Teisingumo ministerija pristatė visuomenei krovininio orlaivio „Boeing 737-400SF“ avarijos saugos tyrimo tarpinę ataskaitą. Joje pateikti faktiniai duomenys apie skrydžio eigą, pilotus, lėktuvo būklę. Taip pat pateikiami duomenys apie savirašius (juodąsias dėžes), meteorologiniai duomenys, duomenys apie avarijos vietą, nuolaužas ir lėktuvo smūgį į žemę, išgyvenimo sąlygas ir kt.
„Pagrindinė žinia, kurią norime visuomenei patvirtinti, yra ta, kad dėl sudužusio krovininio orlaivio jokio neteisėto įsikišimo ar terorizmo požymių nėra nustatyta“, – šiandien spaudos konferencijoje sakė Rimantas Mockus.
Pasak teisingumo ministro, tai viena didžiausių aviakatastrofų nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Jos metu žuvo orlaivio pilotas, o antrasis pilotas ir du keleiviai sunkiai sužaloti. Tyrimą, kuriam vadovauja Teisingumo ministerija, ir toliau atlieka tarptautinė saugos tyrimo grupė, kurią sudaro saugos tyrėjai iš Lietuvos, Ispanijos, Vokietijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų saugos tyrimų institucijų. Bus siekiama, kad galutinė tyrimo ataskaita būtų parengta kuo greičiau.
Teisingumo ministerija primena, kad bendrovės „Swiftair“ lėktuvas „Boeing 737-476“ sudužo artėdamas prie Vilniaus tarptautinio oro uosto lapkričio 25 d., anksti ryte. Lėktuvas skrido iš Leipcigo oro uosto, Vokietijos. Dėl šios orlaivio avarijos Teisingumo ministerija pradėjo saugos tyrimą. Iš avarijos vietos buvo paimti skrydžio duomenų savirašis ir pilotų kabinos pokalbių savirašis.
Teisingumo ministerijos atstovai ir Lietuvos policijos pareigūnai nugabeno abu savirašius į Vokietijos federalinį orlaivių avarijų tyrimo biurą. Abiejų savirašių duomenys buvo sėkmingai nuskaityti Vokietijos federalinio orlaivių avarijų tyrimo biuro savirašių ir avionikos laboratorijoje.
Parengta pagal Teisingumo ministerijos pranešimą