Gegužės 23 d. 14 val.Vytauto Didžiojo karo muziejus, Lenkijos Respublikos ambasada Vilniuje ir Lenkijos institutas Vilniuje kviečia į pokalbį-diskusiją su Volfgangu Templinu (Wolfgang Templin).
Templinas (g. 1948 m. Jėnoje) – vokietis publicistas, besidomintis buvusių Vokietijos Demokratinės Respublikos ir komunistinio Rytų bloko istorija, Vokietijos susivienijimo istorija. Tais laikais V. Templinas buvo Vokietijos Demokratinės Respublikos demokratinės opozicijos aktyvistu. 1988 m. jis buvo sulaikytas ir priverstas išvykti iš šalies. Į Berlyną grįžo tik Vokietijai susivienijus. Vėliau buvo aktyvus visuomenininkas, knygų apie Lenkiją ir Ukrainą autorius.
2022 m. išleista V. Templino knyga apie Lenkijos didvyrį, Lietuvos grobiką Juzefą Pilsudskį „Revolutionär und Staatsgründer: Jósef Pilsudski – Eine Biografie” (liet. „Nuo revoliucionieriaus iki Maršalo. Juzefo Pilsudskio biografija“).
Pokalbyje „Revoliucionierius ir valstybės kūrėjas?“ apie J. Pilsudskį diskutuos ne tik knygos autorius, bet ir gerai žinomi lietuviai istorikai: prof. dr. Rimantas Miknys, prof. dr. Jonas Vaičenonis, doc. dr. Kastytis Antanaitis. Renginį ves Vytauto Didžiojo karo muziejaus Karybos istorijos skyriaus vedėja doc. dr. Laima Bucevičiūtė.
Renginys Vytauto Didžiojo karo muziejuje (K. Donelaičio g. 64, Kaunas) vyks 2025 m. gegužės 23 d. 14:00 val. Susitikimas vyks lietuvių ir lenkų kalbomis.
Renginys nemokamas.
Rasta apie ką kalbėti! Kaunas be Pilsudskio nerimsta, o tas niekaip neatsiranda… Tai problema Lietuvos valstybės istorijos institucijoms. Tai bent tvarka – Lenkijos istorija, o lėšos ją paskoti – iš Lietuvos biudžeto.
Manau,sudėtinga asmenybė- iš vienos pusės, suslavėjęs lietuvis, žemaičių bajorų Gineičių iš Pilsūdų ir Bilių palikuonis, gerai mokėjęs lietuvių kalbą , iš kitos pusės- Lietuvos sostinės , lietuvių įkurto miesto Vilniaus ir rytinės Lietuvos prijungėjas prie Lenkijos.
Lietuvybės žudytojai – “sudėtingos ar nesudėtingos” jie asmenybės – Lietuvoje turi būti žinomi kaip niekšai ir taškas. Vadinti Vilniaus su dalimi Lietuvos užgrobimą “prijungimu” prie Lenkijos, tai lietuvybės, Lietuvos išdavystė. Gal pagaliau laikas daiktus vadinti tikrais vardais…