Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

www.alkas.lt
2025-08-07 09:00:00
0
Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui

Keliaujam po Baltijos šalis | Unsplash nuotr.

Kelionės po kaimynines Baltijos šalis itin paklausios vasarą. Vis dėlto, vos kirtus šalies sieną vairuotojus gali nustebinti kitokia vairavimo kultūra.

Tokie dalykai, kaip skirtinga greičio viršijimo tolerancija ar neoficialūs kelių eismo susitarimai, ne tik kelia stresą, bet ir gali apkartinti kelionę. Žinovai įvardijo pagrindinius Lietuvos, Latvijos ir Estijos vairavimo kultūros skirtumus, kuriuos verta žinoti kiekvienam keliaujančiam.

Lietuviai – greičio mėgėjai

Nors greičio viršijimas visose Baltijos šalyse išlieka problema, Lietuvoje vairuotojai yra labiau linkę paspausti akseleratorių, įsitikinęs žurnalistas, automobilių testuotojas Vitoldas Milius.

„Ne dėl to, kad mes būtume blogesni vairuotojai, o dėl kontrolės pobūdžio. Turim stacionarių matuoklių, ypač vidutinio greičio ruožuose, bet trūksta nuolatinės, gyvos kontrolės. Dėl šios priežasties vairuotojai linkę laikytis taisyklių tik ten, kur žino, kad yra stebimi. O kai tik išvažiuoja iš kontroliuojamo greičio zonos, prasideda improvizacija“, – sako jis.

Kaip pavyzdį žinovas nurodo greičio mėgėjų tramdymą Latvijoje. Dar visai neseniai paspausti greičio pedalą ten mėgdavo ne tik vietiniai, bet ir atvykę keliautojai. Vis dėlto situacija pradėjo keistis keliuose padaugėjus nežymėtų policijos automobilių.

„Tave gali nufotografuoti iš priekio ar galo, ir tu niekada nežinai, kur jie yra. Tai kelia įtampą, bet ir keičia elgesį prie vairo – tiesiog nebenori rizikuoti“, – teigia V. Milius.

Panaši padėtis ir Estijoje, kur eismo priežiūra yra kur kas aktyvesnė ir įvairesnė, įskaitant ne tik greičio matuoklius, bet ir dažnus policijos reidus.

„Estai važiuoja pagal taisykles ne todėl, kad yra lėtesni – tarp jų net pasaulinio lygio lenktynininkų yra – bet todėl, kad sistema veikia. Kontrolės forma, ypač netikėtumo faktorius, lemia jų atsargesnį vairavimą. Didesnį vairuotojų drausmingumą skatina ir tolerancijos neturintys greičio matuokliai, kurie fiksuoja viršytą greitį vos 1–2 kilometrais per valandą“, – įsitikinęs V. Milius.

Latvijos „trečia juosta“ ir nematyti tramvajai

Lankantis Latvijoje gali nustebinti tam tikri nerašyti susitarimai, pavyzdžiui, vietinių taikoma „trečiosios juostos“ taisyklė, atliekant lenkimą kelyje. Dviejų juostų kelyje kai kurie vairuotojai pasitraukia arčiau kelkraščio, taip praleisdami lenkiantįjį.

„Tokie manevrai veikia tik tada, kai visi kelyje elgiasi darniai. Bet taip vairuoti yra pavojinga, ypač jei kelyje nėra pakankamai vietos ar vienas vairuotojas nespėja sureaguoti. Anksčiau tokių lenkimų dažnai būdavo galima pamatyti Lenkijoje, bet kai lenkai prisitiesė gerų kelių, jiems nebereikia šitaip daryti“, – pasakoja V. Milius.

Pasak jo, keliaujančius lietuvius gali nustebinti ir rečiau kelyje sutinkamos transporto priemonės. „Kartais žmonės pasimeta Rygoje ar Taline pamatę tramvajų – juk Lietuvoje jų nėra.

Ir tada visos taisyklės, kurias gal mokėmės prieš 30 metų laikydami vairavimo egzaminą, pasimiršta. Iškart stresas! Mano patarimas – tokioje padėtyje neskubėti ir stebėti, kaip elgiasi kiti vairuotojai tokioje padėtyje.“

Automobilių nuomos atstovai taip pat pastebi, kad vairuotojai nevengia pasitikslinti dėl vairavimo įpročių kitose šalyse, net jei vykstama į kaimyninę Latviją ar Estiją.

„Skirtumai tarp Baltijos šalių nėra didžiuliai, bet kartais vairuotojai jaučiasi kiek neužtikrinti vairuodami naujoje vietoje. Visais atvejais patariame vadovautis kelių eismo taisyklėmis, atidžiau stebėti kelio ženklus ir nebijoti naudotis navigacijos programėlėmis, kurios ne tik gali parinkti geresnį maršrutą, bet ir įspėti dėl greičio viršijimo“, – sako „Europcar Lietuva“ vadovas Einoras Čiagus.

Pagarba – išskirtinė eismo kalba

Anot žinovų, svarbiausia taisyklė keliaujant užsienyje – įsilieti į srautą ir stebėti vietinius vairuotojus.

„Jeigu darai viską atvirkščiai nei visi aplinkui – tikėtina, kad klysti. Nesvarbu, kokį kelio ženklą matai – briedį ar elnią – esmė ta pati: gali išbėgti gyvūnas, vairuok atsargiai. Jei jau nežinai, kaip elgtis, geriau sustok, pasitikrink. Kelyje negali būti jokių „va bank“, ai, prašoksiu paspaudęs greičio pedalą“, – sako V. Milius.

