Parduotuvėse daugelį dalykų pirkėjai puikiai atlieka patys, tačiau kartais be žmogaus pagalbos neapsieinama: kai reikia pasirinkti gardžiausią pyragą, pasverti žuvį ar surasti prekę, kurios lentynoje nebėra. Todėl viename iš Lietuvos maisto parduotuvių tinklų diegiama naujovė – bendravimo balsu sistema su darbuotojų iškvietimo mygtukais. Jonas Rapkauskas, „StrongPoint“ produktų grupės plėtros vadovas, teigia, kad ši sistema ir mygtukai leidžia greičiau atliepti klientų poreikius, o vyresnio amžiaus žmonėms tai ypač svarbu.
Pirkėjo norus girdi visas parduotuvės personalas
„Skirtingai nei įprastos racijos, kurias dažnai turi tik keli komandos nariai, ausines su naująja bendravimo sistema naudoja visi – nuo salės ir kasos darbuotojų iki valytojų ir techninio personalo. Tai leidžia pranešimams prekybos centruose cirkuliuoti kur kas greičiau ir užtikrina operatyvią pagalbą klientams. Taip parduotuvės personalas tarsi susijungia į vieną darnią komandą, kuri verčia kiekvieną pirkėją jaustis svarbiu. Tai itin reikšminga tiems, kuriems kartais reikalingas didesnis dėmesys, pavyzdžiui, vyresniems“, – sako J. Rapkauskas.
Sistema „Vocovo“ veikia paprastu principu: darbuotojas, norėdamas pasiteirauti, pavyzdžiui, apie prekės likutį ar vietą, tiesiog paspaudžia mygtuką ant savo ausinės. Jo balsu perduota žinutė akimirksniu pasiekia visus tuo metu sistemą naudojančius kolegas, kad ir kurioje parduotuvės vietoje jie yra: ar salėje, ar sandėlyje. Kolega, kuris žino, kur yra ieškoma prekė – lentynoje, kitoje vietoje ar sandėlyje – gali iškart atsakyti, taip padėdamas greitai išspręsti padėtį. Pirkėjui tai reiškia, kad užtenka užduoti vieną klausimą ir visa parduotuvės komanda tą pačią akimirką gali padėti. Nesvarbu, ar reikia rasti trūkstamą prekę, ar atnešti šviežių kepinių.
Iškvietimo mygtukai jau veikia parduotuvėse
Maisto prekybos sektoriuje ši naujovė įdiegta ką tik. Šiuo metu penkiose „IKI“ parduotuvėse testuojami aktyvūs iškvietimo mygtukai, integruoti į balsu grįstą bendravimo sistemą „Vocovo“. Jie įrengti svarbiausiose parduotuvės vietose – šviežios mėsos, žuvies, kulinarijos ir konditerijos skyriuose, prie kasų. Paspaudus mygtuką, artimiausias darbuotojas iš karto praneša kolegoms, kad eina pas klientą, o klientas tuo pat metu išgirsta patvirtinimą, jog pagalba jau pakeliui. Tai padeda užtikrinti, kad nė vienas poreikis neliks nepastebėtas.
„Mūsų tikslas – būti arčiau kiekvieno savo pirkėjo. Tai reiškia ne tik patogų parduotuvių išdėstymą, bet ir greitą reagavimą į klientų poreikius. Visuomet buvome tie, kurie drąsiai imasi naujovių – ši testuojama pažangi komunikacijos sistema leis dar labiau pagerinti patirtį mūsų parduotuvėse. Pirkėjams apsipirkti bus dar paprasčiau, taip pat drauge ir palengvės darbuotojų kasdienis darbas. Tai dar vienas pavyzdys, kaip technologijos padeda mums efektyvinti savo veiklą, daugiau dėmesio skiriant svarbiausiai užduočiai – pirkėjų aptarnavimui“, – sako Mantas Džiaugys, „IKI Lietuva“ prekybos procesų departamento vadovas.
Specialūs mygtukai yra itin naudingi vyresnio amžiaus klientams. Jie leidžia greitai ir be vargo išsikviesti pagalbą. Ši galimybė suteikia jiems daugiau pasitikėjimo apsiperkant ir leidžia jaustis užtikrintai visoje parduotuvėje – suteikia psichologinio komforto, žinant, kad pagalba visada šalia, o pakviesti darbuotojai galės padėti įsigyti norimų produktų, prireikus ateitų daugiau darbuotojų aptarnauti reguliarioje kasoje.
Darbuotojai suvaikščios 142 km mažiau
Lietuvoje ir užsienio valstybėse jau išbandyta sistema parodė apčiuopiamą naudą ir darbuotojams, ir verslui. Jungtinės Karalystės prekybos centruose dėl geresnio bendravimo pavyko sumažinti darbuotojų nueinamą atstumą net 142 kilometrais per metus ir taip 6,2 proc. sutrumpinti vaikščiojimo laiką. Tai padėjo sutaupyti apie 2,5 mln. svarų sterlingų.
„Geresnis bendravimas leidžia darbuotojams judėti mažiau, o padaryti – daugiau. Tai taupo išlaidas ir tuo pat gerina darbuotojų savijautą bei klientų patirtį. Ateityje planuojama dar labiau plėsti daiktų interneto (angl. Internet of Things) sprendimus – diegti įrenginius, kurie automatiškai siųs pranešimus darbuotojams tiesiai į ausines. Tarp tokių naujovių yra išmanūs šaldytuvai, orkaitės, vaizdo stebėjimo kameros ir kiti automatizuoti įrenginiai, kurie padės užtikrinti dar greitesnį reagavimą ir sklandesnį parduotuvės darbą“, – sako J. Rapkauskas.
Parengta pagal „StrongPoint“ pranešimą
Tik ne per prievartą, tik ne todėl, kad kitos išeities nepalikta! Nes, jei tai vis toliau, vis į naujas sritis plis, vienintelis gyvas padaras, bendrausiantis su senu žmogumi, bus tik jo šuo, ar katinas. O visa kita aplink klientą – mygtukai, DP, robotai…
Kažin, koks to tikslas? – Kuo nuoširdžiau padėti klientui, ar tik sumažinti verslo savininko išlaidas darbuotojų atlyginimams?