius bei vertybes.
„Smagu, kad turime į ką atsiremti. Visus metus talkinti sutiko Vilniaus etninės kultūros centras, kuris aktyviai veikia etninės kultūros srityje. Rengia mokomąsias veiklas, miesto šventes, leidžia etninę kultūrą pristatančius leidinius. Todėl tikimės, kad visos numatytos veiklos natūraliai įsilies į ugdymo procesą, jį papildant ir praturtinant.
Kartu su vadovų komanda džiaugiamės turėdami gausų būrį užsidegusių mokytojų, o tarp jų – ir Džeraldą Kmieliauskienę, pasižyminčią didele patirtimi ir giliu etnografinės kultūros išmanymu“, – džiaugėsi Vilniaus Antakalnio progimnazijos direktorius Tomas Jankūnas.
Etnokultūriniai bruožai mokykloje
Jau rugsėjo 1-ąją, kuomet bendruomenę mokslo metų pradžios proga sveikins ir grupė „Baltos varnos“, o visi susirinkę kviečiami puoštis tautiniais drabužiais ar jo detalėmis.
Pastaraisiais metais Vilniaus etninės kultūros centras stebi tendenciją, jog etninės kultūros puoselėjimas ir papročių perdavimas šiuolaikiniam jaunimui tampa iššūkiu. Vien teorinių pamokų mokyklose nepakanka – etninė kultūra turėtų būti patiriama gyvai ir pateikiama patraukliai, kad taptų artima mokyklinio amžiaus vaikams.
„Viliamės, kad šis bendradarbiavimas taps įkvėpimu visai mokyklos bendruomenei. Norime, kad vaikai atrastų etninės kultūros grožį ir patirtų, jog pagarba papročiams nėra prievolė, o natūralus poreikis. Tai pamatas, kuris padeda augti šiuolaikiniame pasaulyje“, – sako Vilniaus etninės kultūros centro direktorė Sandra Daugirdienė.
Tikimasi, kad ateityje prie projekto prisijungs vis daugiau ugdymo įstaigų, norinčių praturtinti ugdymo turinį etninės kultūros veiklomis.
Tokiu būdu šios veiklos galėtų plačiau įsitvirtinti mokyklų bendruomenėse – ne tik stiprindamos tautinį tapatumą, bet ir ugdydamos mokinių kultūrinį sąmoningumą, skatindamos bendruomeniškumą bei užtikrindamos gyvą kultūros perdavimą iš kartos į kartą.