Jam pritaria ir „Europcar Lietuva“ atstovas – vairuojant užsienyje patariama neskubėti ne tik dėl galimų kelių eismo taisyklių pažeidimo, bet ir gresiančių baudų.

„Visos trys Baltijos šalys laikosi panašių Europos Sąjungos standartų, pavyzdžiui, greičio ribojimų – mieste, jei nenurodyta kitaip, galima važiuoti 50 km/h, užmiesčio keliuose – 90 km/h greičiu. Tačiau baudos už greičio viršijimą gali skirtis net kelis kartus, tad visada patariame būti atidesniems“, – pabrėžia E. Čiagus.

Itin svarbu gerbti kitus vairuotojus – laiku parodyti posūkio signalą, suklydus atsiprašyti.

„Tu esi svečias kitoje šalyje ir jų eisme, bet norint vairuoti Estijoje gi nereikia mokytis estų kalbos. Vairuotojai „susikalba“ rodydami signalus. O žmonės visur panašūs – į pagarbą atsakoma tuo pačiu“, – sako žurnalistas V. Milius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Keliaujantys autobusais rinkosi kaimynines šalis
  2. Ką verta aplankyti Romoje?
  3. Kelionės į užsienį: kodėl kas verta pirkti internetu?
  4. Lietuviai iš naujo atranda Kijevą: ką verta aplankyti ir išbandyti
  5. Keisčiausios eismo taisyklės, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį
  6. Jei ruošiatės kelionei po Europą automobiliu
  7. G. Statinis. Baltoskandija’16 keliauja aplink Baltijos jūrą (II)
  8. Lietuvos keliautojų nuotaikos – geriausios Baltijos šalyse
  9. Vasaros kelionėms – karališkas maršrutas abipus Baltijos
  10. Nuo birželio 11 d. Ukrainos piliečiams įsigaliojo bevizis režimas į Šengeno erdvės šalis
  11. Baltijos šalių gyventojai linkę keliauti savarankiškai, o didžiausi keliautojai – estai
  12. Atslūgus karantinui, Baltijos šalių gyventojai puolė keliauti ir pramogauti restoranuose
  13. Savarankiškų keliautojų pokyčiai – nuo kiekybės prie kokybės
  14. Sutarta skatinti turizmą Baltijos regione
  15. Prieš 80 metų įvyko Sedos kautynės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Žemės ūkis
Lietuvoje

ŽŪM siūlo skelbti valstybės lygio ekstremaliąją padėtį

2025 08 07
Inga Ruginienė | Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos nuotr.
Lietuvoje

Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę

2025 08 06
„Via Baltica“ atnaujinimas
Lietuvoje

Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos

2025 08 06
Statybos Rūdninkų poligone
Lietuvoje

Sąjungininkų karių priėmimo infrastruktūrai – 30 mln. eurų

2025 08 06
Klaipėdos uostas
Lietuvoje

Klaipėdos uostas imasi didžiausio projekto istorijoje

2025 08 06
Panevėžio gėlynai
Gamta ir žmogus

Panevėžys pasipuošė tūkstančiais augalų

2025 08 06
Telefonas
Lietuvoje

Numatoma blokuoti kelis kartus daugiau sukčių skambučių

2025 08 06
Meškinio tiltas
Lietuvoje

Ruošiamasi ketvirtojo tilto per Nerį ir viaduko atnaujinimo darbams

2025 08 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • joke -juokas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • ŽŪM siūlo skelbti valstybės lygio ekstremaliąją padėtį
  • Kas sakė, kad merginos nestato laivų?
  • J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją

Kiti Straipsniai

Klaipėdos uostas

Kas sakė, kad merginos nestato laivų?

2025 08 07
Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją

Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją

2025 08 07
Jaunuolynų ugdymai

Žaliuojantys plotai raudonuose skaičiuose: ar Lietuvoje kertama per daug?

2025 08 07
A. Mickevičiaus biblioteka

7 įdomūs dalykai iš šiuolaikinės bibliotekos gyvenimo

2025 08 07
Inga Ruginienė | Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos nuotr.

Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę

2025 08 06
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga

Daugiausia pavidalų Lietuvoje turintis žurnalas švenčia 800-ojo numerio sukaktį

2025 08 06
Artėjant Žolinių šventei Klaipėdos pilies muziejuje – meninės virsmų interpretacijos

Artėjant Žolinių šventei Klaipėdos pilies muziejuje – meninės virsmų interpretacijos

2025 08 06
Netrukus bus renkami sėkmingiausiai dirbantys tradiciniai amatininkai ir tradicinių amatų centras

Netrukus bus renkami sėkmingiausiai dirbantys tradiciniai amatininkai ir tradicinių amatų centras

2025 08 06
Įvyko Palūšės regata – saulės, vėjo ir burių šventė

Įvyko Palūšės regata – saulės, vėjo ir burių šventė

2025 08 06
Atidaryta retro biblioteka Ukmergės rajone fotomenininko sodyboje

Atidaryta retro biblioteka Ukmergės rajone fotomenininko sodyboje

2025 08 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • Dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • joke -juokas apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
  • dar apie K. Urba. Mezolito baltai (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją

Burbiškio dvaro gėlyne – nemokamos ekskursijos po žydinčią istoriją

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai